Guest Jukkis

TrackIR kuoli, vikaa Vistassa, tirrissä vai muualla?

7 viestiä aiheessa

Hommasin Vistan ja asensin TrackIR:n. Kaikki meni ja toimi mallikkaasti kun testasin viime viikolla asennuksen jälkeen. Tuli sitten asenneltua mm. toinen kovalevy koneeseen, bluetooth adapteri ja kaikenlaista pientä kivaa. Viikko välissä ja eipä enää TrackIR herääkään henkiin. Uudelleen asennukset on kokeiltu, pimeenä pysyy. USB porteista on poistettu virransäästömoodit ja kaikkea on mielestäni kokeiltu.

Laite löytyy kun USB porttiin sen tunkee, mutta redlight sessioon ei päästä sitten millään.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Windowsin virhelokin mukaan "Ohjelma TrackIR.exe, versio 0.0.0.0, lakkasi olemasta yhteydessä Windowsiin, joten se suljettiin. Voit katsoa mahdollisia lisätietoja ongelman historiatiedoista Ongelmien raportit ja ratkaisut -ohjauspaneelissa Prosessitunnus: 11a8 Käynnistysaika: 01c87af6d9958ceb Lopetusaika: 2215"

Ongelmien raporteissa tämä näyttää tältä:

Kuvaus

Ongelma keskeytti ohjelman tiedonsiirron Windowsin kanssa.

Ongelman kuvaus

Ongelmatapahtuman nimi: AppHangB1

Sovelluksen nimi: TrackIR.exe

Sovelluksen versio: 0.0.0.0

Sovelluksen aikaleima: 45ac1ced

Lukkiutumisen tunniste: 415a

Lukkiutumistyyppi: 0

Käyttöjärjestelmän versio: 6.0.6000.2.0.0.768.3

Lokaalin tunnus: 1035

Lukkiutumisen lisätunniste 1: 046aebb67e196dd6ac3e467159390e3f

Lukkiutumisen lisätunniste 2: c245

Lukkiutumisen lisätunniste 3: 63287d8e3a6bb315b8c566d26fb9e433

Lukkiutumisen lisätunniste 4: 415a

Lukkiutumisen lisätunniste 5: 046aebb67e196dd6ac3e467159390e3f

Lukkiutumisen lisätunniste 6: c245

Lukkiutumisen lisätunniste 7: 63287d8e3a6bb315b8c566d26fb9e433

Kun en Vistan kanssa ole viikkoa pidempään säätänyt, kysynkin olisiko kellään Vistan kanssa fiksummalla ideaa mistä lähtisin ongelmaa selvittämään.

TrackIR softaa käynnistäessä se ei tule lainkaan näkyviin jos itse kamera on USB portissa kiinni. Jos kamera ei ole kiinni, softa lähtee käyntiin. Jos kameran laittaa kiinni vasta softan käynnistymisen jälkeen, ohjelma hyytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas tuota yritin säädellä ja otin kameraa irti ja laittelin takaisin. Nyt syttyikin sitten peräti vihreä valo, muttei edelleenkään punaisia. Ohjelma näyttää nyt tältä:

[ attachment removed ]

:-[ 

Laitoin vectorin lisenssit paikalleen, ja taas katos koko roska. Ei valoja ei mitään.

"Hjyvin pelaa Vista, suuri on vikalista."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun asennat ajurin tee järjestelmänvalvojana.Kun käynnistät TrackIr tee se järjestelmänvalvojana.Poista softa ja asenna uudestaan oikeilla oikeuksilla.Minä olen kerran herättänyt TrackIr 3 henkiin uusintaasennuksella.En kehoita ketään huolettomaksi varovaisuuden suhteen ,mutta itse heivasin Vistan UAC-systeemin kuuseeen jo ajat sitten,silti näitten "asenna järjestelmänvalvojana"temppujen kanssa täytyy silloin tällöin painia.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa vika löytyä kuitenkin itse kamerayksiköstä.  Nyt on kokeiltu XP koneeseenkin, eikä tirri herää sielläkään. Taisi tulla tirrin purkuprojekti eteen, vaikka tuskin tuota enää henkiin saa ;-). Kiitos UAC vinkistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun asennat ajurin tee järjestelmänvalvojana. Kun käynnistät TrackIr tee se järjestelmänvalvojana. Poista softa ja asenna uudestaan oikeilla oikeuksilla.Minä olen kerran herättänyt TrackIr 3 henkiin uusintaasennuksella.En kehoita ketään huolettomaksi varovaisuuden suhteen ,mutta itse heivasin Vistan UAC-systeemin kuuseeen jo ajat sitten,silti näitten "asenna järjestelmänvalvojana"temppujen kanssa täytyy silloin tällöin painia.

Vexi

Miten TrackIr 4 Pro:ta herätelään henkiin muuten kuin asentamalla uudelleen ajurit CD:ltä, asentamalla päivitetty ajuri Natural Pointin sivuilta, kokeilemalla eri USB-porteissa ja eri erikoneessa samoin edellisin konstein?

Softa käynnistyy OK, statusledit syttyy (vihr/ pun/ sin vilkkuu) ja sammuu mutta IR-ledit eivät. Status kertoo: No Data. Tracking ikkunassa ei näy mitään, ei edes mustaa ikkunaa vain harmaata eikä heijastimen liikuttelu kameran näkökentässä auta. Edes heijastukset ja muut valot eivät eivät näy Tracking-ikkunassa.

USB-johto on kunnossa piirilevylle saakka, mitattu!

Biosissa ilmoitettiin seuraavat jännitteet 11,71 V, 4,81 V ja 3,36V. Voisiko alhainen 5V jännitevaikuttaa asiaan? Kyykyttääkö uusi näytönohjain liikaa poveria? Tosin TiR toimi muutaman viikon näyttiksen vaihdon jälkeenkin.

Timppa

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tirrin omia foorumeita seuranneena veikkaan, että laadussa on häikkää. Tuollehan ei kunnon takuuta edes anneta, vaikka katteet siinä ainakin on kohdallaan. Kamerayksikön lisäksi kolmos version sisällä on peräti muutama noin 3$ hintainen piiri ja ehkä dollarin parin edestä muutakin elektroniikkaa. Mahtaako tilanne nelosessa olla kummempi.  Jos arvaileen lähtisin niin veikkaisin, että tuo CPLD -piiri, jonka varaan tsydeemi ilmeisesti on rakennettu, ei pysy siinä tilassa mihin se on ohjelmoitu. Mutta en minä näistä mitään tiedä, eikä enää kiinnostakaan, purettu on jo koko roju ja odottelen että kilpailevia tuotteita ilmestyisi markkinoille.

Tollanenhan siellä sisällä oli: http://www.xilinx.com/support/documentation/data_sheets/ds057.pdf

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Samalta minustakin tuntuu, ikään kuin osa softasta olisi kadonnut kun etulehdelläkään ei näy enään sarjanumeroa, pelkkä basic.

Enpä taida minäkään uutta ostaa vaikka vinkeä peli onkin. Odotellaan HMD:n hintojen laskua ja resojen nousua. Vuzix VR920 lähestyy jo harkittavaksi ajateltavaa mallia. Hinta on vielä aika korkea.

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään