Guest oksu88

Digitaalikamera lentokoneessa

12 viestiä aiheessa

Olen Sunnuntaina, 27/06/2004, tulossa täältä Kanadasta Suomeen Finnairin lennolla AY2416 Torontosta Helsinkiin. Lentoni saapuu puolenpäivän maissa Maanantaina Helsinki-Vantaalle. Koneena tulee olemaan Boeing 757.

Haluaisin ottaa kyseiseltä lennolta mun digitaalikameralla kuvia ja video clippejä noususta ja laskusta. Tarviiko siihen kysyä lupa? Miten ja missä se kannatta tehdä? Onko hyvät mahikset et ne antaa luvan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No miten sitten niin monet ihmiset saa kuvia noususta ja laskusta ja jopa videoita mitkä on otettu videokameralla? Eiks ne kysy lupaa ollenkaan??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lyhyesti: Finnairin ohjeiden mukaan digitaalikameraa saa käyttää vain turvavyövalon ollessa sammutettuna.

Todellisuudessa moni emäntä ei kuitenkaan tiedä tai piittaa tuosta säännöstä, joten läheskään aina ei emäntä huomauta vaikka näkisi jonkun kuvaamassa seatbeltsien ollessa päällä. Ehkä itsekin olen joskus (ihan vahingossa) kuvaillut seatbeltsien ollessa päällä. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla parempi ettet kysy..

Itse kaivelin kameran repusta esille siinä vaiheessa kun emännät menivät omille istuimilleen laskeutumiseen valmistautuessa, ja nousuun lähdössä sama homma, en näe kyllä mitään vaaraa kameran käytössä nousun/laskun aikana, muutoin meillä olisi aika liuta tippuneita koneita varoittavina esimerkkeinä ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanotaanpa että mä kysyn luvan. Mitkä ovat mahikset että minä sen saan?

Veikkaan, että lupa tulee matkalennon aikana kuvaamiseen ja juuri tuon turvavyövalon palaessa ei saa kuvata.

Mutta itse kuvaisin ja jos emo tulee torumaan niin pahoittelee sattunutta. Uskoisin että ihan heti ala kieltämään tuota kuvaamista jos muutamia kuvia otat...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ne ikkunasta kuvatut laskut ja nousut oikeasti näytä jälkeenpäin yleensä paljon miltään - sen fiiliksen tallentaminen on vaikeaa.. keskity enemmin fiilistelyyn ja seuraa silmillä.. kameran kanssa heiluessa helposti käy meinaan niin että kuvista tulee huonoja ja jää se tilannekin kokematta kunnolla kun sählää sen kameran kanssa..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

>>Turvallisuuden vuoksi.

Täysin samaa mieltä Kimmon kanssa ... tärkeämpää on että te kaikki tulette ehjänä alas laskuun kun, että saat ne kuvat napattua.

Turvallisuus on aina ensimmäisellä prioriteetilla näissä lentohommissa.

t:marko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäpäs jos tekisitte yksinkertaisesti näin:

JOS et tunne lentäjiä ennestään niin

ennen koneeseen menoa ota valokopio passisi kuvasivusta

- kirjoita paperille kuka olet ja että olet maailman toiseksi ansioitunein ilmaluharrastaja, addiktoitunut ilmailukuvaaja ja yhtiön syvä ihailija (tai ei sentään)

- ja että toivot (taas) pääseväsi ohjaamoon jump seatille kuvaamaan lentoonlähdön

Viimeistään koneeseen tullessasi annat ko. asiakirjan kabiinihenkilökunnalle ja pyydät välittämään sen kipparille - ja kerro myös, millä paikalla istut.

Voit myös gatella bongata kipparin ja antaa ko. dokumentin suoraan hänelle.

Saatat yllättyä positiivisesti.

Sillä "se ei ole hullu joka pyytää vaan se, joka antaa."

Nimim. "X-luokassa on kivaa koska siellä on ikkunat eteenpäin".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään