Vieras

Luxembourg Intl

10 viestiä aiheessa

Kävimme Mäkelän Tonyn kanssa hieman katselemassa maailman menoa Luxembourgissa, tietysti tiemme vei myös lentokentälle.

Tässä jotain osviittaa Cargoluxin ja Luxairin kotikulmilta. Enjoy!

 

 

LX-LGL ja LX-LGJ

[ attachment removed ]

 

Empun nenä.

[ attachment removed ]

 

LX-LGW

[ attachment removed ]

 

ERJ-145

[ attachment removed ]

 

OO-VLZ. Vokkeri.

[ attachment removed ]

 

CS-TPE. "Lieska" persiissä.  ;D

[ attachment removed ]

 

LX-AID. Luxembourgin ilmailukerhon go-around reenit.

[ attachment removed ]

 

LX-LGQ

[ attachment removed ]

 

LX-SKY

[ attachment removed ]

 

LX-LGD

[ attachment removed ]

 

TF-AMD. Poijjaat korjaa motteja.

[ attachment removed ]

 

Jumbot, Mädäri ja P*skahuussi

[ attachment removed ]

 

B-18712

[ attachment removed ]

 

D-IWIN. Citation CJ2

[ attachment removed ]

 

A7-AFB

[ attachment removed ]

 

B-2173. Kinuskit antaa häppää.  :laugh:

[ attachment removed ]

 

Tonyn näkemys bussista ja p*skahuussista.

[ attachment removed ]

 

9V-JEB "Shogun"

[ attachment removed ]

 

Tauko. Jumbot.

[ attachment removed ]

 

LX-MCV. Kyllä se hönkii.

[ attachment removed ]

 

Kedabbikuormalla eteenpäin.  ;D

[ attachment removed ]

 

 

-Teemu ja Tony

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos teille kuvista.

Ensimmainen Kuva on tosi kaunis.

Ja sitten nuo Jumbot! 8)

Minä vain en ymmärän,miksi Luxemburg on semmonen iso Cargo kenttä?

Kun maa itse on niin pieni? ;)

Ei se teolisuusmaa ole?

 

Chris Zürichistä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Chris!  :)

 

Olettaisin, että yksi syy kentän suurelle rahtimäärälle on juurikin tuo mainitsemasi teollisuus ja nimenomaan terästeollisuus. Luxembourgissa toimii Arbed-yhtiö, joka tänään on Euroopan toiseksi suurin teräksentuottaja.

Lisäksi varmaankin vaikuttaa se, että paikka on Cargoluxin tukikohta, josta he lentävät moneen kohteeseen.

 

Korjatkaa vain, jos olen väärässä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä vain en ymmärän,miksi Luxemburg on semmonen iso Cargo kenttä?

 

Varmaan silläkin asiaan vaikutusta, että Luxembourgista helppo kuljettaa rahtia edelleen maateitse vaikkapa Pariisiin tai Brysseliin saakka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienot kuvat, etenkin ensimmäinen on minun makuuni. LuxAirin livery on kyllä hieno!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LuxAirin livery on kyllä hieno!

 

Ehdottomasti samaa mieltä!  :)

 

Toi eka kuva taisi ihan fyysisestikin olla ensimmäinen kuva, joka Findelille mennessä otettiin. Bussipysäkki oli

suunnilleen juuri tuossa paikasta, mistä kuva on otettu ja siinä ensimmäinen toteamus olikin, että "tämähän

näyttää lupaavalta!"  8)

 

Findelin uusi A-terminaali on vielä hieman työn alla (avautuu kuitenkin kai kesän aikana..) ja tästäkin johtuen

oli aluksi hankala löytää hyviä kuvauspaikkoja. Uuden terminaalin piha-alue oli melko tiukasti aidattu, mikä

aiheutti - noh, joitakin - ylimääräisiä askelia autokaistalla, kurakossa jne, kun lähdettiin cargoterminaalille päin.

 

ELLX:n liikenne oli mielenkiintoista seurattavaa jopa sunnuntaina. Ja varsin cargo + heavy painotteista. Voimakas tuuli

vaihteli suuntaa ja tästä syystä myös lasku-/noususuunnat vaihtui suht ripeästi!

 

Ja ne mädärin äänet..  :o  ;)

 

-Tony-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös ELLXällä spottailu ollut kielletty...?

 

Ei kyllä huomattu mitään siihen viittaavaakaan..  :)

 

-Tony-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä huomattu mitään siihen viittaavaakaan..  :)

 

-Tony-

Jooh, joskus aina jossain on keskustelua, mutta A.netistä löytyy ~4000 kuvaa tuolta, että eipä taida olla kovin tarkat rajotukset. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla