Guest hpman

IE:n aloitussivu vaihtuu itsestään

22 viestiä aiheessa

Isän läppärissä on tämmöinen ongelma, että IE:n aloitussivuksi on muuttunut joku Search for... joka on täynnä mainoksia. Asetuksissa aloitussivu on about:blank ja jos sen vaihtaa esim. www.google.fi :ksi, niin se vaihtuu takaisin tuoksi mainossivuksi (ja valikossa about:blank) kun käynnistää selaimen uudestaan. Olen ajanut koneella olleen Mcafeen virustutkan läpi ja deletoinut löytyneet pöpöt. Olen myös ajanut ad-awaren ja tuhonnut ~80 adwarea sekä spybotilla tuhonnut jäljelle jääneet 9 vihulaista. Ongelma ei silti ole poistunut.

Mikään noista ohjelmista ei siis enää löydä mitään joten kone on "puhdas", mutta tuo aloitussivu silti ei muutu.

Onko teillä kokemuksia tämänlaisista vitsauksista ja vinkkejä niiden ratkaisemiseksi. Oma ehdotus olisi IE:n tilalle Firefox, mutta työpaikan läppäriin ei voi ihan mitä vaan asennella omin päin :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katso sen search-sivun osoite ja tee googlella etsintä sillä nimellä. Joissakin noissa mainospaikoissa on itsessään "de-assign"-toiminto, ja muihin löytyy sitten ohjeet, että miten esim rekisteristä poistetaan ko. sivusto. Nuo voi olla ilkeitäkin poistettavia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ne voivat tunkea itsensä rekisteriin niin tukevasti, että lähtevät vain puukottamalla. Olen muutamaan tapaukseen törmännyt töissä. Ihmetyttää vaan tuollainen pakkomarkkinointi, joka herättää pelkkää kiukkua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä mainossivun urlia ei näy vaan osoiterivissä lukee ainoastaan about:blank. En ole hirveän kokenut noissa rekisterijutuissa niin miten tuota kannattaisi lähteä etsimään tuolta rekisteristä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei rekisteripuukotuksia voi oikein ruveta täällä neuvomaan, ellei ole niin tuttu tapaus, että osaa ihan kohta kohdalta selostaa. Etsi googlella tuon sivun tietojen perusteella, jos sille löytyy poisto-ohjetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä mainossivun urlia ei näy vaan osoiterivissä lukee ainoastaan about:blank. En ole hirveän kokenut noissa rekisterijutuissa niin miten tuota kannattaisi lähteä etsimään tuolta rekisteristä.

Kokeileppa semmoista, että kun se aukeaa se sivu about:blankina, niin painat siinä vaiheessa CTRL+N uuden sivun aukaisemiseksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löysin nyt netistä jotain ohjeita millä tuota voisi poistaa, mutta osa niistä on jo niin monimutkaisia etten uskalla lähteä edes yrittämään kun ei tiedä itse mitä tekee.

Joku oli saanut kai tuon saman sivun pois jollain spy-ohjelmalla joka on nyt minullakin ajossa. Saa nähdä miten käy...

edit: Ja huonostihan siinä käy. Sama ongelma on ja pysyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

katso onko HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer rekisterissä ja sen ala-hakemistoissa mitään viittauksia tuohon sivuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli sama juttu.

Kokeilu tälläistä ohjelmaa kuin: CWShredder

Selaimet pois ja ajat ohjelman....

Mulla oli joku ihme pöpö minkä vain toi ohjelma löysi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli sama juttu.

Kokeilu tälläistä ohjelmaa kuin: CWShredder

Selaimet pois ja ajat ohjelman....

Mulla oli joku ihme pöpö minkä vain toi ohjelma löysi.

Kiitokset tästä vinkistä! Tuo ohjelma todellakin poisti ongelman :o Uskomatonta että ad-aware ja spybotin tiukinkaan haku ei tuottanut tulosta mutta tuollainen muutaman sadan kilotavun ohjelma poisti heti kerralla koko ongelman.

Vielä kerran suurkiitokset kaikille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset tästä vinkistä! Tuo ohjelma todellakin poisti ongelman :o Uskomatonta että ad-aware ja spybotin tiukinkaan haku ei tuottanut tulosta mutta tuollainen muutaman sadan kilotavun ohjelma poisti heti kerralla koko ongelman.

Vielä kerran suurkiitokset kaikille!

Mulla oli itseasiassa tuo sama ongelma vielä kolmisen viikkoa sitten vanhalla koneella, mutta kun tuli tämä uusi tietsikka, niin en muistanut kirveelläkään enää tuota ohjelman nimeä. Siksi yritin usuttaa googlen kimppuun, sillä sitä kautta minäkin tuon ohjelman löysin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Eikös Spybotissa saanut jonkun "immuniteetin" noille hijackereille ? Muistaakseni sen sai päälle jostain advanced-valikosta.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös Spybotissa saanut jonkun "immuniteetin" noille hijackereille ? Muistaakseni sen sai päälle jostain advanced-valikosta.

"Immunize"-toiminto tekee tämän (en ole 100 %:sen varma).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, immuniteetti löytyy omana kohtanaan. Sen ajaminen estää tehokkaasti aloitussivun muuttamisen sekä monen kakkawaren automaattikäynnistykset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikkein tehokkain juttu yleensä on olla erilainen kuin muut: Surffaa Firefoxilla - koska IE on "kaikilla käytössä" sille tehdään eniten noita pöpöjäkin..

Ihan oikeasti, se auttaa paljon. Eikä IE ole välttämätön kuin oikeastaan windows updaten kanssa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Jos vielä käyttää Internet Exploreria vakioselaimena niin suosittelen käyttämään koneella ohjelmaa nimeltä IE Doctor.

http://www.axesoft.com/iedr/

What is IE Doctor?

IE Doctor is a hip software tool that can repair and protect the Internet Explorer(hereinafter IE). You can easily repair IE Browser with it, protect IE from all the malicious changes by the bad websites.

What can I do with it?

It can help you to Repair IE easily, protect IE from all the malicious changes. It can Repair the homepage, context menu, IE toolbar button, startup items, Favorites, typed Urls and the entire Internet Options. It also can protect your IE form all the malicious changes. There as many as 11 items which you can select to protect. IE Doctor make sure that the malicious changes of IE by the bad website will be away from you.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikkein tehokkain juttu yleensä on olla erilainen kuin muut: Surffaa Firefoxilla - koska IE on "kaikilla käytössä" sille tehdään eniten noita pöpöjäkin..

Ihan oikeasti, se auttaa paljon. Eikä IE ole välttämätön kuin oikeastaan windows updaten kanssa.

Jotkut sivut vielä vaatii IE:n (yritysten hienot järjestelmät jotka on täynnä ActiveX-purkkaa). Lähinnä ne kuitenkin on tuttuja sivuja kuten juuri yrityksen sisäiset säädöt.

Mulla meni usko lopullisest IE:hen kun "kuvatiedostossa" oli virus joka aiheutti koneen tietojen katoamisen. Ehanaa.

Itse olen juuri suunnittelemassa operaatiota että asennan kaikille tutuille FireFoxin kun siihen jo suomenkieliset kielifiletkin saatavana. Samoin Outlook Express -> Mozilla Thunderbird. IE ja Outlook Express on juuri herkkiä kaikille tuollaisille madoille.

Mä oon jo tässä useamman sukulaisen ja muun tutun koneelta noita poistellu ja sitten kun jokainen tollanen pirskatin mato on erilainen niin poistaminen on vaikeeta - etenkin jos noi de-infectointi ohjelmat ei sitä tunnista.

Yksi mikä minua ärsyttää on, että esimerkiksi FSecure ei noita tunnista. Käyttäjä ostaa FSecuren viirustutkan ja sitten luulee saavansa koneensa suojatuksi - mutta ähäkutti. Tollaisia matoja tulee koneelle. Kaiken lisäksi noi tutkatki on kalliita nykyään.

Tästä syystä itse en enään ajonaikaista virustutkaa edes pidä koska olen todennut ettei siitä ole hyötyä. Tarvittaessa epäilyttävän tiedoston tutkin panda softwaren ilmaisella tutkalla joka on aika näppärä kun toimii ilman asentelua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä syystä itse en enään ajonaikaista virustutkaa edes pidä koska olen todennut ettei siitä ole hyötyä.

Itse olen ollut samoilla linjoilla jo puolisen vuotta, yhtään virusta/matoa ei ole tullut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen ollut samoilla linjoilla jo puolisen vuotta, yhtään virusta/matoa ei ole tullut.

Joo, viruksista taitaa selvitä kun ei käytä sähköpostia, eikä lataile mitään. Niin, taitaa joiltain saiteltakin saada syöpäläisiä. Madot onkin sitten toinen juttu, kait teillä sentään palomuuri on päällä ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään