Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Heippa. Se oli silloin........ 8) http://www.flightforum.ch/forum/showthread.php?t=58874 Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Kiitos linkistä Todellakin varmaan ollut melkoinen kokemus kuvaajalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Kiitoksia vaan. Itse kun olisin tuonne joskus päässyt.. Miksihän ylipäätään Hong Kongiin tehtiin se ''uusi'' kenttä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Kiitoksia vaan. Itse kun olisin tuonne joskus päässyt.. Miksihän ylipäätään Hong Kongiin tehtiin se ''uusi'' kenttä? Erinomainen kysymys Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Mitä WP:stä tuli luettua... -Hankala sijainti, vaikeat nousut ja lähestymiset -Kapasiteettirajat tulivat vastaan -Melu, yöliikenne oli hyvin rajoitettua Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Mitä WP:stä tuli luettua... -Hankala sijainti, vaikeat nousut ja lähestymiset -Kapasiteettirajat tulivat vastaan -Melu, yöliikenne oli hyvin rajoitettua no kuitenkin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Wow! Huh huh mikä setti! Aivan fantastista! Kiitos linkistä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Honkkarin Kaitak oli aikoinaan huima paikka. Pyörrevanaluokka heavyjä jatkuvasti finaalissa jne... Nyt siellä on mukavaa ja kallista rakennusmaata. Sinne kerran matkustajakoneella matkustaneena ei jäänyt mieleen mitään erityistä, sillä proseduurit olivat lentoyhtiöllä hanskassa. Jälkeenpäin katselin hotellin ikkunasta laskeutumisia ja SE näytti hurjalta. Mutta vain näytti. Muistaakseni visuaaliproseduureissa oli jonkinlainen talojen seinissä olevien ruutujen ajaminen kohdalleen (vähän samalla tavalla kuin laivaväylillä). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Eikös tuossa linkin ekassa kuvassa näkyvä ruudukko ole jotenkin asiaan kuuluva? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Eikös tuossa linkin ekassa kuvassa näkyvä ruudukko ole jotenkin asiaan kuuluva? Kassos. Asiasta enemmän tietävät kertonevat (täälläkin foorumilla on useita Kaitakille runsaasti laskeutumisia tehneitä kippareita)... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Niemen Pena kertoi, että tuulet olivat aina kovia ja täysin sivusta. Netistä pitäisi löytyä Kai Takin sivustosta huimia kuvia. Niitä tuli aikoinaan ihmeteltyä. http://video.google.com/videoplay?docid=-8595143022111722945 http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Cockpit/9695/kaitak_photos_1.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Kassos. Asiasta enemmän tietävät kertonevat (täälläkin foorumilla on useita Kaitakille runsaasti laskeutumisia tehneitä kippareita)... Varmasti. Itse vain luin tuolta WP:stä jostakin "checkerboardista" ja arvelin tuon liittyvän asiaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2008 Jepjep. Mikon tavoin olen kerran elämässäni päässyt kokemaan Kai Takille laskeutumista. Se systeemihän toimi niin että normaalin ILS:n sijaan, joka siis opastaa kiitotielle asti, Kai Takissa oli IGS (Instrument Guidance System) joka opasti konetta kohti ykköskuvassa näkyvää ns. checkerboardia. Vähän ennen sitä piti sitten kaartaa 50 astetta oikealle varsinaiselle loppulähestymislinjalle. Finaalissa lennettinkin sitten kirjaimellisesti kerrostalojen välistä. Siihen aikaan, ennen 9/11, oli vielä mahdollista keplotella itseään koneen ohjaamon varaistuimelle laskun ajaksi, varsinkin jos oli esittää lentolupakirja. Se olikin eräs pilotti-urani suurista mokauksistani, kun älysin kysyä asiaa vasta tuon toistaiseksi ainoan HKG-lennon loppuvaiheessa. Silloin oli nimittäin kaikki ohjaamopaikat jo menneet. Sainpahan kuitenkin normaali ikkunapaikalta katsella paikallisten asukkaiden parvekkeiden pyykinkuivatustouhuja Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2008 Kyllä se jumbossa matkustamostakin oli hurjan tuntuista kun ollaan jo tosi alhaalla, ja seuraavaksi jumbo vetää kyljelleen toviksi aikaa. Tuntuu että wingletti nappaa niitä pyykkinaruja matkaansa. Kuvaillessa niitä koneita siinä finaalissa sitten huomasi kuinka erilaisia lähestymisiä siellä tapahtui. Ja kyllä siellä ainakin 3 konetta aikojen saatossa vetäs Hong Kongin lahteen, läheltä-piti tilanteita oli tietysti moninkertainen määrä. Tuollainen lähestyminen vuorten välistä hankalissa tuulioloissa ei ole niitä turvallisimpia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 Ja nyt toinen osa..... 8) http://www.flightforum.ch/forum/showthread.php?t=58968 Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Todella laadukasta settiä. Jää monet digisankarit kirkkaasti jälkeen laadussa, vaikka on tehty mahdollisimman helpoksi kuvaaminen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Juu laadukkaasti kuvattu ja kopioitu digitaaliseen muotoon, alkoi kiinnostaa millä metodilla nää on tehty, "Nikon Coolscan IV ED" näyttäis olevan laite, vielä kiinnostaisi alkuperäisten kuvien filmi, et jos jollakulla tämä tieto tuolta sattui silmiin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla