Esa Sairio

Miksi iso valitus: Ajuri, AA ja AF?

8 viestiä aiheessa

Ihmettelen isoa keskustelua siitä, että Nvidian ajurit ovat jotenkin huonoja ajatellen FS 2004:ää. Ja että näytönohjaimen AA (antialiasing) sekä AF (anistotrooppinen filtteri) asetukset eivät oikein toimi?

Valitetaan ettei AA tai AF toimi näytönohjaimen säätövalikosta, on sahalaitaa siellä täällä ja tarvitaan Nhangeria tms. kojaaamaan ongelmia.

Mitä tällä oikein tarkoitetaan? Koskeeko asia pelkästään uusimpia 8800- sarjan näytönohjaimia?

Vai uusimpia Nvidian ajureita, siis joissa tunnusluku on yli 100?

Minun kokoonpanolla (allekirjoituksessa) kaikki toimii hyvin FS 2004:ssä. Näytönohjaimen työpöydälle saatavasta valikosta voi säätää esim. kuten minulla, arvoihin AA=8 ja AF =8. Simussa ei juurikaan noilla arvoilla näy sahalaitaa ja kuva on muutenkin hyvä.

Ajuriversio minulla on 93.71 ja pysyy.

Jos tämä on viimeisin toimiva ajuri, niin kuka käskee asentamaan uudemman, jos uusista aiheutuu vain ongelmia?

yES :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä asenna! Uudemmilla ajureilla ei esim. AA/AF ole enään suoraan säädettävissä, vaan säädetään Nvidian control paneelista joka tuottaa tuskaa toimimattomuudellaan....

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottahan tuo, mutta esimerkiksi Esa, mikset vaikka imuta noita 163.?? ajureita, jotka ovat ne oikeat tämän hetkiset Nvidian ajurit. Nämä 169. sarjalaiset ajurit ovat BETA- ajureita, eikä siksi välttämättä toimi oikein. Koitappa, imuta 163.71 (?) ajurit ja testaa, jos on huonot palaa takaisin vanhoihin. Vaikka sattuisivat tuomaan AA:n takaisin, tuo se myös paljon performance boostia.

yES  ;)

PS.Mites Turku photoscenery edistyy?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottahan tuo, mutta esimerkiksi Esa, mikset vaikka imuta noita 163.?? ajureita, jotka ovat ne oikeat tämän hetkiset Nvidian ajurit. Nämä 169. sarjalaiset ajurit ovat BETA- ajureita, eikä siksi välttämättä toimi oikein. Koitappa, imuta 163.71 (?) ajurit ja testaa, jos on huonot palaa takaisin vanhoihin. Vaikka sattuisivat tuomaan AA:n takaisin, tuo se myös paljon performance boostia.

Mitä tarkoittaa "tuo se myös paljon performance boostia"? Onko asia mitattavissa esim.frameraten paranemisena?  Minulla näytönohjaimen ajurien uusiminen nykyiseen (93.71) edellisistä versioista ei ole kahden vuoden aikana tuonut yhtään lisää frameja FS 2004:een. Olen mitannut kaiken perusteellisesti.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jännää, kun joillakin tuo nVidia control panel ei pidä noit AA/AF säätöjä. Mulla on uusin betadraiveri 174.xx ja 8800GT kortti ja ihan hyvin pelaa...

Laitatko latauslinkin, niin pääsen testaamaan miten minulla käy?

Edit: Vai käykö edes GF8600GTS kortille? (latauslinkki löytyi 174.20).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jaah, en itse tiedä sata prosenttista varmuutta tuosta päivittämistä, mutta itse olen huomannut ainakin kahdessa pelissä, 163.71 ajureista 169.21 ajureihin, noin 5 framen parannuksen. Luulisi nyt noin vanhoista paljon uudempiin nyt jonkilaista parannusta tuovan. Mene ja kokeile.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin 174.20 XP ajurissa lukee ,että 6 7 8 ja 9-sarjan korteille.

Vexi

Joo huomasin ladatessani. En ole vielä kerinnyt kokeilemaan, mutta lähipäivinä....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään