Mikko Sokero

Helsinki-Vantaan bodyscannerista

33 viestiä aiheessa

Ei tuo ole sen arvelluttavampaa, kuin se, että gynekologi näkee mitä näkee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...ja edelleenhän saa valita käpälöinnin, jos vaikka sattuu söpö turvatarkastaja kohdalle ;)

Near topic:

Muistan 70-luvun lopulta, kun olin Arlandassa partnerini kanssa palaamassa tanssikisoista. Siellä oli rivi tarkastuskoppeja joista yhteen ahtauduin daamini tanssipuvun kanssa (30 metriä tylliä!) Tarkastaja oli ujon lukiolaistytön oloinen mukavikko, joka tyytyi kurkkaamaan kädessä kantamaani paperipussiin.

"Ojjoj, karkkia!" kuului suomennettuna hänen ihastunut kommenttinsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...ja edelleenhän saa valita käpälöinnin, jos vaikka sattuu söpö turvatarkastaja kohdalle ;)

Niin varsinkin kun mies tarkistaa aina miehen. Että jos ne miehet on Juhan mielestä söpöjä niin siitä sitten vaan.  :laugh:

Mutta äläpä kerro enempää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielestäni kätevä systeemi. Jenkki-ilmavoimien tukikohdissa ja Moskovan lentoasemallakin tämä zydeemi on käytössä. Paljastaa paljon kopeloimatta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin varsinkin kun mies tarkistaa aina miehen. Että jos ne miehet on Juhan mielestä söpöjä niin siitä sitten vaan.  :laugh:

Äläs ny, mut on sentään julkisissa viestimissä julistettu streitiksi, mitä ei moni voi sanoa  ;D

...niin, ehkä noista kultaisista 70-luvun päivistä on siirrytty ahdasmielisempään tarkastuskäytäntöön *huoh*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä turvatarkastuksessa pitäisi olla sellainen line jossa on madollisuus siihen, että nainen "kopeloi" miehen.

Itse en tunne mitenkään kovin mukavaksi tilannetta kun mies koskettelee vyönsoljet ym.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ei tuo ole sen arvelluttavampaa, kuin se, että gynekologi näkee mitä näkee.

Gynekologit, labrahoitajat, kätilöt ja joskus muut hoitsut tosiaan näkevät oikasti sen v:llä alkavan vehkeen, eikä vaan ovea. Sori tavalliset miehet. ::)

(Joo, kyynärpää on leikattu eikä nukutuksen jälkeen ollut ollenkaan pöhnä olo.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en tunne mitenkään kovin mukavaksi tilannetta kun mies koskettelee vyönsoljet ym.

Niin, etenkin kun vielä osa näyttää pitävän kumihanskoja kädessä "operaation" aikana... Ihme kun ei takahuoneeseen taluteta ensin ......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysytäänkö tarkastuksessa paperit nuorilta, mikäli tahtovat skanneriin? (Koska ei alle 18v)

Äläs ny, mut on sentään julkisissa viestimissä julistettu streitiksi, mitä ei moni voi sanoa  ;D

Juntunen kilautti?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä turvatarkastuksessa pitäisi olla sellainen line jossa on madollisuus siihen, että nainen "kopeloi" miehen.

Siihen lineen ei moni turvatarkastajatar suostuisi töihin menemään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en tunne mitenkään kovin mukavaksi tilannetta kun mies koskettelee vyönsoljet ym.  :)

Vyönhän voit toki jättää vaikka muiden tavaroidesi kanssa läpivalaisuun  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vyönhän voit toki jättää vaikka muiden tavaroidesi kanssa läpivalaisuun  ;)

Ja metallisoljella varustettu vyö pitääkin. Ainakaan minä en ole saanut pitää vyötäni kiinni housuissa viimeisellä kahdella kerralla kun olen turvatarkastuksesta mennyt helsinki - vantaalla läpi. Se on kiva housut kintuissa juosta siellä  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Mua ei gynekolooki rassaa  >:(

Kun et ole nainen. ;D

Olisi milenkiintoista tietää, näkyykö tuossa skannerissa tänään aikaisemmin kyynärpäähäni asetetut piikit ja lenkit. ;D

Ja onneksi meikäläisen housut pysyy ylhäällä ilman vyötä. En muista milloi viimeksi olen housujeni kanssa vyötä käyttänyt. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari kertaa on ollut  naispuolinen tarkastamas ja ovatkin ottaneet sen käsikäyttöisen metallinpaljastimen, eivätkä kopeloineet ollenkaan. Olin kyllä hieman pettynyt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

edit: monissa firmoissa (turvatarkastajat lentoasemilla, järjestyksenvalvojat tapahtumissa, vartijat, jne.) on sääntö että henkilöön käyvän tarkastuksen suorittaa aina samaa sukupuolta oleva henkilö -> huomattavasti helpompaa useimmiten. Jos suostumus kysytään, niin ei ole mitään estettä että nainen tsekkaa miehen tai toisinpäin.

Miksei?

Se mitä itse olen lähes kymmenen vuoden kokemuksella turvatsekkejä tehneenä ja valvoneena (en lentokentällä tosin) huomannut niin hyvin harva nainen kieltäytyy tekemästä henkilöön käyvää turvatarkastusta vastakkaista sukupuolta olevalle. Ja toisaalta todella harva nainen (ikään katsomatta) kieltäytyy siitä että mies tekee henkilöön käyvän turvatarkastuksen! Toki tässä pitää muistaa että em. tilanteissa homman täytyy perustua vapaaehtoisuuteen - siis sekä tarkastajan että tarkastettavan täytyy tähän suostua.

Hieman toisinpäin ajateltuna - työstä kuitenkin on kyse - niin aika amatööri tai muuten outo pitää olla jos saa siitä kiksejä kun turvatarkastusta tehdessä pääsee tarkastamaan toista sukupuolta olevaa. Kyllä kuka tahansa normaali ihminen saa ne vibat vällyjen alla peuhatessa eikä duunia tehdessä  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kaikki naiset kieltäydy edes siitä, että papa-kokeen ottaa miespuolinen labrahoitaja. Jotkut naiset (vapaaehtoisesti tosiaan) valinneet tarkoituksella miespuolisen gynekologin. Olen kuullut, että ovat naisia hellempiä otteissaan. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksei?

Jos tuollainen eriytetty linja olisi, niin siihen menisi juuri ne pahimmat tapaukset, jotka saavat turvatarkastajan tuntemaan olonsa epämiellyttäväksi.

Voin olla väärässäkin, koska en ole nainen, enkä ole kovin paljoa muutoinkaan tarkastuksia tehnyt, vaikkakin papereiden mukaan saan lentoliikenteen turvatarkastuksia vielä tehdäkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näinkin tuon voi hoitaa:

[ attachment removed ]

Kuva Bamin kaupungista, Iranista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin varsinkin kun mies tarkistaa aina miehen. Että jos ne miehet on Juhan mielestä söpöjä niin siitä sitten vaan.  laugh

Ei niillä tarkastajilla ainakaan hirveästi huumorintajua ole.

Kerran kun skanneri piippasi ja mua lähestyi iso karju, pyysin toki että "olethan hellä" :P

Ilmekään ei värähtänyt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään