53 viestiä aiheessa

Eiköhän tämä homma ole taputeltu...

 

http://www.mynorthwest.com/?nid=11&sid=341999

Best airplane not a guarantee in tanker bid

spokesman William Barksdale issued this statement: "Boeing will continue to tell the warfighter and taxpayer why the Boeing NewGen Tanker is the best choice to replace the critical U.S. Air Force fleet ofr KC-135 tankers. This decision will impact America's ability to project power, provide humanitarian assistance and enable its defense for decades to come. And with a $35 billion price tag, taxpayers need to know who will deliver a combat-ready tanker at the lowest cost and greatest efficiency."

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin - valinta juuri julkaistu ja kuinka ollakkaan valinta oli Boeing

 

Oliko oikeastaan muuta odotettavissakaan  ;D . Nyt on mielenkiintoista katsoa nostaako Airbus asiasta meteliä ja  jos nostaa niin minkälaista

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko oikeastaan muuta odotettavissakaan  ;D . Nyt on mielenkiintoista katsoa nostaako Airbus asiasta meteliä ja  jos nostaa niin minkälaista

 

Ei ollut -niin hyvin kaatoivat edellisen tuloksen jossa Airbus oli voittaja

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ollut -niin hyvin kaatoivat edellisen tuloksen jossa Airbus oli voittaja

 

Sopivasti juuri muutama viikko WTO:n julkilausuman jälkeen (jossa Boeingin todettiin saaneen epäreiluja tukia Yhdysvaltain valtiolta)... Pitääkin laittaa popcornit tulille, tästä tullee vielä mielenkiintoinen show.

 

/Samuli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Erinäisten viivästymisten jälkeen, kuten nykyisin tuppaa olemaan tavanomaista, Boeingin KC-46A-tankkerikone on suorittanut ensilentonsa eilen paikallista aikaa Paine Fieldistä käsin.

 

Boeing’s first fully-configured KC-46A aerial refuelling tanker has begun its long-awaited first flight, lifting off from Paine Field in Washington today after some weather-related delays.

 

The 25 September flight to Boeing Field marks a significant step in the next-generation tanker programme, but comes approximately nine months behind schedule and almost five years after the Pegasus entered development.

 

This first flight had been expected in late 2014, but significant missteps such as misplaced wiring and more recently a contaminated fuel system have repeatedly setback the multibillion-dollar development programme, which is working toward a Pentagon “milestone C” low-rate production decision, now expected in April 2016.

 

https://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-kc-46a-makes-historic-first-flight-after-setb-417157/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisätään tähän aihekohtaiseen ketjuun,

Lainaa

The first KC-46 won’t be delivered this month as had been agreed upon by the U.S. Air Force and manufacturer Boeing

Eli tämän jo runsaasti alkuperäisestä aikataulustaan venyneen hankkeen ensimmäiset toimitukset venyvät taas, vaikka syysklussa vielä arveltiin ensimmäisen toimituksen tapahtuvan lokakuun loppuun mennessä. Syynä on joukko vakavaksi luokiteltuja puutteita, joihin ei ole vielä löydetty ratkaisua:
 

Lainaa

 

The five existing category-1 issues are:

Visibility problems with the tanker’s remote vision system, or RVS, which Boeing is hoping to resolve via a software fix.

Scraping of the receiver aircraft by the KC-46 boom, which Boeing and the Air Force believe will be resolved once the RVS is corrected.

A mechanical lock on the centerline drogue system sometimes inadvertently disconnects during a refueling. Boeing plans to fix this with a software update.

The flight control stick sometimes induces loads on the boom while it is in contact with a receiver aircraft and does not convey that information to the boom operator.

The boom of the aircraft is sometimes too stiff during some portions of the refueling process.

 

https://www.defensenews.com/air/2018/10/17/the-first-kc-46-delivery-is-not-happening-this-october/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka Boeing onnistui hiljattain luovuttamaan ensimmäisen KC-46A ilmatankkauskoneen USAF:lle, niin taloudellisesti hanke tuottaa isosti turskaa Boeingille:
 

Lainaa

Boeing recorded a $736 million reach-forward loss in 2018 on its KC-46A Pegasus tanker, bringing the programme’s total losses to nearly $3.6 billion.

Still, the company warns that despite making deliveries to the USAF it may face more losses ahead.

Alkuperäisen sopimuksen mukaan Boeingin olisi tullut toimittaa 18 ensimmäistä konetta elokuuhun 2017 mennessä - ja toteuma tähän mennessä on yksi toimitettu kone...

https://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-losses-in-kc-46a-programme-continue-to-rise-455679/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja toimitukset menivät jälleen jäihin -  koneista on löytynyt sinne unohtuneita työkaluja ja muita ylimääräisiä objekteja....
 

Lainaa

 

Boeing was forced to ground its 767-based KC-46 tankers for the past week after the Air Force expressed concern about loose tools and bits of debris found in various locations inside the completed airplanes.

“We have USAF pilots here for flight training and they will not fly due to the FOD (foreign object debris) issues and the current confidence they have in our product that has been discovered throughout the aircraft”

During the process of building aircraft, all airframes are supposed to be routinely swept for any kind of foreign object debris — especially anything metal. A loose object left, say, inside a wall cavity or under a floor, is potentially dangerous because over time it could damage equipment or cause an electrical short.

The memo notes that eight tools were found in aircraft delivered to the MDC and two more in tankers delivered to the U.S. Air Force.

https://www.seattletimes.com/business/boeing-aerospace/boeing-tanker-jets-grounded-due-to-tools-and-debris-left-during-manufacturing/

Muokattu: , käyttäjä: Petri Lehtovirta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkastukset olivat näköjään tarpeen - siinä määrin, että toimituksia lykättiin jälleen
 

Lainaa

The Air Force has once again halted deliveries of the KC-46 Pegasus tanker from Boeing after more foreign object debris, or FOD, was found in some closed compartments of the aircraft.


https://www.airforcetimes.com/news/your-air-force/2019/04/02/air-force-again-halts-kc-46-deliveries-after-more-debris-found/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FOD -ongelma ei ole vieläkään hallinnassa KC-46:n valmistuksessa:

Lainaa

 

The US Air Force (USAF) continues to find foreign object debris (FOD) inside the Boeing KC-46A Pegasus in-flight refuelling tanker, including loose material found this week, and it expects to discover objects for the foreseeable future.

FOD found inside new KC-46As delivered to the USAF is a result of cultural problems, said Will Roper, USAF assistant secretary of the air force for acquisition, technology and logistics, at the show. The service is finding tools, rubbish and left-over parts such as loose nuts during inspections, he said.

“It’s a cultural issue,” says Roper. “We are having those cultural dialogues with Boeing.

 

https://www.flightglobal.com/news/articles/paris-usaf-still-finding-fod-in-boeing-kc-46-and-ex-459031/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

US Air Forcen kenraali David Goldfein on muistuttanut kirjeellä Boeingia, että 737 MAX ei ole ainoa ongelmallinen projekti Boeingilla,
Vaikka jo kolmisenkymmentä KC-45 tankkeria on toimitettu ilmavoimille, niitä häiritsevät yhä ongelmat tankkauspuomin kamerajärjestelmässä.
 

Lainaa

 

The plane has multiple cameras used by an airman sitting at a console behind the cockpit to guide a 59-foot-long extended boom to connect with a plane needing fuel and then to monitor the procedure.

Shadows or the glare of the sun can hamper the cameras’ view on occasion, possibly resulting in scraping the plane being refueled or difficulty in performing the operation, according to the Air Force. Boeing officials have said they’ve deployed a software solution expected to overcome the main hurdle.

Despite agreement on a plan to repair the Remote Vision System “to date, progress has been unsatisfactory.

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-01-17/boeing-s-calhoun-warned-by-air-force-that-it-s-not-happy-either

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikaisemmin mainitsematon ongelma on löydetty Boeingin KC-46-tankkerikoneista: polttoaine vuotaa eikä vuodon/vuotojen lähde ole selvillä.

AvWeb toteaa, että KC-46:lla on ollut ongelmia puomin kanssa, sisätilojen lastikoukut eivät pysy lukittuneina, ja lisäksi löytyy "lukemattomia" muita valituksenaiheita.

Lainaa

This time it’s fuel leakage, which was originally found in July of last year during tests. The USAF says that “the Air Force and Boeing are working together to determine the root cause and implement corrective actions. The KC-46 program office continues to monitor the entire KC-46 fleet and is enhancing acceptance testing of the fuel system to identify potential leaks at the factory where they can be repaired prior to delivery.” The Boeing 767-based KC-46 has had issues with its remote piloting of the fueling boom, interior cargo hooks that won’t stay locked and myriad other squawks.

https://www.avweb.com/aviation-news/boeing-will-take-aid-wont-give-equity/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aviation Week uutisoi samasta aiheesta. Positiivista kuitenkin on, että vaikka USAF:lla on tankkeri jolla ei voi tankata, niin he aikovat sertifioida koneen henkilökuljetus- ja lääketieteellisiin evakuointitehtäviin. Tosin tuo vuoto-ongelma on luokiteltu nyt Category 1:een, joka tarkoittaa hengenvaaraa. Turvallista matkaa!

Rodney

https://aviationweek.com/defense-space/aircraft-propulsion/usaf-announces-new-major-deficiency-kc-46?utm_rid=CPEN1000003059776&utm_campaign=23605&utm_medium=email&elq2=1a4d7aec6a0f4a1c8a250d18c6adb753

"A Category 1 deficiency means the government has identified a risk that jeopardizes lives or critical assets."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing KC-46:ssa on edelleen havaittu vakavaan luokkaan kategorisoituja ongelmia, jotka vaativat korjausta.

Tankkaussäiliöiden vedenpoistoputket ovat jäätyneet ja halkeilleet.

Myös koneen lennonhallintajärjestelmässä on havaittu virheitä, jotka ovat aiheuttaneet navigointiongelmia.

Aiemmin havaittuun tankkauspuomin kameraongelmaan ei ole vielä saatu lopullista ratkaisua.

Ongelmien korjaus on maksanut Boeingille jo noin 5 miljardia taalaa, joita Boeing ei saa asiakkaalta, koska korjauksiin annettu kiinteähintainen sopimus on jo ajat sitten ylitetty.

https://www.defensenews.com/air/2021/06/17/more-cost-overruns-are-coming-down-the-line-for-boeing-as-the-kc-46-program-logs-another-two-technical-deficiencies/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeisin käänne tarinassa on, että USA:n ilmavoimat avaa uudelleen tarjouskilpailun noin 150 tankkerikoneesta jotka toimitettaisiin vuodesta 2029 eteenpäin. Airbus ilmoittaa olevansa kiinnostunut.

Lainaa

The US Air Force is set to reopen a bidding war between Boeing and arch-rival Airbus over the replacement of its ageing fleet of refuelling aircraft essential to Washington's ability to project power beyond its borders.

The US Air Force in mid-June put out a so-called sources sought notice for the supply of between 140 and 160 aircraft at the rate of 12 to 15 a year from 2029 to replace the rest of the fleet until a new model of tanker is developed.

It set up yet another competition between Airbus, with its A330 MRTT that it sells to around 10 countries, and Boeing with its KC-46 Pegasus, derived from the B767 and exported to Japan and Israel.

https://www.yahoo.com/news/us-reopen-boeing-airbus-bidding-050729747.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä onkin sitten kertaluokkaa kovempi näpäytys Boeingille. Kun kotimaisuus alkaa vaarantamaan operatiivista kykyä, menettää se merkityksensä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
8/11/2021 at 09.08, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Viimeisin käänne tarinassa on, että USA:n ilmavoimat avaa uudelleen tarjouskilpailun noin 150 tankkerikoneesta jotka toimitettaisiin vuodesta 2029 eteenpäin. Airbus ilmoittaa olevansa kiinnostunut.

https://www.yahoo.com/news/us-reopen-boeing-airbus-bidding-050729747.html

Seuraava käänne tarinassa on, että Lockheed Martin osallistuu tarjouskilpailuun omalla tankkerimallilla, jonka nimi on LMXT. Tämä tankkeri on itse asiassa parannettu versio A330 MRTT:stä. No, joka tapauksessa Boeing sai varteenotettavan kilpailijan.

Lainaa

Lockheed Martin on Friday unveiled the LMXT aerial refueling tanker, which will go head-to-head with Boeing’s incumbent KC-46 in the U.S. Air Force’s upcoming bridge tanker competition.

The LMXT is a variant of the Airbus A330 Multi Role Tanker Transport, modified specifically for U.S. Air Force operators. Changes include an upgraded suite of communications for joint all-domain command and control as well as improvements to range and fuel-offload capability.

https://www.defensenews.com/digital-show-dailies/afa-air-space/2021/09/17/lockheed-reveals-new-lmxt-refueling-tanker-firing-the-opening-salvo-in-us-air-force-competition/

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkuvikoja; nyt on havaittu että siiven yläpuolisten varauloskäyntien verhoilussa on ongelma, joka olisi voinut hankaloittaa varauloskäyntien käyttämistä. Vakavuutta lisää se, että tankkauskoneena toimimisen lisäksi konetta voidaan käyttää matkustajien kuljetukseen esimerkiksi evakointitarkoituksissa.

https://www.defensenews.com/industry/2022/04/01/faulty-trim-kept-kc-46-emergency-exit-door-from-opening/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään