Petri Pohjonen

Radion merisäätiedotukset

18 viestiä aiheessa

Eli pitäisikö merisäätiedotukset siirtää Radio Suomesta Ylen Ykkösen puolelle ? Ainakin allekirjoittanutta ottaa paljon päähän, kun iltaisin suorat urheiluselostukset keskeytyvät kesken merisääselostusten. Ihan tarpeellista infoa, mutta ne voisi kuuluttaa Ylen ykkösen puolella, millä on yhtä laaja kuuluvuus. Sieltähän tulee mm. iltahartauskin valtakunnallisesti...

EDIT: OTSIKKOA EI TARVITSE HUUTAA!! /Mikko ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Merisäätiedotukset on ihan, sanonko mistä ;D Länsiluode isosaari kaakonvälistä 4-6m/s, Saimaa heikkenevää 3m/s länsi luode jne.. jne.. jne.. ja vielä jatkuu...... ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika paljon pitäisi maksaa, että kuuntelisin YLEn radiokanavia.

Näppylät nousee heti kun jossain kuulee kuunneltavan Radio Suomea. Hui.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Merisäätiedotukset on ihan, sanonko mistä ;D

Kotka-Rankki, ohutta yläpilveä. :laugh:

Joo, nää on jo lapsuudesta tuttuja. En oo kyllä kuullu noita vuosikausiin, kun en oo noita asemia ees radion muistipaikoille virittänyt. Mutta ilmeisesti formaatti on yhä sama... :thmbup:

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajatelkaapa seuraavaa skenaariota: Makoilet maalla kauniina kesäpäivänä, sopivassa varjossa mutta lämpimässä kuitenkin. Jostain kaukaa kuuluu vaimeasti traktorin ääni ja silmät kiinni kuulet radiosta: "Sää rannikkoasemilla"... Takuuvarmaa unilääkettä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäis alkaa lukemaan merisäätiedotuksia NRJ:lläkin ;D Tietäisivät nykynuoretkin rannikkoasemien nimet! :laugh:

Vaikkei koko rimpsua ulkoa osaisikaan niin kyllä Ylen kanavia lapsena ja nuorena kuunnelleet tietävät sisämaassakin mikä on esim. Gotska Sandön tai Märket.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin saaristolaivuri kurssin pian käyneenä voin vain sanoa, että kyllä sillä merisäälläkin on ihan ideansa, että miksi sitä sieltä radiosta luetaan (on tuosta radion merisäästä meinaan siellä kursillakin hivenen puhuttu)...turha sitä minusta on naureskella, vain siksi, että ei itse sitä tarvitsisikaan.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ylen Radio Suomea, siis näin PK seudulla 94.00 taajuutta tulee kuunneltua. Siihen on ihan muutama erittäin hyvä syy.

Sieltä ei tule mainoksia... tyyliin "Tämä on Iskelmä, 96,2 megahertsiä, vain parhaita kotimaisia" 10 minuutin välein. Äärimmäisen turhauttavaa odottaa 10 minuuttia mainokset, pari Iskelmä mainosta ja sitten ehkä vasta se oottamasi kappale.....

Ylellä ei puhuta shaissea, ohjelmat on ajankohtasia ja ajan tasalla. Työhöni liittyen etenkin, liikennetiedotuksista on toisiaan ollut todella hyötyä. Musiikki, mitä Yle Radio Suomi soittaa, on meikäläisen makuun. Pakko vielä mainita illan erikoismusiikki ohjelmat, Tähtisumua, Sadan Vuoden Syke, Country Tohtori, Kersantti Pippuri sekä Mustan musiikin erikoisohjelma "Tuhannen Tanssin maa" keskiviikko iltaisin ovat aivan mielettömän upeita ohjelmia.

Myöskin sunnuntaisin "miten minusta tuli minä" ohjelmassa on usein vieraina itselle tuttuja näyttelijöitä ja taiteilijoita, joiden elämää siinä ohjelmassa kerrataan. Lauantaisin Poppi Koulussa on mukava mietiskellä herrojen kysymyksiä sekä unohtamatta Alivaltiosihteeriä.

Sitä paitsi, vaikkei itse olisi veneilijä, niin joku muu voi olla! Jos urheilulähetyksen keskeytystä ei kestä merisään takia, niin sitten kyllä ei voi kun voi voi sanoa.  ::)

Että pitäkää vaan meikäläistä pappana, minä kuuntelen Yleä!  :D

Jos joku ei täällä usko, ja pitää minua hörähtäneenä dösäkuskina, joka katselee maailmaa Amerikkalaisten lasien läpi, voi itse kuunnella täältä:

http://lotta.yle.fi/ijulkaisu.nsf/sivut/kuunteluarkisto

8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin se vaan on, kuten Sami toteaa. Radio Suomi on kutakuinkin ainut kanava, jota jaksaa kuunnella autoillessaan silloinkin, kun rasittaa eikä jaksaisi kuunnella mitään. Ainakaan mainoksia, jaajoa tai yleistä pissisten paskanjauhantaa. Kanavan pilaavat oikeastaan vain suorat urheiluselostukset, jotka totta kyllä keskeytyvät milloin mihinkin. Voipihan sitä joskus MM-lätkää kuunnella, kun on pakko autoilla kesken matsin, mutta tuommoinen pesä- ja lentopallokierros liigakiekosta ja potkupallosta puhumattakaan rasittaa ylen(!)palttisesti. Merisää on joka tapauksessa hieno asia, josta on usein hyötyä lentäjällekin. Sen kuunneltuansa voipi useinkin päätellä, miten rintama liikkuu ja mitä on kelin puolesta vastaan tulossa.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa mieltä Samin ja Antin kanssa, ainoa puute RS:llä, josta olen aikanaan myös valittanut YLE:lle, on jokailtainen liigakiekko juuri autotalliaikaan, jolloin radiota tulee kuunneluksi. Ko. ohjelmalla on kuulemma laaja yleisöjoukko, asia jota itse en tosin ymmärrä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ylen lätkäkierros on erittäin hyvää palvelua yleltä livenä, vaikkakin joissakin kaupungeissa kuuluttaja on vähemmän puolueeton...

Ja kesällä on taas erittäin ilo kuunnella futiskierroksella IFK Mariehamnin selotuspätkiä, kun aito affenanmaalainen yrittää vääntää livenä suomeksi selostusta. Välillä tulee loistavia kielikukkasia sieltä !

Ja vaikka itselläni on ikää vasta 32 (melkein 33), niin silti töissä kuuntelen mieluusti radio Suomea (SuomiPop olisi ehkä ykkönen, mutta se ei kuulu kunnolla Kirkkonummella, ainakaan työradiolla). Monipuolista musiikkia (vaikka välillä humppaa tuleekin), hyvä uutis- ja urheilutarjous ja nimenomaan - EI mainoksia !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikken minä lätkästä välitäkään, niin ihan hauskaa on tota finaali kierrosta ollut tällä viikolla kuunnella. Selostaja kaksikko pitää hyvää fiilistä ja Tammisen termit on loistavia.  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on vähän silleen, että palvelu on epäilemättä ihan hyvä niille, jotka ovat siitä kiinnostuneita, mutta jos mainitut lajit eivät sanottavammin kiinnosta, niistä ei saa mitään irti. Silkkaa kurjuutta. Jääkiekon ja jalkapallon vielä jollain tapaa ymmärrän, mutta pienen joukon marginaalilajien saamaa valtavaa kanava-aikaa en. Varsinkaan, kun useampikin MM-tason lätkämatsi on jäänyt kuulematta tai keskeytynyt pahimmalla hetkellä. Joka tapauksessa suurimmalle osalle tuntemistani ihmisistä on se ja sama voittaako SaiPa vai JYP ja ne, joille asialla on väliä, katsovat matseja televiissiosta tai livenä. Ylellä voisi olla urheiluradio ihan omana kanavanaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottahan tuo on joo, ei muakaan jääkiekko tosiaan sen enempää kiinnosta, mutta kanavaakaan en ala vaihtamaan mihinkään mainososastoon. Ja aika usein eilenkin kysyttiin ovella, että paljonko matsi on.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään