Guest kiza

Emppu vs. A320 sisätilat

7 viestiä aiheessa

Morjens, pikainen kysymys tietäjille;

Huomenna pitäisi päästä ivalosta tai rovaniemeltä helsinkiin. Rovaniemeltä lentää 170 emppu, ja ivalosta 320 bussi. Mulla on haitari matkassa, ja se pitäs saada lentokoneen matkustamoon sopimaan. Viimeksi kun lensin rovaniemeltä helsinkiin, niin jouduin laittamaan soittimen osin matkustajan penkin alle, jolloin jouduin istumaan polvet suussa koko lennon ajan. Onko A320:ssa jotain säilytystilaa isoille matkatavaroille, samalla tapaa kuin ATR:ssä, johon haitarin saisi reppuineen ujutettua?

Itsellä on vielä mukana hieman isompi soitin kuin viimeksi, joten valitsen sen koneen jossa on enemmän tilaa......

Ps. ATR:ssä on helpoin kuljettaa haitaria ;)

EDIT: Eipä mittään, Airbus näyttää lentävän myös Rovaniemeltä....silmä käteen...... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Airpussissa ei ole mitään sellaista tilaa. ATR:ssäkään ei sellaista ole, sattumalta vaan "ruumaan" pääsee matkustamosta, joten se voidaan siirtää matkustamosta ruumaan... ;D Eli jos lähtöselvität laukkusi ATR-lennolla, päätyy se samaan paikkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Airpussissa ei ole mitään sellaista tilaa. ATR:ssäkään ei sellaista ole, sattumalta vaan "ruumaan" pääsee matkustamosta, joten se voidaan siirtää matkustamosta ruumaan... ;D Eli jos lähtöselvität laukkusi ATR-lennolla, päätyy se samaan paikkaan.

Juu ei se ATR:n ruuma mikään virallinen "isojen käsimatkatavaroiden" säilytyspaikka ole. Juuri tuosta johtuen atikoissa on erinäisiä rajoituksia matkatavaroista mm. tuliaseet ovat täysin kiellettyjä"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ei kyllä. Mitä pienempi kone, sitä vähemmän säilytystilaa. Tosin niin ATR:llä ei kannata lähtöselvittää haitariasi, mielummin annat sen vasta sisällä koneessa. Muuten on olemassa riski että haitari on melko rikkinäinen jo ennen lennon alkamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ei se ATR:n ruuma mikään virallinen "isojen käsimatkatavaroiden" säilytyspaikka ole. Juuri tuosta johtuen atikoissa on erinäisiä rajoituksia matkatavaroista mm. tuliaseet ovat täysin kiellettyjä"

Kyllä sielä aseitaki voidaan kuskata, pitää vaan olla eturuumassa ettei pääse matkan aikana käsiksi..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on tuo haetarin kuljettaminen todella pain in the ass, varsinkin kun kyseessä on lentomatkustus. Itse kyllä olen viime vuosina laittanut bassonappulat lukkoon ja pakannut soittimen hyvin Flight caseen. Siinä on vain se että silloin tuollainen 10.5 kg soitin siinä laatikossa painaa melkein 25 kiloa.  :P Eli ota soitin mukaan niin heti on ylikiloja. Pitäis olla niin kuin ensi viikolla kun menen Köpikseen keikalle: lentoyhtiö maksaa ylikilot.  ;D Mutta se 25kg on jo niin painava ettei sitä edes heitellä ja lisäksi se näyttää siltä että siinä todennäköisesti on jotain "equipment" joten luulen että tämä vaikuttaa osaltaan siihen että tätä käsitellään vähän iisimmin.

Tosin kotimaassa kai saa olla Finnairilla 2 laukkua(?), ihan sama kuinka painavia, joten se on helpompaa.

Aika monta lentoa olen tosiaan tällä tavoin tehnyt, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Sen sijaan kun bassoja ei ole lukittu niin kaksi kertaa soitin on tullut aika päreinä lennolta.

Siihen liittyy aina riski kun ottaa haetarin mukaan käsimatkatavarana, riippuu välillä myös kenttävirkailijoista onnistuuko se. Kerran oli myös sellainen tilanne, SAS kyseessä että olin ihan ostamassa soittimelle omaa lippua, kun niinkin voi tehdä. Esim. sello kuljetetaan monesti näin. No, eipä siinä mitään... homma vain tyssäs siihen kun SAS virkailija ei löytänyt mainintaa muista soittimista kuin sellosta, eikä siis voinut myydä sitä lippua.  ;D Seuraavan lentoyhtiön toimistoon mars...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jahas, reissu heitetty vaikka lentoemo laittoikin hieman vastaan (:P) Rovaniemi-Helsinki välillä. Sain laitettua haitarin reppuineen koneen edessä olevaan tilaan, jossa miehistö säilyttää ulkovaatteitaan ja salkkuja.  :thmbup:

ATR:ssä on takaosassa komero, johon repun on saanut aina jättää.

Anyway, hienoa että nää isommat käsimatkatavarat saa aina/yleensä survottua matkustamoon......Iso kiitos siis henkilökunnalle!  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään