Guest puovo

Lentokoneen moottori

13 viestiä aiheessa

Miksi joissain suihkukoneiden moottoreiden keskiosassa on spiraalin muotoinen kuvio?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi joissain suihkukoneiden moottoreiden keskiosassa on spiraalin muotoinen kuvio?

Toimii kuulemma lintujen pelottimena moinen vinhasti pyörivä hässäkkä. Tämmöisen selityksen minä olen suihkumoottorin keskiöön maalatun spiraalin olemassaolon tarkoitukseen joskus saanut... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimii kuulemma lintujen pelottimena moinen vinhasti pyörivä hässäkkä. Tämmöisen selityksen minä olen suihkumoottorin keskiöön maalatun spiraalin olemassaolon tarkoitukseen joskus saanut... ;D

Just joo..

Ennemmin kuitenkin et rampilla olevat jantterit näkee että mylly pyörii, koska sitä ei kuulosuojaimet päässä ja muidenkin koneiden melulta pakosti äänen perusteella huomaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just joo..

Ennemmin kuitenkin et rampilla olevat jantterit näkee että mylly pyörii, koska sitä ei kuulosuojaimet päässä ja muidenkin koneiden melulta pakosti äänen perusteella huomaa.

Kyllä toi lintuväite pitää varsin hyvin paikaansa. Pyöriessään spiraali muistuttaa haukan silmiä ja näin lintujen pitäisi "säikkyä" enemmän lentokonetta. Ilmeisesti teoriassa vähentää jonkun verran lintutörmäyksiä ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

LOL! Olen aina luullut, että ilman sitä spiraalia kone ei liikkusisi mihinkään. Johan on iso kotkaparvi vastassa, kun Jumbo tulee kottaraista vastaan. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkähän hyvin tämä spiraali sitten erottuu, kun mylly pyörii miljoonaa. Noh, pääasia että linnut erottaa.

Kyllä se erottuu semmoisena hassuna nauhana...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkähän hyvin tämä spiraali sitten erottuu, kun mylly pyörii miljoonaa. Noh, pääasia että linnut erottaa.

Niin ja kone lentää kohti "melkein" yhtä lujaa... :)

Noinkohan siitä massasta/profiilista joku pieni haukansilmä erottuu...??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo haukansilmä juttu vaan pitää paikkansa. Kai se sitten auttaa kun sellaiset on siihen tehty. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu kyllähän se ihan tosiaan yksin omaa on niitä maassa olevia santereita ja jantereita varten, että näkevät pyäriikö se mylly vai ei. Lintujen kanssa ei taija olla tekemistä nollan vertaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu kyllähän se ihan tosiaan yksin omaa on niitä maassa olevia santereita ja jantereita varten, että näkevät pyäriikö se mylly vai ei. Lintujen kanssa ei taija olla tekemistä nollan vertaa :)

Itse tuon olen erään kotimaisen kuskilta kuullut. :)

EDIT: Sitä en nyt muista oliko se juuri haukansilmä, mutta lintuja karkottava vaikutus pitäisi kyllä olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tuon olen erään kotimaisen kuskilta kuullut. :)

EDIT: Sitä en nyt muista oliko se juuri haukansilmä, mutta lintuja karkottava vaikutus pitäisi kyllä olla.

Palvelee kyllä varmaan vähän molempia tarkoituksia, eli karkoittaa linnut sekä rampparit myllyn läheltä. 8) Lintujahan nyt yritetään säikytellä vähän millä tahansa, spinnerit, laskuvalot ja pprunessa isot pojat puhuivat että jopa säätutkakin jotain auttaisi..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palvelee kyllä varmaan vähän molempia tarkoituksia, eli karkoittaa linnut sekä rampparit myllyn läheltä. 8) Lintujahan nyt yritetään säikytellä vähän millä tahansa, spinnerit, laskuvalot ja pprunessa isot pojat puhuivat että jopa säätutkakin jotain auttaisi..

Joo niin pitäis auttaa. Kuulemma vaistoavat tutkan säteilyn, mikä on kyllä todella voimakasta. Haitallista ihmisillekin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin oman kuuleman mukaan tuo säätutkajuttu on lähinnä urbaania legendaa. Mitään hyötyä siitä ei kuulemma käytännössä ole (tai ainakaan todistettua.. tietysti se psykologinen hyöty "nyt meillä on lintukarkoitin päällä niin voidaan lähteä").

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään