Jukka Juutilainen

Museoitua itärautaa....

11 viestiä aiheessa

Säälittää nähdä hienot koneet taivasalla vähitellen tuhoutumassa  :-\

Olenkohan ihan väärässä jos arvelen ettei katon alle pääsystä ole toiveita ihan äkkiä  ::)

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Taifuuni työn alla.

[ attachment removed / expired ]

 

BORSODI here I come again!

 

 

Harva meistä on rautaa lauloi Frederik aikoinaan mutta kyllä idästä löytyy muutakin kuin ruostetta helmassa  :thmbup:

Mietinkin sitä Andreita kun en ole ihan pieteetillä ehtinyt Forumia koluamaan mutta tätä se tiesi.....  ::)

 

Ja onhan itärauta komeaa hyvissä kuvissa eritoten,  vaikka tuolla vilahtelikin Suapista lähtien välissä kaikenlaista muutakin kapitalistista hapatusta.

 

Vain sitä piti ääneen ihmettelemäni että mahtaako se tuo Taifun olla uudelleenmoottoroitu? Ymmärtääkseni Taifunit on alunperin olleet enemmän tai vähemmän ripustetuilla V- Argus/Hirth/muu, mikä? moottoriella varustettu jolloin tuo jäähdytysilmanotto on symmetrinen ja keskellä.  Tuo näyttää enemmän tai vähemmän ( toivottavasti Arne ei nyt kovin innostu ) Ranger tyyppiseltä ratkaisulta??

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huonoahan se koneille tekee, kun niitä seisotetaan taivasalla kesät talvet. Eivät nuo silti aivan yhtä pahassa kunnossa näyttäneet olevan kuin Gatowissa. Siellä teki oikein pahaa katsella rapistuneita klassikoita.

 

Mutta joo, kiva satsi ja hyvät kuvat.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taifuuni oli muistaakseni Ranskassa valmistettu Nord 1002, joten tämä selittänee konehuoneen erilaisuuden.

 

No niinpäs olikin. Ainakin osassa Pingviinejä näkyy olleen Renault 6Q-11 rivimoottori. Jostain syystä olin siinä uskossa että niissäkin oli Argus tai sen lisenssi "riippuva" V-moottori.

 

Ei menny hukkaan tämäkään päivä.....  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla