Sami Virkkula

EFHK @ 21.4.

33 viestiä aiheessa

Mikäs on kun ei kansa enään laita kuvia? Tänäänkin varmasti moni oli komeassa ilta-auringossa kuvaamassa, mutta missä kuvat?  ??? Kokeillaan tällaista ramaattisempaa ja normaalista poikkeavaa shottia.

reg. OM-BYR

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs on kun ei kansa enään laita kuvia? Tänäänkin varmasti moni oli komeassa ilta-auringossa kuvaamassa, mutta missä kuvat?  ???

Liekö pelästyneet kun taisi edellinen EFHK-ketju mennä osin pään aukomiseksi! :thmbdn: Mutta laita/laittakaa toki lisää, kyllä minulle kelpaa :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ramaattista on todella

Ja kun kerta on tuo kohdekin tuollainen vähän normi kaurasta poikkeava niin kyllähän noita kattelis?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvältähän tuo näyttää! On tullut itse mietittyä, että pitäisikö sitä välillä kokeilla vähän muutakin kuin niitä supertiukkoja aanet-rajauksia. Jotain taiteellisempaa usein tekisi mieli koittaa, mutta ne parhaat ideat saa aina vasta kotona kuvauskeikan jälkeen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liekö pelästyneet kun taisi edellinen EFHK-ketju mennä osin pään aukomiseksi! :thmbdn: Mutta laita/laittakaa toki lisää, kyllä minulle kelpaa :thmbup:

Ainahan se on tuollaista vääntöä eikä näitä netti motkotuksia kannata ottaa hengen vakavasti.

Täällä olis vielä yksi, mutta siihen se jää kun en muuta ehtinyt kuvaamaan. Jukka H vois laittaa parit kuvat esille?

Hyvältähän tuo näyttää! On tullut itse mietittyä, että pitäisikö sitä välillä kokeilla vähän muutakin kuin niitä supertiukkoja aanet-rajauksia. Jotain taiteellisempaa usein tekisi mieli koittaa, mutta ne parhaat ideat saa aina vasta kotona kuvauskeikan jälkeen..

Noita taide sohimista on mukava harrastaa siinä sideshottien räpsimisen ohessa. ;) Tosin näiden speciaalien kanssa ei viitsi hirveästi urheilla. Itse olen ottanut tavaksi että aina kun tulee joku kuvausidea niin kirjoitan sen jonnekin ylös, näin lahopää muistaa sen jälkeenpäinkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noita taide sohimista on mukava harrastaa siinä sideshottien räpsimisen ohessa. ;) Tosin näiden speciaalien kanssa ei viitsi hirveästi urheilla. Itse olen ottanut tavaksi että aina kun tulee joku kuvausidea niin kirjoitan sen jonnekin ylös, näin lahopää muistaa sen jälkeenpäinkin.

Joo, erikoisuuksien kanssa tulee aina otettua varman päälle. Kaikki fiilistely on sitten plussaa siihen päälle. Pitäisi varmaan alkaa itsekin tehdä muistiinpanoja.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teillä mitään tietoa mikä kone lähti Malagaan silloin klo 9? Emppu, Bussi, vai kenties joku Kanariansaarien bojonkki joka teki välilaskun Malagaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teillä mitään tietoa mikä kone lähti Malagaan silloin klo 9? Emppu, Bussi, vai kenties joku Kanariansaarien bojonkki joka teki välilaskun Malagaan?

Ateenan kone tais poiketa Malagassa.  :P Konemallista en sitten tiedä, varmaan A321 tjsp?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OH-LBU

Pistäkää nyt joku edes siitä Transaviasta kuvia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistäkää nyt joku edes siitä Transaviasta kuvia

No kertokaa millon noita "spesiaaleja" tulee niin kuvia voi joskus tullakin..  ::) ??? Jos kaikkien pitää käydä ne lukemassa sieltä rusan shellin servieteistä niin en ihmettele että kuvia ei tulekkaan..  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kertokaa millon noita "spesiaaleja" tulee niin kuvia voi joskus tullakin..  ::) ??? Jos kaikkien pitää käydä ne lukemassa sieltä rusan shellin servieteistä niin en ihmettele että kuvia ei tulekkaan..  :D

No olisinhan minä ilmoittanut mutta huomasin acarseista että tuollainen hoitaa KLM vuoron vasta sitten kun kone oli jo finaalissa.

Kyllä niitä shellin serviettejä kannattaa käydä lukemassa  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEhe! Onko tuo putolevi siellä kentällä vielä? Onko tietoa? Ajattelin että vois vähän aikasemmin lähteä duuniin ja käydä siinä matkalla näpäyttämässä sen..  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan sitten kuvia kun noin nätisti pyydetään.

Aeroflot VP-BUO

Lufthansa D-ABIA

Transavia PH-HZB

Cimber Air OY-MBJ

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka kaikille,

Tupolev oli ainakin apv: llä siellä ja tuskin se sieltä tyhjänä lähteekään?? En tosin ole varma.

Sami V. Sorry, en ole ehtinyt kuvia edes kortilta ottaa, joten se jää nyt.

:(

Tämä seuraava ei sitten ole kellekään henk. koht, enkä edes tiedä keitä siellä oli, enkä halua tietää, mutta:

Sen verran haluaisin (ehkä jonkun mielestä nipottaa) tuosta eilis-illasta tuolla HK: lla ja tarkemmin Airfixin kulmilla.

Jollekin sanoin siitä pysäköinnistä pelastustielle, mutta en edes viitsinyt vastausta kuuntelemaan. Ei kaveri tuntunut asiaa ymmärtävän, vaikka ilmeisesti ajokortin omaavana siihen autolla tuli.

Kävin päivällä tänään tuossa Airfixin kulmalla. Auton jätin parkkiin asianmukaisesti. Ja varmaan ne joilla tikkaatkin on mukana, jaksavat jättää auton jonnekin muualle, kuin pelastustielle.

Siinä Airfixin kulmalla on se pysähtymiskielto-liikennemerkki ja lisäkilpi Pelastustie. Ja se on niitä aika ehdottomia merkkejä. Ei niitä turhaan sinne laiteta.

Eli eilen illalla 21.4 siellä oli 4-5 autoa siinä pelastustiellä.

Päivällä kuulin siitä kommenttia ja se oli sen suuntaista, että jos Airfixille kerran siitä asiasta joku huomauttaa viranomaistahoilta, niin sitä kuvauspaikkaa ei sitten tartte enää haaveilla käyttävänsä.

Mielenkiintoista tässä on se, että toisaalla ruikutetaan milloin mistäkin asiasta valokuvauksesta HK: lla. Ja sitten kuitenkin toimitaan tuolla tavalla. Ja pilataan meiltä kaikilta niitä mahkuja hyviin kuvauspaikkoihin.

Eli autot kannattaa jättää vähän kauemmas, eikä tukkia pelastustietä. Vaikka siihen tullimiehentien varteen, jos ei parkkipaikalle kaara mahdu.

Anteeksi nyt vaan, jos joku ottaa tästä nokkiinsa. Asia on kuitenkin todella tärkeä ja kentän liepeillä kannattaa kuvaajienkin toimia fiksusti, ettei se kuvaus vaikeudu.

Tämä tästä.  Mukavaa kevään jatkoa kaikille!

-Jukka :D

EDIT: Vaihdoin liikkuvan tekstin boldattuun, niin on helpompi lukea ;) /Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella "laadukkaat" kuvat Tonilta! Jännää että Tupoleveikin kävi  :) Kuitenkin Samin kuva oli erittäin fiilispitoinen myös!

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella "laadukkaat" kuvat Tonilta! Mutta mitä Transavia täällä tekee? Tuuraako toista yhtiötä vai mikä lie? Kuitenkin Samin kuva oli erittäin fiilispitoinen myös!

:thmbup:

No olisinhan minä ilmoittanut mutta huomasin acarseista että tuollainen hoitaa KLM vuoron vasta sitten kun kone oli jo finaalissa.

"Lainausyhdistelijä" iski jälleen  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä seuraava ei sitten ole kellekään henk. koht, enkä edes tiedä keitä siellä oli, enkä halua tietää, mutta:

Sen verran haluaisin (ehkä jonkun mielestä nipottaa) tuosta eilis-illasta tuolla HK: lla ja tarkemmin Airfixin kulmilla.

Jollekin sanoin siitä pysäköinnistä pelastustielle, mutta en edes viitsinyt vastausta kuuntelemaan. Ei kaveri tuntunut asiaa ymmärtävän, vaikka ilmeisesti ajokortin omaavana siihen autolla tuli.

Kävin päivällä tänään tuossa Airfixin kulmalla. Auton jätin parkkiin asianmukaisesti. Ja varmaan ne joilla tikkaatkin on mukana, jaksavat jättää auton jonnekin muualle, kuin pelastustielle.

Siinä Airfixin kulmalla on se pysähtymiskielto-liikennemerkki ja lisäkilpi Pelastustie. Ja se on niitä aika ehdottomia merkkejä. Ei niitä turhaan sinne laiteta.

Eli eilen illalla 21.4 siellä oli 4-5 autoa siinä pelastustiellä.

Päivällä kuulin siitä kommenttia ja se oli sen suuntaista, että jos Airfixille kerran siitä asiasta joku huomauttaa viranomaistahoilta, niin sitä kuvauspaikkaa ei sitten tartte enää haaveilla käyttävänsä.

Mielenkiintoista tässä on se, että toisaalla ruikutetaan milloin mistäkin asiasta valokuvauksesta HK: lla. Ja sitten kuitenkin toimitaan tuolla tavalla. Ja pilataan meiltä kaikilta niitä mahkuja hyviin kuvauspaikkoihin.

Eli autot kannattaa jättää vähän kauemmas, eikä tukkia pelastustietä. Vaikka siihen tullimiehentien varteen, jos ei parkkipaikalle kaara mahdu.

Anteeksi nyt vaan, jos joku ottaa tästä nokkiinsa. Asia on kuitenkin todella tärkeä ja kentän liepeillä kannattaa kuvaajienkin toimia fiksusti, ettei se kuvaus vaikeudu.

Tämä tästä.  Mukavaa kevään jatkoa kaikille!

-Jukka :D

EDIT: Vaihdoin liikkuvan tekstin boldattuun, niin on helpompi lukea ;) /Mikko

Terve, en ole kyseinen kaveri, mutta olin myös paikalla. Myönnettäkööt ettei esim. siitä kulmalta kovin pitkää joutuisi kävelemään. Ne harvat kerrat kun olen myöhään illalla/yöllä ollut liikkeellä olen ajanut tuonne kuiluun, mutta esimerkiksi päivällä jättänyt auton asianmukaiselle parkkipaikalle.

Se minkä takia vastaan viestiisi on se, että annat toiminnastasi täysin moitteettoman kuvan, mutta ei sinun oma liikennekäyttäytyminen eilen juuri parempaa ollut. Ensiksi parkkeeraat autosi keskelle ajoväylää, vaikka hyvin huomasit tai ainakin olisi pitänyt huomata että kaksi autoa oli tulossa takanasi. Sen jälkeen siirrät autosi, mutta ei tainnut sekään parkkipaikka olla asianmukainen? Vielä huomauttaisin siitäkin että oma kuvauspaikkasi ei kovin järkiperäinen ollut, ne tikkaat on tarkoitettu varmaan johonkin muuhun tarkoitukseen.

Huomautuksesi meitä kohtaan on aiheellinen, mutta enpä sinun omaa toimintaakaan hirveästi kehuisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep jep.. Mä laitan kanssa pari kuvaa..

OK-LEG

PH-HZB

-Vesku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla