Antti Laukkanen

McDonnell Douglas, ehtoopuolen nostalgiaa (järjetön määrä)

47 viestiä aiheessa

Aivan mahtavaa...

 

Nyt saahaan tytööt ja poijaat sellaista kuvasarjaa, että oksat pois :thmbup:...

 

Kiittää ja kumartaa, syvään..

 

-Jukka :P

 

Samat sanat täältä! The No1 Photoupload Of The Year!!  Goldo medalisto :) :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika laillahan tuo 11:ta muistuttaa - tai päinvastoin - joten varmaan tykkäisit. Niiden prosessointiin voi tosiaan hetki mennä, mutta eiköhän tuolta joku haalea aavistus irronne.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mittareita on ainakin enemmän  ;D

 

No joo, aika lailla nuo poikkeavat kyllä. Voipihan tuolla jostain eri sarjan koneestakin, vai onko se nimenomaan viiskymppisen? Toisen kautta eipä tainnu Finnairin laivastossakaan kovin monta identtistä paneelia olla. Ergonomia on ottanu aimo harppauksen eteenpäin...

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin. Nyt olis ilta laulatettu skanneria ja saatu Ilkalle edes pari sisäkuvaa. Ohessa jotain muuta sälää. Osaisinkohan laittaa tekstitkin oikeeseen paikkaan...

 

 

Tuossa se Kympin turisti matkustaa. Nämä kuvat ovat N345HC:sta joulukuun 1996 maissa.

[ attachment removed ]

 

Tuolla taas aina iloinen ja reipas matkustamoturvallisuudeen ammattilainen lämmittää hänelle sivuhomminaan ruokaa.

[ attachment removed ]

 

Pisnismies reissaa täällä. Eipä nuo nyt paljon vanhasta 11:n konseptista poikkea. Muut sisäkuvat olivat niin synkkiä, ettei niistä oikein tolkkua saanut.

[ attachment removed ]

 

Vilkaistaan vähän konetta ulkoapäinkin.

[ attachment removed ]

 

Luodaan tarkempi silmäys L4-oven liepeille.

[ attachment removed ]

 

Ja kummeksutaan asioita ihan oudoista vinkkeleistä.

[ attachment removed ]

 

Nyt joutuu hämmästelemään, miksi skanneri päätti omatoimicroppailla koneista nenättömiä. Jokaisessa seuraavista kuvista oli alunperin ihan hyvin ilmaa jopa nenän ulkopuolella. Mutten mää niitä viitti uudestaakaan ruveta skannaamaan. LYU.

[ attachment removed ]

 

LYS laskeutuu 04:lle. Aikakausi lienee sitä syksyä/talvea 1996 joka kuvassa.

[ attachment removed ]

 

 

Tämäkin näyttää laskeutuvalta LYS:ltä. Veikkaisin 22:n finaalia eli jostain Lemminkäisen liepeiltä tämä lienee.

[ attachment removed ]

 

Naapurit lensivät noilla nelikymppisillään pitkään. Tässä tanskalainen yksilö. OY-KGM, jos oikein saan kuvasta selkoa.

[ attachment removed ]

 

Talven puutteen vuoksi varastetaan threadista tilaa parille satunnaiselle matkaajalle. Katsotaan ensin, kuinka tyylillä DHL ennen kuljetti rahtia. B727F Stage III Hushkiteillä.

[ attachment removed ]

 

 

Ja Bussit olivat Finnairin peruskauraa. Mikään ei siis ole muuttunut.

[ attachment removed ]

 

Tämä kaunokainen sen sijaan teki juuri suomalaiseestiläistä ilmailuhistoriaa lopettamalla Finnair-konsernin potkuriaikakauden.

[ attachment removed ]

 

Ja illan viimeisenä hitaana Marsupilamilla koristettu Sabena-vainaan B737-400.

[ attachment removed ]

 

 

Näillä se on ruvettava viikonlopun viettoon. Ei auta yhtään mikään.

 

-A-

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta eihän noita ole enää edes Finnairilla käytössä??  :-\ Anteeksi tietymättömyyteni  :) Siis OH-LAA ja OH-LAB

Ei niin. Jussi kysyi että, montako Finskillä oli näitä kolmesatasia sillon ennenvanhaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tota määkin ajattelin jälkikäteen :D Ja luin ton jussin viestin "hieman" nopeasti ja jäi tuo "oli" sana huomaamatta :-\

Noh, virheistä sitä oppii.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alfa Alfa ja Alfa Bravo siirtyivät Finnairille Kar-Airista ja lensivät lomalentoja mm Kanarialle ja välimeren kohteisiin. En muista tarkkaa päivämäärä milloin koneet siirtyivät tai maalattiin finskin  väreihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

   

12/12/1986 Kar-air OH-LAA 

01/04/1990 Finnair OH-LAA

25/04/1998 Air Scandic International G-TTMC 

05/06/1998 Caledonian Airways G-TTMC

31/10/1998 Air Scandic International G-TTMC

04/05/1999 Caledonian Airways G-TTMC 

01/11/1999 Air Scandic International G-TTMC

08/12/2004 MNG Airlines TC-MNY

08/08/2006 Iran Air TC-OBC 

 

13/03/1987 Kar-Air OH-LAB

01/04/1990 Finnair OH-LAB 

19/05/1998 Air Scandic International G-SWJW 

01/03/2001 MEA G-SWJW 

24/05/2001 Air Scandic International G-SWJW

08/12/2004 MNG Airlines TC-MNZ

01/07/2006 Onur Air TC-OBB Sold to Onur Air 17/04/07 

01/06/2007 Iran Air Tour EP-MDB 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos, Antti, jälleen nostalgiasta! Kolmannen kuvan seinäpaneeleista muistan, kuinka aikoinaan 80-luvulla Finnair sisustaessaaan DC-laivastoa mainosti paneeleiden "koivumetsäkuviointia". - Piti oleman kuin koivikossa istuisit...  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä kestele kiitellä. Kiva, että nuo vanhat kuvat "uran" alkuajoilta herättävät riemua, vaikkei noiden ottamisesta vielä kauhean kauan aikaa olekaan. Kyllä niitä kuvia noilta ajoilta on monen hahmon pöytälaatikossa, joten ei kun jatkoksi vaan.

 

Valitettavan paljon saaliista on mennyt kuvauksen opetteluun, kun filmiaikakaudella palautetta tuli vasta, kun ne kolme-neljä rullaa kulloinkin olivat käyneet kehityksessä. Eipä siinä sitten aina hoksannut, miksi oli mennyt setti pieleen, joten lisää fuulaa oli luvassa. Sitä paitsi moni diana oikeinkin hyvältä näyttävä kuva paljastaa virheensä vasta nyt, kun niitä skannailee, mutta ei siinä. Katsellaan sitten sellaisina kuin ovat.  :)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Valitettavan paljon saaliista on mennyt kuvauksen opetteluun, kun filmiaikakaudella palautetta tuli vasta, kun ne kolme-neljä rullaa kulloinkin olivat käyneet kehityksessä. Eipä siinä sitten aina hoksannut, miksi oli mennyt setti pieleen, joten lisää fuulaa oli luvassa. Sitä paitsi moni diana oikeinkin hyvältä näyttävä kuva paljastaa virheensä vasta nyt, kun niitä skannailee, mutta ei siinä. Katsellaan sitten sellaisina kuin ovat.  :)

 

Juu valitettavaa mutta totta. Nykyisin saa ensimmäisen palautteen heti, ja tarkemmankin useimmiten samana päivänä. Kehittää kuvaajana paljon nopeammin.

Mutta kiva noita silti on katsella. Näissä ei ollut mitään vikaa. Lisää vaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ainakin valotus on suht näppärä saada kohdilleen muutamalla koelaukauksella peruskaurasta  :) Silläkin on tullut aikanaan pilattua monta potentiaalisesti hyvää valokuvaa. Tahtoo näemmä vaan vieläkin ukko tutista, jos tulee jotain jännittävämpää, josta olisi kiva saada jokunen hyvä kuva muistoksi. Tai kai se on vaan kamerakaluston vika  ;D

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu ja lisäks säästämis-kompleksia ei tule, koska bitit on ilmasia. Eikä niitten kanssa tule varastointi ongelmaa, jos kuvia on jo 10, niin 11.:sta kohdalla voi sanoa "delete" ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla