Tommi Hinkka

Hauskoja juttuja

278 viestiä aiheessa

Heips

Tuolla uutispuolella oli sinänsä ikävä juttu C42 kaputista. Mutta kun ruotsalaisista on puhe, niin tuli mieleen eräs toinen vastaava tapaus. Uutisissa oli juttu C172 joka oli pudonnut hautuumaalle, edelleen todettiin pelastusmiesten löytäneen jo yli sadan onnettomuuden uhrin ja lisää pelätään löytyvän ja tunnistaminen tulee olemaan vaikeaa :-[

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

pari hauskaa juttua maakuntalehdestä viimeaikojen uutisointiin liittyen....

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistin tæhæn osastoon, kun ei muuta tule mieleen.(Læhdin aamulla silli- ja villapaita maahan, siitæ ihme æækkøset). Turussa Aeron atikka rullaili 26:lle læhtøøn ja ajattelin ettæ josko Echosta jo læhtisi. No, eipæ læhtenyt, vaan Foxtrottiin mentiin eli pææhæn asti. Siinæ pari minuuttia odotettiin short of RWY ja sitten kapu kuuluttaa ettæ on Turussa vilkasta liikennettæ ja pitææ odottaa laskevaa. Siinæ sitten 4-5 min vielæ odotettiin, kunnes idæstæ nækyy valot(oli aika calm tuuli) ja TNT:n putte sieltæ sitten laski 08:lle. Ihmettelen vaan ettæ saatiinhan noinkin helposti delaytæ aikaiseksi, kun olisi ollut 2 konetta muuten ilmassa. Ihmettelen ettæ eikø tuolla aikaerolla olisi jo saatu atikka ilmaan kohti itææ (ja putteakin tietysti) ja pidettyæ ne riittævæn kaukana toisistaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika armotonta läppää  ;D

 

Eikös SAS alkanut huolestua matkustajien painonnoususta piakkoin Dashin ongelmien jälkeen vai ehtivätköhän onnettumuuskoneissa olleet matkustajat seisahtaa puntarilla jo ennen ko. lentoja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistin tæhæn osastoon, kun ei muuta tule mieleen.(Læhdin aamulla silli- ja villapaita maahan, siitæ ihme æækkøset). Turussa Aeron atikka rullaili 26:lle ... jne jne

 

Olisiko ollut niin että jos toinen kone tekee mittarilähestymistä, ei lähtöä saa suorittaa siihen sektoriin mistä se on tulossa, jos sen arvioituun laskuun on aikaa alle viisi minuuttia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

pari hauskaa juttua maakuntalehdestä viimeaikojen uutisointiin liittyen....

 

 

Vähän OT, mut Jari on ehdottomasti suomen parhaita, ellei paras pilapiirtäjä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa joku aika takaperin eräs vähän vanhempi herrasmies Jenkeistä, jonka appiukko oli ollut aikoinaan kehittämässä Gauntletia, oli löytänyt netistä Gauntletista ottamani kuvan ja oli päättänyt kysellä erinäisiä asioita koneesta. Siinä sitten parhaani mukaan yritin vastailla herran kysymyksiin. Sillon aiemmin ei kuitenkaan vastausta kuulunut, ja itsekin unohdin koko asian. Tänäaamuna oli sähköpostissa kuitenkin vastaus, mutta enhän minä enää muistanut, mistä sitä oltiin puhuttu. Niinpä katselin sitten vanhoja lainauksiani siitä silloin lähettämästäni postista, kun silmiini osui seuraavaa:

 

Yksi kysymys koski Gauntletin "natsitunnuksia", johon tietenkin vastasin perinteisen litanian siitä, miten ilmavoimien vanhaa tunnusta ei pidä sekoittaa natseihin jne. ja että mistä koko tunnus on aikoinaan tullut ilmavoimien ensimmäiseksi tunnukseksi. Olihan se kohtalaisen noloa huomata, että olin esitellyt kreivi von Rosenin seuraavin sanoin: "swedish cunt, Eric von Rosen"  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikko,

 

Joskus nolottaa isommissakin piireissä...

 

Lensin torstaina Helsinki - Riika välin Air Balticin Fokker 50:llä. Kun emot suoritti safety demoa, totesin että katsonpa onko turvaohje muuttunut kovin paljon SAS:n ajoista kun F50 lensi siellä.

 

Tutkailin turvaohjetta jonka otin istuintaskusta ja totesin että TOTAALINEN muutos oli tapahtunut. Kyseessä oli Air Balticin turvaohje mutta Boeing 737-500:lle.......!!!!!!! Olisitte nähneet emon ilmeen kun kysyin heiltä että anteeksi, minulla olisi kysymys turvaohjeesta ja emo oli iloinen että joku jotain yleensä kysyy. Kysyin että missä nämä turvaohjeessa mainitut siipien päällä olevat varauloskäytävät ovat kun siipi näyttää olevan ylhäällä........ Koneesta löytyi sen jälkeen useampikin B737-500 turvaohje istuintaskuista. Emot oli pikkuisen nolona.

 

Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"swedish cunt, Eric von Rosen"  :-[

 

;D ;D ;D

 

Tämä herätti suunnatonta hilpeyttä työkavereiden (etenkin brittien) keskuudessa käännettyäni tarinan.  Tosin eräs vain totesi yksioikoisesti että " niin mutta ainahan sää olet sanonu että ne on kaikki sellaisia......"

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuuluisi enemmän historiapuolelle, mutta menköön. Kenttien kunnossapito on aina ollut etusijalla ;)

 

Ilkka 12.6.1938

[ attachment removed / expired ]

 

BÄÄÄ....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turun kuvaketjun MD11/bombraer jutusta tuli mieleen juttu Virttaan harjoituksista vuosia sitten. Oli iso joukko porukkaa 36:n finaalin alla ja asiantuntemustakin löytyi tietysti konetyypeistä, joita laskuun tuli. Pientä puutetta kuitenkin oli, koska ainoat tyypit tiedossa oli Vinka ja Redigo. Kun laskuun tulikin alkuun joku Arrow ja Chieftain, lisäksi Fokker ja lopulta kai siinä saattoi Vinka ja Redigokin käydä, kaikkea enää niin muista. Oli aika paljon naurussa pitelemistä kun kuunteli isäntien selostusta tyypeistä ja kun alkoikin tulla enemmän potkurikalustoa, oli soppa valmis ja tyypit lopullisesti hukassa.

Taisi ainakin kerran myös flaikkarissa joku sanoa 340:stä että tuo on se uusi isompi Emppu varmaan :laugh:.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään