Tommi Hinkka

Hauskoja juttuja

278 viestiä aiheessa

Meni myöhemmin päivällä 29500 pinnaa rikki, huomenna kerron tarkat kun palaan töihin.

 

Täältä lipsahti 29539, riittääkö? ;)

 

hannu

 

P.S. Ihan hyvin pelkältä tyhmältä purjelentäjältä... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, elikkä tämmöstä tässä kyselisin, että mitä olette onnistuneet mokaamaan esim. kentällä ja meinanneet myöhästyä.

 

Itte meinasin kaverini kanssa myöhästyä lennolta kun olimme Lontoossa palaamassa kielimatkalta. Oltiin siinä pääterminaalissa josta BA lentää, ja meiän eka lento oli peruutettu teknisen vian takia. Ne sitte järkkäs meiät seuraavalle lennolle Hesaan, mutta ne ilmoitti jo lippuja vaihtaessa että portti ilmotetaan myöhään. No sitten me seistiin kaverini kanssa keskellä terminaalia ja mietittiin että vasemmalle menee portit 1 - 3X (X = jotain) ja oikealle sitten siitä jonnekkin 60 muistaakseni :P. No sitten päätettiin lähtee sinne vasemmalle ku siel oli jotain kauppoja ja ravintoloita.

No - Just ku oltiin gatella 1 tuli meiän lennon portiks 4X  ja aikaa semmonen joku 30 min :thmbup: Siinä sitten ku juostiin kauheessa ruuhkassa terminaalin toisesta päästä toiseen sitten kuulutettiin jo puolessa välissä kerran final callia ja sitten vikan kerran just ku päästiin portille. Ne päästi meiät vielä onneks  :)

 

PS. Sori ku en muista noita portteja oikein ku tää tapahtu 4 vuotta sitten  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, elikkä tämmöstä tässä kyselisin, että mitä olette onnistuneet mokaamaan esim. kentällä ja meinanneet myöhästyä.

 

Olin viime vuonna työmatkalla Jenkeissä ja kuljin JFK:n kautta, jossa oli koneen vaihto.

JFK on sen verran iso kenttä, että terminaalista toiseen pitää mennä sukkulajunalla. Lentokenttäjunan

asemalla oli kyllä värikoodit sille, mikä juna menee mihinkin terminaaliin, mutta junasta sitä koodia

sen sijaan olikin jo vaikeampi erottaa.

 

Kuten arvata saattaa, otin junan väärään suuntaan ja huomasin olevani matkalla kohti Manhattania seuraavan terminaalin sijasta.

Seuraava pysähdyspaikka oli tietysti helkkarin kuusessa ja alkoi tulla vähän hiki, vaikka vaihtoaikaa olikin. Sitten vain äkkiä ulos ja toisen

suunnan junaan. Ehdin kyllä loppujen lopuksi ihan hyvin vaihtokoneeseen.

 

- Ville -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yläilmoissa. House lähtee Cuddyn kanssa matkalle ja kesken lennon usea matkustaja alkaa voida pahoin. Tilanne riistäytyy käsistä, koska tuhansien kilometrien korkeuteen ei ole saatavilla apua ja moni matkustajista joutuu kuolemanvaaraan. Myös Cuddy sairastuu pahasti. Ennättääkö ihmisiä kuolla ennen kuin laskeutuminen on mahdollista? Samaan aikaan sairaalassa hoidetaan yksinäistä naista, joka on hakenut maksullista seksiseuraa, mutta lyyhistynyt lattialle ennen käsittelyn alkua. Jaksossa vierailevat muun muassa Meta Golding, Krista Kalmus ja Tess Lina. Mustalla huumorilla höystetty amerikkalainen sairaaladraama.

 

Tällaistä tämän päivän Housen jaksoselosteessa. Kovaa ja korkealta ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällaistä tämän päivän Housen jaksoselosteessa. Kovaa ja korkealta ;D

 

Ilmeisesti nykyään rammat tohtoritkin hyväksytään astronauttiohjelmaan...  :laugh:

 

 

--

Ari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rohkenen tässä laittaa luettavaksi pari tarinaa, jotka tuossa viikolla kuulin täällä hotellin pöydässä yhden todellisen elävän legendan suusta, nimittäin Pertti "Svena" Laine kertoi omasta urastaan mukavia sattumuksia. Svena kertoi lentäneensä 170:llä konetyypillä noin 30 tuhatta tuntia. Yritin parhaani mukaan kehoittaa häntä laittamaan nuo tarinat kirjaksi. Aika näyttää, miten käy!

 

Svena oli kipparina (ysi tai 80) ja olivat menossa Kuopioon talvella ja kentän lähellä ollutta laskettelurinnettä lumetettiin sillä seurauksella, että finaalilinjalle ajautui tuulen mukana tuota pöllyävää lunta, joka muodosti sumun kaltaisen näkyvyyttä estävän seinän, mutta muuten oli kirkas talvipäivä ja jo lähestymisen aikana matkustajat näkivät kentän ja kiitotien ilmasta erittäin hyvin.

Lennonjohto ilmoitti näkyvyyden olevan huonon ja miehistö päätti ajella hetken aikaa jonkinlaisessa odotuskuviossa ja näin kun oli vähän aikaa tapahtunut, lentoemäntä tuli ohjaamoon silmälasit kädessään ja sanoi, että Koivisto (silloinen pääministeri) lähetti nämä!

 

Toinen molempiin em. henkilöihin viittaava tapahtuma käytiin kentällä hieman ennen lähtöä, kun perämies, jonka tehtävänä siihen aikaan oli ollut huolehtia päivärahoista, oli antanut Svenalle hänelle kuuluvan osuuden ja siinä samassa kolikko oli pudonnut ja mennyt sellaiseen paikkaan, josta sitä ei heti saanut pois. Ohjeena oli tietenkin etsiä kyseinen kolikko ja siinä kului aikaa. Svena kertoi, että jotenkin tieto siitä, että myöhästymisen syynä oli se, että kapteeni etsii markan kolikkoa, oli kiirinyt ohjaamoon ja hetken kuluttua lentoemäntä tulee ohjaamoon kertomaan, että nyt se Koivisto kerää kolehtia!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kesäinen sunnuntai-aamu Mikkelin Tuskussa joskus vuonna 2001 tai 2. Vaimo vielä huilaili petissä kun meikäläinen vääntäytyi terassille aurikoon ja päivän ensisavuille. Siinä hetken autereista aamua utuisen ilman läpi tihrustaessa lentokentän suuntaan kohtasin näyn, jota ei hevillä tai hard rockillakaan unohda: muutaman sadan metrin päässä kuusikon yläpuolelta alkoi nousta jokin neliskanttinen kuvatus. Hertttileijaa, nyt näen näkyjä! Siinä lukee "Costa Rica" tai jotain.

 

Vaimolleni huusin, että tuo sitä kaljaa. Eihän tätä kestä selvinpäin.

 

Jonniin moisen ryminän saattelemana kohta ilmestyy terassin oviaukkoon ensin vaalea pörrökutrinen hahmo, ja samassa työntyy kaljapullolla höystetty topakka vasuri sukkelasti kohti epäuskoisena taivaanrantaa tuijottavaa ukonkörilästä. "Mitteekä, ukko, meuhkaat?"

 

Vapisevin sormin tarraan olutputeliin, ja osoittelen toisella karahkalla kohti taivasta.

 

"Vaimo, josset oo ennen nähny lentävätä kahvipakettija, nii nyt näät!"

 

No ihan oikeasti, kuumailmapallohan se siinä kahvipaketin muotoisena tulla tepsutti kohti. En nyt muista, oliko se juuri tuo "Costa Rica" vai joku muu, mutta kuitenkin. Oli noin pyhäaamuna hiukan säpsähdyttävä kokemus.

 

Kerroin kavereillekin aikoinaan, mutta eivät uskoneet. Vähensin sitten hetkellisesti saunaoluita...  ;D

 

Tarinan henkilöt ja tapahtumapaikka ovat fiktiivisiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olin eilen lentämässä C 172:lla täällä Pretorian Wonderboomin kentältä ja silmiini osui tarra paikallisen lentoaseman ilmailukaupan ikkunassa:

 

Pilot's prayer:

 

When my flying days are over

 

and from this life I pass...

 

I hope they bury me upside down

 

so the FAA can kiss my a**

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No taas tuli yksi mieleen.

Oltiin isäukon kanssa siirtolentämässä kopteria OH-HIY Hughes 300:sta Pirkkalasta  muistaakseni Malmille huoltoon ( no määränpää ei oo se pointti).

 

Reissu kuului mun "koulutusohjelmaan" ja olin innokkaasti mukana. Ikää oli n.15 vuotta.

Jossain Hämeenlinnan jälkeen, huomasin vastaantulevan kiinteäsiipisen. Oltiin samoilla pinnoilla. Vähensin korkeutta ilman kommentointia. Isäukko otti ohjat, ja moitti kun korkeus ei pysynyt määrättynä.

Koitin selittää, mutta en saanut puheenvuoroa.

Rallye lähestyi kokoajan. Lopuksi "hermo" petti, ja työnsin meidät Rallyen alitse. Isäukko oli aika hiljaa hetken, kun huomasi tilanteen. Ei muuten saarnannut mulle ikinä sen jälkeen korkeuden säilyttämisestä. ;D

Tomppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No taas tuli yksi mieleen.

Oltiin isäukon kanssa siirtolentämässä kopteria OH-HIY Hughes 300:sta Pirkkalasta  muistaakseni Malmille huoltoon ( no määränpää ei oo se pointti).

 

Reissu kuului mun "koulutusohjelmaan" ja olin innokkaasti mukana. Ikää oli n.15 vuotta.

Jossain Hämeenlinnan jälkeen, huomasin vastaantulevan kiinteäsiipisen. Oltiin samoilla pinnoilla. Vähensin korkeutta ilman kommentointia. Isäukko otti ohjat, ja moitti kun korkeus ei pysynyt määrättynä.

Koitin selittää, mutta en saanut puheenvuoroa.

Rallye lähestyi kokoajan. Lopuksi "hermo" petti, ja työnsin meidät Rallyen alitse. Isäukko oli aika hiljaa hetken, kun huomasi tilanteen. Ei muuten saarnannut mulle ikinä sen jälkeen korkeuden säilyttämisestä. ;D

Tomppa

 

Mites tuossa menee väistämissäännöt?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai laskuvarjohypytkin ilmailuun liittyy ainakin jollaintapaa. En tosin itse harrasta mutta kerran tädin luona majaillessani Jakomäessä olin kolmannen kerroksen parvekkeella lukemassa lehteä toki makuuasennossa. Siinä sitten aloin katselemaan kun katonrajasta alkoi näkymään jalat. Piti ihan istuilleen nousta ja raapia päätä, sitten näkyi takapuoli ja mietin että ei hemmetti, tämä ei oo totta.  Sen jälkee näkyi selkä ja kädet ja pää ja hoksaisn että kappas, reitiltään eksynyt laskuvarjohyppääjä se vain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei Kerinny.

 

Kerkesit kuitenkin vähentää korkeutta, nostaa korkeutta ja odottaa suunvuoroa? Eikös kaarto oikealle olisi ollut nopeampaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerkesit kuitenkin vähentää korkeutta, nostaa korkeutta ja odottaa suunvuoroa? Eikös kaarto oikealle olisi ollut nopeampaa?

 

Toimii teoriassa hyvin. Kyseinen Rallye lähestyi etu-oikealta. Ei oikeen viittiny kaartaa kohti.

Nää on aina vähän tapauskohtaisia juttuja. Oli se silloin olevinaan hauskaa.

T: Tomppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nää on aina vähän tapauskohtaisia juttuja.

 

Niinhän tuo on. Täällä saa tilanteesta hiukan eri kuvan kuin mitä se on oikeasti ollut ja sitten taas ihmetellään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varsinainen huumoripalsta:

 

 

Ja sitäpaitsi pitää ottaa huomioon että se on ollut nelimoottorinen MD11 erikoismalli jossa peräti kaksi moottoria pyrstössä  :thmbup:

 

Yes ,this A/C didn't even look right for flying.Especially when you see the two engines stuck right back at ass end!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toimii teoriassa hyvin. Kyseinen Rallye lähestyi etu-oikealta. Ei oikeen viittiny kaartaa kohti.

Nää on aina vähän tapauskohtaisia juttuja. Oli se silloin olevinaan hauskaa.

T: Tomppa

 

Tää kyseinen Rallye ei tehnyt minkäänlaista väistöliikettä, ei tainnut edes huomata...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään