Joni Öfverström

Mikäs mulla mättää? 3DMark 905 pts...

43 viestiä aiheessa

Itselläni seur. kone:

AMD XP 2600+ (2.080)

512 Mb 333 MHz DDR-DIMM

Hercules 3d Prophet 9800 128 Mb

Asus A7N8X-X

WinXP Home

3dmark03: 4769

3dmark01: 14423

Taustalla pyöri Norton Internet Security & Antivirus, aa & af:0

JP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tero, mitä drivereitä käytät?

Mulla oli jotkut ikivanhat detot ja sain kokoonpanolla

Athlon 2600, 512 (muistaakseni vain 266 DDR), gf4-ti4200/128

tuloksen 819. Pistin uudet 4in1:t, omega 45.23:t ja sain 1290.

EDIT: Athlonin nopeus väärin

-Kähmy

Moi,

Ilmeisesti toi uusi Geffin kortti vaikutaa todella paljon, koska itse sain tällä kokoonpanolla:

AXP 2600+

nForce2 (Chaintech 7NJL1 Apogee) emo

Gf4 Ti-4200 64MB

1GB 333 DDR (FSB166)

vain 1428 pojoa.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MITEN jengi voi saada 4000-6000 pojoa noilla kokoonpanoilla, missä on samoja prossuja kun mulla, jopa vähemmän muistia.

Onko 4200 vs. Radeonit todella niin häviäjä, kun itse sain sen ~ 1500 vakiokelloilla ja perusasetuksilla.

Onko toi lineaarinen toi tulos ???

Tero

edit: tosiaankin näyttää, että noita monen tuhannen 03mark tuloksia saavat Ratikka 9700-9800 sarjalaiset, joita lienee kellotettu (vai kuinka ?). Lisäksi itsellä on ajureista tämmöset asetukset:

AGP 4X, Intellisample=laatu, Reunanpehmennys=sovellus, Anisotrooppinen filtteröinti=ei käytössä. DIRECT3D: Mipmap= paras kuvanlaatu. Ja driveri detonator v44.03.

Mulla on kuitenkin nForce2 sarjan emo ja hyvää muistia, että luulis kiihdyttävän, mutta voiko sitten näyttiksen asetukset olla "laadulla" niin pahasti, että tulos on tommonen 1500, vai mikä prkl tuohon vaikuttaa?? Onko 9700 jo DX9 kortti ? Ilmeisesti DX9:illä on suuri vaikutus tässä??

Ja Kähmy, saitkin mailia noista asetuksista jo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tätä ennenkin sanonut ja sanon taas, nuo pisteet eivät tarkoita koneen nopeutta. Pisteitä putoaa rumasti pois jos näytönohjaimessa ei ole kaikkia testattavia ominaisuuksia(9700 on DX9-kortti, siitä johtuu hyvät pisteet). Koneen pelinopeuden näkee kun katsoo erittelystä testin antamat FPS:t ja vertaa niitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radeonia ja 4200:sta ei voi verrata tossa testissä, koska radeonin ainakin uusimmat on puhtaita dx9-kortteja, eli ne tukevat dx9:n ominaisuuksia raudalla, 4200 ei. Tuo tietenkin tarkoittaa sitä, että dx9:lle tehdyt pelit toimivat silloin paljon nopeammin (mahdollisesti), mutta ne pelit pitää silloin olla tehtynä dx9:lle, mitä monikaan peli ei ole, joten hyöty on vielä hieman kyseenalainen. Pointti on kuitenkin, että tuo testi ei välttämättä tosiaan ole vertailukelpoinen...se vanhempi oli.

Kokeilin noita asetuksia, enkä ollut tyytyväinen tuohon AA:n jättämiseen sovellukselle. Pistin fs2002:sta AA:n päälle ja jälki oli mielestäni aika rumaa (siis esim. ulkoa katseltaessa), sahalaitoja näkyi kohtuuttoman paljon. Joten taidan heittää quickcuntin päälle drivereistä, sillä on tullut kaunista jälkeä.

-Kähmy

MITEN jengi voi saada 4000-6000 pojoa noilla kokoonpanoilla, missä on samoja prossuja kun mulla, jopa vähemmän muistia.

Onko 4200 vs. Radeonit todella niin häviäjä, kun itse sain sen ~ 1500 vakiokelloilla ja perusasetuksilla.

Onko toi lineaarinen toi tulos ???

Tero

edit: tosiaankin näyttää, että noita monen tuhannen 03mark tuloksia saavat Ratikka 9700-9800 sarjalaiset, joita lienee kellotettu (vai kuinka ?). Lisäksi itsellä on ajureista tämmöset asetukset:

AGP 4X, Intellisample=laatu, Reunanpehmennys=sovellus, Anisotrooppinen filtteröinti=ei käytössä. DIRECT3D: Mipmap= paras kuvanlaatu. Ja driveri detonator v44.03.

Mulla on kuitenkin nForce2 sarjan emo ja hyvää muistia, että luulis kiihdyttävän, mutta voiko sitten näyttiksen asetukset olla "laadulla" niin pahasti, että tulos on tommonen 1500, vai mikä prkl tuohon vaikuttaa?? Onko 9700 jo DX9 kortti ? Ilmeisesti DX9:illä on suuri vaikutus tässä??

Ja Kähmy, saitkin mailia noista asetuksista jo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeah..

Itsekin laitoin eilen kun epähuomiossa noita säätelin screenshottia varten, niin quickcuntin (lol!!) päälle, ja jälki oli loistavaa... eikä framet kärsinyt.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kumma juttu - jos käynnistän oman koneeni ilman NAVia ja ajan 3DMark 03:n, saan tuon paremman tuloksen. Heti jos kone boottaa NAVin kanssa TAI jos lataan NAVin manuaalisesti taustalle (vaikka disabloituna), 3DMarkin 03:n tulos putoaa :/

Tutkimattomat ovat 3DMarkin tiet..

Minkäs mallinen NAV sulla oikein pyörii.

Minulla on NAV:sta Corporate Edition mallia 7.61.935

En tiedä sitten onko noilla uusilla katalyyteillä mitään vaikutusta. Pitää kokeilla!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeah..

Itsekin laitoin eilen kun epähuomiossa noita säätelin screenshottia varten, niin quickcuntin (lol!!) päälle, ja jälki oli loistavaa... eikä framet kärsinyt.

Tero

Tjaah... mahdatteko nyt puhua GF4 Ti:n Quincunx vai-mikä-nyt-onkaan-reunanpehmennyksestä? Mulla ei suostu tuo oikein pelittämään FS2004:n kanssa. Valikot ovat täysin pimeitä ja vilkkuvat hiirtä liikuttaessa. Käytössä Nvidian GF4 Ti-4200 with AGP8X ja Omegan 45.23 detot. Muilla samanlaisia ongelmia? Sori offtopicci.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo just siitä quickjostain (ie. Quickcunt) puhun. Mulla taitaa olla sama omegat ja melkein sama kortti (gf4-ti4200 mutta 4X), joten voin kokeilla toimiiko tuo fs2004:lla. Fs2002 ei ole ollut ongelmia. Ilmoan kunhan kokeilen.

-Kähhäh

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma on näytönohjaimessa GF ti 4200. Ei oikein ota toimiakseen '03 version kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimii kerrassaan mainiosti, omega 45.23 ja quickjoku päällä, tässä todiste. Onhan sulla 32bit värit päällä?

-Kähmy

[ Attachment removed / expired ]

ps. jos se AFCAD joskus tulisi... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimii kerrassaan mainiosti, omega 45.23 ja quickjoku päällä, tässä todiste. Onhan sulla 32bit värit päällä?

-Kähmy

No jo on, mulla ei suostu toimimaan ei sitten millään. On 32bit värit päällä, tässä vielä vähän asetuksia:

Ja tältä näyttää valikot simussa...

Ne siis välkkyvät aina välillä näkyviksi mutta suurimman osan ajasta näyttö on täysin musta. Mutta jos saa jollain ilveellä painettua Fly Now! -nappia, niin itse simu pyörii sitten ihan normaalisti. Nvidian omilla ajureilla oli aivan samat ongelmat. Ja huomasin että tätä samaa tapahtuu myös 2x Antialiaisingilla, mutta kun pistää sliderin täysille kaikki toimii normaalisti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei mulla juuri muuta eroa ole, paitsi kuvion terävöittäminen on mulla pois päältä. Sen lisäksi olen overridannut virkistystaajuudet, eli olen manuaalisesti laittanut että 1280*960 on 100hz, sen lisäksi ulkomuistista pystytahdistus on aina pois, piirrä kolme framea etukäteen max (taitaa olla default), ja muita en muista. Tuo näytön villkuminen viittaisi siihen, että virkistystaajuudet menee munilleen, kokeiles overridata ne (eli pistät 1280*1024 kohtaa jonkun mitä monitori varmasti tulee, tuo kuva näyttäisi siltä, että monitori/kortti menee interlace-modeen...)

Mä en ole esim. tuota menua kokeillut mun kamoilla, kokeilin vain, että nuo ylämenut toimivat, koska en ollut ihan varma mitä tarkoitat. Kokeilen tänään uudestaan...

Kuten Ville sanoi, kokeile myös muita resoluutioita.

-Kähis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten Ville sanoi, kokeile myös muita resoluutioita.

-Kähis

Jess, reson vaihtaminen auttoi! Ennen mulla oli tuo 1280 x 1024 -reso mutta vaihdoin sen 1500 x 1100 tjsp. ja nyt toimii hienosti! Villelle ja Kähmylle karmaa!

Jan, normaalisti minulla olikin reunanpehmennys siinä kohdassa ja toimi hyvin mutta täällä puhuttiin sitten siitä kuinka hyvä tuo Quickcunt (vai mikä onkaan, siitähän on tullut jo käsite ;D) -pehmennys on niin päätin koittaa sitä mutta minulla se ei tuntunut toimivan... mutta nyt kuitenkin tomii! :) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään