Jukka Takamaa

2 tahti piikkien kulutus ?

17 viestiä aiheessa

Olin hieman ällikällä kun kuulin, että 125 ccm enduron kulutus kilpailussa on jopa 7 litraa 40 minuutissa. Onko muita vertailutietoja ?

 

250 ccm WR Yamaha lienee taloudellisin ja se on nelari..onko muita mielenkiintosia kulutuslukuja pienistä 50 - 250 ccm moottoreista ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

125cc (Honda CR-125, VM. 2005) crossipyörällä useamman vuoden ajaneena tiedän kertoa, että tuo 10 litraa 95-oktaanista on yleensä poltettu parissa tunnissa tehokkaasti. Nämä ovat ns. korkeakierros-koneita joita ajetaan aina revittämällä. Nelareissa sitten taas saadaan tehoa ja vääntöä jo heti alemmilta kierrosalueilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nelareissa sitten taas saadaan tehoa ja vääntöä jo heti alemmilta kierrosalueilta.

 

Jep, nelarit rulettaa!  ;)

 

Nimim. 3l / 100km (toimintasäde 650km)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oma Derbi Gpr Racing vuosimallia -07 syö 98-oktaanista noin 7-9l /100km.

Bensavalo kun käy vilkkumaan niin tankkiin mahtuu 7litraa, ja 15litran tankki tuossa on tietoje mukaan on.

Korkeilla kierroksilla ajetaan yleensä, jotta peli kulkee :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko nimenomaan kysymys siitä, että ketjun ja ison takapyörän pyörittäminen vaihteen kautta vie valtaosan energiasta..niin että alle 60%:n teholla ei voi käytännössä edes katupiikillä ajaa 70 km/t tms ?

 

Jos piikit on noin syöppöjä varmaan vanhassa vara parempi:

 

Siis mopoissa => [ attachment removed ]

 

 

http://www.geocities.com/buddfab/buddfab3 ....50 ccm kulkee "helposti" 215 km/t ...ja jopa 225 km/t:thmbup:

 

http://forums.autosport.com/showthread.php?s=2e07dc7c6cee964f99e9ade441b32268&threadid=98711&perpage=40&display=&pagenumber=6

 

Varjolla varustetun Buddfab:n menoa;

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisko sanoa, että tosta ei mopon muotoon enää saada streamlinea enempää !?

 

[ attachment removed ]

 

 

..................n. 225 km/t ja mopon kuutiotilavuus...wauu !

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, nelarit rulettaa!  ;)

 

Nimim. 3l / 100km (toimintasäde 650km)

 

Mielenkiintoista, sulla on siis pyörässäs 39 litran tankki?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista, sulla on siis pyörässäs 39 litran tankki?

Vai kuitenkin reilut 18 litraa ?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos toimintasäde olisi 650km, niin toimintamatkaksi tulee 1300km. Pärrällä pääsisi siis 650km päähän ja takaisin... tankkaamatta. Tiedän, että tätä ei varmaan tarkoitettu, mutta oli pakko hauskuttaa!

 

selvennys asiaan!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Toimintas%C3%A4de

 

ANI

HEHE, nyt tuo valkeni itsellenikin  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos toimintasäde olisi 650km, niin toimintamatkaksi tulee 1300km. Pärrällä pääsisi siis 650km päähän ja takaisin... tankkaamatta. Tiedän, että tätä ei varmaan tarkoitettu, mutta oli pakko hauskuttaa!

 

selvennys asiaan!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Toimintas%C3%A4de

 

ANI

 

Ajoneuvojen yhteydessä olen ainoastaan kuullut puhuttavan toimintasäteestä. Ja kuten antamasi lähdekin kertoo:

"Muun muassa ajoneuvojen yhteydessä saatetaan toimintasäteellä tarkoittaa toimintamatkaa."

 

Ja toisaalta katsotaanpa englanninkielistä versiota: http://en.wikipedia.org/wiki/Range_%28aircraft%29

"Range (aircraft) is the distance an aircraft or vehicle can travel before running out of fuel. "

 

Ja selvennykseksi tankin tilavuus on 20 litraa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kulutus perustuu myös crosseissa osittain tuohon ajotapaan. Pehmeällä hiekkaradalla kierroksia on pidettävä kokoajan suhteellisen korkealla, että pyörä ylipäätään kulkee eteenpäin. Tämä luonnollisesti kuluttaa samassa ajassa huomattavasti enemmän gasoa kuin yhtä suuren kuutiotilavuuden omaava katupeli.

Tehoa on myös puristettu enemmän irti yli 10 heppaa (normi katupiikeissä tehoa lienee n. 30 heppaa, 125cc crosseissa liikutaan vähän yli 40 humman kohdilla).

Tämä saadaan aikaa mm. isommalla kaasuttimella -> kuluttaa myös enemmän.

 

Crosseissa tuo kulutus sadalla onkin vähän kimurantti laskea, kun nykyisin osa matkasta kulkee ilmassa.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös perusmopoissakin ole tehot noin 1,5 hv luokkaa....mitäs moottorisahoissa on tehot keskimäärin ?

 

Pääseekö piikillä 4-5 litran kulutukseen matka-ajossa 100:lla kilometrillä ?

 

Mopoilla ja 50 cc skoottereilla lienee kulutus 2,5-3 litran huiteilla / 100 km ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pääseekö piikillä 4-5 litran kulutukseen matka-ajossa 100:lla kilometrillä ?

Varmaan keskimäärin 2t piikit vievät sen 5-7 litraa sataselle riippuen säädöistä. Taitaapa olla vieläkin kaikissa 2t-peleissä kaasarikoneet, joten eroja on aika paljon, hyvillä säädöillä 2t-koneellakin pääsee sinne 4 litran tuntumaan/100km.

 

Hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piikeissähän ei muuten enään edes valmisteta 2-tahteja pahemmin?! Tai ainakin suurin osa on nykyään nelareita, taisi olla päästöjen ja EU:n takia...

Kylläpä 2-tahtisia taitaa olla vielä suurin osa......Italiasta tuodaan ainakin vain 2t.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään