Pekka Lehtinen

Ilmailuopiston uudet sivut

18 viestiä aiheessa

Onpas hyvin identtiset VFINN sivujen kanssa?

No.. Ne nyt sattuivat olemaan samaan aikaan piirrustuslaudalla (tuon omina pikku puhdetöinä tein). ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No.. Ne nyt sattuivat olemaan samaan aikaan piirrustuslaudalla (tuon omina pikku puhdetöinä tein). ;)

Niin arvelinkin.

Sori tuli sättiviesti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sattunut silmään tuolta Salpauslennon sivuilta minkäänlaista hinnastoa. Mitä mahtanee tänäpäivänä maksaa tuo AOL?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sattunut silmään tuolta Salpauslennon sivuilta minkäänlaista hinnastoa. Mitä mahtanee tänäpäivänä maksaa tuo AOL?

SL:lla oli ainakin 65 000 € + rapiat tossa vuosi sitten

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SL:lla oli ainakin 65 000 € + rapiat tossa vuosi sitten

Itse olen kanssa tuota ammattilentäjän uraa harkinnut ja jos Porin ovet eivät aukea niin haen SL:ään. Siksi kysynkin että miten tuo rahoitus onnistuu. Jokaiselta ei varmaan löydy tuota n. 70 000 euroa takataskusta. Millaiset riskit siinä on? Tiedättekö ketään joka olisi jäänyt pulaan noiden velkojen takia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen kanssa tuota ammattilentäjän uraa harkinnut ja jos Porin ovet eivät aukea niin haen SL:ään. Siksi kysynkin että miten tuo rahoitus onnistuu. Jokaiselta ei varmaan löydy tuota n. 70 000 euroa takataskusta. Millaiset riskit siinä on? Tiedättekö ketään joka olisi jäänyt pulaan noiden velkojen takia?

No ongelmahan on että mistä saat moisen lainan. Itse yhdessä vaiheessa mietin tonne SL:n hakemista mutta totesin ettei ole mahdollisuutta saada lainaa kun ei ole omaisuutta lainan vakuudeksi. Tietty jos joku sukulainen tai vanhemmat tms takaavat (jollain arvo-omaisuudella) niin silloin ei tuota ongelmaa ole.

Eihän siinä oikeastaan senkummempia riskejä ole kuin esimerkiksi asuntolainassa. Tietysti se riski on että jos terveys menee huonoksi ettei lentäjän ammattia enään voi hoitaa niin menee koko opiskelu ja laina hukkaan. Mutta enpä pidä riskejä sinänsä kovin suurina. Ongelmaa tulee jos työttömäksi joutuu valmistuttua tuolta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ongelmahan on että mistä saat moisen lainan. Ongelmaa tulee jos työttömäksi joutuu valmistuttua tuolta.

Mutta eikös noilla lentokouluttajilla ole jotkut sopimukset pankkien kanssa. Harvalla 20-25 vuotiaalla on omaisuutta 70 000 euron edestä. Ja jostain luin että noilta lentokouluilta voi päästä harjoitteluun lentoyhtiöön.

Edit: Menee muuten vähän offtopicciin nämä jutut...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta eikös noilla lentokouluttajilla ole jotkut sopimukset pankkien kanssa. Harvalla 20-25 vuotiaalla on omaisuutta 70 000 euron edestä. Ja jostain luin että noilta lentokouluilta voi päästä harjoitteluun lentoyhtiöön.

Tuota, täytyy sanoa että en ole kuullut ja kyselin tuota paikallisesta pankista. Sami varmaan kertoo niin tulee faktaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä varmaan kenellekkään tavalliselle kadunmiehelle myönnetä tuollaista 65 000 euron lainaa tosta vaan. Mutta jos sanoo että olen esim. SL:stä niin johan saattaa laina tulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä varmaan kenellekkään tavalliselle kadunmiehelle myönnetä tuollaista 65 000 euron lainaa tosta vaan. Mutta jos sanoo että olen esim. SL:stä niin johan saattaa laina tulla.

Kyllä sen lainan saanti voi olla silti aika hankalaa. Tätini, joka on pankissa töissä (muistaakseni Leonia), kertoi että heiltä oli viime syksynä joku hakenut tuollaista lainaa ilmeisesti PF:n koulutuskuluja kattamaan, mutta ei ollut sitä saanut.

En sitten tiedä että jos on takaajat kunnossa niin kai sitä silloin saa ja varmaan riippuu myös pankista tuo lainan saanti :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sami varmaan kertoo niin tulee faktaa.

En itseasiassa osaa tuohon sen tarkemmin sanoa, kun itse selvisin ilman tuota lainaa (koulutusjärjestelyiden ansiosta), ja en muutenkaan sen tarkemmin ole aiheeseen tullut tutustuneeksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuota varten saa valtion takaamaa opintolainaa? Tai jotain... Mitään tietoa mulla noista asioista ei ole, jotain tämmöttä vaan luulen joskus kuulleeni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Liikennelentäjänteoriakurssi mahdollistaa lentämisen liikenneluokan koneilla perämiehenä ja kokemuksen kartuttua toimimisen lentokapteenina.

Jaahas. Ei edes Suomen Ilmailuopisto tiedä että lentokapteeni on arvonimi eikä ammatti. Ilmeisesti SIO:sta valmistuneet saavat kaikki automaattisesti kokemuksen kartuttua lentokapteenin arvonimen...

*HUOH*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuota varten saa valtion takaamaa opintolainaa? Tai jotain... Mitään tietoa mulla noista asioista ei ole, jotain tämmöttä vaan luulen joskus kuulleeni.

Tuo valtion takaama koskee ainakin Ilmailuopistoa. Vanhoilla sivuilla siitä vielä oli maininta, mutta uusilta en äkkiseltään sitä löytänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään