Guest AD

Cathay 777 flyby

64 viestiä aiheessa

Tusikin tuossa sitä tarkoitettiin. Enkä minä ainakaan noin sitä käsittänyt. Asioitahan voidaan lukea ihan miten vaan ja ottaa hernettä nenään jos siltä tuntuu. Toisaalta oma Suomen taitoni on ruostunut ulkomailla vuosien saatossa että mistä minä mitään enään tajuan?

No ei tarkoitettukaan. Mutta kirjoitettiin kyllä, joskaan en tosiaankaan usko, että tarkoituksella. Vaan kun tällainen vääräleuka olen, noihin tulee aina välillä puututtua :)

Ps. Jos herneitä olisi mennyt nenään, olisi hymiö ollut erinäköinen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu...

On huomattu että on tarvetta puuttua, vähän kaikkeen. Joillain ei saisi olla joidenkin mielipiteistä eroavia mielipiteitä.

Ei millään pahalla, mutta väkisin sellainen fiilis jutuistasi tulee.

No, Janne ainakin ymmärsi asian :thmbup:.

Luepas nyt vielä oikein ajatuksen kera se mun vastaus läpi, niin ehkä Sinäkin Mikko ymmärrät asian  ;).

-Jukka :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu...

On huomattu että on tarvetta puuttua, vähän kaikkeen. Joillain ei saisi olla joidenkin mielipiteistä eroavia mielipiteitä.

Ei millään pahalla, mutta väkisin sellainen fiilis jutuistasi tulee.

No se on sitten lukijan voi voi. Minä kyllä tiedän, että kirjoitustyylini on väliin hyvinkin kärkäs. Ja pääasiassa ihan vain siitä syystä, että sillä saa kanssakeskustelijat "varpailleen". Joskus siinä tulee sitten puhuttua ohi suun ja niin edelleen, mutta sille en mahda mitään. Olen kuitenkin tietyllä tapaa kiivas luonne. Mutta sinä kun olet minut tavannut myös livenä, niin toivon, että en silloin antanut samaa kuvaa itsestäni... Missään nimessä en kuitenkaan koskaan ole sanonut/tarkoittanut, että asioista ei saisi olla eri mieltä. Sitä virhettä älä tee, että kuvittelet jotain tuollaista minusta, jonka mielestä yksi nettikirjoittelun hienoimmista asioista on juuri se, että pääsee väittelemään asioista  ;)

No, Janne ainakin ymmärsi asian :thmbup:.

Luepas nyt vielä oikein ajatuksen kera se mun vastaus läpi, niin ehkä Sinäkin Mikko ymmärrät asian  ;).

Luin uudestaankin, ja edelleen minä ymmärrän sen lauserakenteen juuri niin, kuin tuossa aiemmin sanoin. Jos puhut "suunnittelemattomuudesta" ja samaan lauseeseen laitat temppukoneet, niin tottakai siitä tulee silloin se vaikutelma, että sanot temppukoneilla lentoa suunnittelemattomaksi. Tai ehkä pikemminkin niin, että temppukoneilla lentämisessä on ok olla suunnittelematta asioita. Se ei kuitenkaan tarkoita, että ymmärtäisin asian niin, että tarkoittaisit myös tuota. Kuten sitten tuossa myöhemmässä viestissäni sanoin, ymmärsin kyllä, että sinä tuskin kirjoitit sitä tarkoituksella noin.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tiedän yhden joka nauraa tuolla Sipoon itäpuolella ja kaatelee kahvia näppikselle.Tämä oli sitten ihan täysin inside juttu.Enkä tällä vähättele esim. Jannen täysin asiallista juttua, olen samaa mieltä.Lelut on erikseen, ja suunnitellaan ja sovitaan niin ei tule ainakaan niin helppoja onnettomuuksia. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, oliko tuo järkevää, vai ei, mutta hauskalta se näytti. Oli ollut kiva olla katsomassa. Tai jopa kyydissä ! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän kaikki tähänkin keskusteluun osallistuneet tiedä että tuollaisessa hommassa on omat vaaransa oli se sitten suunniteltua tai suunnittelematonta. Tuollainen jankkaus vain on aika turhaa ja hyvin tuntuu provot uppoavan  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ja yleensäkin suunnittelemattomuus ei kuulu ilmailuun yleensäkään(temppukoneet ja niille luodut olosuhteet on asia erikseen).

Vähintään yhtä vastuutonta on väittää temppulentämistä suunnittelemattomuudeksi :o

Tähän haluaisin vain lainata Seppo Saariota, kun hän aloitti meille briefauksen Finnairin Ilmailuopiston ohjaajlinja 17:lla 1988.

Me, Pekka ja minä, opetamme teille TAITOlentoa - temppulentäminen on jotain muuta.

PS. Oli muuten ilo olla ainoa kurssi, joka sai tämän koulutusosion todellisilta osaajilta ja oikealla kalustolla - Eagle OH-XEA:lla :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän haluaisin vain lainata Seppo Saariota, kun hän aloitti meille briefauksen Finnairin Ilmailuopiston ohjaajlinja 17:lla 1988.

Me, Pekka ja minä, opetamme teille TAITOlentoa - temppulentäminen on jotain muuta.

Joo, ne on viisaat miehet erikseen :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en näe jutussa mitään huvittavaa. Kun tuosta jälkiviisaudesta nyt puhutaan niin tälläisten asioiden analysointi osaltaan parantaa lentoturvallisuutta. Jos nyt lisään noihin edellisiin juttuihini vielä muutaman jossin. Koneen siipien kärkiväli on noin 64 metriä ja rakkine on noin 74 metriä pitkä. Tuollaisella kärkivälillä ja lentokorkeudella ei kummoista puuskaa tarvita ja vaikkapa moottorihäiriötä että siiven ja maan väliin ei jääkkään sitten mitään. Noin matalalla lennettäessä ja tuolaisella nopeudella asiat tapahtuvat vauhdilla eikä virheiden korjaamiseen jää ylimääräistä aikaa.

Liikennelentokone ei ole mikään lelu vaan suunniteltu ihan toisenlaiseen käyttöön. Eikä noi isojen koneiden pyörimiset ole tosiaan niin kivaa katseltavaa kun esim Bluen Angelsien.

JJ

Lueskelin eri lähteistä juttua aiheesta ja tuli sellainen vaikutelma että Ian Wilkinson (ko. lennon kapteeni ja Boeing ryhmän pääohjaaja Cathay Pacificilla) on hankaluuksissa siksi ettei pyytänyt tempaukseen yhtiön lupaa, eikä itse tempun teknisten yksityiskohtien vuoksi ? Suora lainaus CNN:ltä :

"Cathay spokeswoman Carolyn Leung said the pilot was dismissed last week because he did not seek or obtain approval for the fly-by, which has been done several times before at air shows with the airline's permission."

Luin tämän ketjun läpi ja halusin heittää ilmoille pari mietettä ; a) siinä missä minä en ole tämän ketjun monien kirjoittajien rinnalla edes harrastetasoinen "ilmailuasiantuntija", onko mahdollista että capt. Ian Wilkinson on ilmailun asiantuntija ja että hän tiesi tarkkaan mitä teki ? b) jos tuolla tapahtuman korkeudella lentäminen on äärimmäisen tarkkaa ja inhimillisen reaktiokyvyn ylittävien (mahdollisten) olosuhteiden muutoksien armoilla, entäs sitten normaali laskeutumiset ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se on sitten lukijan voi voi. Minä kyllä tiedän, että kirjoitustyylini on väliin hyvinkin kärkäs. Ja pääasiassa ihan vain siitä syystä, että sillä saa kanssakeskustelijat "varpailleen". Joskus siinä tulee sitten puhuttua ohi suun ja niin edelleen, mutta sille en mahda mitään. Olen kuitenkin tietyllä tapaa kiivas luonne. Mutta sinä kun olet minut tavannut myös livenä, niin toivon, että en silloin antanut samaa kuvaa itsestäni... Missään nimessä en kuitenkaan koskaan ole sanonut/tarkoittanut, että asioista ei saisi olla eri mieltä. Sitä virhettä älä tee, että kuvittelet jotain tuollaista minusta, jonka mielestä yksi nettikirjoittelun hienoimmista asioista on juuri se, että pääsee väittelemään asioista  ;)

Luin uudestaankin, ja edelleen minä ymmärrän sen lauserakenteen juuri niin, kuin tuossa aiemmin sanoin. Jos puhut "suunnittelemattomuudesta" ja samaan lauseeseen laitat temppukoneet, niin tottakai siitä tulee silloin se vaikutelma, että sanot temppukoneilla lentoa suunnittelemattomaksi. Tai ehkä pikemminkin niin, että temppukoneilla lentämisessä on ok olla suunnittelematta asioita. Se ei kuitenkaan tarkoita, että ymmärtäisin asian niin, että tarkoittaisit myös tuota. Kuten sitten tuossa myöhemmässä viestissäni sanoin, ymmärsin kyllä, että sinä tuskin kirjoitit sitä tarkoituksella noin.  ;)

Ok..

Kunhan ei vääristellä toistemme kirjoitelmia, ei puolin eikä toisin. Ja mokia sattuu kaikille. Ja niitä ei niin mukavia päiviä  :thmbdn:...

Ja mukavahan Sinä oletkin sillä perusteella mitä olen kerran tavannut :thmbup:..

-Jukka ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, luonne on ihan hyvä varsinkin livenä :)

Enemmänkin tässä joskus tulee vähän o_O -fiilis sen suhteen kun olet myös moderaattori ja ohjailet keskustelun kulkua puuttumalla toisten kärkkäyksiin, ja monesti itse olet ihan yhtälainen kärjistäjä  ;D

Siinä joskus tulee vähän semmonen mitäwtua-fiilis kun miettii onko homma nyt aina ihan tasapuolista. Ei sillä että tuosta ottaisin hirveästi stressiä (foorumi on harrastukseen liittyvä asia ja harrastushan on aina kivaa, tai sen ottaa liian vakavasti :))

Mutta ehkä ymmärrät mitä tarkoitan? Tämä tokikin vallan ystävällisessä mielessä kommentoituna :)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enemmänkin tässä joskus tulee vähän o_O -fiilis sen suhteen kun olet myös moderaattori ja ohjailet keskustelun kulkua puuttumalla toisten kärkkäyksiin, ja monesti itse olet ihan yhtälainen kärjistäjä  ;D

Moderaattorikin taitaa olla vain ihminen? Vai onkohan täällä jotain supermodeja ulkoavaruudesta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta ehkä ymmärrät mitä tarkoitan? Tämä tokikin vallan ystävällisessä mielessä kommentoituna :)

Ymmärrän täysin. Siksi toivonkin, että muut moderaattorit puuttuvat sitten minun kirjoituksiin, jos mennään yli. Ja niin he tekevätkin. Mutta voinpa sanoa, että eipä esim. mun kirjoituksista kovin monesti kukaan käyttäjistä uskalla(?) tehdä mode-raportteja. Mikä sinällään ei saisi olla noin. Ihan samalla tavalla mun kirjoituksista pitää huomauttaa moderaattoreita, mikäli aihetta siihen on :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärrän täysin. Siksi toivonkin, että muut moderaattorit puuttuvat sitten minun kirjoituksiin, jos mennään yli. Ja niin he tekevätkin. Mutta voinpa sanoa, että eipä esim. mun kirjoituksista kovin monesti kukaan käyttäjistä uskalla(?) tehdä mode-raportteja. Mikä sinällään ei saisi olla noin. Ihan samalla tavalla mun kirjoituksista pitää huomauttaa moderaattoreita, mikäli aihetta siihen on :)

Juu, sehän se varmaan onkin, kun ollaan tämmöisiä suurisuisia foorumihahmoja vähän kumpikin. Veikkaan ettei muutkaan moderaattorit viitsi kauheesti puuttua edes..

Pitäsköhän mun alkaa kanssa moderaattoriksi, saatais kunnon mafia aikaan (ei tod. ;D)

- T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään