Petri Koivisto

Ikärajoista (tai lähinnä niiden noudattamattomuudesta) baareissa....

23 viestiä aiheessa

Moi!

En löytänyt tuota vanhaa triidiä tästä aiheesta joten päätin aloittaa uuden. Pitää nimittäin avautua koska alkoi tosissaan ottamaan pannuun, kun yks kaveri (tyttö) täytti juuri 17v ja kehui olleensa eilen stadissa juhlimassa synttäreitään. Juhli niitä kuulemma sellasissa paikoissa kuin kungliga ja highlight. Ekasta ei tietoa mulla, kuulemma k20, ja "haikku" k18. Siis miksei niitä helvetin papereita kysytä ihan jokaiselta, tytöiltäkin?? Miks ne kauniimmat pitää aina päästää sisään kysymättä papereita? Tuohan on niin s**tanan väärin! Jos kerta ne muijatkin pääsee alle 18v baariin niin silloin pitää jätkätkin päästää! Miksei tuota aleta valvomaan ihan kunnolla? Jos ne poket ei kehtaa muijilta kysyä niitä papereita tai olla päästämättä sisään vaikka onkin alle 18v, niin miksei poliisi tms ala ratsaamaan paikkoja? Ärsyttää meinaan oikeasti tollanen että ne naiset pääsee aina niin helpolla ja ilman papereita sisään joka paikkaan. Siis toihan on ihan syrjintää  :laugh:

Siis vaikka näyttäis ulkoa kuinka vanhalta tahansa niin voi ne paperit silti kysyä! Nykyään muutenkaan tuskin erottaa enää 15-vuotiasta 20-vuotiaasta  ;D (<-- ei pidä liian tosissaan ottaa..)

Enkä siis avaudu sen takia että olisin kateellinen tuolle kaverille tai muuta, mutta kun tuo on ihan yleistä.. varmaan 80% muijista pääsee sisään ilman että papereita edes kysytään ::) Ja siis joka paikkaan, ei vain noihin ko. paikkoihin..

[/avautuminen]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ärsyttää meinaan oikeasti tollanen että ne naiset pääsee aina niin helpolla ja ilman papereita sisään joka paikkaan. Siis toihan on ihan syrjintää  :laugh:

Säähän voisit DTM:n lähteä käymään. Siellä on viikonloppuisin ikäraja kai 22v ja kuulemma pojat pääsee paljon helpommin sisään vaikka ikää ei olisikaan  ;D

Nojoo, minua ei haittaa vaikka tytöt pääsisivät sisään helpommin, mutta välttämättä en haluaisi baarin olevan pullollaan alaikäisiä jolloin ainakin korostuu tuo "teinimestan" käsite. Highlightissa olen kerran käynyt ja se tuntui juuri olevan tuollainen paikka  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Säähän voisit DTM:n lähteä käymään. Siellä on viikonloppuisin ikäraja kai 22v ja kuulemma pojat pääsee paljon helpommin sisään vaikka ikää ei olisikaan  ;D

Nojoo, minua ei haittaa vaikka tytöt pääsisivät sisään helpommin, mutta välttämättä en haluaisi baarin olevan pullollaan alaikäisiä jolloin ainakin korostuu tuo "teinimestan" käsite. Highlightissa olen kerran käynyt ja se tuntui juuri olevan tuollainen paikka  :D

No DTM:n jätän muille  ;D

Mutta juuri tuonkin takia. Ei ne ikärajat siellä kai turhaan ole..?  :P Mutta lähinnä pointti oli se että toiset pääsee helpommin kuin toiset. Ja kuinka väärin se on että niiltä ei kysytä mutta pojilta kysytään. Jos otetaan kiva esimerkki eli jos vaikka kaupasta ostais maitoa ja miehiltä otetaan siitä 5e/tölkki ja naisilta 2,5e/tölkki, onko se oikein?  :laugh: Toivottavasti tajuat pointin..  :P

Eli jos se ikäraja on K18, ni se on silloin K18 kaikilta eikä vaan miehiltä...  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No DTM:n jätän muille  ;D

Mutta juuri tuonkin takia. Ei ne ikärajat siellä kai turhaan ole..?  :P Mutta lähinnä pointti oli se että toiset pääsee helpommin kuin toiset. Ja kuinka väärin se on että niiltä ei kysytä mutta pojilta kysytään. Jos otetaan kiva esimerkki eli jos vaikka kaupasta ostais maitoa ja miehiltä otetaan siitä 5e/tölkki ja naisilta 2,5e/tölkki, onko se oikein?  :laugh: Toivottavasti tajuat pointin..  :P

On turha puhua tasa-arvosta nyky-yhteiskunnassa, kun tällainenkin huutava vääryys on olemassa ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minustakin alaikäisten tai muuten liian nuorten päästäminen baareihin on väärin. Mutta baareilla on kuitenkin käsittääkseni oikeus valita asiakkaansa. Olen kuullut, että naiset(myös alaikäiset sellaiset) päästetään baareihin helpommalla siksi koska he houkuttavat baareihin paljon miehiä. Se taas tuo rahaa baarin kassaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kuullut, että naiset(myös alaikäiset sellaiset) päästetään baareihin helpommalla siksi koska he houkuttavat baareihin paljon miehiä. Se taas tuo rahaa baarin kassaan.

Juuri näin! Luulisi, että Petrikin nauttisi tilanteesta kun baari täynnä kauneimmassa iässä olevia tyttöjä :thmbup:

Niin ja en itse näe mitenkään hirveenä sortona tätä, että tytöt pääsevät poikia helpommin baariin. Elämä on naamakerrointa ja sillä mennään.

Petrin pitäis vaan ottaa ilo irti, eikös tytöt tykkää vähän vanhemmista pojista ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleisessä tiedossahan on, että ravintola voi halutessaan valita asiakkaansa mm. laittamalla naisille ja miehille eri ikärajat.

Sen sijaan visaisempi kysymys on, saako alaikäisen (alle 18v) päästää anniskelutiloihin, jos hänelle ei kuitenkaan myydä alkoholia?  ;)  Kyse siis LAISTA, ei anniskelupaikan menettelytavoista. Esimerkiksi useimmilla festivaaleilla alaikäiset eivät pääse anniskelualueelle lainkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri näin! Luulisi, että Petrikin nauttisi tilanteesta kun baari täynnä kauneimmassa iässä olevia tyttöjä :thmbup:

Niin ja en itse näe mitenkään hirveenä sortona tätä, että tytöt pääsevät poikia helpommin baariin. Elämä on naamakerrointa ja sillä mennään.

Petrin pitäis vaan ottaa ilo irti, eikös tytöt tykkää vähän vanhemmista pojista ;)

Tottakai se on hyvä että baari on täynnä tyttöjä ja vielä kireemmästä päästä  ;D ;D Mutta kun en ajanut takaa tuota vaan sitä että jos se ikäraja on asetettu siihen K18 niin kai se silloin on kaikilla se sama. Silloin mielestäni pitäis yhtälailla kysyä aivan kaikilta se ikäraja, oli sitten tyttö tai poika, 15- tai 25-vuotias. Jos ne naiset kerta pääsee alle 18v iässä sisään niin miksei sitten siihen oveenkin laiteta että "Miehet - K18, Naiset - ei ikärajaa"  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiva maan tapa, varsinkin paremmissa yökerhoissa. :) Kyllä henkilökunta aina syrjäsilmällä seuraa, kuinka nämä "uudet teinit" talossa temmeltävät. Jos joku ei osaa käyttäytyä kuten sisäänpääsyikä edellyttää, käynti saattaa jäädä alaikäisenä ainutkertaiseksi. Yleensä nuoret naiset ovat käytökseltään huomattavasti fiksumpia, kuin vastaavanikäiset miehet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä nuoret naiset ovat käytökseltään huomattavasti fiksumpia, kuin vastaavanikäiset miehet.

Taas niin stanan törkeää yleistämistä :-\

Minä olen Petrin kanssa samoilla linjoilla, mitäs mieltä olisitte jos esim. nopeusrajoitukset olisi intin käyneille täysin vapaat ja sivareille 70? Olisko se teistä oikein?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen Petrin kanssa samoilla linjoilla, mitäs mieltä olisitte jos esim. nopeusrajoitukset olisi intin käyneille täysin vapaat ja sivareille 70? Olisko se teistä oikein?

Täysin oikein!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeinhan se.  ;D

Mutta itse asiasta, niin ainahan se noin on ollut. Alaikäiset hyvännäköiset tytöt pääsevät baariin kuin baariin varsinkin jos on vähänkin mitä näyttää. Ei se silti oikein ole. Sääntöjen pitäisi olla kaikille samat.

Ja ei. Nuoret naiset eivät käyttäydy sen fiksummin kuin miehetkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas niin stanan törkeää yleistämistä :-\ Minä olen Petrin kanssa samoilla linjoilla, mitäs mieltä olisitte jos esim. nopeusrajoitukset olisi intin käyneille täysin vapaat ja sivareille 70? Olisko se teistä oikein?

Ei noi vertaukset oikein avaudu. Yleistyspä hyvinkin mutta niin se menee, usko pois. Olen parikymmentä vuotta katsonut sitä menoa DJ-kopista ja nähnyt kaikenlaisia tapauksia. Keskenkasvuinen kukkoileva nuorimies on vahvoilla, kun rähinöitsijöitä ja yleisen tunnelman pilaajia listataan. Ja jos ravintolan kokenut eteisvahtimestari on lähettänyt teidät kotiin kasvamaan niin siihen on tyytyminen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa niitä teiniritsoja joilla on finnejä koitettu peittää järkyttävällä kerroksella meikkivoidetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kas, bugi tai osaamattomuus, toi alin rivi siis mun mielipide eikä lainaus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi voi....käykää vaikkapa Moskovassa niin saatte tietää mikä oikeasti tarkottaa "FACE CONTROL". Siellä ei edes pääse sisään jos on vääränmerkkiset vaatteet, tai et muuten vain näytä sopivalta kyseisen yökerhon imagoon.

Suomessa ei 18v ykköset päällä ja taskut täynnä rahaa pääse sisään K20 paikkoihin kun taas joku limaletti gootti rikkinäisissä vaatteissa sun takana 5e taskussa toivotetaan tervetulleeks, vaan koska hän sattui olemaan 20.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi voi....käykää vaikkapa Moskovassa niin saatte tietää mikä oikeasti tarkottaa "FACE CONTROL". Siellä ei edes pääse sisään jos on vääränmerkkiset vaatteet, tai et muuten vain näytä sopivalta kyseisen yökerhon imagoon.

Suomessa ei 18v ykköset päällä ja taskut täynnä rahaa pääse sisään K20 paikkoihin kun taas joku limaletti gootti rikkinäisissä vaatteissa sun takana 5e taskussa toivotetaan tervetulleeks, vaan koska hän sattui olemaan 20.

HEHE, kylläpä yks mun kaveri on täälläkin (stadissa) käännytetty vaatteiden takia ovelta eräässä paikassa..  ;D Ja kyseessä ei ollut Onnela, missä tuon melkein voisi vielä ymmärtää... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kyseessä ei ollut Onnela, missä tuon melkein voisi vielä ymmärtää... :-[

No Onnelassa nyt ei ole sitäkään vähää kontrollia vaatteiden suhteen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHE, kylläpä yks mun kaveri on täälläkin (stadissa) käännytetty vaatteiden takia ovelta eräässä paikassa..  ;D Ja kyseessä ei ollut Onnela, missä tuon melkein voisi vielä ymmärtää... :-[

SOHO?(nykyisin lopettanut jo) Tai sitten do** te** ma..ma...maaaa :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SOHO?

Ei vaan pinkku tikkurilassa  ;D miksköhän sanoin tuossa edellisessä viestissä että "stadissa", noh siis täällä nyt kumminkin eikä missään moskovassa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnelat sun muut Sedun raflat on kyllä politiikoiltaan niin paskaa ettei mitään...

Olen itse huomannut myös muutaman kerran tämän paikallisessa onnelassa ja näyttipä se SK-ketju noudattavan samaa kaavaa muuallakin.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään