Jukka Takamaa

Markkinoiden huokein twin ?

83 viestiä aiheessa

:)

Ja on paljon mukavampi tulla laskuun, kun ei o ketään enää antamassa '¨¨**?XX3490""#### neuvoja!

ns, takapenkin kuskit, vaikkei penkkejä olisikaan.....

-M-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palataanpa tähän hinta-asiaan vielä...

 

Mikäli kone on kaksipaikkainen twin..niin sehän kai ei saisi maksaa enempää kuin vastaava yksimoottorinen....eli RV-8 on valmiina n. 125 000 USD.

 

Partenavian ( P2006T ) poikien uusin luomus sen 290 000 ekkua..ja puhutaan nelipaikkaisesta koneesta....joka saattaa olla kalliimpikin valmistuessaan.

 

Antaako kaksimoottorisuus mitään lisäarvoa..vai onko se vaan haitta koska joutuu monimoottorilupaan ja huolto maksanee enemmän jne.

 

Onko kaksipaikkaisessa twinissä oikeastaan kaupallisesti mitään järkeä...yksipaikkaisen twininhän voi saada niin kevyeksi että ei tarvi monimoottorikelpuutusta ollenkaan, jolloin se esim. UAV moottoreilla voidaan saada erittäin huokeaksi.

 

Kuinka paljon kaksimoottorisen luotettavuudesta ( lentää yhdelläkin ) kannattaa maksaa esim. nelipaikkaisessa koneessa enemmän verrattuna yksimoottoriseen ?

 

t. Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni kenraali Charles "Chuck" Yager nimenomaan lensi jopa yli äänivallin koska koneen korkkari jähmettyi mutta trimmillä pystyi säätämään koneen korkkarin ( + vakaaja ) asetuskulmaa ja kentsu ohitti sillä ongelman...tämän jälkeen keksittiin suihkukoneita varten uudentyyppinen korkeusperäsin.

 

Ymmärrän kyllä vihjauksesi syyt, jotka ovatkin tässä tulleet esille. Jälleen tuo tyrmistyttävä termi " ei hajuakaan " löi silmilleni. Onko Ari sukua koelentäjä Siltavuorelle ?

 

Onko Ari Siltavuori vaikeneminen myöntymisen merkki ?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tecnam P2006T lienee huokein, listahinta 260 000 €. Siis kun puhutaan  tyyppihyväksyttävistä lentokoneista.

 

Rohkeat voivat jättää tilauksensa vaikka heti. Tai sitten voi laittaa jäitä hattuun ja miettiä mitä tarkoittaa "Changes in the certification process along with meticulous testing have extended the timeline for the certification of the aircraft."  :P

 

http://www.ankahavacilik.com/2006twin.html

 

Löytyy tuolta.

 

Firma tekee myös C-162 näköistä ultraa sisäänvedettävillä landareilla; http://www.ankahavacilik.com/p2000RG.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko Ari Siltavuori vaikeneminen myöntymisen merkki ?  ;D

 

En koe tarpeelliseksi tehdä tässä sukuselvitystä, tahi kertoa kuka on tai ei ole sukua minulle PISTE

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään