Otto Nieminen

Gmail ja Thunderbird - ei toimi millään?

23 viestiä aiheessa

Terve. Tässä illan olen taistellut Thunderbirdin ja Gmailin kanssa. En saa sitten tuota kaksikkoa sopimaan yhteen millään. Asetukset ovat juuri ja täsmälleen kuten tässä ohjeessa sanotaan, sekä asettanut Gmailin päästä POPit päälle kuten tässä ohjeessa sanotaan. Kuitenkin joka perhanan kerralla kun yritän kirjautua tulee tällainen virheikkuna;

[ attachment removed / expired ]

Mistäköhän alkaisi tätä(kin) ongelmaa purkamaan? Thunderbird olisi kuitenkin kätevä ohjelma postien lukuun  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noo, ensimmäiseksi kannattanee tutkia mitä virheilmoituksessa kerrotaan. Toisena vaihtoehtona sitten iterointi. Kolmannesta ei ota kukaan selvää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä sen verran lisäilisin, että salasana on tarkistettu ja vaihdettukin pariin otteeseen, joten 100% varma olen siitä etten ole sitä kirjoittanut väärin  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai sinulla on Gmailista aktivoituna POP toimito?

Ja thunderbirdissä SSL salaus ja portti 995 käytössä?

Ja palomuurista portti 995 pääsee ulospäin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei auta Johanneksenkaan linkki, vaikka ongelmankuvaus on juuri samanlainen kuin omani... Kohta alkaa hermot toden teolla menemään  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kokeillut @:n kanssa ja ilman, ei eroa  :-\

Tunnus pitää olla kokonaisena eli @:n kanssa. Onko muita sähköpostitilejä käytössä, toimiiko ne?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Selittäkääs taas tyhmälle: Mitä iloa on tuosta erillisestä sähköpostiohjelmasta, jos käytössä on näppärä webmail, kuten Gmail ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljon näppärämpi tuo TB on kun mikään webpohjainen sovellus. Eikä tarvi turhaan selainta pitää auki. Itselläni taitaa olla n. 4 tiheässä käytössä olevaa sähköpostia jotka kaikki tulevat TB:lle, joten tarvii vain yhtä sovellusta katsoa kun mailia tarkistaa, kätevämpää  :thmbup:

Itse taas näkisin että gmail toimii vielä paremmin tuommoiseen integrointiin. Mulla tulee gmailiin mailit useammasta lootasta kanssa ja lähettäjänä näkyy mun kapsi-osoite eikä gmail osoitetta vaikka gmailista kirjoittelen.

Gmailin etu on se että se toimii kaikkialla hyvin, myös mobiililaitteissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinnoh... Eipä se selaimen aukipitäminen oikein mitään maksakaan, ja ainakin Gmailissakin toimii tuo postien haku muilta palvelimilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo niinhän se tukee. Itse vain pidän TB:tä paljon mukavampana käyttää joten sitä käytän, valinta on käyttäjän.

Näin arvelinkin. Ihmettelin vaan, josko olisin missannut jonkin TB:n ylivoimaisen ominaisuuden webmailiin nähden. Mutta kiitos selvityksestä !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on T-Birdissä käytössä sellainen lisäosa kuin webmail, sillä ainakin mulla toimii. Käytän tota lisäosaa Gmailin, Yahoon ja Hotmailin lukemiseen.  :)

http://webmail.mozdev.org/installation.html Tuolta saa ladattua.

Noniin! Suuret kiitokset, Anne  :thmbup: Tämä toimii täydellisesti, kiitos  8)

EDIT_ Tosin aikakatkaisu tulee, jos on vähänkin suurempi viesti (suuret liitteet)  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, nyt alkaa sitten pikkuhiljaa palamaan pinna tämän kanssa... Mikäköhän nyt kusee?

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitkä on tilien (tai siis sen Gmail-tilin) asetukset?

Entäs Gmailin lähtevän postin? Mitä serveriä Gmailin lähtevä posti käyttää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas, tämäpä varsin kummallista... Nimittäin, vaikka tuo lykkää tuon errorin, viesti lähtee täysin normaalisti?  ??? Eipä kai tuosta mitään haittaa ole, jos se noinkin toimii  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gmailin kanssa ei mitään ongelmia. Hotmail ei suostu toimimaan T-Birdillä sitten millään.  >:(

Vinkkejä???

Oliskohan tuosta apuja ??

Myös täällä toimii TB ja Gmail.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gmailin kanssa ei mitään ongelmia. Hotmail ei suostu toimimaan T-Birdillä sitten millään.  >:(

Vinkkejä???

Katsopa tota mun aikaisempaa viestiä. Mulla on T-birdissä Webmail lisäosa ja siinä paketit Gmailia, Yahoota ja Hotmailia varten. On ainakin toistaiseksi toiminut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsopa tota mun aikaisempaa viestiä. Mulla on T-birdissä Webmail lisäosa ja siinä paketit Gmailia, Yahoota ja Hotmailia varten. On ainakin toistaiseksi toiminut.

Juuei... Noh, täytyy tämän "puusilmän" ottaa se silmä käteen ja koittaa vielä...

Tai sitten vaan en osaa  :-[:thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään