Guest roni

Digikamera hankkimassa

23 viestiä aiheessa

Tai niin ainakin suunnittelee!

Ajattelin hankkia itselleni digikameran, mutta ongelma on vaan että millaisen?

Hinta haarukka on tossa 200-300 välissä. Suositelkaapa mulle jotain hyviä malleja joita voisin pistää harkiintaan.

T:roni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hinta haarukka vai hintahaarukka ;D

No ei, vaan siis et halua zoom -kameraa eli optinen ois 10x tai 8x? Ajattelin vaan, että jos kuvailet lentokoneita, niin olisi hyvä jos zoomia ois tarpeeksi. Mutta jos tuo 300 euroa on maksimihinta, niin hyvia malleja löytyy Olympukselta, onhan niissä ehdottomasti paras kuvanlaatu. Olympus c-460 zoom ois varmaan hyvä, Suomessa keskihinta on noin 300 euron paikkeilla. Vähän halvempi on c-450 zoom.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tarvis tarkistaa tota oikeenkirjoitusta!

En nyt niin ajetellut lentokoneita kuvailla kun valtion leipä kutsuu kohta. Käytännölistä, helppokäyttöstä, kestävää. Eli perinteistä harrastuskäyttöä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olympus kylläkin käyttää uudempaa Xd-muistia

Olympus C-460: 165g :)

Olympus C-450: 215g :)

Canon A80: 340g :(

Mulla on Olympus c-765 (10x opt. zoom) ja se painaa noin 280g, eikä ainakaan painavampi tarvitsisi kameran olla!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Olympus c-765 (10x opt. zoom) ja se painaa noin 280g, eikä ainakaan painavampi tarvitsisi kameran olla!

Tuokin on vähän mielipidekysymys. Mun mielestäni painavampi kamera nimenomaan on parempi, koska se pysyy vakaammin kädessä. Kun kokeilee kilon painavaa järjestelmärunkoa, tietää kyllä kuinka painava kameran pitää olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olympuksella on ainakin näissä 10x kameroissa panostettu ergonomiaan eli kyllähän se hyvin kädessä pysyy. Mutta ei tietenkään kädessäpito-ominaisuuksiltaan voi verrata lehtikuvaajien kameroihin ;)

No jokatapauksessa parhaiten varmaan oman kameran löytää kun lähtee kiertelemään liikkeisiin ja kyselemään tarjouksia. Esitteet mukaan ja vertailemaan. Toki suosittelen käymään valokuvausliikkeissä, sillä mustapörssi-anttila -kaupoissa ei välttämättä ole tarpeeksi asiantuntevaa palvelua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo A75 ole lähes aivan moitteeton kamera, taitaa olla paras tuossa hintaluokassa.Niin ja kyllä kamerassa pitää painoa olla kuten Antti sanoi,niin kamera pysyy vakaammin kädessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin Canonin A70 kameran juuri ja ihan jees tuo on. Lentokoneiden kuvaukseen (ilmassa) ei oikein ole paras mahdollinen, mutta kyllä sillä ihan laadukkaita kuvia saa paikallaan olevista koneista.

Arvostelujahan voi lukea netistä, joten laitan itse vain pari esimerkkikuvaa.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jup, mainon tuntuisia kameroita, Canon PowerShot A80 ja

Canon Powershot A 75 Tuossa vähän faktaa molemmista kameroista.

Olympus Camedia C 460 Z

ps. Ilkka, jemmaa tuo linkki. Tulee sivusuunnassa sahaamista turhaan. ;D Äsh, mahtuuhan tuohon. :)

Tässä tämä.

Joo kyllähän tuo Olympus voittaa mennen tullen nuo canonin lelut!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kyllähän tuo Olympus voittaa mennen tullen nuo canonin lelut!

Moikka. :)

Molemmissa kait on sekä hyviä että huonoja, en oikein jaksa uskoa, että merkki sinällänsä tekee kamerasta paremman tai huonomman. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka. :)

Molemmissa kait on sekä hyviä että huonoja, en oikein jaksa uskoa, että merkki sinällänsä tekee kamerasta paremman tai huonomman. :)

Lähinnähän se on sitä että "ostin canonin itse, se rulettaa" tai "mun isillä on Nikon, se on paras!" ;-)

Kaikki noi on ihan mainioita nykyään, täydellistä kameraa ei olekaan, pitää valita semmoinen mikä toimii omaan käyttöön ja lopettaa se megapikseleiden ja kuvanlaadun liika tuijottaminen ja keskittyä siihen kuvaamiseen..

Kuten monesti on mainittukin, lentokoneiden kuvaamisessa se zoomi on tärkeä, muuten nuo kaikki ovat ihan mainioita kameroita. Ja hankkikaa semmoinen missä on akut, joko AA-kokoiset NiMH-kennot mitä voi käyttää pattereiden tilalla ja ladata tai sitten jos kamerassa on oma akku ja laturi. Paristoja meinaan kuluu kun nuo lcd-näytöt vievät virtaa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole kuvannut kuin neljällä digikameralla joista tämä on osoittautunut parhaaksi: Jenoptik JD-5200z3 256€

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole kuvannut kuin neljällä digikameralla joista tämä on osoittautunut parhaaksi: Jenoptik JD-5200z3 256€

Anteeksi jo etukäteen, mutta pakko sanoa että paljosta olet jäänyt paitsi tuon kuvan perusteella ja vika on todennäköisesti siellä etsimen takana ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä muuten olette mieltä Canon Powershot G5 kamerasta? Soveltuuko lentokoneiden kuvaukseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä muuten olette mieltä Canon Powershot G5 kamerasta? Soveltuuko lentokoneiden kuvaukseen?

Aivan varmasti soveltuu! Meillä on Canon Powershot G3 ja silläkin on tullut laatukuvia ja jopa a.nettiin asti! :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jea, kiva kuulla :D Täytyy vaan eka harjoitella kuvaamista ennen kuin menen ottamaan kuvia lentokoneista ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi jo etukäteen, mutta pakko sanoa että paljosta olet jäänyt paitsi tuon kuvan perusteella ja vika on todennäköisesti siellä etsimen takana ;)

Mitäs sää nyt anteeks pyytelet... Varmasti vika on ollut etsimen takana ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs sää nyt anteeks pyytelet... Varmasti vika on ollut etsimen takana ;D

Siksi koska tuosta saisi hyvän "Minun isä on parempi kuin sinun isä" keskustelun.

Varsinkin kun ennen olen ollut aktiivi tuolla digicamera.net:n keskustelu puolella niin juuri tällaisista lauseista on tullut ne 22 sivuiset väittelyketjut. Ennen siellä oli hyvää keskustelua, mutta nyt on homma karannut käsistä eli soitetaan suuta ja keskitytään vain siihen kellä on paras kalusto eikä siihen itse kuvaukseen. Hyvää laite infoa sieltä saa mutta voi unohtaa kuvauksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entis aikaan Israelilaiset myi tuotteitaan mainos lauseella "tested in war" ja minä tyrkytän Canon A80:stä,mainoslauseella"tested in hard trip".Olimme kuukauden lomamatkalla autolla.Kuumassa,sateessa,repun pohjalla,ranteessa,Korsikalla hiekassa,Sveitsissä lumilla yms.Ja mikä parasta,kuvantoiston zoom on loistava myös TV:stä katsellessa.Armeija kestävyyttä voin testata taas syksyn ressuiluissa.Toki jos kone bongailua harrastan, niin silloin vanha järjestelmä kamera zoomilla,kun ei rahat riitä digi järkkäriin! 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään