Antti Laukkanen

Helsinki-Vantaa ystävänpäivänä 2008

44 viestiä aiheessa

Hyväksi lopuksi tämmöinen kaunotar. Enpä ollut tuotakaan ennen tätä päivää nähnyt ja nyt jo kolmasti.

[ attachment removed / expired ]

Nyt täytyy kyllä sanoa että otsikosta huolimatta ja silläkin uhalla, että olen pyörinyt sumuisessa pääkaupungissamme vähintään kerran viikossa, rupesin epäilemään että kuvat on otettu syyskuussa! Varmistuu kun katsoo kuvan ruskavärein varustettua puustoa  ;)

Kai se kevät sitten tulee, ja kun luntakaan ei ole, niin syysefekti on valon kera täysin oikea. Ja kun täällä vähän koillisempana on kuitenkin se 20-30 senttiä maa valkeana, niin on melko epäuskottavaa...

Hienoja kuvia siis, mutta syksyllä kuiteskin otettuja  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt täytyy kyllä sanoa että otsikosta huolimatta ja silläkin uhalla, että olen pyörinyt sumuisessa pääkaupungissamme vähintään kerran viikossa, rupesin epäilemään että kuvat on otettu syyskuussa! Varmistuu kun katsoo kuvan ruskavärein varustettua puustoa  ;)

Kai se kevät sitten tulee, ja kun luntakaan ei ole, niin syysefekti on valon kera täysin oikea. Ja kun täällä vähän koillisempana on kuitenkin se 20-30 senttiä maa valkeana, niin on melko epäuskottavaa...

Mistä lähtien havupuissa on ruskaa ollut, kandeis varmaan pyöriä useammin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä lähtien havupuissa on ruskaa ollut, kandeis varmaan pyöriä useammin..

Mistä lähtien havupuissa on ollut valkoiset rungot?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas. Mikähän aivohäiriö se nyt on iskeny. Mietin jo noita Ysejä lätkiessäni, että joku on nyt oudosti. Sama ilmiö jatkui tänään enkä sittenkään tajunnut. Pitäs vissiin mennä hoitoon. No, korjasin noihin kuitenkin...

Tiukahkot rajaukset johtuvat pääosin siitä, ettei tötteröllä sen kauemmas tuolta matkalta päässyt. Toisen kautta mä tykkäsin kyllä parista noista, etenkin originaalikoossa, kun latistuivat tuossa täysin.

-A-

Antti hoi...

Nuo ovat makuasioita..Rajaukset yms...

Hienoja kuvia ovat kaikki.

-JUkka

EDIT: Ja näköjään voorumin tapaan: Ystävänpäivänä 2008 HK: lta, luvassa armotonta hattuilua ja kinaa, asiasta kuin asiasta. Ei hyvää päivää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä tuo on niin viime torstaina otettu, kuin viime torstaina otettu kuva voi olla. Puiden väritys johtuu lähinnä siitä (tarkistin vielä originaalikuvasta), että tuonne takamehtään paistaa justiinsa laskeva aurinko jostain pilvenrakosesta ja vetäsin tuota Picasan värilämpösäädintä vähän liikaa oikealle. Näytti niin apaattisen harmaalta. Eipä tainnut tuo flailappee vielä lentääkään ruskan aikaan.

-A-

PS. Tuossa vielä jonniilainen croppi tästä paljastavasta huijauksen kohteesta  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitanki tähän kostoks vielä pari ruskakuvaa lisää samalta päivältä  8) Arvelin, että ne oli aika huonoja, mut menkööt nyt. Maanantaiaamuna on heikko arvostelukyky...

Nätti se on tuokin Ysin johdannainen. Ei siitä mihinkään pääse.

Melkein pukkas oksettavan sideshotin peruskaurasta, mut sen verran meni ohi, että saattaa tuon justiinsa lykätä.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Antti hoi...

Nuo ovat makuasioita..Rajaukset yms...

Hienoja kuvia ovat kaikki.

-JUkka

EDIT: Ja näköjään voorumin tapaan: Ystävänpäivänä 2008 HK: lta, luvassa armotonta hattuilua ja kinaa, asiasta kuin asiasta. Ei hyvää päivää...

JUkka hoi...

Voisit pikkuhiljaa lukea niitä viestejä ilman niitä mustavalkoisia laseja. Tässäkään ketjussa ei ole ollut minkäänlaista hattuilua ja kinaa ennen tuota sinun viestiäsi. Se, kun sanoin parin kuvan tiukan rajauksen ahdistavan minua hieman, ei todellakaan tarkoita, että olisin kuvia haukkunut millään tavalla huonoiksi. Mua alkaa pikkuhiljaa kyrsimään tuo asenne, että heti jos joku sanoo jostain kuvista vähänkään poikkipuolista sanaa (LUE: mielipiteitä ja kritiikkiä), joku Jukka tulee heti yleistämään "voorumin tapaa". Minä heitin Antille argumentin ja Antti antoi vasta-argumentin ja asia oli sillä selvä. Kyllä Antti itsekin tietää, että hänen kuvissaan on monesti varsin erilainen, massasta poikkeava linja mm. rajausten suhteen ja juuri siksi olen aina pitänyt hänen kuvistaan. Mutta Antti tietää myös sen, että aina ne hänenkään erikoiset rajaukset eivät voi olla kaikkien mielestä niitä kaikkein toimivimpia, eikä ne voi kaikkia koskaan miellyttää. Ja Antti tietää myös sen, että kun hän kuviaan pistää näytille, hän tulee saamaan siitä palautetta myös kritiikin muodossa. Ehkäpä Antti juuri siksi pistääkin kuviaan näytille?

Se, että ei saisi antaa ollenkaan kritiikkiä, on Jukka joitain pumpulimaan hommia. Siellä pumpulimaassa ei olekkaan, kuin parhaita valokuvia ja vielä parempia rajauksia. Mahtaa olla viimeisen päälle tylsä paikka ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vain Jukka & Mikko. Hyvä tarkoitus taisi olla molempien kommenteissa, joten älkää suotta vetäkö hernettä nekkuu puolin eikä toisin. Olin oikein otettu tuosta "siksi olen aina pitänyt hänen kuvistaan" -kommentista.  :) Näissä minun kuvissani saattaa olla toisinaan joku hieman hämäräperäiseltä vaikuttava tarkoitus, mutta aika usein niissä kuitenkin oikeasti on joku hämmentävä idea taustalla. Toiset ovat toki ihan silkkaa dokumenttiakin. Jonkinlainen pyrkimys on kuitenkin ollut aina ottaa "jotain muuta" -tyylisiä kuvia. Joskus homma onnistuu, usein ei. Suurta teknistä kikkailua en näissä ole tavannut harrastaa, kun mulla menee keskimäärin hermo nysvääminen ja säätämisen kanssa.

Mitä palautteeseen tulee, sitä saa ja tuleekin antaa. Jos ei tykkää, niin sen saa kertoa mielellään. Jos tykkää, sen saa kertoa vielä mieluummin  :laugh: Kyllähän tämä foorumi on ollut aikamoinen kuvauskoulu. On tullut vuosien varrella melkoinen määrä oppia ja ennen kaikkea näkemystä asioihin, mitkä voi toteuttaa toisin. En minäkään enää ihan niin paljon vinohorisonttisia kuvia tänne lykkää...  Ehkä jonkun tommosen korkeintaan:

[ attachment removed ]

Tai tommosen

[ attachment removed ]

Tai tommosen

[ attachment removed ]

Tai tommosen

[ attachment removed ]

Tai tommosen

[ attachment removed ]

Tai tommosen

[ attachment removed ]

Mutta en yleisesti ottaen kuitenkaan. Tunnustettakoon kuitenkin, että nuo kuvat poikkesivat nyt topicista ollen jonkin verran aiemmin otettuja. Ei tule sitten jälkipuheita.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeisessä kuvasarjassa, ainakaan allekirjoittanutta ei häirinnyt vinot horisontit, aivan mahtavaa nostalgiaa ja mennyttä aikaahan nuo kuvat tihkuvat  :P

Laitahan toki vain lisää jos on ja viitsit, näitä katselee mielikseen, tulee jotenkin sellainen unohtunut aika mieleen.

miltä vuosilta nuo kuvasi suurin piirtein ovat?, veikkaan 80-luvun loppua ja osin 90-lukua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehei ne niin vanhoja ole. 96-97 taitaa olla koko setti. Iljusinista ei ole kyllä minkäänlaista muistikuvaa. Näkyi lojuvan skannattuna tuolla levyn uumenissa. Jotenkin tuntuisi, että se voisi liittyä Jeltsinin ja Clintonin vierailuun keväällä 1997, mutta toisaalta tuntuu, ettei siellä ollut Flotin väreissä olevaa kuuskakkosta silloin. Tuo sijainti vielä mietityttää. Siinähän näkyy vielä olevan tuo vanha kivipytinkikin paikallaan.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaisin Il-62:n käynnin syyksi ihan normaalia sää-diversiota Moskovasta/Pietarista. Tuolloin ne olivat syksyisin melko tavallisia. Aamun valjetessa sai monesti ruveta laskemaan Aeroflotin pyrstöjä, ja Neuvostoliiton ajan lapsena kävi kylmät väreet, että "nykkö ne on tullu..." :'(

Muistelen parhaimmillaan olleen 4-5 Il-62:ta, 2 A310:ta, DL B767 ja AZ MD82. Muitakin vieraita kävi usein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä niitä sattui, mutta en usko tuon liittyvän sellaiseen, koska sarjassa ei oikein ollut muita kuvia. Kai tuokin jostain lippaasta löytyy ja siinä vielä tuurilla lukee detaljit. En muutenkaan ole oikein osunut kuvaamaan niitä säävisiteeraajia. Kerran tuli IL-86, jota päästiin siivoamaankin. Oiskohan Hankosen Pauli ollut matkassa. Samalla kertaa tuli muistaakseni neljä konetta, joista loput olivat Tupoleveja. Sen kasikutosen kuvia olen vähän haeksinut, mutteivät ole ainakaan toistaiseksi ole tulleet vastaan. Saattavat olla jossain pikkulaatikossa kaapin perukoilla. Siitä olisi jopa pari ohjaamokuvaa, joten olivat ihan mielenkiintoisia.

Luulisin yhä varmemmin, että tuolla tuotiin sittenkin toimittajalauma siihen mainittuun summitiin.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu se säädiversioiden "primetime" oli siltikin enemmän 90-luvun alkupuoli, mutta jälkipuolellakin niitä tapahtui. Silloin summitin aikaan varmasti noita kävi. Ja joskus kävi vahingossa ihan reitilläkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä noi kuuskakkoset ajeli myös tohon aikaa jotain reitin tynkääkin silloin tällöin. Eli ei ne kaikki mitään diversioineita tai VIPpejä ollu.

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JUkka hoi...

Voisit pikkuhiljaa lukea niitä viestejä ilman niitä mustavalkoisia laseja. Tässäkään ketjussa ei ole ollut minkäänlaista hattuilua ja kinaa ennen tuota sinun viestiäsi. Se, kun sanoin parin kuvan tiukan rajauksen ahdistavan minua hieman, ei todellakaan tarkoita, että olisin kuvia haukkunut millään tavalla huonoiksi. Mua alkaa pikkuhiljaa kyrsimään tuo asenne, että heti jos joku sanoo jostain kuvista vähänkään poikkipuolista sanaa (LUE: mielipiteitä ja kritiikkiä), joku Jukka tulee heti yleistämään "voorumin tapaa".

Vastaus: Tohon sen verran vaan, että mä olen rakentavan kritiikin kannalla, mutta varmaan Mikko myönnät sen, että aika överiksi täällä aika ajoin menee nuo kommentit. Ja onkos se paha jos se JOKU Jukka välillä vähän toisenlaista palautetta antaakin. Enemmän se varmasti on rakentanut täällä se mun kommentointi, kuin rikkonut, vai?

Se, että ei saisi antaa ollenkaan kritiikkiä, on Jukka joitain pumpulimaan hommia. Siellä pumpulimaassa ei olekkaan, kuin parhaita valokuvia ja vielä parempia rajauksia. Mahtaa olla viimeisen päälle tylsä paikka ::)

Vastaus: Ja pumpulimaa vertaus on ehkä hiukan ontuvaa, kun kuitenkin valokuvauksesta on kysymys, eikä sen vakavammista elämän asioista.

Myönnettäköön, että mullakin osui, ei ehkä niin kamalan hieno päivä tuohon saumaan ja rupesi hatuttamaan tää touhu.

Ja sori vaan vastaus tuli hiukan myöhään, kun ei ollut koneelle pääsyä. Meinasin ensin etten vastaakaan, mutta ehkä tuonsuntaisiin, lähes herjoihin on syytä jotain vastata.

Koetetaan pysyä asialinjalla  ;)!

-Jukka 8)

Ps. Eikä se edes ollut suoranaisesti henk. koht. Mikolle se mun kommenttini, vaan yleistä...Mun puolesta se siitä..

Ps.2. Mukavia kuvaushetkiä kaikille, kun nyt tuota valoakin taas riittää  :thmbup:!  Tosin hemmetin kylmä tuuli tuolla HK: lla taas tänään oli...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ennenkuin kukaan taas väärin tulkitsee hymiöviestejäni ruskakuvista, Antin kuvat ovat loistavia.

Silmään vaan pistää todellakin tuo lumen puute, ja nyt kun valoa alkaa riittää, olo on surrealistinen. Paikan päälläkin käyneenä vähintään se kerta viikossa - mutta valokuvat vielä korostavat tilannetta. Kontrastia lisää se, että tänäänkin täällä lappeen Rannassa oli aivan mahtava aurinkoinen talvipakkaspäivä ja hanget hohtivat kirkkaina...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän hyvä kun ei ole lunta...

Pysyy Tsekitkin taas kiitoradalla... ;)..

Itse näin eilen eka kertaa sen Fly Lappeenrannan Tangon..eikä se ole hassumman näköinen ollenkaan.

-Jukka :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ennenkuin kukaan taas väärin tulkitsee hymiöviestejäni ruskakuvista, Antin kuvat ovat loistavia.

Silmään vaan pistää todellakin tuo lumen puute, ja nyt kun valoa alkaa riittää, olo on surrealistinen. Paikan päälläkin käyneenä vähintään se kerta viikossa - mutta valokuvat vielä korostavat tilannetta. Kontrastia lisää se, että tänäänkin täällä lappeen Rannassa oli aivan mahtava aurinkoinen talvipakkaspäivä ja hanget hohtivat kirkkaina...

Kiitos!

Kyllähän mä sen hymiön huomasin. Kunhan höppäilin vaan  ;) Hassu homma kyllä, miten tuo lumi on karttanut tätä etelänurkkaa tänä talvena. Pari kertaa on malliksi yritellyt, muttei siitä oikein valmista ole tullut. Kävin tuossa kotikulmilla Kymenlaaksossa sunnuntaina ja sielläkin lumiraja oli melkein kuin viivottimella vedetty. Keskilaaksossa ei juuri edes ollut lunta, mutta Kouvolassa täysi talvi. Reetepyyssä oli taas kenttä lumesta paljaana. Sitä ei liene ihan äsken helmikuussa sattunut. Joku oli oikein lennähtänytkin sinne (ja poiskin oli jäljistä päättäen päässyt)

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla