Mika Virolainen

Windows näppäimien poisto käytöstä XP

6 viestiä aiheessa

Kyllä hävettää kysyä, mutta yritin aamulla tutkia löytämättä ratkaisua. Googlekaan ei pikaisella haulla auttanut :-[

Ostin uuden näppiksen, ja siinä on Windows näppäimet jota vahingossa painamalla siirtyy FS alapalkkiin. Ei hyvä, koska siihen usein myös tilttaa kun palauttaa.

Olen aikaisemmin poistanut ko. näppäimet käytöstä, mutta kun ei, niin ei muista...

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän jo arvelinkin kuka tähän vastaa ;D Kiitos ja kumarrus! Jossain aikaisemmassa Wintoosassa se kyllä meni paljon helpommin, mutten muista miten, kuitenkin rasti ruutuun menetelmällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos haluaa näppäimistöstä puolilopullisesti disabloida nappeja, niin se onnistuu teipillä. Näppis auki ja niiden sisältä löytyvien muovien väliin (kuoletettavan näppäimen kohdalle) pala teippiä estämään kontaktipintoken yhdistymisen. Itse juuri poistin yhdestä näppiksestä fn-napin käytöstä. Jos jostain syystä napin haluaa takaisin käyttöön, niin teippi vain pois ja taas kukkuu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän jo arvelinkin kuka tähän vastaa ;D Kiitos ja kumarrus! Jossain aikaisemmassa Wintoosassa se kyllä meni paljon helpommin, mutten muista miten, kuitenkin rasti ruutuun menetelmällä.

No löytyy tuohon tietty valmis reg-tiedostokin, joka sisältää tuon saman avainmuutoksen. Tuossa: http://johnhaller.com/jh/useful_stuff/disable_windows_key/

Minä aina poistan CapsLockin. Sille ei ole hyötykäyttöä. mUTTA VAHINGOSSA SITÄ PAINAA AINA.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään