Mikko Klemola

Bose Aviation Headset X

40 viestiä aiheessa

Olisikohan noita saatavissa perus XLR-3 virtaliittimellä ja erillisellä mikki/kuulokepiuhalla? Meinaan koneessa on tollaiset liittimet, eikä oikeen muuta saa kiinni. Onko muuten P. Tähtinen kokeillut Sennheiser HMEC-350 tai 450 headsettejä? Meillä on noita käytössä ja olisi kiva tietää onko Bose hiljaisempi.. Tulee noiden kuppien lisäksi käytettyä Elacineja (korvatulpat) nykyään.

Meillä on Sennheiserin HMEC-350, kokonaisvaikutelma on erinomainen, mukavat pitää ja hyvin melua vaimentavat.

Oikeastaan pari miinusta. Ne ovat sähkösyöppöjä, eli paristoilla ei viitsi käyttää ja koneesta pitää jostain löytää

niille 12V liitin. Kuulokkeissa oma 12V liitin XLR-tyylinen mutta siihen saa välijohdon "tupakansytytin" liittimeen.

Ainakin Cirruksessa ja DA42:dessa oli jokin pieni monipiikkinen liitin aktiivikuulokkeille mutta en ole

vielä löytänyt adapteria Sennheiserille joka sopisi sinne. Cirruksessa tosin löytyy melkein vierestä

keskikonsolista myös 12V ulosotto.

Aikanaan ostettiin Sennheiserit kun ne oli vähän Boseja edullisempia, nyt näyttää dollarin kurssi

kääntäneen asian toisinpäin ja Boset on edullisempia, dollarin kurssilla laskettuna 641 Euroa.

Kate

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bose X:iä on saatavissa kaksilla eri liittimillä; niillä "tavallisilla" eli

- JOKO erillinen mikki- ja erillinen kuulokeplugi (stereo tosin)  ja johdossa oleva paristokotelo

- tai sitten Bosen omalla yksiosoaisella, moninapaisella "LEMO" -liittimellä jolloin virransyöttökin tulee kuulokkeille liittimen kautta.

Minulla ei ole kokemusta Sennheiserista mutta mitäpäs jos kokeillaan ristiin? Minä lainaan teille yhdet kannettavat paristokäyttöiset Boset ja te minulle Sennheiserit?

Peter

Tosiaan itselläni on käytössä Sennheiser HMEC-450 Limited Editionit. Tuo hieno lisänimi tuo käsittääkseni vain pehmeän nahan normaalisti muovisten pehmusteiden tilalle. Näissä on 3-xlr virtaliitin ja erilliset mikki- ja mikrofonipiuhat. Piuhoissa säätörasia, josta saa aktiivin päälle/pois ja valittua mono-/stereoäänen. Meillä tosin toimii vain mono, stereolla ääni tulee pelkästään toisesta luurista. Kokeilu sinällään olisi ihan mielenkiintoinen, mutta jotta siitä olisi oikeaakin iloa pitäisi keksiä keino kytkeä Boset tuohon meidän koneen paneeliin, jotta niitä voisi harkita jatkuvaan käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähetän sinulle Sennheiserit kun pääsen käymään varastolla.

Mikko

Bose X:iä on saatavissa kaksilla eri liittimillä; niillä "tavallisilla" eli

- JOKO erillinen mikki- ja erillinen kuulokeplugi (stereo tosin)  ja johdossa oleva paristokotelo

- tai sitten Bosen omalla yksiosoaisella, moninapaisella "LEMO" -liittimellä jolloin virransyöttökin tulee kuulokkeille liittimen kautta.

Minulla ei ole kokemusta Sennheiserista mutta mitäpäs jos kokeillaan ristiin? Minä lainaan teille yhdet kannettavat paristokäyttöiset Boset ja te minulle Sennheiserit?

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ollut vuoden verran käytössä. Hyvä ääni ja vaimennus, suosittelen. Oli jonkun brittilehden (Flyer tai Todays Pilot) kuuloketestin voittaja. Toimii hyvin passiivisinakin. Hifi soundia ei sitten lähde musiikin kuunteluun kun näistä on leikattu ylä- ja alataajuudet turhina pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toistaiseksi en ole löytänyt parempia kuulokkeita kuin Bose X.  Oma subjektiivinen mielipiteeni esm. David Clarkeista on se, että ne ovat kaukana jäljessä käyttämukavuudessa ja melunvaimennuksen toimivuudessa.

Huomasin nettiä seltaessani, että Bose X-kuulokkeisiin on saatavana myös adapteri jolla niihin voi johtaa signaalia ulkoisesta äänilähteestä (mp3, ipod ...)

http://www.aircraftspruce.com/catalog/avpages/smods.php

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin varauksetta suositella Lightspeedin Zulu-luureja. Omasta mielestäni ovat täysin Bose X:n veroiset, jolleivät jopa hieman miellyttävämmätkin. Tämä on tietysti vain oma näkemykseni ja kokemukseni Boseista rajoittuu ikävä kyllä vain muutamaan lentoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin varauksetta suositella Lightspeedin Zulu-luureja. Omasta mielestäni ovat täysin Bose X:n veroiset, jolleivät jopa hieman miellyttävämmätkin. Tämä on tietysti vain oma näkemykseni ja kokemukseni Boseista rajoittuu ikävä kyllä vain muutamaan lentoon.

Samoin,kaksinkerroin. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omat Bose X:t toimivat kivasti vajaan kahden vuoden ajan, kunnes toinen liitäntäplugin kärki vääntyi/katkesi niitä kiinnitettäessä koneen järjestelmään. Nyt luurit siis katkovat vähän väliä ja ovat käytännössä käyttökelvottomat.

En pitänyt asiaa ongelmana, vaikka kaksi vuotta ostopäivästä olikin tainnut mennä umpeen (foorumeilta ym. kuullut hyvää tuotetuesta) ja vaikka luurit olivatkin Ameriikan mantereelta kotoisin.

Soitin BOSE:n valtuutettuun huoltoliikkeeseen, jossa neuvottiin ottamaan yhteyttä BOSE Finlandiin. BOSE Finland ei ottanut asiaan mitään kantaa, vaan neuvoi soittamaan toiseen BOSE huoltoliikkeeseen. Siellä ihmettelivät ylipäätään että soitin sinne ja neuvoivat ottamaan yhteyttä BOSE Finlandiin, joka käsittelee nämä asiat. Ja aivan turhaan, eivät ottaneet edelleenkään mitään kantaa asiaan, vaan antoivat taas uuden huoltoliikkeen numeron.

Viimein huoltoliike suostui ottamaan luurit vastaan ja lähettämään ne BOSE:n huoltoon Keski-Eurooppaan. Kunnes soittivat paria päivää myöhemmin ja pyysivät hakemaan luurit pois; lähin paikka huollon tekemiseen on kuulemma USA, ja jos haluan luurit ehjiksi, niin toimitan ne sinne itsenäisesti.

Toisin sanoen kolvaushommiksi menee ja mielikuvat ko. laitteiden tuotetuen hyvyydestä kyllä koki pientä inflaatiota.

-M

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omat Bose X:t toimivat kivasti vajaan kahden vuoden ajan, kunnes toinen liitäntäplugin kärki vääntyi/katkesi niitä kiinnitettäessä koneen järjestelmään.

Toisin sanoen kolvaushommiksi menee ja mielikuvat ko. laitteiden tuotetuen hyvyydestä kyllä koki pientä inflaatiota.

Kolme vaihtoehtoa:

1) kolvaushommat

2) lähettäminen jenkkeihin, mutta koko pakettia ei tarvitse lähettää, vaan ohjeiden mukaisesti voit irroittaa johtosarjan luureista (muistaakseni 2 ruuvia) ja lähettää sen

3) ostaa uuden johtosarjan (195 taalaa) http://www.bose.com/controller?url=/shop_online/headphones/aviation_headsets/accessories/ahx_straightcord_dualplug_acc.jsp

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla olis myynnissä käyttämättömät Boset. :thmbup:

Mua häiritsee niiden läpinäkyvä korvasuojus = oikea elektroniikan komponenttien näyteikkuna  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dansk Fly Elektronik Roskildesta toimittanee meille Suomeen huokeimmalla uusia mic asemblyja (johtosarjoja). Viime viikolla itse taisin saada sieltä kahdet.  Lähin Bosen korjauspaja on Oslossa, sitten toinen Hollannissa.  Turha niitä kuulokkeita sinne on lähettää jos voit itse vaihtaa mic assemblyn.

DFE:lla voit ottaa yhteyttä esim herraan nimeltä Bo de Fries; kerro terveisiä ....

Toki voit kääntyä myös vaikka Aircraft Sprucen puoleen mutta kalliimmaksi tulee jos tilaat USA:sta.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään