Jukka Nisula

DC-3 "Charlie-Hotel" lähtee Vaasasta lauantaina 19.4.

43 viestiä aiheessa

Tänä vuonna ko. "jippo" ajoittui poikkeuksellisesti sellaiseen viikonloppuun, kun allekirjoittunutkin sattui olemaan kotikaupungissaan. Kolmonen oli yhtä komea (ja hidas :laugh:) kuin aina. Kentälle ei valitettavasti ollut aikaa lähteä.

Taisi tänään tehdä vain 2-3 lähestymistä 16:lle, ennen lähtöä etelään (?).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juh, on se hiano tommonen Dakota!! Ai että siinä sialu lepäs kun sitä kuunteli ja katteli.

Muutama kuva:

Ensimmäisen koelennon jlk laskuun 16:lle. Lämpöväreilystä on jo kiusaksi.

[ attachment removed / expired ]

Läpärin jlk nousussa. Sorry for vastavalo.... Talo jää jalkoihin.

...välipalana KF289 laskeutuu oikein kunnolla!! OH-AFK.

"...aaah...sir, I'm not getting a door closed -indication....should we abort and inspect?"

Mukana raskas kuorma selkämatkatavaroineen.

Ja sitten kohti EFHK:ta!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko sittten perustaa uuden ketjun, DC-3 myöhästymiset.  :laugh:

Haluaisin tässä kertoa sen verran, että DC-yhdistyksen toiminta on vapaaehtoista harrastustoimintaa, eikä ole sidottu mihinkään aikatauluihin. Kyseessä on hieno vanha kone, jota käsitellään sen mukaan, ei hosumalla. Samoin lentäjien kevättarkkarit lennetään sellaiseen tahtiin, kuin pilotit ne suunnittelevat, eli ei ole olemassa mitään tiukkoja aikatauluja. Muutoksia ja viivästyksiä tulee väkisinkin, ja se kuuluu toiminnan luonteeseen. Tämä ei ole kaupallista lentotoimintaa, vaan harrastuspohjaista. Konetta tarkistetaan ja huolletaan aina lentojen välissä, tankkaukset ja öljynlisäykset kuuluvat asiaan kun operoidaan vanhalla tähtimoottorikoneella. Lisäksi muu lentoliikenne kentällä rajoittaa toimintaa, ja sotkee aikatauluja myös jonkin verran.

Tässä oli alunperinkin tarkoitus antaa vain suuntaa antavia kellonaikoja, ja tämä tuli ketjun alussa selväksi. Itse koitin sairasvuoteelta pitää jonkinlaista yhteyttä kentälle ja laittaa tänne infoa. Jos homma menee tällaiseksi, että vapaaehtoinen informaatio tänne foorumille ei kelpaa, niin ei sitten anneta mitään jatkossa. Ehkä on parempi niin. Tiedän, että DC-yhdistyksen kaverit raatavat vapaaehtoisesti koko talven koneen kimpussa pitääkseen sen lentokuntoisena ja meidän ilona. Ja kun kone sitten kevään tullen vihdoin lentää kauniisti taivaan sinessä ja tulee lentämään taas koko kesän, niin olisitte iloisia siitä! Ainakin se on palkinnut raskaan työn raatajansa!

Jukka

(DC-yhdistyksen jäsen)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko sittten perustaa uuden ketjun, DC-3 myöhästymiset.  :laugh:

Jukka hyvä, eiköhän kaikki tiedä ja ymmärrä, että DC-porukka on vapaaehtoistoimintaa. Siihen voisi kuvitella viittaavan myös tuo Sepon viestin nauravan hymiönkin  :)

Haluaisin tässä kertoa sen verran, että DC-yhdistyksen toiminta on vapaaehtoista harrastustoimintaa, eikä ole sidottu mihinkään aikatauluihin.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jukka hyvä, eiköhän kaikki tiedä ja ymmärrä, että DC-porukka on vapaaehtoistoimintaa. Siihen voisi kuvitella viittaavan myös tuo Sepon viestin nauravan hymiönkin  :)

Juha

Niin, toivottavasti tietävät tai sitten eivät tiedä. On täällä niitäkin vielä. Asiaan ei liity vain allekirjoittanut, vaan ne ihmiset kentällä ja koneella, ne vapaaehtoiset yhdistyksen jäsenet, joilta tietoja saan, ja jotka koittavat parhaansa mukaan antaa oikeaa ja reaaliaikaista tietoa. Jos täällä foorumilla vinoillaan, niin kyllä se infon tulo heiltä vähenee, valitettavasti. Tätä lukee aika moni heistä. Pitäisi kyllä kunnioittaa tämän porukan arvokasta toimintaa sen verran.

Onneksi kone on hetki sitten saamani tiedon mukaan huollettu Helsinki-Vantaalla ja kunnossa ja valmis kesän lentoihin. Tiedotetaanpa tämäkin vielä lopuksi. Hyviä lentoja Vanhalle Rouvalle!

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä ainakin arvostan suuresti teidän vapaaehtoisten työtä ja sitä että "uhraatte" aikaanne (varmasti mielellänne) Vanhan Rouvan ylläpitoon ja pidätte huolta siitä, että se kaunis kone vielä lentää. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, minua kiinnostaa jäsenyys DC-yhdistyksessä ja olla matkustajana koneessa. Miten minun tulee ajatella mahdollisia riskejä tässä haluamassani toiminnassa. Eipä minua itseäni asia sureta vaan perillisiä ja omaisia ajattelen. Jos liityn jäseneksi ja lentelen tällä hienolla koneella ja jotakin sattuu niin, onko korvaukset mahdollisessa kuolemantapauksessa/vamman saamisessa on pienemmät kuin kaupallisessa ilmailuliikenteessä ?

Toinen kysymys joka liittyy vähän samaan asiaan. Jos haluaisin esim. Fougan kyytiin ja edessäni kojetaulussa on tarra: Tämä on experimental lentokone...mitä oikeudellisia asioita minun pitäisi ymmärtää ennen lentoa ?

Hannu

Niin, minä haluaisin kumpaaankin koneeseen, ihan s......a :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

DC-yhdistyksen sivuilta lainattua: www.dc-ry.fi

"Lennoille voivat osallistua yhdistyksen jäsenet ja heihin rinnastettavat Airveteran Oy:n osakkaat.

DC-yhdistys ei ole kaupallinen operaattori, joten se ei korvaa lentojen peruun­tumista millään tavalla.Tämä koskee myös lentoa, joka keskeytyy esimerkiksi tek­nisen vian takia kesken matkan. Yhdistys palauttaa lennon lentämättä jääneen osan hinnan. Lennolle osallistuvan on varauduttava keskeytymistilanteessa palaamaan matkalta omin varoin.

Lennolle osallistuvan vakuutusturvana onnettomuustapauksessa on vakuutus, jonka korvaussumma matkustaja-, matkatavara- ja muista vahingoista on säädöksen (EC) no 785/2004 artiklojen 6 ja 7 mukainen. OH-LCH:n huoltamisesta vastaa Airveteran Oy:n oma huolto-organisaatio." 

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minä yritin saada selvyyttä, mutta en onnistunut. EU säännökset tulee olla kyllä kaikilla jäsenmaiden kielillä, joten kyllä ne sieltä löytynevät. Ei vaan tainnut haku natsata.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, toivottavasti tietävät tai sitten eivät tiedä. On täällä niitäkin vielä. Asiaan ei liity vain allekirjoittanut, vaan ne ihmiset kentällä ja koneella, ne vapaaehtoiset yhdistyksen jäsenet, joilta tietoja saan, ja jotka koittavat parhaansa mukaan antaa oikeaa ja reaaliaikaista tietoa. Jos täällä foorumilla vinoillaan, niin kyllä se infon tulo heiltä vähenee, valitettavasti. Tätä lukee aika moni heistä. Pitäisi kyllä kunnioittaa tämän porukan arvokasta toimintaa sen verran.

Onneksi kone on hetki sitten saamani tiedon mukaan huollettu Helsinki-Vantaalla ja kunnossa ja valmis kesän lentoihin. Tiedotetaanpa tämäkin vielä lopuksi. Hyviä lentoja Vanhalle Rouvalle!

Jukka

Moi vaan

Huhtalan Jukan kanssa totesimme aikoinaan, että tämä foorumi on hyvä paikka tiedottaa myös kolmosen lennoista. Hyvinkään ja Pudasjärven turneet tuli hyvin esille täällä. Foorumilla nyt on monenmoisia veijareitä, minä mukaan lukien, joten pieni huumorikin on joskus paikallaan, mitenkään väheksymättä yhdistyksen toiminta.

Tsemppiä vaan koko yhdistykselle ja hyviä lentoja. Kyllä noilla cockpitin vesseleissäkin on pilke silmäkulmassa aina lennoilla :thmbup:

HS

edit:

Ai niin, terveisiä vaan Sofiasta, meinaan huomenna päräyttää AN2 simulaattorilla tyypit, niitä ei varmaan ole kovin montaa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juha

Tietysti vitsiksi tuo oli todellakin tarkoitettu, en tiedä miksi täällä välillä niin tiukkapipoisesti suhtaudutaan viesteihin vaikka selvästi huomaa ettei se ole kirjoitettu mitenkään negatiivisessä mielessä. Olen myös itse Dc- yhdistyksen jäsen ja kunnioitan todella tuota historian työtä mitä kaikki mukana olevat puuhaavat. Anteeksi pyyntöni  Jukalle, en todellakaan tarkoittanut mitään negatiivistä kun tuon nyt satuin kirjoittamaan. Paranemisia sinne sairasteluun ja jatketaan ihan positiivisella mielellä.  Oli kiva nähdä kolmonen taas pitkästä aikaa Malmin platalla tänään ja ikinuori "Eikka" DC-3 yhdistyksen monitoimimies tuli pyöräillen vastaan kun olin kotio päin menossa. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi vaan

Huhtalan Jukan kanssa totesimme aikoinaan, että tämä foorumi on hyvä paikka tiedottaa myös kolmosen lennoista. Hyvinkään ja Pudasjärven turneet tuli hyvin esille täällä. Foorumilla nyt on monenmoisia veijareitä, minä mukaan lukien, joten pieni huumorikin on joskus paikallaan, mitenkään väheksymättä yhdistyksen toiminta.

Tsemppiä vaan koko yhdistykselle ja hyviä lentoja. Kyllä noilla cockpitin vesseleissäkin on pilke silmäkulmassa aina lennoilla :thmbup:

HS

edit:

Ai niin, terveisiä vaan Sofiasta, meinaan huomenna päräyttää AN2 simulaattorilla tyypit, niitä ei varmaan ole kovin montaa ;)

Lähetä sitten hiukan kokemuksia ja mahdollisia kuvia jos saat otettua. Olisi siellä sitten Vaasan hallissa AN-2  ES-CAG lentokunnossa jos sinulla vapaa-ajan ongelmia tulee. :) Eihän niitä tyyppejä turhaan kannata lentää, no jos ei maksa mitään sitten kyllä.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietysti vitsiksi tuo oli todellakin tarkoitettu, en tiedä miksi täällä välillä niin tiukkapipoisesti suhtaudutaan viesteihin vaikka selvästi huomaa ettei se ole kirjoitettu mitenkään negatiivisessä mielessä. Olen myös itse Dc- yhdistyksen jäsen ja kunnioitan todella tuota historian työtä mitä kaikki mukana olevat puuhaavat. Anteeksi pyyntöni  Jukalle, en todellakaan tarkoittanut mitään negatiivistä kun tuon nyt satuin kirjoittamaan. Paranemisia sinne sairasteluun ja jatketaan ihan positiivisella mielellä.  Oli kiva nähdä kolmonen taas pitkästä aikaa Malmin platalla tänään ja ikinuori "Eikka" DC-3 yhdistyksen monitoimimies tuli pyöräillen vastaan kun olin kotio päin menossa. :thmbup:

Kiitos Seppo tästä kirjoituksestasi, en olisi alunperin reagoinut niin voimakkaasti muuten kuin siksi, että sain itse palautetta "kentältä" foorumia seuranneilta, ja ehkä jotakin oli asia loukannut, joten oli pakko jotakin kirjoittaa kun kerran olin alkanut tänne tietoa laittaa. Tietysti itseäkin harmittaa tämmöinen aivan turha juttu. Kun noille myöhästymisille ei voi mitään, ja sitten kun ilmoitetut ajat eivät pidä, niin tietysti infoa antavaa porukkaa harmittaa siellä koneen päässä. No, tietysti alkoi itseänikin harmittaa heidän puolestaan, ja sitten kuumehöyryissä saattaa tulla ylilyöntejäkin.

Anteeksi Seppo myös minun puolesta jos esitin asian turhan vahvasti. Foorumi on siitä hankala paikka välillä, että lyhyet lauseet tulkitaan usein väärin, eikä se ole sama kuin se, että keskusteltaisiin vastakkain. Usein juttu kärjistyy tämän vuoksi turhankin paljon. No, ei tämä nyt mitään vaarallista onneksi ole! Kyllä vitsejä tänne mahtuu, eikä tarkoitus suinkaan ole olla tiukkapipoinen, yritetään välttää sitä mahdollisimman pitkään! Tämän vastauksen kirjoittaminen jo helpotti kovasti, koko turha asia alkoi vaivata jo minuakin. :-[

Eli kiva kun tämä saadaan pois päiväjärjestyksestä. Toivon kovasti, että sitä tietoa koneen lennoista tulee edelleenkin samaa tahtiin kuin ennenkin. Tämä foorumi on oiva paikka sille. Me ilmailijat eri muodoissa olemme kuitenkin niin pieni porukka suomenmaassa, että yhteiseen hiileen puhaltaminen on ensiarvoisen tärkeää. Speedy, Eikka, Mussu ja kumppanit ovat hienoa porukkaa, ja on ollut ilo työskennellä poikien kanssa (pikkupoikiahan me kaikki ilmailijat ollaan eikö vaan!) seitsemän vuoden ajan. Nyt vain omien kiireideni takia oma osallistumiseni on ollut aika pientä viimeisten talvien aikana, ja olenkin ollut lähinnä tällainen tiedottaja ja kirjoittelija/toimittaja. Harmitti nytkin, kun en päässyt kuumeessa morjestamaan kentälle lähtöpuuhasteluja tekeviä. No, syksyllä toivottavasti nähdään taas täällä päässä!

Toivotan Seppo Sinulle hyvää lentokesää ja jatkoa hienon ilmailuharrastuksen parissa Malmin kentän historiallisessa miljöössä. Sinne se ”kolmonenkin” kuuluu! Ja paiskataan kättä, ja tarinoidaan jos vastaan jossakin tullaan! :)

Ja oikein hyvää kesää kaikille muillekin DC-yhdistyksen jäsenille!

”Kaunis kone lentää hyvin”! :thmbup:

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähetä sitten hiukan kokemuksia ja mahdollisia kuvia jos saat otettua. Olisi siellä sitten Vaasan hallissa AN-2  ES-CAG lentokunnossa jos sinulla vapaa-ajan ongelmia tulee. :) Eihän niitä tyyppejä turhaan kannata lentää, no jos ei maksa mitään sitten kyllä.  ;)

Täysin OT

Kun kerran pyysit niin...

Tuossa tuo simu on lasin takana. Kova peli, ainakin level-E. Tuon kioskin kun saa pysymään pystyssä, oikea kone on piece of cake :thmbup:

Jahka saan luvat kuntoon, pistän tuonne kuvapuolelle vähän enemmän.

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Seppo tästä kirjoituksestasi, en olisi alunperin reagoinut niin voimakkaasti muuten kuin siksi, että sain itse palautetta "kentältä" foorumia seuranneilta, ja ehkä jotakin oli asia loukannut, joten oli pakko jotakin kirjoittaa kun kerran olin alkanut tänne tietoa laittaa. Tietysti itseäkin harmittaa tämmöinen aivan turha juttu. Kun noille myöhästymisille ei voi mitään, ja sitten kun ilmoitetut ajat eivät pidä, niin tietysti infoa antavaa porukkaa harmittaa siellä koneen päässä. No, tietysti alkoi itseänikin harmittaa heidän puolestaan, ja sitten kuumehöyryissä saattaa tulla ylilyöntejäkin.

Tää on taas niin tätä. "Kentällä" luetaan foorumia ja kommentoidaan jollekin kaverille joka kommentoi foorumille. Miksi ihmeessä ei itse kirjoiteta jos niin kovaa vituttaa?

En tarkoita nyt pelkästään tätä tapausta vaan näitä on ollut muutamia aikaisemminkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään