Esa Sairio

GF 7950 kellotushyödyt?

9 viestiä aiheessa

Palaan tähän kellotusasiaan kun siitä keskustellaan jälleen vilkkaasti.

1. Onko GF 7950GT 512 MB näytönohjaimen kellotuksesta hyötyä FS 2004:n frameratelle (muu kokoonpanoni allekirjoituksessa)?

2. Mikä onkaan se pieni ohjelma, jolla näitä näytönohjaimia voi kellottaa? Minulla on ollut joskus tuollainen ohjelma, mutta olen hävittänyt sen. Ohjelmassa oli mittarit kellotettaville taajuuksille, joissa oli vihreä alue (turvallinen) ja punainen alue (näytönohjain voi viottua)?

3. Jos kellotuksesta on hyötyä, paljonko korttiani voi kellottaa turvallisesti? 10%? 20%? 30% (kunhan pysyy vihreällä alueella)?

Tietokonetta en ole uusimassa. Tiedän kyllä että uusimalla kaiken mahdollisen ja yhteensopivasti sekä tasapainoisesti, voisin saada FS 2004:ään hieman nykyistäkin paremman fps:n - joten jos ette ehdottaisi koko koneen uusimista. ;D

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottahan siitä hyötyä on. Kaikki kortit on kuitenkin yksilöitä, joten asetuksia saa hakea. Kun löydät ohjelman kellotukseen (joku sen varmasti kertoo), mikäli näytönohjaimen asennuslevylläsi ei sellaista ole? Kannattaa laittaa aluksi reilusti keltaiselle, ja koittaa pysyykö FS vakaana. Jos ei, niin sitten himpunverran alaspäin jne... Kannattaa rasittaa simulaattoria testauksen aikana mahdollisimman raskailla maisemilla, ja tietysti mahdollisimman pitkään.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikaisesti luin paria testiä.Koska 7950GT on käytännössä tehdaskellotettu 7900GT ,niin hyöty on aika marginaalinen.    http://www.sharkyextreme.com/hardware/videocards/article.php/3211_3645431__8      Tuossa on core saatu juuri hilattua 550Hz -600Hz ja muisti 1480,joten se kertoo puolestaan.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerronpa pientä alottelian vinkkiä kellotteluun. Tarkkaile tietokoneen lämpöä kellotuksen jälkeen, yritä pitää menemättä yli 70C. (katso lämpöjä Everest home editionilla http://www.majorgeeks.com/download4181.html) Lataa jokin rasitus ohjelma, konetta rasittavin 3DMark 06. Jos kone pysyy vakaana testin aikana eikä kaadu, voi vielä laittaa kelloja ylöspäin. Jos taas kaatuu, laitat alaspäin niin kauan kunnes 3DMark 06 tai jokin muu ohjelma pyörii onnistuneesti läpi. (3DMark 06 menee hienoista maisemista joiden pitäisi kyykyttää konetta, kuin myös testissä joka testaa prossua) Tuossa pari neuvoa.

HUOM!! Kellotettuja koneen osia ei voi palauttaa takuuta vastaan jos menevät rikki!!

Edit: Aivan, kyllähän tuolla kellottelulla saa pari FPS:ää ylöspäin, tarkalleen ei osaa sanoa mutta jotain 0-10 väliltä veikkaan minä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kommenteista. En taida kellottaa, siitä ei varmaankaan olisi hyötyä.

Tietysti olen kiitollinen yhdenkin framen parannuksesta (saatikka reilusta frameparannuksesta), mutta asia ei saa toteutua simun tai tietokoneen vakaan ja hyvän toiminnan kustannuksella.

Onko teillä vinkkejä, miten muulla tavoin saisin framen tai pari lisää!

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HUOM!! Kellotettuja koneen osia ei voi palauttaa takuuta vastaan jos menevät rikki!!

Vaan osiin ei jää kellotuksesta lokitiedostoa  ;). On vain myyjän sana sinun sanaasi vastaan. Ja mitenköhän se fraasi kuuluikaan siitä kumpi on aina oikeassa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kommenteista. En taida kellottaa, siitä ei varmaankaan olisi hyötyä.

Tietysti olen kiitollinen yhdenkin framen parannuksesta (saatikka reilusta frameparannuksesta), mutta asia ei saa toteutua simun tai tietokoneen vakaan ja hyvän toiminnan kustannuksella.

Onko teillä vinkkejä, miten muulla tavoin saisin framen tai pari lisää!

yES :)

Toinen vaihtoehto on prosessorin kellotus, joka laskentatehon parantuessa nopeuttaa myös n-ohjaimen toimintaa. Prosessoritkin kellottuvat yksilöllisesti, ja kellottuvuuteen vaikuttaa myös jäähdytys sekä prosessorille syötettävä käyttöjännite. Jos et kuitenkaan ajatellut kellottaa n-ohjaintasi, niin empä usko että rupeat prosessoriakaan kellottamaan. Prosessorin kellotus vaatii yleensä menoa tietokoneen bios -asetuksiin, eikä ole yhtä helppoa kuin n-ohjaimen kellottaminen ohjelmistolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaan osiin ei jää kellotuksesta lokitiedostoa  ;). On vain myyjän sana sinun sanaasi vastaan. Ja mitenköhän se fraasi kuuluikaan siitä kumpi on aina oikeassa ;D

Minä sain yhtä kosahtanutta, vähän yli vuoden ollutta ja kellotettua näytönohjainta vastaan kaksi täysin UUTTA ohjainta. Juu juu, varmasti olen palauttanut niistä toisen takaisin  ;)

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kellottaminen siis kannattaa ;D

Esimerkki omasta OPTERON 180 prosessorista. Normaali kellotaajuus on: 2400mhz (12*200) eli kerroin 12, ja system bus 200mhz.

Kellotus: 12*218mhz = 2616mhz, jolla on siis päästy OPTERON 185 prosessorin kellotaajuuden yli.

Montako framea sillä saa? En ole sitä tutkinut, mutta tottakai tehoa tuli lisää, ja haluan sen hyödykseni. Tämä vakio tuulettimella + siilillä, eikä jännitettä ole tarvinnut nostaa. Täysin vakaana toimii....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään