Guest oda

Lentokoneen moottori

15 viestiä aiheessa

Olen kuullut joskus tarinan Italialaisesta Insinööri Corradino D’Ascaniosta jonka haave oli saada sarjatuotantoon pienlentokone, jonka voimanlähteenä olisi Harley Davidson -moottoripyörän moottori.

 

Minulla olisi taas idea toisinpäin eli lentokoneen moottori Harlikkaan. ;D

 

Löysin  Keltaisesta Pörssistä ilmoituksen jossa myydään ”Tee se itse miehelle” lentokoneen moottoria hintaan 1.000 €. Ei paha.(mutta ruma)

Lentokoneen moottoreita on monenlaisia mutta jos haluaisin  asentaa sen prätkään mielestäni siinä pitää olla esteettistä kauneutta.

Miten siis valita seuraavista:

 

Kaasuturbiinimoottori

Suihkumoottori

Potkuriturbiini

Sysäysputkimoottori

Patoputkimoottori

Rakettimoottori

Mäntämoottori

 

Löysin googlettamalla  7-sylinterisen toisen maailmansodan aikaisen moottorin.

Tämä The Jacobs Engine valmistama moottori vastaisi kauneuskäsitystäni.

Mitäs tähän sanotte?

Olisiko teillä jotain ajatuksia asian tiimoilta.

Koska olen 45-kiloinen nainen voisi tietenkin asentaa prätkään Boeing jumbojetin renkaat.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Tero,

En ole itse rakentamassa tällaista vempainta juksasin vähän mutta olen kirjoittamassa juttua asian tiimoilta ja olin riemuissani kun löysin tämän teidän sivustonne.

 

Laitoit todisteena kaksi kuvaa, eli tämä on siis mahdollista.

Suomessa tuskin tuollaiset vempaimet hyväksyttäisiin.

Kuvassa olevat moottorit ovat juuri sen näköisiä kun ne lentokoneen moottorit joista itsekkin pidin.

 

Tuleeko mieleesi jotain ajatuksia mitä minun pitäisi ottaa huomioon?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tampereen Suihkuseurapiirillähän on eräs vähän vastaava projekti. Löytyyhän näitä.

 

Minä rakentelin joskus yläasteaikoihin vastaavan vekottimen, ihan staattisen kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ahahahaha..haaaa sairaan hauskaa. ;D

 

Kerron sen verran taustastani, että kuulun Espanjalaiseen moottoripyöräklubiin jossa tietenkin ja tottakai kaikki ovat miehiä. Lukuunottamatta paria tyttölasta.

Jengissä on myös pari ammattilentäjää.

Haluaisin lyödä pojat kerrankin ällikällä ja kirjoittaa täyttä asiaa. (olen vähän hulvaton emäntä joten asian kirjoittaminen ei ikinä ole ollut helppoa.)

Yleensä juttuni ovat puolihulluja kuten tästäkin voitte päätellä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On olemasssa myös moottoripyörä turbiinimoottorilla, MTT Y2K. Siinä on käsittääkseni käytetty helikopterin turbiinia.

 

Ainakin pyörän äänet on asialliset 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On olemasssa myös moottoripyörä turbiinimoottorilla, MTT Y2K. Siinä on käsittääkseni käytetty helikopterin turbiinia.

 

Ainakin pyörän äänet on asialliset 8)

Tuommoinen pyörä maksaa USA:ssa 115 000€, eli ei toi nyt niiiiin tähtitieteellinen summa ole, kuin mitä tekniikasta ja äänistä voisi olettaa  :P

 

 

HEHE, mitähän mahtaisi katsastusmies tuumia tuommoisesta laitteessa. "Tehdäänkö päästömittaus"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On olemasssa myös moottoripyörä turbiinimoottorilla, MTT Y2K. Siinä on käsittääkseni käytetty helikopterin turbiinia.

 

Ainakin pyörän äänet on asialliset 8)

Hehe, ja naapuria wtuttais kesällä, kun joka aamu puoli 7 aikaan alkais kauhia ulina ja suhina pihalta, kun pitäis töihin lähtee  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Juha Huvilinnalle mainiosta linkistä. :)

Kun kirjoitan jutun sinne omalle saitilleni, saan kai mainita teidät avustajina jotka olette osallistuneet talkoisiin.

Etinimellä tietty. 8)

Voin myös linkittää jutun tänne kun saan sen valmiiksi.

Kiitos tähän astisesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisipa tämä aihe tulla kaluttua joten alan puhtaaksikirjoitus hommiin.

Kiitos osallistujille

Tänään on muuten naistenpäivä joten pitäkää naisistanne huolta. :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flight Forumin jäsenten avulla sain kirjoitettua sellaisen jutun CR:n fooruumille, että innokkaimmat käyvät lukemassa samaa stooria päivittäin  ;D

 

Kiitoksena siitä jaan teille hauskan tarinan elämästäni moottoripyörien maailmassa.

Lukeminen omalla vastuulla ;D

 

http://espanja.org/node/5220

 

Kiitos vielä kertaalleen apureilleni  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vuoden 1958 Tekniikan Maailma esittelee käänteentekevän uuden lentokonemoottorin...12 sylinterinen nelarin jossa 200 hv...malliltaan epäkeskomoottori...tunnetaan nimellä Dyna-Cam USAssa nykyään ja käytetään ilmiseisesti...jossakin muualla kuin lentokoneissa...olikohan sukellusveneet tms. Siinä kaksoismännät liikkuvat kampiakselin suuntaisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rahat vai kolmipyörä.... eikun. Eikös tälläinen olisi paljon hienompi kuin "tähtiHarlikka"  ::)

 

Aero 12/1926

 

"Ei isä niin hyvä, ettei poika ole parempi". Luutnantti Granrothin nuorin! - Eihän siinä rukissa hevosvoimia ole, mutta muttereita ja nappuloita on tarpeeksi asti. Vahinko vain, ettei "pilootilla" ole kuvassa överhaalaria päällä ja laseja päässä."

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään