Mikko Sokero

Mokkula-asiaa

13 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään kokemusta 384 kilobittiä sekunnissa siirtävän mokkulapaketin nettikäytöstä suomalaisella 3G-alueella?

Toimiiko lainkaan vai huonosti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiiko lainkaan vai huonosti?

Miksi tuollainen asenne? Minulla on kännykkä + kone toiminut todella loistavasti. Kännyllä pullonkaula on enemmän selaimessa, kuin yhteydessä. "Mokkulan" luulisi toimivan vähintäänkin yhtä hyvin. Onhan se suunniteltukin täysin siihen käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi tuollainen asenne? Minulla on kännykkä + kone toiminut todella loistavasti. Kännyllä pullonkaula on enemmän selaimessa, kuin yhteydessä. "Mokkulan" luulisi toimivan vähintäänkin yhtä hyvin. Onhan se suunniteltukin täysin siihen käyttöön.

Mulla on vakava asennevamma ja vähän saman kaltainen setti tilattuna. Meinasin vaan, että ostinko kakkaa (9,80 euroa/kk sis laitteen l. mokkulan)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse käytän 1 Megaista ja kaveri otti justiin 2 Megaisen liittymän kannettavaan. Kunhan vain sattuu olemaan

3G-linkkien alueella, niin dataa siirtyy vilkkaasti.  Jos taas ollaan normaali GSM-alueella, niin tulee

entiset kotimodeemit mieleen aina välillä. Tällöin mennään normaaleilla GPRS-nopeuksilla.

Ja vielä, älä käytä rajattomasti ulkomailla, ellet ole rikas mies. Tällöin ei riitä 10 tai 20/kk maksuksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse käytän 1 Megaista ja kaveri otti justiin 2 Megaisen liittymän kannettavaan. Kunhan vain sattuu olemaan

3G-linkkien alueella, niin dataa siirtyy vilkkaasti.  Jos taas ollaan normaali GSM-alueella, niin tulee

entiset kotimodeemit mieleen aina välillä. Tällöin mennään normaaleilla GPRS-nopeuksilla.

Ja vielä, älä käytä rajattomasti ulkomailla, ellet ole rikas mies. Tällöin ei riitä 10 tai 20/kk maksuksi.

Ulkomaita varten muita ratkaisuja onneksi... Kiitos tiedosta. En ole rikas, en alkuunkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,76004.0.html  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on ollut käytössä hitaimmalla nopeudella Saunalahden mokkula (384 kB).

On rivakka, vakaa ja hyvä vempele. Alle kymmenen euroa kuussa.

Turhaan epäilin. Kerrankin asiallisesti hinnoiteltu tuote ja palvelu. Sisältää siis mokkulan itsessään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu. Tämä "hidas" mokkula hankittiin kiinteään kotikoneeseen kotikonttoriin Kehä I:n ja III:n väliin. Täällä ilmeisesti mobiililaajakaistakapasiteettia on riittävästi. Tiedä kuinka kauan.

Tuonne "reissukäyttöön" on sitten Soneralta "yritysratkaisu", joka maksaa aivan eri luokkaa, mutta pelittää melkein missä vain kannettavilla ja ihan tuollaisella Nokian E90:lläkin. Mokkulalla suoraan tietokoneella tai känny modeemina tai känny tietokoneena. Yksinkertaista...  :D

Vielä viime vuonna taivastelin puheluiden hintoja. Joskus pamahti parin-kolmensadan puhelinlasku Soneralta. Sitten soitin asiakaspalveluun, ja sitten taivasteltiin liittymääni. "Eihän tuollaisia enää kannata käyttää. Pakettihinnoittelu kannattaa ottaa", tuumasi Soneran täti. No sitten otin. Puhua saa kuin ruuneperi ja tekstiviestejäkin kai 500 kpl kuussa lähettää ja ollaan REIPPAASTI kaksinumeroisessa kuukausipakettihinnassa. Kuinkahan paljon tuolla maanteillä ja kujilla liikkuu ihmisiä, jotka maksavat kalleimman mukaan jokaisesta puhelustaan onnellisen tietämättöminä Minun Sonera -tyyppisistä ratkaisuista? Sellainen asiakas on operaattorille hyvä... Ei meinaan tullut kukaan tyrkyttämään halvempia soppareita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu. Tämä "hidas" mokkula hankittiin kiinteään kotikoneeseen kotikonttoriin Kehä I:n ja III:n väliin. Täällä ilmeisesti mobiililaajakaistakapasiteettia on riittävästi. Tiedä kuinka kauan.

Tuonne "reissukäyttöön" on sitten Soneralta "yritysratkaisu", joka maksaa aivan eri luokkaa, mutta pelittää melkein missä vain kannettavilla ja ihan tuollaisella Nokian E90:lläkin. Mokkulalla suoraan tietokoneella tai känny modeemina tai känny tietokoneena. Yksinkertaista...  :D

Vielä viime vuonna taivastelin puheluiden hintoja. Joskus pamahti parin-kolmensadan puhelinlasku Soneralta. Sitten soitin asiakaspalveluun, ja sitten taivasteltiin liittymääni. "Eihän tuollaisia enää kannata käyttää. Pakettihinnoittelu kannattaa ottaa", tuumasi Soneran täti. No sitten otin. Puhua saa kuin ruuneperi ja tekstiviestejäkin kai 500 kpl kuussa lähettää ja ollaan REIPPAASTI kaksinumeroisessa kuukausipakettihinnassa. Kuinkahan paljon tuolla maanteillä ja kujilla liikkuu ihmisiä, jotka maksavat kalleimman mukaan jokaisesta puhelustaan onnellisen tietämättöminä Minun Sonera -tyyppisistä ratkaisuista? Sellainen asiakas on operaattorille hyvä... Ei meinaan tullut kukaan tyrkyttämään halvempia soppareita.

Pakettihinnoittelu on todellaki kätsy juttu. Itsellä tulee E90:llä siirreltyä tuommoista 1-2GB kuukaudessa dataa, voisi maksaa euron jos toisenki jos ei olis tuota 20e/kk pakettia(1Mbit).

Vielä kun roaming datan hinnat menis järkeviin uomiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maailmalla poppaan vain otsikot näkyviin ja siihen ei monta kiloa mene. Ei ole kallista kun ei ala webata Iltalehden sivuilla jne. Järkevällä käytöllä datahinta pysyy kurissa ulkomailla. Esim. tulevana viikonloppuna olen Etelä-Amerikassa, jossa varmasti osataan ryöstää 1800-verkon datalla. Siellä tsekkaan kerran päivässä lähinnä otsikot.

Kun olin ennen muinoin sellaisessa talossa töissä, jossa ei ollut väliä puhelinkuluilla, käytin luuria esimerkiksi Jenkeissä kuin kotimaassa. Se oli noin 200 euroa päivä.

MS

Pakettihinnoittelu on todellaki kätsy juttu. Itsellä tulee E90:llä siirreltyä tuommoista 1-2GB kuukaudessa dataa, voisi maksaa euron jos toisenki jos ei olis tuota 20e/kk pakettia(1Mbit).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Nämä hinnat ovat käsittääkseni hiljattain hianttu alaspäin...

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tuli vielä mieleen, että punaisella operaattorilla on tämän kuun loppuun asti huippuhyvä mokkula kampanja!  :thmbup:

Vetää jo vertoja megaselle kaapelillekin, 3G alueilla...

Lisätietoa allekirjoittaneelta.  ;)

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään