Elias Lohilahti

29.2 HEL-AGP-HEL 7.3 [45 kuvaa]

14 viestiä aiheessa

Tässä kuvia iloksenne tai suruksenne. Sanokaa vain rohkeasti kummin, vaiko kenties niiden välistä. Eli Espanjassa tui käytyä, tarkemmin sanottuna Costa del Solilla, Benalmadenan minikaupungissa (=50 000 asukasta). Tässä kuvia lennoista sekä myös kolme muuta. Kamerana minulla oli Canon Powershot A720 IS eli ei mikään järkkäri, normi digikamera.

 

1. Lentokentälle kun pääsimme, siellä odotti puoli-iloinen yllätys. A340-311 OH-LQA :):thmbup:, mutta ei meille, vaan tuntia aikaisemmin lähtevville :- >:(:thmbdn:. Lentokentän nimeä en sano, saatte itse arvata/tietää sen.

[ attachment removed ]

 

2. Blue 1 MD-90-30 oli myös siellä.

[ attachment removed ]

 

3. Siinä on koneemme Finnair A321-211 OH-LZE joka oli myöhässä, n. 45 min. Tässä vaiheessa tuollainen myöhästyminen oli vielä meidän mielestämme kauhea.

[ attachment removed ]

 

4. Portailta perään päin.

[ attachment removed ]

 

5. Ohjaamoa, keulaa ja kenttäaluetta.

[ attachment removed ]

 

Tässä välissä Ramada Airport hotelissa nukuttu yö.

 

6. Sitten olemmekin jo Helsingissä, kello on vähän vajaa 6, ja koneemme 321-211,(jälleen) mutta tällä kertaa OH-LZA, odotteli rahtiterminaalilla.

[ attachment removed ]

 

7. Matkalla aurinkokin alkoi nousta, tosin taivas oli hieman punainen jo Helsingissä.

[ attachment removed ]

 

8. Matkustamoa. Kuten varmaan joku huomasikin, matkaa Malagaan jäljellä 107km.

[ attachment removed ]

 

9. Laipat jo ulkona. Taustalla näkyy Espanjan rannikkoa.

[ attachment removed ]

 

10. Tässä olemmekin jo rullailemassa. Laskeuduimme Malagan kiitorata 31:lle. Taustalla Air Europa B737-86N EC-JKZ ja Finnair A320-214 OH-LXG, joka lähti Helsingistä hieman ennen meitä.

[ attachment removed ]

 

11. Vain pieni osa suuresta neljän tähden Sunset Beach Club-hotellistamme.

[ attachment removed ]

 

12. Hotellimme allasaluetta.

[ attachment removed ]

 

Ja niin koitti päivä, jolloin meidän piti lähteä kohti Suomea. Saimme tietää oppaalta, että lento on n. neljä tuntia myöhässä. Minulle ainakin jäi aikaa lentokoneiden kuvaamiseen.

13. Malagan hallissa roikkuva Air Plus Cometin tjsp. A300 tai A310. Rekkari taisi olla EG-GMU mutta A.net eikä Google löytänyt tästä mitään tietoja.

[ attachment removed ]

 

14. Valkoinen A32x-sarjan englantilaiskone, luultavimmin G-TTOH, josta ei löydy kuvaa edes Airliners.net:stä.Nykyisin Easyjetin A320-232 G-TTOH. Taustalla Clickair A32x ja jokin Thomsonfly.

[ attachment removed ]

 

15. Bmibaby B737-33R G-TOYK. Taustalla A32x G-TTOH.

[ attachment removed ]

 

16. Thomsonfly B737-33V G-THOO.

[ attachment removed ]

 

17. Samoin kuin Comet:kin, tämä Hapag-Lloyd A310-304 D-AHLA roikkui Aeropuerto De Malagan katossa. A.netin kuvissa näyttäytyy muuten "hieman" erivärisenä.

[ attachment removed ]

 

18. Alitalia MD-82 I-DAWP.

[ attachment removed ]

 

19. Iberia A320 "ALBARRACIN" EC-HGY.

[ attachment removed ]

 

20. Monarch A321, luultavimmin G-OZBH.

[ attachment removed ]

 

21. Iberia regional, Air Nostrum, (Comunitat Valenciana[taitaa tarkoittaa jotain Valencian lääniä,panin nyt kuitenkin]),A.netin mukaan myös Denim Air, De Havilland Canada DHC-8-315Q Dash 8 PH-DMW.

[ attachment removed ]

 

22. Hieman Air Europa B737kaa, Uutta ja vanhaa Air Berlinin väritystä. Uutta kantaa joku A32x-sarjalainen ja vanhaa D-ABAN B737-86J. Taitavat olla juuri portaat edessä että Airbusin rekkairia ja sen myötä mallia näe.

[ attachment removed ]

 

23. Vanhassa värityksessä oleva Air Berlin B737-86J D-ABAN.

[ attachment removed ]

 

24. FlyLAL, Lithuanian Airlines B737-35B LY-AQV.

[ attachment removed ]

 

25. Bmibaby B737-3Q8 G-OBMP

[ attachment removed ]

 

26. Ryanair B737-8AS EI-CSP

[ attachment removed ]

 

27. Air Nostrum (Iberia Regional) ATR 72-500 (ATR72-212A) EC-HCG.

[ attachment removed ]

 

28. Air Europa B737-85P EC-JAP Pushpackissa.

[ attachment removed ]

 

29. Sterling.com:n B737-7L9 OY-MRI

[ attachment removed ]

 

30. Vueling.com:n A320-214 EC-JTR

[ attachment removed ]

 

31. Air Nostrumin(Iberia regional) Canadair CL-600-2D24 Regional Jet CRJ-900 EC-JZU

[ attachment removed ]

 

32. Embraerin bizjetti (Legacy?) G-B?IA. Wingletti sopivasti rekkarin edessä.

[ attachment removed ]

 

33. Lagunairin ERJ145EP Eli EC-KBI tai EC-JYB(En olisi kyllä muute tienny muutakuin on ERJ-sarjalainen emppu mutta kun Lagunairilla ei näytä muita olevan kuin kaksi tuollaista ja Saab340A joten sen täytyy olla tuo. ;)::)). Rekkarin edessä moottori joten tästä ei muuta näe kuin että on Espanjalainen.

[ attachment removed ]

 

34. Air Nostrum(Iberia Regional) De Havilland Canada DHC-8-315Q Dash 8 PH-DMW. Kävi näköjään lyhyellä visiitillä jossain kun aikaisemminhan se tuolla kuvissa oli boardaamassa.

[ attachment removed ]

 

35. FlyLAL, Lithuanian airlines B737-35B LY-AQV nousukiidossa.

[ attachment removed ]

 

36. Siinä näkyy vihdoinkin Suomalaisia värejä! :thmbup: :thmbup:

[ attachment removed ]

 

37. Lentokoneemme  A321-211 OH-LZE rullailee kohti porttia.

[ attachment removed ]

 

38. Ja alamme päästä koneeseen. Hieman myöhässä olemme, 6,5 tuntia. :thmbdn: :- Aluksi myöhästymisen syynä oli ollut moottorivika(4 tuntia) ja vielä sen päälle lentäjien riittämätön työaika.

[ attachment removed ]

 

39. Vieressämme Air Europa B737-86N EC-JEX.

[ attachment removed ]

 

40. Sinne jää Aeropuerto de Malaga. Tässä vaiheessa menemme kohti Afrikkaa.

[ attachment removed ]

 

41. Nyt ollaankin jo kaarrettu kohti Suomea ja Eurooppaa. Siiven alla luultavimmin Sierra Nevada.

[ attachment removed ]

 

Helsinkiin saavuimme n. klo 22.30. Olisimme siis kerenneet klo 23.00 lähtevälle jatkolennolle, mutta se oli peruttu joten jouduimme odottamaan klo 23.59 lähtevää konetta.

 

42. Ja Helsingissä lähdössä kohti kotia. portilla 27 odottelee A320-214 OH-LXI. Hieman on kulunut nokka tällä koneella.

[ attachment removed ]

 

43. De-icingia suorittamassa. vieressä Lufthansa A320 tai A319 -100

[ attachment removed ]

 

44. Lentokentällä(Siis kotopuolessa) oli meidän koneen lisäksi Air Baltic F50 YL-BAW ja Blue1 MD90-30.

[ attachment removed ]

 

45. Tällaisella vehkeellä sitä sitten loppumatka matkustettiin.

[ attachment removed ]

 

Kiitos kun jaksoit katsoa loppuun. Tosiaan mielellään palautetta kiitos.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvät kuvat , kyllä näillä kelpaa.  :thmbup:

Oliko muuten malagassa millasta? Ollaan ensi kesänä menossa sinne joten jos jotain voit suositella sieltä niin kerro ihmeessä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tällaisia ulkomaanreissukuvia aina mielellään katsoo.  :thmbup:

 

45 kuvaa yhdellä kertaa alkaa tosin olla niin paljon että karsimistakin voi harkita. Esimerkiksi sellaiset kuvat missä on merkittävät ikkunaheijastukset, kannattaa omasta mielestäni laittaa esille lähinnä vain silloin kun kuvan kohteena oleva kone on tällä foorumilla isompi harvinaisuus. Missä se harvinaisuuden raja kulkee, onkin sitten varmasti henkilökohtaisempi asia  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

33. Lagunairin ERJ145EP Eli EC-KBI tai EC-JYB(En olisi kyllä muute tienny muutakuin on ERJ-sarjalainen emppu mutta kun Lagunairilla ei näytä muita olevan kuin kaksi tuollaista ja Saab340A joten sen täytyy olla tuo. ;)::)). Rekkarin edessä moottori joten tästä ei muuta näe kuin että on Espanjalainen.

EC-KBI

 

Tosiaan mielellään palautetta kiitos.

 

Beesaan Nikkeä.

 

Kyllähän tällaisia ulkomaanreissukuvia aina mielellään katsoo. :thmbup:

 

45 kuvaa yhdellä kertaa alkaa tosin olla niin paljon että karsimistakin voi harkita. Esimerkiksi sellaiset kuvat missä on merkittävät ikkunaheijastukset, kannattaa omasta mielestäni laittaa esille lähinnä vain silloin kun kuvan kohteena oleva kone on tällä foorumilla isompi harvinaisuus. Missä se harvinaisuuden raja kulkee, onkin sitten varmasti henkilökohtaisempi asia ;)

 

tomppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvaus: Oulustako lähdettiin ;D

Oikein oikein. Ei varmaan ollut vaikea kysymys.

 

EC-KBI

 

 

tomppa

 

Ja tuon tiedät siitä että...

Hyvät kuvat , kyllä näillä kelpaa. :thmbup:

Oliko muuten malagassa millasta? Ollaan ensi kesänä menossa sinne joten jos jotain voit suositella sieltä niin kerro ihmeessä. :)

 

Itse asiassa Malagassa en käynyt kertaakaan kuin lentoasemalla joten sieltä en kauheesti voi mitään suositella.

45 kuvaa yhdellä kertaa alkaa tosin olla niin paljon että karsimistakin voi harkita. Esimerkiksi sellaiset kuvat missä on merkittävät ikkunaheijastukset, kannattaa omasta mielestäni laittaa esille lähinnä vain silloin kun kuvan kohteena oleva kone on tällä foorumilla isompi harvinaisuus. Missä se harvinaisuuden raja kulkee, onkin sitten varmasti henkilökohtaisempi asia ;)

 

Varmaan tolla ikkunaheijastushommalla tarkoitat etunenässä Air Berlinit & Air Europa-kuvaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvan 22. Air Berlin on muuten A320. Sen tunnistaa mm. kahdesta siipi-exitistä yhdellä puolella, ja koska kone ei ole EasyJet:in, niin se on A320.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Salaman käyttö kuvassa 5 on saattanut aiheuttaa pilotille pikku säpsähdyksen. Harva kun salamalla muutenkaan kuvaa platalla. :P

 

Kivat kuvat!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tuon tiedät siitä että...

 

Tässä julmat cropit kummankin koneen kuvasta.

 

EC-JYB

[ attachment removed ]

 

EC-KBI

[ attachment removed ]

 

KBI:ssä ei näytä oleva katolla antennia tuossa siiven kohdalla.

 

tomppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla