Juha Lahtonen

Nyt meni Topfield:iin hermot

24 viestiä aiheessa

Moro

Nyt meni tuohon TF5100PVRc:hen lopullisesti hermot. Alkoi mokoma purkki pari viikkoa sitten jumittelemaan. Vaihdoin tietysti uuden softan ja se tuntui auttavan. Sitten se kuitenkin rupesi hylkimään kiintolevyä, joten vaihdoin sen. Taas meni pari päivää ihan hienosti, mutta sen jälkeen alkoi aivan totaalinen jumittaminen.

Toisinaan se toimii ihan nätisti, mutta noin joka toinen kerta se jumiutuu. Ei mene mokoma ihan totaalisesti jumiin, vaan toimii todella hitaasti. Kanavan vaihto kestää muutaman minuutin ja sitten pitää vielä odotella pari minuuttia, että se uusi kanava päivittyy tuohon etulevyn näyttöön. Virtanapin painaminen sammuttaa boksin, mutta muutaman minuutin viiveellä. Kun ottaa virtapiuhan irti ja tuulettaa sitä vähän aikaa, saattaa tuo kiusankappale taas toimia vähän aikaa.

Ajattelin vian olevan TAPeissa ja poistin ne. Ei auttanut. Päivitin softan takaisin vanhempaan, mutta siitäkään ei ole apua  :thmbdn:

Kohta lentää Topfieldi pellolle, kuin viitasusi  >:(

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika rupulaatua se elektroniikka tuntuu noissa olevan. Mulla kosahti omasta USB-väylä jo ajat sitten ja totaalijumeja on myös ruvennut tulemaan enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika rupua tuntuu muutenkin olevan tuo elektroniikka nykyään. Huushollin tietokoneistakin tuntuu osia hajoilevan tasaiseen tahtiin. Mahtaako mikään laite kestää nykyään yli kolmea vuotta?

Eniten harmittaa, että tuli ostettua tuo uusi kiintolevy tuohon. Kyllähän sen toki saa hyödynnettyä tietokoneessa, mutta sinne mieluummin laittaisi SATA-levyn.

Nyt pitäisi vaan keksiä jokin korvaava laite tilalle. Topfieldillä olisi uusi malli, jossa on WLAN, mutta tällä hetkellä vain Topfieldin maine taloudessa on hivenen alhainen. Maximum:illa olisi myös aika mielenkiintoisen oloinen loota, mutta se taas ei osaa toistaa niitä Topparilla nauhoitettuja ohjelmia ilman konvertointia. Siinä ei myöskään ole tuota WLANia, vaan tavallinen Ethernet, jota meidän olohuoneesta ei löydy.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ei ole ollut laitteiden keston suhteen ongelmia, mutta paljon kehuttu Topfieldin boxi ilman kiintolevyä on mielestäni täysin p%¤ka. Ohjelmaopas jumittaa, kuvasuhde muuttuu itsekseen jne. Ja kun se h#"¤vetin kuvasuhde pitää käydä muuttamasta valikosta, siihen ei edes ole pikanäppäintä.

Yhtäkään toimivaa digiboxia (Topfieldin lisäksi DiVision ja Thomson) ei meidän taloudessa ole vielä ollut. Sen takia en aio ostaa tallentavaa mallia, ainakaan vähään aikaan. Digikusetus, sanon minä.

"...se lens tosta ikkunasta pihalle kun viitasusi...en kato enää ees telkkarii, kyllä jämti niin...mua huvita kohta yhtään mikään..." ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy myöntää, että tuo laite on tähän mennessä ollut varsin toimiva. Jumiutumisia ei ole ollut yhtään ja tallentumatta jääneet ohjelmat pystyy hyvin laskemaan yhden käden sormilla. Vielä jää ylikin. Nyt ilmeisesti iski kaikki probleemat vain yhdellä kerralla.

Talouden kaksi muuta boksia (40€ Humax antenniversio ja Kansalaisboksin kaapeliversio) ovat toimineet aivan moitteetta. Tuo Kansalaisboksi on kai kerran mennyt jumiin. Paljon parjatut tekstityksetkin ovat toimineet moitteetta.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

Meillä on tuo halppis TF6000COC, ja se on itse asiassa jo toinen. Eka kesti vajaan vuoden. Oli sitten 3 vkoa huollossa, jonka jälkeen toimi vajaan VRK: n. Vein takaisin ja sain tietty lainaboxin. 3 päivän kuluttua

käskivät tulla uuden boxin hakemaan.

Onni onnettomuudessa että tuossa on 2 vuoden takuu. Eivät tunnu kestävän.

Tutuilla, myös täällä Hyvinkäällä hajosi samanlainen boxi. Liikkeessä sanoivat, että tämä on todella luotettava. Että ei näissä ole vikoja ollut ;D... Skeidan jauhajia!!

Onneksi tosiaan edukas ja takuukin vielä syksyyn voimassa. Kuvan laatu mielestäni ihan ok..

-Jukka 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mun divisionin tallentava toimii aivan moitteetta, se edullisin 80Gb versio kyseessä.

Joo, tuosta ei ole kokemusta, mulla on siis divisionin perusboxi kortinlukijalla ilman tallennusmahdollisuutta. Noista mainitsemistani laitteista kaikkein toimivin, mutta ohjelmaopas ja tekstitykset jumittaa siinäkin. Lisäksi ohjelmaopas ei ole niitä parhaita käytöltään. Sekin on pientä, jos ne pannahiset suotuisivat toimimaan oikein. Tehdasasetuksiin palauttaminen auttaa vähäksi aikaa kaikissa, mutta ongelmat palaavat aina. Ei näin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Doddiih!

Nyt näyttäisi siltä, että tuo vika on itse asiassa siellä levyohjaimessa. Ilmeisesti se alkuperäinen kiintolevykin oli sitten ehjä. Otin eilen kiintolevyn irti ja laitoin sen PC:hen kiinni. Toimii vallan mainiosti. Topfieldikin toimii ihan nätisti nyt kun siinä ei ole levyä ollenkaan. Ei jumiudu. Tallentaminen ei vain oikein tahdo sujua  :P

Täytynee lähteä kauppaan katselemaan uutta digiboksia. Topfieldin TF600PVRc ja Maximum C-8000 näyttävät ainakin paperilla varsin päteviltä laitteilta. Hintaa on toki aika paljon, mutta tuo nettiyhteys kuulostaa melko houkuttelevalta.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä ostin tuon Maximumin. Dreambox 8000 oli meininki ostaa seuraavaksi, mutta eivät näytä saavan sitä markkinoille. Maximum on varsin viksusti toteutettu vehje. Topfieldissa eniten harmittaneet kökkö EPG ja tuskastuttavan hidas pikakatselu ainakin ovat tuossa kunnossa. Vehje on suoraan paketista hyvin toimiva. Mikä on sikäli mukavaa, että ohjelmia sille ei taida vielä olla yhtään. SDK kyllä on, ja tuohan on Linuxia pyörittävä Power PC, joten varmasti ohjelmiakin tulee. PVR manager on varsin pätevä softa. Vähän epäilytti tuommoinen spesiaaliohjelma, kun tiedonsiirto ja hallinta olisi toteutettavissa vakioilla verkkojaoilla ja selaimella, mutta on tuossa puolensakin, ja toimii myös Vistassa. Ylipäätään laitteesta tulee semmoinen kuva, että suunnittelija on vähän ajatellutkin. Ainoa varsinainen miinus siitä, että voi tallettaa vain kahta kanavaa yhtä aikaa. Vaan eipä tuokaan nyt minua haittaa, kun on lisäksi tuo vanha Toppy ja tietokoneen viritinkortti, eli viittä kanavaa saa talteen tarvittaessa. Kyllä tuo hyvin kelpaa HD-vehkeitä odotellessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen kanssa tuota Dreambox:ia odotellut, mutta ei siitä näytä valmista tulevan. Topfield ja Maximum sisältävät likimain ne samat ominaisuudet, jotka tuosta Dreamboxista aikoinaan tekivät mielenkiintoisen.

Minusta tuo Maximumin EPG ei nyt niin kovin paljon poikkea Topfieldistä. Toppariin saa TAPpina paljon parempiakin, kuten esimerkiksi plasmaEPG. Tuo Maximumin ohjelmien puute on pienoinen miinus. Se on kuitenkin ollut markkinoilla jo jonkun aikaa.

Onhan tuo PVR manager ihan OK, mutta ei se nyt ihan niin näppärä ole, kuin mitä nettiselain. Nettiselaimen käyttö olisi jonkin verran helpompaa ajaa sisään myös perheen naisväelle.

Netistä olen lueskellut vähän huolestuttavia uutisia tuosta Topfieldin WLAN:in nopeudesta. 200 kB/s ei oikein vielä riitä ohjelmien katseluun suoraan digiboxin kiintolevyltä.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta tuo Maximumin EPG ei nyt niin kovin paljon poikkea Topfieldistä. Toppariin saa TAPpina paljon parempiakin, kuten esimerkiksi plasmaEPG. Tuo Maximumin ohjelmien puute on pienoinen miinus. Se on kuitenkin ollut markkinoilla jo jonkun aikaa.

Totta, Plasma on hyvä ja sen suosikkien värikoodausta hiukan kaipaa. Vertasinkin Toppyn omaan EPG:hen. Oleellisin asia EPG:ssä on, että ajastukset menevät järkevästi kikkailematta, ja se toimii Maximumissa vakiona. Alkuun ja loppuun tulevan lisäajan saa määriteltyä ja vehje osaa itse korjata ne peräkkäisissä ajastuksissa.

Maximumin ohjelmointi on tosiaan alkanut yllättävänkin vaimeasti. Se kun ei ihmeitä vaadi sovittaa valmiita open source -ohjelmia sille. Mutta kyllä niitä varmasti tulee, ja modattuja firmiksiäkin tarvittaessa. Sehän on GNU:ta koko vehje. Mutta Maximumiin ei tarvita lisäsovelluksia sujuvaan käyttöön. Se on jo valmiiksi hyvä käytettävyydeltään. Hyvä peli sellaiselle, jota ei niin huvita viritellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta Maximumiin ei tarvita lisäsovelluksia sujuvaan käyttöön. Se on jo valmiiksi hyvä käytettävyydeltään. Hyvä peli sellaiselle, jota ei niin huvita viritellä.

Kuulostat ihan meikäläisen appiukolta  ;D

Hän piti minulle 2 tunnin esitelmän Maximumista, kun erehdyin kysymään, onko hän ollut siihen tyytyväinen.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Mukava" kuulla, että takavuosina markkinoiden parhaaksi väitetty Topfield tökkii muillakin. Itselläni ketjun aloittajan kokemuksia vastaava TF5100PVRt, nyt 2 vuotta vanha, ja käynyt takuukorjauksessa kolmesti, minä aikana siihen on vaihdettu virtalähde, emolevy ja kiintolevy - eli lähes kaikki rauta. Firmiksiä on kokeiltu useita, TAPit kaikki poistettu, ja edelleen kone jättää satunnaisesti nauhoituksia tekemättä ja vielä useammin harmittavasti nauhoitukset jäävät kesken. Lisäksi boksi jumittuu säännöllisesti, mikäli siinä on nauhoitus päällä ja sen laittaa OFF-asentoon, niin ei lähde päälle kuin IVO-buutilla.

Paska kone, sanon minä, ja kallis oli. En todellakaan aio sylkäistäkään tämän valmistajan tuotteiden päälle jatkossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jännä lukea noita Topfieldin ongelmia, kun itsellä ei ole ollut juuri mitään (5100PVRc, ostettu 2,5 vuotta sitten). No toki EPG on pienoinen murheenkryyni, kun se rupeaa keskimäärin joka toinen päivä hukkaamaan ohjelmatietoja, mutta bootilla siitä selviää. Eikä noitakaan EPG-ongelmia varmaan edes tulisi, jos olisi ympäristöystävällinen ihminen ja jaksaisi painaa virrat pois esim. yöksi :P Yhden yhtä jumitusta minulla ei kuitenkaan ole esimerkiksi tullut ja epäonnistuneiden tallennusten/tallentamatta jäämisten takaa on aina pienellä miettimisellä löytynyt syy käyttäjästä (sen siitä saa, kun kikkailee huolimattomasti). Tarvinnee varmaan koputtaa päätä  ::)

Ei ku joo, olihan mulla kerran yksi ongelma. Kun ostin aikoinaan tuon boksin, seuraavana päivänä kovalevy sanoi poks kesken ihan ensimmäisten tallennusten. Menin kauppaan ja sain hyllystä uuden tilalle ja sen jälkeen ei ole ollut kovalevystä mitään ongelmia...

Jos noita pieniä EPG-ongelmia ei lasketa, niin sen lisäksi ainoita ärsyttäviä piirteitä on mm. maksullisilta kanavilta nauhoittaminen. Tai siis siinä, että kun nauhoittaa maksulliselta kanavalta ohjelmaa, ja katsot esim. toista kanavaa itse samaan aikaan, se ei pura sitä salausta siitä nauhoitetusta ohjelmasta. Jos sitten haluaa esim. siirtää ohjelman tietokoneelle ja polttaa levylle, pitää siitä ohjelmasta tehdä kopio, eikä se onnistu 6X kelauksella. 4X on maksimi ja silläkin saattaa tulla jotain häiriöitä/nykimisiä lopputulokseen... Ja toinen, mistä olen aiemminkin maininnut, on tuo USB:n törkeä hitaus. USB 2.0 my arse  :P

En sitten tiedä, onko ongelmattomuuteeni mitään tekemättömyyttä sen kanssa, että mulla on käytännössä alkuperäiset firmikset ja softat käytössä. Kun alkuun ehti noihin tottumaan, jäi sitten softat ja muut vain kokeilun asteelle. Palasin takaisin alkuperäisiin, kun en viitsinyt niitä pieniä muutoksia ruveta sisäistämään :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikaisen työpaikkagallupin mukaan ihmiset ovat olleet varsin tyytyväisiä noihin Topfieldeihin. Itsekin olin lähes 3 vuotta, kunnes se alkoi temppuilla oikein urakalla. Jokunen maanantaikappale varmaan on siltäkin tehtaalta maailmalle lähtenyt, mutta keskimäärin vaikuttaisivat olevan melko laadukkaita.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Topfieldin perusmalli TF6000COC on täällä käytössä. Ensimmäinen digiboksini oli vastaava malli antennitalouksiin ja eipä kummassakaan ole ollut ongelmia. Itse olen sitä mieltä näiden boksien, kännyköiden ja muiden suhteen, että täysin onnesta kiinni millasen kappaleen saa. Kaikilla merkeillä ja malleilla tuntuu olevan niitä paskoja ja hyviä kappaleita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En sitten tiedä, onko ongelmattomuuteeni mitään tekemättömyyttä sen kanssa, että mulla on käytännössä alkuperäiset firmikset ja softat käytössä. Kun alkuun ehti noihin tottumaan, jäi sitten softat ja muut vain kokeilun asteelle. Palasin takaisin alkuperäisiin, kun en viitsinyt niitä pieniä muutoksia ruveta sisäistämään :P

Itsellä käytössä t-malli samasta boksista, käytössä Jag's EPG ja pari jotain pikkukilkettä (pikakelauksia, etulevyyn näyttöinfoa jne) eikä ole parissa-kolmessa vuodessa ollut mitään vikaa. Aina uusin firmis sisällä.

Yhtään tallennusta ei ole jäänyt tekemättä.

Eikä osais olla enää ilman tuota JAGsin hakusanatallennusta, sen kun kerran sinne laittaa niin ohjelmat menee automaattisesti tallennukseen eikä tarvitse EPG:stä aina muistaa klikkailla päälle. Lisäksi se näyttää mielestäni ohjelmatiedot paremmin mitä alkuperäinen EPG, se on aika hanurista.

Videotykissä on kiinni Topfield 6000, se piti heti alussa vaihtaa uuteen kun jumitteli, mutta vaihdon jälkeen tuokin kappale on toiminut kuten pitää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Toppyssa (Topfield 5100) on paljon hyvääkin. Se oli vielä pari vuotta sitten ylivoimainen, poislukien lähinnä huhupuheidsen asteella löytyvä Dreambox 7000. Edelleen siinä on hyvää huikea apuohjelmien määrä, vaikka tosiaan elektroniikan laatu näyttäisi olevan sitä PC:n halpaemojen tasoa ja monet toiminnot ovat tarpeettoman hankalia, kuten tuo Mikon mainitsema salauksen purku. Maximumilla ei käytännössä koskaan näe purkamattomia salauksia, jos kortti on koneessa. Mutta jos kortti ei ole koneessa ja silti tallentaa, niin salauksen purku tapahtuu niin, että merkitään purettavat, ja ne puretaan automaattisesti kun vehje sammutetaan. Tämä on hyvä esimerkki siitä, missä Toppyn logiikka tökkii. Toisaalta sitten Toppyssa (silmittömän hidas) tiedonsiirto tietokoneelle toimii vaikka tallentaisi kahta kanavaa ja katsoisi kolmatta, Maximumissa siirto on lähiverkon 100 Mb/s, mutta käytettävissä vain kun ei ole tallennus tai toisto meneillään. Tosin USB-levylle kopiointi tapahtuu Maximumissakin hitaasti ja muusta välittämättä. Toppyssa voi myös katsoa ajastukset ja tallennukset vaikka kesken tallennettujen ohjelmien katselun, Maximumissa pitää toisto pysäyttää ja poistua tallennevalikosta. Toisaalta sitten Maximum jatkaa toistoa siitä mihin missäkin tiedostossa jäi, ellei kytke toimintoa pois. Tällä hetkellä suosittelen Topfield 5100-sarjaa vain niille, jotka haluavat mahdollisimman halvalla kiintolevytallentimen, josta saa ohjelmat DVD:lle tietokoneen kautta, tai jotka haluavat mahdollisimman halvalla mukautettavan vehkeen. Jos haluaa vain mahdollisimman halvan kiintolkevytallentimen, joku Humax lienee simppelimpi, ja jos taas on valmis maksamaan enemmän, niin Topfieldin uudemmat mallit, uudet Procasterit, Maximum 8000 ja Dreamboxit ovat ne vaihtoehdot. Niin ja tietenkin omatekoinen HTPC, mikä on sitten aika hurjaa virittelyä, jos meinaa päästä valmislaitteiden käytettävyyteen, ja aika hyvä tietokonetaito (linux) on tarpeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menin ja hain perjantaina upouuden Maximumin tuota meidän kirjahyllyä komistamaan. Hieman se on erilainen käyttää, kuin mitä vanha Topfield. Kovin suurta eroa käytettävyydessä ei kuitenkaan vielä ole löytynyt. Tähän mennessä olen yhden ohjelman tallentanut ja se ainakin näytti hyvin kiintolevylle tarttuvan.

Verkkoyhteyttä en ole vielä käyttöön viritellyt. Täytyy ensin käydä hakemassa kaupasta semmoinen purkki, jolla saa bitit lentämään ilmassa.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko jollakin antaa tuoreita Maximum- tai Dreambox-kuulumisia?

Dreambox 800 houkuttaisi mutta vertaisarviota olisi kiva kuulla.

Tuota Maximum:ia ei taida enää saada mistään, joten sitä ei kannata kauheasti enää pohdiskella.

Tuo meidän Maximum osoittautui kovasti epävakaaksi yksilöksi. Se saattoi bootata itsensä esimerkiksi kanavanvaihdon yhteydessä. Erittäin kiusallinen ominaisuus, jos samalla nauhoittaa jotain toiselta kanavalta. Onneksi muutto antennitalouteen antoi hyvän syyn hiivata se mäelle ja ostaa tilalle Dreambox. Toisaalta appivanhempien hieman vanhempaa mallia oleva Maximum on toiminut oikein hyvin. Meille taisi vain sattua todellinen maanantai-kappale.

Meidän driimi on mallia 8000, eli se malliston yläpään arvokkain HD-boksi kahdella satelliitti ja kahdella antennivirittimellä. Ei mikään erityisen helppo boksi ottaa käyttöön, mutta pienen virittelyn jälkeen aivan lyömätön.

Laitoin sisään teran kiintolevyn, jotta tila ei loppuisi ihan heti kesken. HD-tasoisia leffojakin mahtuu jonkin verran.

Tehtaalla asennetun firmiksen tilalle laitoin uuden Newnigman ja muutaman tarpeelliselta kuulostavan pluginin. Yhtään nauhoitusta ei vielä n. 8 kuukauden aikana ole epäonnistunut. Nauhoituksia voi laittaa yhtäaikaa 8 kappaletta menemään ja Canal digitalin HD-kanavatkin näkyvät, vaikka tuon katselukortin pitäisi olla lukittu siihen Canalin omaan boxiin (joka on muuten aivan hirveä kapistus).

Boxin nettiyhteys on ihan oikea ethernet ja toimii kunnon nopeuksilla. Boxiin voi mountata minkä tahansa lähiverkossa olevan kiintolevyn ja boxin omasta softasta löytyy sekä Samba, että NFS verkkojako Windows ja Linux tietokoneille. Tallennuksia voi tehdä suoraan noille verkkokiintolevyille ja ohjelmia voi myös katsoa suoraan niiltä. Boxiin ei siis ole välttämätöntä laittaa minkäänlaista omaa kiintolevyä.

Ominaisuuksia voi laajennella erilaisilla saatavilla olevilla plugineilla ja jos ei sopivaa löydy, voi semmoisen koodailla Pythonilla itse. Itse pidän tarpeellisimpana pluginia, joka automaattisesti nauhoittaa ohjelmia esim. nimen tai siinä esiintyvän sanan perusteella. Ei tarvitse muistaa joka viikko laittaa sitä CSI:tä nauhoittumaan.

Dreamboxeille on muuten oma suomenkielinen foorumikin, jota voi käydä lueskelemassa:

http://huoltovalikko.keskustelupalstat.com/index.php?forums/dreambox-yleist%C3%A4.17/

Minä olen vähän mietiskellyt kanssa sitä, että toiseen telkkariin hommaisi tuommoisen 800:n. Se voisi olla ilman kiintolevyä ja käyttäisi lähiverkon yli tuon olohuoneessa olevan boxin levyä. Nuo ovat vain sen verran arvokkaita laitteita, joten toistaiseksi tuo on jäänyt suunnitelma-asteelle.

-Juha

EDIT: Mainostetaan vielä sen verran, että tuota Dreamboxia voi käyttää myös webbiselaimen kautta. Pääsee selaamaan EPG:tä ja lisäämään nauhoituksia. Nauhoitettuja ohjelmia pääsee myös selaamaan ja kopioimaan tietokoneelle. Tuo nauhoituksien lisääminen on erittäin kätevä ominaisuus, jos on vain palomuuriin puhkaistu sopivan kokoinen kolo. Toimii reissussa ja vaikkapa puhelimen selaimella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset vanhalle naapurille kattavasta reportaasista. :)

Noita Dreamboxeja olen minäkin katsellut sillä silmällä. 8000 on ehdottomasti liian kallis mutta 800 saattaisi mennä ellei hintaa kerro vaimolle. Lähes kaikki mitä noista olen lukenut on ollut positiivista. Kumma juttu silti, että vielä vuonna 2011 Dreambox on jokseenkin ainoa laite joka tarjoaa noita kaikkia ominaisuuksia.

Olen ollut hetken omaa "kotiprojektia" vailla ja miettinyt jopa Linux-pohjaisen mediasoittimen/digiboksin rakentamista nättiin HTPC-koteloon. Siihenkin menisi silti rahaa, eikä lopputulos olisi välttämättä helpoin käytettävä muulle perheelle.

Katselin Dreamboxeja eilen eBaysta mutta ihmeekseni huomasin kotimaastakin löytyvän suunnilleen samanhintaisia. 450 euroa DM800-C:stä on sekin melkoinen hinta mutta siihen sentään voisi jossain vaiheessa venyä. Vanhempia ykkösmalleja kuten 7025+:n saisi Saksasta vähän yli kahdensadan mutta kannattaisiko sittenkään? USB-liitäntä on v1.1, sisäinen levy IDE-väyläinen eikä HD:ta tukevaa viritintä taida löytyä..

Pitikin alkaa miettiä näitä.. Tietää vain rahanmenoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

;D

Onhan nuo kieltämättä hieman arvokkaita laitteita. Tuo DM800 kun sisältää ainoastaan yhden virittimen ja kiintolevy pitää ostaa erikseen. Kilpailevissa boxeissa on nykyään vakiona se kaksi viritintä. 'Out of the box' - kokemuskin voi olla hieman vaisu, koska se tehtaalla laitettu softa on hieman karu. Sen vuoksi sitä ei voi ihan kenelle tahansa suositella. Pienellä virittelyllä tuosta saa kuitenkin ihan omaa luokkaansa olevan laitteen. Lisäksi se näyttää ja toimii kuten muutkin digiboxit, joten perheessä muutkin sitä osaavat käyttää.

Tuo virittimien määrä on kyllä mielestäni hieman outo veto. Ainoa toinen malli, jossa on enemmän kuin yksi viritin, on juuri tuo 7025+. Tuo 8000:n neljä viritintä on ehkä useimmille taas turhankin paljon, mutta meidän huusholliin se sopi kuin nenä päähän. Aina kun kaksi laitetta saa korvattua yhdellä hyvin toimivalla (vaikka vähän kalliimmallakin), sen voi perustella naisväellekin oikein hyvin :)

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään