Guest korkkari

Heko cpl(h)

27 viestiä aiheessa

Suomessa ammattiin tähtäävää pyöriväsiipisten koulutusta järjestää ilmeisesti vain Helitour Oy. Onko kenelläkään tietoa yrityksestä tai koulutuksesta? Ainakin tämä lysti maksaa, mutta työllistyykö tuolla cpl(h) -pahvilla Suomessa? Erityisesti omakohtainen tieto kiinnostaa, mutta myös muut kantaa ottavat kommentit ovat tervetulleita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomessa ammattiin tähtäävää pyöriväsiipisten koulutusta järjestää ilmeisesti vain Helitour Oy. Onko kenelläkään tietoa yrityksestä tai koulutuksesta? Ainakin tämä lysti maksaa, mutta työllistyykö tuolla cpl(h) -pahvilla Suomessa? Erityisesti omakohtainen tieto kiinnostaa, mutta myös muut kantaa ottavat kommentit ovat tervetulleita.

Kyllähän tuolla luulisi työllistyvän, esim, kuvaus ja lannoituslennoilla.Yksi tuttu sattuukin olemaan pilottina Tampereen Helikopterikeskuksella(vai oliko se palvelu) mm. lannoituslennoilla kesäisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli tosta Helitourista mieleen, että Rukalla oli yksi niiden kone, R22 Beta, olisko ollut OH-HMZ. Varmaan erittäin tärkeää tietoa itse kullekkin. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli tosta Helitourista mieleen, että Rukalla oli yksi niiden kone, R22 Beta, olisko ollut OH-HMZ. Varmaan erittäin tärkeää tietoa itse kullekkin. ::)

 

Nuohan nyt kiertelee niin paljon eri puolilla maata nuo hekot, että ei heti uskokkaan. Tässä sama peli pari viikkoa takaperin Joensuussa toisen samanlaisen kanssa...

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomessa ammattiin tähtäävää pyöriväsiipisten koulutusta järjestää ilmeisesti vain Helitour Oy. Onko kenelläkään tietoa yrityksestä tai koulutuksesta? Ainakin tämä lysti maksaa, mutta työllistyykö tuolla cpl(h) -pahvilla Suomessa? Erityisesti omakohtainen tieto kiinnostaa, mutta myös muut kantaa ottavat kommentit ovat tervetulleita.

MORJES EERO. Selaileppa näitä ilmailuotsikoita alaspäin niin saatat löytää vielä asiaa samasta aiheesta. Kysyit muistaakseni itse samaa asiaa noin kuukausi sitten ja vastasin silloin, joten en viitsi toistaa itseäni. Pai tö vei, ei niihin lantahommiin ihan 150 tunnilla mennä, laitetaan nolla tuohon perään niin voi olla jotain saumaakin. Sitä paitsi Suomessa lannoitushommia tekee tasan yks firma kahdella koneella, joten ne työpaikat saattaapi olla aikast kortilla. Ja ulkopuolisen kuorman hommat on muutenkin ihan omansalaisia, poikeaa aika paljon normaalista lentotyöstä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MORJES EERO. Selaileppa näitä ilmailuotsikoita alaspäin niin saatat löytää vielä asiaa samasta aiheesta. Kysyit muistaakseni itse samaa asiaa noin kuukausi sitten ja vastasin silloin, joten en viitsi toistaa itseäni. Pai tö vei, ei niihin lantahommiin ihan 150 tunnilla mennä, laitetaan nolla tuohon perään niin voi olla jotain saumaakin. Sitä paitsi Suomessa lannoitushommia tekee tasan yks firma kahdella koneella, joten ne työpaikat saattaapi olla aikast kortilla. Ja ulkopuolisen kuorman hommat on muutenkin ihan omansalaisia, poikeaa aika paljon normaalista lentotyöstä.

 

Terve vaan. Itse asiassa kysyin ylipäätään koulutusmahdollisuuksista n. kuukausi sitten ja silloin vastasit: "Mikäli harkitset kurssin aloittamista,kannattaa ihmeessä puhua asiasta joidenkin sellaisten kanssa, jotka alaa Suomessa tuntevat." Niinpä nyt yritin herättää enemmänkin keskustelua asiasta, mutta vastausten määrästä päätellen asiasta kiinnostuneita tai tietäviä on valitettavasti aika vähän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo, ehkei tää oo ihan oikea foorumi hankkia tietoa tuosta nimenomaisesta asiasta. Niitä kontakteja kannattaisi yrittää hankkia jotain muuta kautta. Ja ainahan voit mennä tutustumaan kyseiseen organisaatioon, mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, kaikkia kauniita sanoja ei kannata sokeasti uskoa. "Moni kakku päältä kaunis", kuten sanotaan. Operaattoreille koulutus on bisnestä ja sen johdosta totuutta saatetaan värittää tai jättää niitä epämukavampia asioita kertomatta. Ja jos ei tiedä, ei ehkä edes tajua kysyä.....

JAA-lupakirjan lentäminen ulkomailla ei varmaankaan olisi pöllömpi vaihtoehto. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samanlainen kopteri oli muuten viikko takaperin ymös Kuopiossa.

Vähän väliähän nuo täällä pörräävät :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta enempää tietämättömänä ;D sanoisin, että tämä on mainio foorumi hankkia tietoa. Täällä pörrää monenmoista sakkia ilmailun saralta, kumimoottorilennokinlennättäjistä finnairin/muiden yhtiöiden lentäjiin. Eri asiahan on sitten aina, kuka jaksaa vastailla...

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta enempää tietämättömänä ;D sanoisin, että tämä on mainio foorumi hankkia tietoa. Täällä pörrää monenmoista sakkia ilmailun saralta, kumimoottorilennokinlennättäjistä finnairin/muiden yhtiöiden lentäjiin. Eri asiahan on sitten aina, kuka jaksaa vastailla...

 

Tero

Tarkoitat kai VirtualVinnairin lentäjiin???????? No mitäs tuosta, painovirhepaholainen. Kyllä täällä aika vähän tuntuu hekoväkeä pyörivän, ainakaan omalla nimellä kirjoittelemassa. Piirit kun on kuitenkin melko pienet ja silleen... Se, että vastailen, ei toki tarkota sitä, että tietäisin itse asioista yhtään mitään. Kunhan höpisen. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoitat kai VirtualVinnairin lentäjiin???????? No mitäs tuosta, painovirhepaholainen.

 

No joo, ei nyt sentään kannata ruveta kärjistämään. Onhan täällä ihan "talon puolesta" ihan oikeita ammattilentäjiä. Puron Sami on Aeron leivissä ATR:n puikoissa. Ja on myös tiedossa muutama muukin ihan oikea ammattilentäjä, mm. EiVirtualFinnairilta, jotka ovat kuitenkin suht hiljaa taustalla ja seuraavat keskusteluja...

 

Kyllä täällä aika vähän tuntuu hekoväkeä pyörivän, ainakaan omalla nimellä kirjoittelemassa. Piirit kun on kuitenkin melko pienet ja silleen... Se, että vastailen, ei toki tarkota sitä, että tietäisin itse asioista yhtään mitään. Kunhan höpisen. 8)

 

Hekoväestä en tiedä sen kummemmin, mutta veikkaanpa, että heitäkin täällä pyörii keskusteluja lukemassa. Se kun onnistuu ilman rekisteröitymistäkin... Ei siitä luulisi kenellekkään haittaa olevan, jos joku täällä asioista kyselee. Sitä vartenhan tämä palsta on olemassa. Jos ei saa suoraa vastausta täältä, niin voi ainakin saada infoa, mistäpäin asiasta kannattaa tarkemmin kysellä. Ja jos täällä esittää kysymyksen, niin onhan semmoinenkin mahdollista, että joku "taustaväestä" pistää sitten kysyjälle esimerkiksi sähköpostilla tietoa, jos ei halua forumille itsessään kirjoitella. Mahdollisuuksia on monia. Sen sijaan, että itse vähättelet täällä kysymisen arvoa, voisit ihan hyvin vaikka kertoa, mistä kannattaa ruveta kyselemään asiasta enemmän. Tietoa sinulla tuntuu kirjoituksistasi päätellen kuitenkin olevan...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Joo, pyörii täällä hekoväkeäkin. Ainakin minä saan aina silloin tällöin töissä kuittailuja sanomisistani täällä :P

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoitat kai VirtualVinnairin lentäjiin???????? No mitäs tuosta, painovirhepaholainen. Kyllä täällä aika vähän tuntuu hekoväkeä pyörivän, ainakaan omalla nimellä kirjoittelemassa. Piirit kun on kuitenkin melko pienet ja silleen... Se, että vastailen, ei toki tarkota sitä, että tietäisin itse asioista yhtään mitään. Kunhan höpisen. 8)

 

Mika

 

Eip, tarkoitan ihan "aikusten oikeesti" Finnairin lentäjiä. Ja montaa muuta ilmailun ammattilaista, eihän se Finnairi ainut liikelentoyhtiö ole. Fakta vain on se, että FSN on suomalaisten ilmailuharrastajien päähengauspaikka, ja joukossa on myös paljon ammattilaisia. Hekopiirit on sitten asia erikseen, varmaan niin pienet on ne kuviot, että mistään Suomen kamaralta on turha etsiä, ainakaan internetistä, semmoista paikkaa jossa paljon "teikäläisiä" olisi.

 

Tero

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen sijaan, että itse vähättelet täällä kysymisen arvoa, voisit ihan hyvin vaikka kertoa, mistä kannattaa ruveta kyselemään asiasta enemmän. Tietoa sinulla tuntuu kirjoituksistasi päätellen kuitenkin olevan...

 

Ei pidä paikkaansa. Mulla ei oo mitään tietoa ja lentokokemuskin rajoittuu siihen, että olen silloin tällöin lentänyt baarista pihalle. Ja enköhän osaa ihan itsekin päättää, mitä ja millälailla täällä kerron. Yhtään firmaa en ryhdy täällä sen paremmin haukkumaan/ arvostelemaan kuin kehumaankaan, se ei todellakaan ole tehtäväni. Jokaisen pitää muodostaa käsityksensä itse. Olen vain halunnut sanoa sen, että varovainen kannattaa olla, kyseessä kun on melkomoinen investointi jos lupakirjan (cplh) kustantaa omasta pussista. Ylempänä mainitussa firmassa ei varmastikaan ole mitään vikaa, mutta kuten sanoin, vaihtoehtojakin kannattaa harkita (ulkomaat). Ja vaikka sitten päätyisikin kotimaiseen, joka ei varmasti ole huono päätös, niin eipähän sitten ainakaan jälkeenpäin harmita ettei ennen kurssia ottanut selvää kaikista mahdollisuuksista.

Ai, tiedän mä muuten sen verran, että useimmissa helikoptereissa on kaks ropellia, oon nähny telkkarissa.

 

T. 73-vuotias huru-ukko

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai, tiedän mä muuten sen verran, että useimmissa helikoptereissa on kaks ropellia, oon nähny telkkarissa.

 

T. 73-vuotias huru-ukko

 

 

Minä olen luullut että ammattikielessä niitä kutsutaan roottoreiksi ;)

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä olen luullut että ammattikielessä niitä kutsutaan roottoreiksi ;)

 

T:Harri

Niin niin, sanoinhan, etten ymmärrä tai tiedä noista mitään. Muistin vaan, että alkaa ärrällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin niin, sanoinhan, etten ymmärrä tai tiedä noista mitään. Muistin vaan, että alkaa ärrällä.

 

Kyllä ainakin tuolta kotiohjaamot-palstan kommenteista paistaa läpi jonkinmoinen tietämys asioista. Jos kerran osaat kommentoida R22:n ja R44:n mittariston eroja ja lentonopeuksia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin siis mitä ihmeen säätöä tässä nyt oikein on? Ei kenenkään tarvi alkaa "ei keneksikään", jos asioista keskustellaan tai on eriäviä mielipiteitä. Yritetään nyt pysyä asiassa ja asiallisina.

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin siis mitä ihmeen säätöä tässä nyt oikein on? Ei kenenkään tarvi alkaa "ei keneksikään", jos asioista keskustellaan tai on eriäviä mielipiteitä. Yritetään nyt pysyä asiassa ja asiallisina.

 

Tero

TÄH?????? Mulla on ainakin vielä yksilönvapaus (toivottavasti) tallella, joten kerron juuri ne asiat em. aiheesta jotka haluan. En yhtään enempää enkä vähempää. Kun noita edellä olevia viestejä katsoo, niin iso osa on muutenkin aiheen vierestä, ellei aiheena sitten ollut helikoptereiden bongailu Suomen eri kentillä?

Joten se siitä keskustelun tasosta tällä(kin) kertaa......

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No juu, kannat on tullut selväksi. Pidetään tämä threadi kuitenkin heko-aiheisena tästä eteenpäin. Jokainen päättäköön mitä tietoa haluaa jakaa ja mitä ei. Onhan se sananvapaus sitäkin, että voi jättää asioita kertomatta, jos ei ihan poliisi ole kyselemässä :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjesta!

 

Tässä luiskelin ikivanhoja threadejä ja törmäsin tähän. Ilmeisesti viimeiset elonmerkit tällä aiheella oli vuonna -04  :P

Mitäs kyseiselle alalle (nimenomaan CPL-H) kuuluu tänä päivänä? Helitour vieläkin ainut kouluttaja, tiedän. Mutta entäs hommat? Löytyykö tälle lupakirjalle käyttöä suomessa tänä päivänä? Liikaa/liian vähän, väkeä/koneistoa alalla?

Olisin todella kiitollinen jos joku asiasta enemmän omaava henkilö kertoisi vähäsen että missä mennään?  :)

 

-Rob

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään