Otto Nieminen

Firefoxista kaikki kadonnut?

22 viestiä aiheessa

Iltaa.

Tässä olen viimeiset puoltoistatuntia taistellut modeemin kanssa, ja nyt pelaa. Kuitenkin heti Firefoxin avattua olin jo hirttäytymässä hiiren johtoon, sillä tästä on kadonnut kaikki. Muistissa olleet salasanat, muistissa olleet käyttäjätunnukset, asetukset, kaikki. Miten helvetissä ne ovat voineet kadota tässä aikavälillä, kun olen nyppinyt modeemin virtajohtoja irti, boottaillut konetta ja ajanut Trackmania Nationsia offlinessa? Aijjuu, taisinhan minä siinä tarkistaa koneen haittaohjelmilta ja eheyttää kiintolevyt...

Todella suuri kiitos sille, joka pystyisi jotenkin auttamaan. Kirjanmerkeissä oli joitakin todella tärkeitä paikkoja, ja salasanoja en muista omasta päästäni yhtään mihinkään  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Firefox tallentaa kirjanmerkit, asetukset ja ym. profiili kansioihin, jotka löytyvät -> C:\Documents and Settings\[käyttäjänimi]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles. Todennäköisesti Firefox on luonut uuden profiilin, mutta edellinen pitäisi löytyä samasta kansiosta. Poista se uusi tai korvaa uuden profiilikansion tiedostot niillä edellisillä.

Tai. Voit kokeilla käynnistysvalikon Suorita toiminnalla komentoa: firefox.exe -profilemanager jos sieltä löytyy edellinen profiili niin valitse se.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi on ihan normaalia Firefoxissa. Joskus kokeilin softaa puolen vuoden ajan ja kun oli kirjanmerkit hävinny kolmatta kertaa ilman syytä, niin lähti mäkeen koko softa.

Muistaakseni tilanne on vielä pelastettavissa. Google löytää ohjeet kyllä, en niitä enää muista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Firefox tallentaa kirjanmerkit, asetukset ja ym. profiili kansioihin, jotka löytyvät -> C:\Documents and Settings\[käyttäjänimi]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles. Todennäköisesti Firefox on luonut uuden profiilin, mutta edellinen pitäisi löytyä samasta kansiosta. Poista se uusi tai korvaa uuden profiilikansion tiedostot niillä edellisillä.

Tai. Voit kokeilla käynnistysvalikon Suorita toiminnalla komentoa: firefox.exe -profilemanager jos sieltä löytyy edellinen profiili niin valitse se.

Suuri kiitos Jukalle, tämä toimi  :thmbup: Uutta profiilia ei ollut tehnyt, mutta bookmarkbackups-kansiosta löytyi maanantain backup, ja pistin sen Tuo-toiminnolla kirjanmerkkeihin. Nyt kaikki kirjanmerkit toimii taas  :thmbup: Asetukset voi helposti palautella muistista ja salasanojakin voi kysyä esimerkiksi ylläpidolta, jos ei satu muistamaan  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattanee ottaa esim bookmarkseista backup aina kun on tarvetta (kuten myös kaikista muista joita itselleen tärkeinä pitää), jottei sitten tarvitse itkeä kun jotakin käy.

Hommaa vaikka pieni vihkonen ja kirjottelet sinne ihan manuaalisesti kaikki salasanat talteen. Siellä ne pysyvät tallessa eivätkä katoa tällaisissa tilanteissa. Sieltä manuaalikirjanpidosta ei bittihakkerit niitä myöskään hirveästi kalastele.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasin, että Firefoxista ei ollutkaan kadonnut salasanat, se ei vaan osannut kirjoittaa niitä kirjautumislootaan  ;D Ne näkee kuitenkin foxin asetuksien kautta...

Ja minulla ainakin Firefox nimenomaan ottaa joka päivä backupit kirjanmerkeistä  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ottakaa nyt hyvät ihmiset varmuuskopioita bookmarkeistanne sun muusta asioista, joita kukaan ei voi muistaa ulkoa kun bookmarkeja voi olla satoja salasanoineen. Mut ei mulla kyllä koskaan Firefox on kadottanut mitään. Vähän mystiseltä kuulostaa??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on ihan normaalia firefoxia, sama ongelma oli/on mozilla (nyk. SeaMonkey) selaimessa. Mulla teki ehkä kolme kertaa bookmarkien hukkaamisen, jonka jälkeen sai mozillat, meriapinat ja firefoxit lähteä, IE toimii, eikä toistaiseksi ole hukannut bookmarkkeja. Varmuuskopiot oon aina ottanut, mutta ongelma mikä on ollut selaimessa vuosia, siirtynyt vain uuteen versioon, ei valitettavasti saa multa kannatusta.

Muuten firefox on hyvä selain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten hyvin pitää epäonnistua, että firefox hävittää asetukset yms.?

Nimim. 3:tta vuotta käytössä, ei mitään ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siihen suurta epäonnistumista tarvita.

Firefox aikoinaan jäi jumiin (ei vastannut) jonka jälkeen mm.bookmarkit hukassa.

Ohjelmien asentaminen saattoi Mozillassa (selain pois päältä) aiheuttaa bookmarkkien, salasanojen yms. hukkumisen.  :thmbdn:

http://kb.mozillazine.org/Lost_bookmarks

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi on ihan normaalia Firefoxissa. Joskus kokeilin softaa puolen vuoden ajan ja kun oli kirjanmerkit hävinny kolmatta kertaa ilman syytä, niin lähti mäkeen koko softa.

Muistaakseni tilanne on vielä pelastettavissa. Google löytää ohjeet kyllä, en niitä enää muista.

Muistatko mitä teit firefoxilla? Olen käyttänyt Firefoxia ykkösversiosta lähtien enkä ole kertaakaan hävittänyt bookmarkkejani tai muutakaan dataa. (Vaikka välillä toivonkin, että useamman megan bookmarks.html katoaisikin bittitaivaaseen :P)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistatko mitä teit firefoxilla? Olen käyttänyt Firefoxia ykkösversiosta lähtien enkä ole kertaakaan hävittänyt bookmarkkejani tai muutakaan dataa. (Vaikka välillä toivonkin, että useamman megan bookmarks.html katoaisikin bittitaivaaseen :P)

Minullakaan ei ole koskaan ollut ongelmia tuliketun kanssa ja olen käyttänyt noin 3 vuotta 3 koneella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla katoaa bookmarkit kiusallisen usein. Tosin tämä tapahtuu kyllä useimmiten silloin kun lapset ovat olleet koneella. Pelaavat nettipelejä, ja usein kun menen koneelle, kertoo se että edellinen istunto on keskeytynyt yllättäen. Pojat kertovat ettei näin ole käynyt?

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla katoaa bookmarkit kiusallisen usein. Tosin tämä tapahtuu kyllä useimmiten silloin kun lapset ovat olleet koneella. Pelaavat nettipelejä, ja usein kun menen koneelle, kertoo se että edellinen istunto on keskeytynyt yllättäen. Pojat kertovat ettei näin ole käynyt?

Ehkä pojat pelkää sinua kuollakseen, ja huijaavat... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli sama ongelma vanhalla koneella. Aina ku istunto keskeyty nii kaikki katos. Silloin oppi ottaa niitä varmuuskopioita.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistikuvat ovat hieman hataria. Yhdellä kerralla firefoxi kaatui ja kahdella muulla kerralla kadotti ihan muuten vaan. En ainakaan mielestäni tehnyt mitään sen ihmeellisempää kuin muillakaan selaimilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kadonnut täältäkin sillointällöin. Onneksi firefox tekee itse backupit noista.

Jotka palautetaan miten?. Aiemmin kuvailtu ohje ketjussa ei tuonut mitään takaisin?

Edit, siis tämä ei tuottanut tulosta:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ömh, joo sieltä profiilista löytyy kansio bookmarkbackups jossa on aiempia bookmarkkitallennuksia, sieltä napsaisee yhden ja kopioi pykälää alempaan hakemistoon bookmarks.html nimellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään