Kai Lilja

Vista + wlan tökkii?

8 viestiä aiheessa

Moro!

Nyt loppui ymmärrys. Missähän mahtaa olla vikaa, kun wlan ei suostu toimimaan Vistassa.

Siis, läppäri on just pakasta vedetty. Netti toimii adsl-modeemin ja RJ-45 kanssa ongelmitta. Kun kytken TP-link wlan lootan modeemiin kiinni, niin läppäri löytää wlanin, mutta ei ota nettiyhteyttä? Wlan on resetoitu muutaman kerran ja kaapelin kanssa selailtu asetuksia, mutta tuloksetta.

Kokeilin wlania XP:n kanssa ja se toimi kaapalimodeemin kanssa heti yksiin, ilman minkäänlaista säätöä. Onko siis Vistassa joku täppä, joka pitäisi aktivoida? Vistan palomuuri on off. F-securen virusturva ja palomuuri on on.

Olikohan tarpeeksi selvästi kerrottu...  :-[

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko modeemissa kytkin/hubi? Ja dhcp serveri? Ja mitens tuon wlan lootan kanssa onko siinä DHCP server?

Ja jos saisi molempien tuote koodin selville niin voisin käydä ihmettelemässä manuskoja netin kautaa ja selvitellä itselle miten ne toimivat. Se myös helpottaisi ongelman ratkomista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Onko modeemissa kytkin/hubi? Ja dhcp serveri? Ja mitens tuon wlan lootan kanssa onko siinä DHCP server?

Ja jos saisi molempien tuote koodin selville niin voisin käydä ihmettelemässä manuskoja netin kautaa ja selvitellä itselle miten ne toimivat. Se myös helpottaisi ongelman ratkomista.

1. On.

2. Käsittääkseni on.

3. En tiedä.

Laitteet on nyt himassa ja minä töissä, joten tämän tarkenpaa tietoa en tähän hetkeen pysty kertomaan.

Palaan asiaan...

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan siitä WLAN purkista kannattaa laittaa se dhcp serveri pois päältä kokonaan. Tai DHCP relay moodiin, jolloin se edelleen ohjaa sitä modeemin DHCP serverin käskyjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa koittaa päivittää wlan-purkkiin uusin softa. Ja läppärissä myös tietysti kaikki päivitykset tehtynä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä törmäsin tuohon kanssa kerran.  Oli wlan-purkki joka tarjoili ainoastaan IPv4 -osoitteita, ja Visva taasen hamuili wlan-puolella pelkkää IPv6-osoitetta.  Koitin deaktivoida sen IPv6-puolen siitä Visvasta, vaan en onnistunut, se kun on joku Visvaan sisäänrakennettu ominaisuus.  Visvat hiiteen ja XP tilalle ja toimii...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä törmäsin tuohon kanssa kerran.  Oli wlan-purkki joka tarjoili ainoastaan IPv4 -osoitteita, ja Visva taasen hamuili wlan-puolella pelkkää IPv6-osoitetta.  Koitin deaktivoida sen IPv6-puolen siitä Visvasta, vaan en onnistunut, se kun on joku Visvaan sisäänrakennettu ominaisuus.  Visvat hiiteen ja XP tilalle ja toimii...

Kalle kyllä se IP V4 toimii Vistassakin ja ei se V6 ole sisään rakennettu, hyvin molemmat mulla pelittää rinnakkain. Ja sen voi disabloida sieltä lähiverkko yhteyden ominaisuuksista... Mulla ainakin siellä on molemmat versiot joista molemmat ovat tosin valittuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään