Jari Varje

Näytönohjaimen muisti

4 viestiä aiheessa

Nyt on taas se aika vuodesta, kun pitää päivittää konetta, ja näytönohjain on menossa vaihtoon. Piiriksi tulee Radeon 9800 Pro, mutta muistin määrä on vielä avoin. Miten FS2004:n kanssa vaikuttaa 128 MB vs. 256 MB, onko n. 100 euron hintalisäyksen arvoinen? Prosessori tullee joka tapauksessa uusittua.

Nykyinen laitteisto:

Athlon XP 2600+ (Thoroughbred)

1536 MB DDR SDRAM

GeForce4 Ti 4200 128 MB

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuskin ainakaan sitä keskusmuistia tarvitsee hankkia lisää. 128MB kortit voi olla joissain suhteissa parempia, kun 256Mb kortit. Mutta onhan se näytönohjaimessa hyvä olla tuo 256Mb omaa muistia, niin eipähän tarvitse käyttää niin paljoa keskusmuistia hyväkseen. Itelleni on tulossa Sapphire X800Pro 256 GDDR3 muistilla oleva kortti maanataina ja saas nähä onko siinä paljoa eroa nykyseen korttiin. Prossu kannattaa vaihtaa 3000+ /400mhz väyläisenä jos mahdollista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En usko että FS:lle olisi mitä vali, jotkut testit vaita toi 256mb oleva hitampa.... minä ostaisin sen 128 malli ja käytäsin se ylimarasen 100 lisa muistin hankimisen. Itse asiassa teen sen jo ::) voin kyllä vakutta että ratkaisu oli oikea ;D ainakin minun tapauksessa. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole 128 MB korttia kokeillut, mutta noin näppituntumalla ei ole vaikea uskoa, että FS saa 128 MB näyttömuistin täyteen helpostikin. 100 e hintaero on kylläkin aika raju, jos kortit muuten ovat identtiset. Omistani en maksaisi muistilisästä niin paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään