Guest tornadof36

Autojen huolloista ja liikkeiden työn jäljestä!

169 viestiä aiheessa

Laitetaanpa tähän vielä ajankuluksi pari omaa kokemusta korjaamon toiminnasta. Ainahan sitä voi sattua vahinko, ja silleen.

Brittipiiraksen oston yhteydessä sovittiin liikkeen kanssa että muutama pikku juttu korjataan heidän piikkiin. Liike sitten ilmoitti että auto viedään lähellä sijaitsevaan x-merkkihuoltoon laitettavaksi, kauhistuin, ja pyysin heitä harkitsemaan eräitä toisia pajoja. Ko. merkkihuolloista kun ei ollut hyvää kuulunut. 

No, pelkoni eivät olleet aiheettomia.  Auto seisoi lopulta kuukauden siellä, lähinnä siksi kun mokailivat ja särkivät auton siellä huonommaksi kuin sisään tuotaessa. Koko tämän ajan jouduin ajelemaan **** Mondeolla, ja juuri kun olin ostanut itselleni mieleisen menopelin. Räyh.

Vikalista sisään mennessä: spadarin keskipönttö, kuskinpuolen ovilukko, ilmastoinnin vikakoodin selvitys/korjaus. Eli peruskauraa piti olla.

Vikalista hommiin päästyä: vaihtoivat ilmastoinnin käyttöpaneeli-ECU:n(vika ei edes ollut siinä) suht hinnakas osa, polttivat koritietokoneen töppäilyllään (myönsivät sentään) ~2000e)

Sitten odoteltiin ja odoteltiin että saavat osia. Myös ainokainen!! ko.merkkiin "perehtynyt" asentaja oli välillä lomilla ja ties missä.

Lopulta vaunu oli ajokunnossa. Hain sen myyntiliikkeestä, auton myynyt myyjä oli myöskin kovin kypsä koko ruljanssiin. Tosin kypsyys oli korjaamoon päin. En malttanut olla kommentoimasta, "mitäs minä sanoin" ko. korjaamon käyttämisestä...  ::)

Heti ajoon lähdettyä totesin että kaikki ei vieläkään toimi kunnolla. Ilmastoinnin vika oli edelleenkin päällä, toisesta viiksestä käytettävä trip-computer oli total kuollut= unohdettu aktivoida koritietokoneen vaihdossa.  Harmillista näissä oli se että niille ei voi mitään ilman merkin omaa diagnostiikkapurkkia.  Spadari sentään oli kunnossa, ja se oven lukko.

Myöhemmin kävin sitten aktivoimassa sen trip compuutterin, eli piti ajaa Itä-Vantaalta Epsooseen. Tarjosivat ensin että jätän vaunun sinne hoitoon, en todellakaan, vaan tämä hoidetaan odottaessa.

Kusetti ensin että on tunnin-kahden homma, BS. Muutama minuutti plärätä valikot ja ruksata oikea ruutu on todellinen homma.

Ilmastoinnin korjaan sitten joskus itse, tähän oli jo plaani olemassa.

Omaa rahnaa koko rumbaan ei mennyt paljoa, mutta mielipahaa sitäkin enemmän. Vaihdetut osat (osa turhaan)maksoivat myyjäliikkeelle varmasti sievoisesti, tosin se koritietokone toivottavasti meni korjaamon piikkiin. Lisäksi kengistäni kului pohja kun sillä ****:lla joutui ajelemaan, varsinkin vasen, manuaali kun oli. Hyh hyh.

Ilmastoinnin vika oli sittemmin tutkittaessa niinkin yksinkertainen kun sisäkierron toisen läppämoottorin katkottainen toiminta, tinaus oli moottorista irti. Aika helppoa. Tietysti kalliin paneelin uusiminen vaikuttaa seksikkäältä, mutta kliimaksi latistuu nopeasti kun laite ei sittenkään toimi odotetusti.

Koko ruljanssiin sisältyi paljon puhelimessa ihmettelyä, tuskastelua ja turhaan vaihdeltuja osia ja niiden odottelua. Mitään kun ei ole varastossa.

Toinen ko.kotterolle osunut korjaamokäynti tuli oman sähläyksen takia, pieni "controls lost"-tilanne ja peltikorjaamolle mars.

Muuten kaikki meni mallikkaasti, mutta olivat unohtaneet akkukotelon kannen moottorin päälle. Perusvirhe kun en heti pihassa katsonut pellin alle, vaan ajoin kotio ensin.

Huonolla tuurilla se kansi olisi luiskahtanut flektiin ja hajottanut sen, nyt se onneksi tyytyi käryämään moottorin päällä.

Kiusallista on edelleenkin puuttuvat osat, vastahan niitä on 3kk odoteltu. Eli apparin peili ja lampunpesurin sulka/vesisuutin. Kerran jo soittivatkin että peili on täällä, tule käymään niin laitetaan paikoilleen.

Kehveli sentään oli väärä peili... joku ameriikan malli joka ei sovi.  :P  Taas odotellaan.

Onneksi noita talouden autoja ei tarvi käyttää sen kummemmin missään, "kaikki" tehdään itse juuri edellä mainituista syistä. Pahamielihän siitä tulee kun hommia ei hoideta kunnolla, eikä aikuisten ihmisten perään jaksa kokoaikaa soitella. 

Omatoimisuudessa tulee välillä eteen ylimieliset ja tietämättömät varaosamyyjät. Pitää itse tietää mitä on ostamassa, eikä sekään auta. Useamminkin joutunut vänkäämään tiskillä, joko myydään ihan sitäsuntätä tai sitten niitä kirjoja ei osata katsoa. Varsinkin ton Brittipiiraksen kanssa on välillä vaikeaa, ei millään tahdota uskoa että kyllä siihen saa ihan normiosia. Tämän vuoksi tuleekin osteltua aika paljon ulkomailta nettikaupoista, merkkiin perehtyneistä. Onneksi täällä Härmässäkin on vielä erikoistuneita ns. perheyrityksiä joissa hommat osataan. Tukekaa ihmiset näitä mahdollisuuksien mukaan.

Frouvan Renapultinkin kanssa ollut lieviä vaikeuksia, lähinnä osien kanssa. Sinisellä tiskillä ei meinattu millään osata etsiä mikä vilkku/valoviiksi käy tähän meidän malliin. Pitkään ihmeteltiin puhelimessa...

Lopulta sopiva löytyi, sitten ruvettiin etsimään hintaa.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teen itse, tulee semmosta kun sattuu tulemaan.  Autokorjaamoiden työn"laatu" ollut jo vuosikausia kateissa, taitaa ne jätkät olla vaan töissä siellä. Lisäksi vielä firman huohotus niskaan, luultavasti viitseliäitä ja osaaviakin kavereita olis, mutta kun aikaa ei saa käyttää vian etsintään.

Taitaa olla parempi vaan ajella noilla haisevilla vanhoilla vessoilla joita voi itsekkin turata, sehän on hauskaakin. Jopa selvin päin... vai mitä arvoisa kolleega SS.   ;D

Niin, vaikka olen  maininnut huoltavani/korjaavani autoani joskus myös pienessä simassa, niin eihän se sitä toki tarkoita etten selvinpäin tekisi lainkaan... :D

Toisaalta kun avaa tuon Paskatin tahi A4:n konepellin, niin miltei ekana tulee mieleen vetää känni päälle......

P.s Tässä juuri suunnittelen A4:n kytkinlevyn ja Paskatin takajarrusatuloiden vaihtoa....

P.s #2  Ja aiheen innoittamana lähden nytten selvittämään Paskatin vikoja katsastusta varten, asiaankuuluvan puolimäyräkoiran kanssa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kuitenkin lähes aina on huoltovertailujen kärjessä ollut Toyota ja keskikastin alapäässä sakemannit...tuon Toyotan palvelun voin kyllä allekirjoittaa, siellä homma pelaa oikeasti hyvin.

Kuin myös. Auto-Aritasta olen saanut ostotilanteesta lähtien joka kerta loistavaa palvelua. Nyt on taas aika viedä auto kausihuoltoon sinne ja uskon, että jälki tulee olemaan samanlaista kuin tähänkin asti, eli kaikki on kunnossa ja ei ole mitään vikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tähän voin lisätä, että öljynpainevalon, vesilämpövalon ja bensamittarin sekoilu loppui Paskatissa juurikin tähän päivään. Löytyi mittaritaulusta perinteiset ja tyypilliset kylmäkolvaukset a'la VAG-konserni. Hieman kolvia ja tinaa ja taas toimii....Paljonkohan tuli säästöä kun en vienyt laakkoselle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin..

Vastine tuli huoltopäälliköltä. Ja se oli lyhenneltynä suunnilleen näin. Heidän mukaansa se lämmitin tuli kuntoon ja toimi heillä liikkeessä. Ja että He eivät voi taata toimiiko se enää kylmässä ilmassa. Ja että jos siitä menee joku toinen osa, niin se on kuluva osa ja he eivät toisin sanoen vastaa siitä.

Sitten Hän lateli kuinka paljon olin saanut alea ja blaa, blaa..

No, asia on hyvin yksinkertainen. Minähän en jumankekka maksa penniäkään lisää ( Maksoin jo alennuksineen n. 165 egeä lämmittimen osuutta), jos se lämmitin ei inahdakaan huollon jälkeen. Ja sen tein myös vastineessani selväksi. Ja kopsu lähti myös liikkeen tj: lle.

Tämmöistä. Alkaa olla paskoja autohuoltoja mitta täynnä. Rahaa sinne saa syytää, mutta mitään ei heiltä voi odottaa. Kele >:(.

-Jukka 8)

"Innolla" odotan reklamaation, vastineen, vastineen, vastinetta  ;)!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastine tuli huoltopäälliköltä. Ja se oli lyhenneltynä suunnilleen näin. Heidän mukaansa se lämmitin tuli kuntoon ja toimi heillä liikkeessä. Ja että He eivät voi taata toimiiko se enää kylmässä ilmassa. Ja että jos siitä menee joku toinen osa, niin se on kuluva osa ja he eivät toisin sanoen vastaa siitä.

Siis hä? Jos lämmitin on korjattavana ja liike ei voi taata että korjattu laite toimii kylmässä? Lämpimällä ilmallako sitä on tarkoitus käyttää?

Menee samaan sarjaan kun joskus Citroenin C5:n kanssa kun joku oli saanut maahantuojalta kirjeen, että Citroen merkkisiä henkilöautoja ei ole tarkoitettu kylmiin olosuhteisiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika huikeita stooreja sitä kyllä sattuu ja tapahtuu. Paljon muitakin on maailmalta kuulunut. Minä olen totaaliset kyllästynyt huoltamaan autoani, koska a) se on wtun tyhmää hommaa b) mulla ei ole asianmukaista paikkaa c) mulla ei ole kaikkia asianmukaisia työkaluja d ) tein sitä aikanaan ihan tarpeeksi eli liikaa e) teen töitä sitä varten, että saan teettää ikävät hommat muilla. Tämä vain pohjustukseksi kaikille ex-kollegoille, jotka kehuvat huoltavansa autonsa omin kätösin.  ;)

Pari aika mielenkiintoista esimerkkiä tulee kuitenkin mieleen. Käytin autoani viime keväänä isossa huollossa - Biliassa yllättäen. Olin lähdössä viikonloppuna käymään suuressa idässä eli Neuvostoliiton aikanaan Suomelta ryöstämällä alueella. Arvelinpa siis huollattaa sen pirssini sitä ennen kondikseen. No, siinä oli hihnanvaihtoa ja kaikkea kalleimpaan määräaikaishuoltoon kuuluvaa stuffia, minkä lisäksi vaihdettiin jarrupalat ja liuta muuta kamaa. Menin sitten noutamaan autoa ja kehuivat, että muuten ihan jees, mutta poltettiin tämmöinen sulake, jota ei ole varastossa. Oiskoon ollu 30A vai isompikin. Olivat sitten tehneet rautalankavirityksen(!), notta tuu hakemaan maanantaina uus sulake. No aattelin, että paskan väliä, kyllä se sähkö tunnetusti kulkee rautalankaakin pitkin ja jos ei, ni osaan laittaa uuden. Jarrut tuntuivat koeajossa pikkisen oudoilta, mutta arvelin, että menee hetki ennen kuin palat muokkaantuvat.

Seuraavana aamuna olin sitten menestyksekkään puolentoista tunnin byrokratian jälkeen päässyt Topфянoвка:n eli tuttavallisemmin Ylä-Urpalan tulliasemalta läpi ja kaahailin hellettä enteilevässä säässä Säkkijärven suuntaan sitä kuuluisaa polkkaa vihellellen. Ei siinäkään mitään, mutta tuota tuonnempana jossain Karjalan korvessa humahti jarrupoljin lähestulkoon pohjaan. Peljästyin, että mitä helvettiä. Tähänkö lahoaa juuri huollettu autoni. Ei lahonnut, mutta poljin pysyi sangen pitkään kummallisen pehmoisena. Tuntui kyllä jarruttelevan, mutta varovaisnahan siinä sai olla. Tavalla tai toisella suoriuduin reissusta kunnialla ja pikkuhiljaa poljinkin alkoi jäykistyä. Kokonaisuutena moista ilmiötä ei kuitenkaan ole ennen vastaan tullut, eikä onneksi jälkeenkään. Mietiskelin kuitenkin, että ennen minulla oli kyllä ihan suorat jarrulevyt, mutta huollon jälkeen tuntuvat vatkaavan.

Maanantaiaamuna menin sitten käymään Biliassa vaihdattamassa sen sulakkeen. Hyvin oli Fe-lanka skulannut koko jännittävän turneen. Mainitsin sitten jarruista, mistä hyvästä käyttivät sen samaan syssyyn dynolla. Ei niissä kuulemma ollut mitään vikaa. Poljin ei ollut tosin siinäkään vaiheessa vielä aivan normaalintuntuinen. Tässä vaiheessa rupeavat lyömään minulle laskua kouraan. Sillon meinas pudota ensin leuka, sitten hermo ja sitten se tiskin takana ollut äjjä. Että eikö se riitä, että kannoin teille 960 euroa viime perjantaina, särjitte mun auton, jouduin omalla kustannuksellani tulemaan tänne uudestaan, sain autoilla koko viikonlopun pelko persiissä ja vielä pitäs maksaa. Että missä on anteeksipyyntö, kahvilippu, C70:n viikonloppukoeajo, asiallinen palvelu edes? Sitten jätkä soittamaan jollekin esimiehelleen ja selvishän se sitten. Mutta edelleen jäivät pahoittelut tulematta. Päätin siltä istumalta olla viemättä pirssiäni sinne enää kuunaan, vaan pari viikkoa sittenhän tuo siellä taas päivän vietti. Ei kylläkään ollut mitään valittamista tällä kertaa.

Yksi hupaisa juttu oli, että kahdessa huollossa ne valittivat, että sulla on tuolla takana tukivarren jokku kumet paskana. Tuossa mainitussa huollossa eritoten kertoivat, että voithan sä sen pirssin katsastukseen viedä, mutta tuskin saat läpi. Kysäisin huvikseni, että mitäs maksaa. No viiitisensataa on osat ja työt suunnilleen saman verran. Minä siihen, että joo, katellaan. Kävin neljä kuukautta myöhemmin konttorilla ja eritoten kysyin inssiltä, että mikäs se on vialla siellä takatukivarren kumeksissa. Tuumasi, että on siellä pientä kulumaa, mutta nou proplem. Kyllä näillä vielä mennään. Ja ihan hupaisimpana loppukaneettina, kun nyt tässä tuoreimmassa huollossani mittarissa oli 60000 enemmän kuin siinä, missä asiasta ensimmäisen kerran mainittiin (silloinkin tarkemmin ajatellen jo epäilivät katsastusta, mutta sitä ei tarvinnu sitten puoleentoista vuoteen käyttää), ei ollutkaan enää syytä sanoa asiasta mitään. Että kyllä meitä vaan yritetään vedättää. Taidankin postata tämän samaa tietä myös Bilian korkeammille tahoille.

Hassuutensa oli myös tuon neitokaisen Pösössä. Tähän ei nyt tarvita mitään kommentteja ranskalaisista ja niiden sähköistä, mutta kerronpahan kuitenkin. Siihen ilmaantui semmoinen vika, että moottori oli sammua kesken matkan ja  huoltovalo jäi päälle. Sitä sitten pikahuoltoon tsekkaamaan. Mitään vikaahan ei löytynyt, mutta valo saatiin kuitatuksi pois. Sitten homma toistui. Ja toistui. Ja toistui. Ja pirssi oli ollut aika monta kertaa pajalla. Siihen oli vaihdettu sitä sun tätä eikä vikaa vain saatu korjatuksi. Ilmaistahan moinen ei ole, joskin taisivat ymmärtää ihan oivallisesti, ettei asiakkaan tarvitse ihan joka kerran maksaa, jos vikaa ei saada korjatuksi. Palvelu oli sinällään hyvää ja ystävällisehköä kaiken aikaa. Lopuksi sitten, kun tarpeeksi asiasta reklamoitiin, pirssi otettiin pajalle jälleen kerran. Se taisi lopjua siellä kolme tai neljä päivää, minä aikana mm. täydellinen moottorin data-analyysi kävi Ranskassa kääntymässä. Sekään ei ollut ihan ilmainen keikka, muttei loppupelissä kovin kalliskaan. Tästä lienee vuoden päivät aikaa eikä vika ole sen koommin uusiutunut. Notta kyllähän siellä on asiansa osaavia ja niihin paneutuviakin ihmisiä tarjolla, kunhan vaan osaa vaatia eikä suostu ihan jokaiseen oikkuun.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis hä? Jos lämmitin on korjattavana ja liike ei voi taata että korjattu laite toimii kylmässä? Lämpimällä ilmallako sitä on tarkoitus käyttää?

Menee samaan sarjaan kun joskus Citroenin C5:n kanssa kun joku oli saanut maahantuojalta kirjeen, että Citroen merkkisiä henkilöautoja ei ole tarkoitettu kylmiin olosuhteisiin.

Haaa :laugh:...

Juu ja mun kannalta hommassa on parasta se, että tuo homma on kirjallisena, vastauksina mun reklamaatiossani.

Jos sitä sitikkaa ei tosiaan ole testattu lainkaan pakkasessa.

No, katotaan kauanko Volvo vatvoo tuon asian kanssa.

-Jukka 8)

Antille: Ai että Biliakin vedättää samaan malliin. Tietääkö nyt kukaan oikein luotettavaa Volvo-huoltoliikettä?? Aikamoinen tuo takatukivarren kumistoori. Aivan tajutonta. Niillä on ilmeisesti joku bonus- systeemi tyyliin: Sitä isommat bonukset mitä enemmän kusetat asiakasta. Ei tee hyvää nämä kokemukset automerkkien maineelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taidankin postata tämän samaa tietä myös Bilian korkeammille tahoille.

Näin teinkin eikä mennyt paljonkaan aikaa, kun sain palautetta Biliasta oikein puhelinsoiton, ystävällisen palautteen, asian selvityksen ja viimein sen anteeksipyynnön muodossa. Olen tästä iloinen.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haaa :laugh:...

Juu ja mun kannalta hommassa on parasta se, että tuo homma on kirjallisena, vastauksina mun reklamaatiossani.

Jos sitä sitikkaa ei tosiaan ole testattu lainkaan pakkasessa.

No, katotaan kauanko Volvo vatvoo tuon asian kanssa.

-Jukka 8)

Antille: Ai että Biliakin vedättää samaan malliin. Tietääkö nyt kukaan oikein luotettavaa Volvo-huoltoliikettä?? Aikamoinen tuo takatukivarren kumistoori. Aivan tajutonta. Niillä on ilmeisesti joku bonus- systeemi tyyliin: Sitä isommat bonukset mitä enemmän kusetat asiakasta. Ei tee hyvää nämä kokemukset automerkkien maineelle.

Jaa'a luotettavasta volvo liikkeestä puheenollen juuri tuo jälkimmäinen mainitsemani golffin huolto oli espoolaisessa volvo ja renault liikkeessä, että voi olla että osaavat volvon ruuvit oikein kiristää muttei vanhaa volkkaria 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö nyt kukaan oikein luotettavaa Volvo-huoltoliikettä??

Debil Espoossa, Hannuksenpelto 2 taitaa olla osoite. Suosittelen lämpimästi, homma hoituu, tiedotus pelaa ja selittelyitä ei tarvitse kuunnella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

^ Olen kuullut samaa, tuolla Volvofoorumilla on heikäläisiä ja varmaan tietäävät mitä skeidaa huolto muualla on. Ps. tuolta saa Volleen lastut suht edullisesti, kuullema laatusofta. Omankin V70 tupaöljykiitäjän saisi suht edukkaasti lastutettua 140 Hv -> 170Hv. Ehtisi nopeammin kiertämään EFHK:ta ympäri :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Debil Espoossa, Hannuksenpelto 2 taitaa olla osoite. Suosittelen lämpimästi, homma hoituu, tiedotus pelaa ja selittelyitä ei tarvitse kuunnella.

Jahas...

Tuo pitää laittaa ylös. Hoituukos kaikki Volvo- huollot? Myös "raskashuollot".

-Jukka 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiaa vähän sivuten,  meni noin vuosi sitten xenon-lamppu pimeeksi. Menin sitä vaihdattamaan Metro-Autoon niin kysyin, mihin perustuu xenonlampun hinta 75€/kpl. Vastaus oli "kun ne ovat ikuisia".  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se kaiffari, joka soitti mulle, mainitsi homman kenties johtuneen siitä, että heiltä lähtiessä auton pitää olla siinä kunnossa, että se menee katsastuksesta läpi. Sitten on käynytkin sillä lailla, että ovat päästäneet joitakin autoja huollosta ja katsastusukko on hyllyttänyt sen. Siellä on sitten ilmeisesti vähän ylikriittisiä huoltomiehiä sen vuoksi. No, joka tapauksessa, on se nyt mun mielestä aika mielenkiintoista arviointia ammattilaiselta. Olivat kuitenkin kuulemma kiitollisia saatuaan tämän palautteen eritoten, kun siinä oli tuo katsastusmiesaspekti mukana.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo pitää laittaa ylös. Hoituukos kaikki Volvo- huollot? Myös "raskashuollot".

Jos et viittaa raskashuolloilla kuorma-autopuoleen niin kaikki muu onnistunee :)

Ps. tuolta saa Volleen lastut suht edullisesti, kuullema laatusofta. Omankin V70 tupaöljykiitäjän saisi suht edukkaasti lastutettua 140 Hv -> 170Hv.

Mulla on 850TDI:ssä Debilissä laitettu Rican lastu. Ei pahaa sanottavaa, kulutus on edelleen kohtuullinen ja kulkua piisaa sen verran ettei tatti kasva otsaan ajellessa. Peittoaa kyllä evryt ja viriboksit koska tahansa, tosin "tein itse - säästin"-tunne jää puuttumaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se kaiffari, joka soitti mulle, mainitsi homman kenties johtuneen siitä, että heiltä lähtiessä auton pitää olla siinä kunnossa, että se menee katsastuksesta läpi. Sitten on käynytkin sillä lailla, että ovat päästäneet joitakin autoja huollosta ja katsastusukko on hyllyttänyt sen. Siellä on sitten ilmeisesti vähän ylikriittisiä huoltomiehiä sen vuoksi. No, joka tapauksessa, on se nyt mun mielestä aika mielenkiintoista arviointia ammattilaiselta. Olivat kuitenkin kuulemma kiitollisia saatuaan tämän palautteen eritoten, kun siinä oli tuo katsastusmiesaspekti mukana.

-A-

HEHE! Mulla oli aiemmin Volga V70, jota oli huollettu normaalin huolto-ohjelman mukaisesti, huollot aivan aikanaan. Kävi sitten keväänä eräänä, että juuri huollon jälkeen voein kiesiä katsastukseen ja leimaahan ei heltinyt, oli raidetangon päissä sen verta välystä. No, meninnpä sittten ihmettelemään Malmin Bilian (missä autoani erehdyin huollattamaan) huoltopäällikölle reklamoimaan, miten voi olla mahdollista, että näin käy, vaikka autoa huollatetaan täysin huolto-ohjelman mukaisesti. Kaveri vastaa siihen: "Emme me voi taata, että auto menee määräaikaishuollon jälkeen katsastuksesta läpi, ei määräaikaishuolto ole katsastustarkastus" Ja aivan vakavalla naamalla. Tämä siis vuonna 2003.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huh..

Tuntuu olevan tuolla Volvolla jonkinmoista asenneongelmaa mukana.

Noo, kaipa niillä on liikaa asiakkaita ;)!!

-Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on kyllä aika kiinnostavaa että tässä on kome sivua jauhettu paskaa...ja kaikki ongelmat näyttävät liittyvän vain volvon huoltoon..jotain siellä on kyllä pahasti pielessä.  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt sitten myös VAG-kokemuksia ettei mene vallan volvoiluksi :)

Tilattiin vaimon TDI-golffille jakopäänvaihtohuolto Salon Trakto-Autoon, ja (oman) kämmin jälkeen saatiin vaihtoaika 12.11. klo 12.00 ->

Ajettiin kahdella eri autolla peräkanaa mestoille (45km/suunta) ja perillä oltiin n. 11.40, jätettiin avain ja todettiin että samalla voisi vilkaista miksi takalasin pyyhin ei toimi. Kerrottiin että parin tunnin päästä olisi valmista, samalla pyörrettiin puheet ja sanottiin että kolmen nurkilla voisi olla valmista.

Vaimo päätti jäädä ostoksille kun kyse oli noinkin lyhyestä ajasta, ja minä ajelin kotiin. Kolmen korvilla vaimo käveli liikkeeseen ja sai kuulla että ei ole valmis vielä, tunnin päästä uudelleen. Neljän korvilla olikin jo toinen ääni kellossa - kuulemma olivat luulleet että kyseessä 1.4 bensan (!) ja aikaa meneekin odotettua enemmän, tulkaa huomenna uudelleen, soitetaan kun on valmista.

No, eikun ajamaan takaisin "lievästi" vittuuntunutta vaimoa noutamaan. Tänään hermoni pettivät puoli kahden aikaan ja usutin vaimon soittamaan ja kysymään tilannetta. Muuten oli kuulemma valmista, mutta lasinpyyhkimen tutkiminen vielä kesken, neljältä pitäisi olla valmis.

Noh, neljäksi sitten mestoille ja kaikki olikin yllättäen valmista. Laskun loppusumma 730€ josta takalasinpyyhkimen moottori 135€ + sen vaihtotyöstä ja pientarvikkeista n. 70€.

Kaikkineen ihan odotetun kokoinen lasku, mutta miten helvetissä tuohon hommaan voi saada tuhrattua puolitoista työpäivää? Koskapa jo huoltoaikaa tilatessa auton tiedot ilmoitettiin, kuinka joku voi luulla 1.9 TDI:tä 1.4 bensaksi niin pitkään, että asia tulee yllätyksenä vasta tuntikausia auton huoltoon tuomisen jälkeen? Puhumattakaan sitten siitä, että asiakasta juoksutetaan turhaan edestakaisin eikä vaivauduta esim. soittamaan ja ilmoittamaan muuttuneesta aikataulusta?

Tultiin sitten käyneeksi tuolla liikkeessä samalla kerralla kolmesti. Ensimmäisen, viimeisen ja ainoan kerran. Enkä varmasti suosittele kenellekään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve,

No niin. HML: n Auto-ilveksen huoltopäällikkö kävi eilen kuulema Hyvinkäällä. Ja hänen mielestään minä olen laskun maksaja.

Nyt sitten kohti kuluttajatoimistoa. En kyllä niele tuota asiaa.

Aika hauskaa kun vastineessa hp. vetosi siihen kuinka paljon tulivat hinnassa vastaan. Mm. sain vuokra-auton 0 euroa (huom. ylimääräinen huuoltopäivä pisti ohjelmani silti sekaisin ja olinhan tuon vuokra-auton jo kerran maksanut ekan huoltopäivän osalta 18.1.2008).

Eli siis, auton ei tarvitse tulla kuntoon, jos riittävästi laskussa hyvitellään, etukäteen tietämättä onko se kunnossa vai ei. Ilmeisesti heidän mielestään kumoaa sitten työtakuun.

Lauantaina 19.1.08 oli pakkasta about 10 astetta, ainakin Janakkalassa. Huoltopäällikkö ystävällisesti selvittää, että jos jäähdytysnesteen lämpötila on yli 75 graadia ei lämmitin käynnisty. No tuskin se pakkasyön jälkeen ihan sitä oli.

Semmosia. Ei kyllä todellakaan jaksaisi näiden kanssa temuta, mutta kun työn jälki on mitä on ja käsi ojossa huudetaan rahaa, vaikka silkkaa skeidaa tehdään. Joten...

-Jukka >:(

EDIT:  Kuluttajaneuvoja nyt soittelee tuonne. Mielestäni turhaan on osia laskutettu. Eli akojen osien hinta takaisin. Kunpa tekisivät kunnolla kerralla hommat.

EDIT2: Kuluttajaneuvonta suositti, että aina pyytää vaihdetut osat pussissa mukaan, kun laskua makselee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tampereen Laakkosella on kaveripiirissäni erittäin huono maine. Hommia ei ole tehty kunnolla, aikataulut ovat kerta toisensa jälkeen menneet metsään ja laskut ovat olleet mitä sattuu.

Ostin itse 2004 Golf Variant TDi:n Porvoon Laakkoselta marraskuussa. Koska kesäkumit olivat sliksit, sovimme, että haemme ne Tampereen Laakkoselta veloituksetta. Samoin kaupan päälle sovittiin metallinen koiraverkko, joka myös piti saaman Tampereelta.

Soitin Tampereen Laakkoselle seuraavana päivänä ja sovin, että tulen käymään sitä seuraavana päivänä klo 11. Renkaat ja verkko hoidetaan odottaessa.

Menin sovittuun aikaan, ja kerroin että käyn lounastamassa yläkerrassa. Söin kaikessa rauhassa ja takaisin tultuani huomasin, ettei auto ollut edes liikahtanut pihalta. Odottelin vielä mukisematta melkein tunnin, kunnes väsyin, ja tiedustelin kohteliaasti viivytyksen syytä. Oli kuulemma käynyt jokin epämääräinen kämmi, mutta auto otettaisiin sisään seuraavaksi. Näin kävikin, ja odottelin taas melkein tunnin.

Lähes kahden tunnin turhan odottelun jälkeen menin taas kysymään mikä maksaa. Huoltoneuvoja lähti katsomaan, ja palasi nolona kertomaan, ettei heillä olekaan sovitun kokoisia renkaita, eikä sen puoleen verkkoakaan. Tuumasin suunnattomasta korpeamisesta huolimatta normaalilla äänellä, että tämä nyt meni melko perseelleen. Huoltoneuvoja oli nolona samaa mieltä.

Otin vastaan liikkeen tarjoaman auton, ja lupasin tulla kotimatkalla hakemaan autoni. Renkaiden pitäisi silloin olla jo kunnossa. Näin lopulta kävikin, mutta verkkoa odoteltiin melkein kolme kuukautta. Oli kuulemma loppu oikein tehtaalta..

Ensi viikolla edessä on ensimmäinen määräaikaishuolto Laakkosella. Se tulee määräämään hyvin pitkälti sen, missä autoani tulevaisuudessa käytän. Yksi kaveri ajaa autonsa joka huoltoon toiseen kaupunkiin. Itse en millään jaksaisi, mutta katsotaan nyt.

Toinen liike josta on kokemusta, on Käyttöauto Tampereella. Vm. 2001 Volvo V70 alkoi kolisemaan etupäästään oudosti. Auto kävi liikkeessä kolme kertaa ilman, että kolina olisi loppunut. Joka kerralla vaihdettiin ja korjattiin niin maan perusteellisesti, mutta ongelma ei poistunut. Lopulta kyseiseen, vain hieman yli 110 tkm ajettuun autoon alkoi tulla niin mystisiä vikoja, että vaihdoin sen pienempiruokaiseen diesel-Golffiin. Taisi Volvo olla sunnuntaikappale.

Käyttöauton puolustukseksi on kuitenkin myönnettävä, että aikataulut, hinta-arviot ja palvelu olivat ok. Harmi vain, ettei viasta päästy..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve,

Entisen auton (Ford Focus) tuli kyllä Stockmannin huoltotoiminta hyvinkin tutuksi - eikä aina mitenkään positiivisessa mielessä, vaikka mitään kauhukertomuksia ei siltäkään puolelta löydy. Auto tosin oli aika susi, mutta aina päästiin Stockmannin kanssa jonkunlaiseen yhteisymmärrykseen. Mainittakoon mm., että autosta lähti maali. Ihan sai kynnellä raaputtaa vaikka koko oven metalliseksi. Maalitakuu oli jo mennyt mutta puhkiruostumattomuustakuu oli vielä voimassa. Maalaaminen piti kuulemma itse maksaa. Sanoin, että odottelen sitten mieluummin, että toi ruostuu puhki niin sittenhän se menee takuuseen - auto otettiin maalaukseen heti.  ;D

Tämän nykyisen organisaation (Veho) kanssa historiamme on lyhyt, mutta erittäin lupaava. En ole saanut muuta kun erittäin kiitettävää palvelua. En ole koskaan aikaisemmin - saatika kuullut että muilla olisi näin käynyt - saanut puhelua kännykkääni, jossa todetaan että autolleni on varattu aika huoltoon (oston yhteydessä tilattu ipod-asennus) huomisaamuksi ja että vara-autokin on jo tilattu. Pääsettekö tuomaan auton? Tai että myyjä soittaa ennen omaa kesälomaansa kysellen, että onko ollut mitään vikaa autossa kun hän nyt jää lomalle. Ja soittaa heti lomansa jälkeen kysellen, että mitenkäs on auto kesän toiminut. Autossa ei kertaakaan mitään vikaa ole ollut ja on toiminut kun unelma, eli Honda Accord. Ja myynti/huolto siis Veho Herttoniemi. Voin suositella.  :thmbup:

T: Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

Tai että myyjä soittaa ennen omaa kesälomaansa kysellen, että onko ollut mitään vikaa autossa kun hän nyt jää lomalle. Ja soittaa heti lomansa jälkeen kysellen, että mitenkäs on auto kesän toiminut. Autossa ei kertaakaan mitään vikaa ole ollut ja on toiminut kun unelma, eli Honda Accord.

Tuollaista palvelua kun saisi yleisesti. Mutta sehän olisi jo liian hyvää ollakseen totta.

Off-topic:

Pikkusiskoni kävi TOKE: sta (EFHK toimintakeskus) hakemassa uutta passia, niin oli aika juoksutusta. Ensin terminaaliin hakemaan uutta passikuvaa, ja lopuksi vielä rahaakin, kun ei Saksalainen pankkikortti olevinaan käynyt.

Sisko oli 10 jälkeen siellä ja alusta asti se neiti siellä veuhtoi, että jos saadaan asiat kuntoon ennen 11.00, niin saat passin tänään. Niin, Hän asuu Saksassa ja tuli vain passia hakemaan. No, sai sen sitten aj pääsi iltakoneella kotiin! off top off! Sorry!

-Jukka 8)

Itsekin olen valtaosassa työpaikoistani ollut asiakaspalvelussa ja kyllä vaikka olisi kuinka huono päivä tai jopa inhotus työstään( sekin voi joillain olla), niin asiakaspalvelun pitää toimia. Edes niin että ollaan ystävällisiä.

Autohuolloissa se on monesti niin, että hymyn saa ja sen saattelemana menee rahat. Ja tottakai pitää maksaakin, jos saa vastinetta rahalleen. Mutta ei kaikkea saa hyväksyä. Tuntuu että määrätyillä aloilla se palvelu vaan huononee. Ai niin terveydenhuoltopalveluista voisi laittaa yhden, mutta ehkä en tähän ketjuun kuitenkaan ;)!!

EDIT: Lainaus korjattu /Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään