Vesa Nieminen

Finnairin Airbus A32X laivasto

23 viestiä aiheessa

Nopealla etsimisellä ei tällaista ketjua löytynyt. Ajattelin että voisi perustaa oman ketjun Finnairin Airbus A320:lle. Eli tänne voi muutkin lisätä kuvia ko. koneista..

Omat kuvat on otettu 2006 – 2008 välisenä aikana. Nämä eivät välttämättä ole parhaita otoksia kyseisistä koneista mutta jotain kuitenkin..  8)

-Vesku

OH-LXA   S/N: 1405

[ attachment removed / expired ]

OH-LXB   S/N: 1470

OH-LXC S/N: 1544

OH-LXD S/N: 1588

OH-LXE S/N: 1678

OH-LXF S/N: 1712

OH-LXG S/N: 1735

OH-LXH S/N: 1913

OH-LXI S/N: 1989

OH-LXK S/N: 2065

OH-LXL S/N: 2146

OH-LXM S/N: 2154

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja ja tarkkoja kuvia, varsinkin ensimmäinen kuva vetosi meikäläiseen.  :thmbup:

Ihmettelen vaan että miksi ei samantie vähän laajempaa aluetta esim A32X laivasto tjsp?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei! Oikein hienoja ja tarkkoja kuvia Vesalta. Tosin olen samaa mieltä Oskarin kanssa. Luulen että jos A319, A320 ja A321 saa oman ketjun niin kohtaa saa B737 B747 B757 jne myös omat ketjunsa ja kohta on ketjuja niin paljon että voisi jaada muille. A32X ketju-riittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, jatketaan taas.. Nyt vuorossa A319 koneet :)

OH-LVA   S/N: 1073

OH-LVB   S/N: 1107

OH-LVC   S/N: 1309

OH-LVD   S/N: 1352

OH-LVE   S/N: 1791

OH-LVF   S/N: 1808

OH-LVG   S/N: 1916

OH-LVH   S/N: 1184

OH-LVI   S/N: 1364

OH-LVK   S/N: 2124

OH-LVL   S/N: 2266

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teidän iloksi A321 koneet 8)

OH-LZA   S/N: 941

OH-LZB   S/N: 961

OH-LZC   S/N: 1185

OH-LZD   S/N: 1241

OH-LZE   S/N: 1978

OH-LZF   S/N: 2208

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän nyt kuitenkin pidetä joku järki tässä hommassa, eikä nyt sentään ainakaan joka konetyypin alalajille ruveta omaa ketjua perustamaan. Yhdistin nyt nämä kaksi bussiketjua keskenään...

Ja jos totta puhutaan, niin minä olen henk. koht. sitä mieltä, että eiköhän yksi ketju riittäisi koko yhtiölle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää Mikko toi A320 ketjukin tähän, niin on sitten kaikki tähän kuuluvat samassa. :)

Lisätty. Oli jäänyt huomaamatta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos totta puhutaan, niin minä olen henk. koht. sitä mieltä, että eiköhän yksi ketju riittäisi koko yhtiölle?

Hei vain sinne ruudun toiselle puolelle  ;D ! Juu itse olen henk. koht. 100% samaa mieltä! Se on hyvä idea. Kannattaako muut?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannatan tämänkaltaisten tulevien ja nykyisten massakuvaketjujen poistamista bittitaivaaseen. Näistä syntyy aina ajan myötä ketjuja johon postataan kaikenlaista roskaa ja kuvien taso laskee kuin lehmän häntä. Kenen etuja se palvelee, että vuoden kuluttua on 52 sivua kuvia Finnairin Airbusseista tai jostain muusta koneesta? Ei ainakaan minun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se ny prkl kummaa, että jos joku näkee ison vaivan ja postaa riemuksemme hienoja ja hyvin järjesteltyjä kuvia, niin alkaa hirveä mussutus ja päänaukominen. Jos jotakuta ei kiinnosta niitä katsella, lienee aika vaatimattoman yksinkertaista jättää väliin. Olin aatellut vähän samankaltaista ideaa, tosin toisilla tyypeillä ja vanhemmilla koneilla, mutta jätänkin väliin.

Minusta ovat tosiaan hienoja ja oikein vaihtelevia kuvia sikälis samanlaisista koneista. Pikku korjauksena, kuten tuossa jossain ketjussa vasta männä viikolla haastettiinkin, Bussi käyttää sarjanumeroista MSN:ää (Manufacturer Serial Number) eikä S/N:ää.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se ny prkl kummaa, että jos joku näkee ison vaivan ja postaa riemuksemme hienoja ja hyvin järjesteltyjä kuvia, niin alkaa hirveä mussutus ja päänaukominen. Jos jotakuta ei kiinnosta niitä katsella, lienee aika vaatimattoman yksinkertaista jättää väliin. Olin aatellut vähän samankaltaista ideaa, tosin toisilla tyypeillä ja vanhemmilla koneilla, mutta jätänkin väliin.

Älä välitä, äläkä jätä väliin ;) Uutuudeen pelko ja mussuttaminen on harmillisen normaalia täällä ja yleensäkin maailmalla.. Noin komeita kuvia katselee aina mielellään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä välitä, äläkä jätä väliin ;)

Samaa mieltä! Kuvat kehiin vaan pikku ipityksistä piittaamatta :thmbup: Kyllä täällä (uskomatonta mutta totta) joku näitä arvostaakin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo, hetken mä mietin että pitääkö nämä tosiaan poistaa kun alkoi tulemaan vaan pelkää mussutusta.  Mutta jätetään se omaan arvoon. Tosiaan ei näitä kuvia ole yhdessä tai kahdessa viikossa napsittu. Kyllähän nämä kuvat välillä vähän itseään toistaa joten yritin saada niihin vaihtelua mahdollisimman paljon.

Liekkö päässyt tuohon Veskun ekan setin toiseen kuvaan haukka mukaan berberin puolelle?

En tiedä mikä tirppa se siinä lentelee mutta laitetaan vielä 100% kroppi siitä vaikka menee OT:ksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan hyviä ja päteviä kuvia on näihin ketjuihin napsahdellut, ei siinä mitään. Mutta kyllä muakin vähän ihmetyttää tämmösten ketjujen idea, varsinkin kun nämä kuvat häippäsevät täältä muutaman kk:n kuluttua.

Antille, pistähän vaan ketjut liikkeelle, vanhemmista konetyypeistä tämmöisissä ketjuissa on enempi ideaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvat kyllä häippäsevät, mutta niin ne tekevät mistä tahansa muustakin ketjusta, mihin niitä ei ole muualta linkitetty. Minusta ajatus vaan on hyvä ja looginen, tässä tapauksessa jopa hyvin toteutettu. Enemmän minua ihmetyttävät muutamat muut ketjut, joissa on pari mitäänsanomatonta kuvaa ja kolme sivua polemisointia siitä, mikä niistä tekee mitäänsanomattomia, sitten kaksi sivua tappelua ja henkilökohtaisuuksiinmenemistä, sitten moderaattorin ilmoitus joko tiettyjen kommenttien poistosta tai ketjun lukituksesta. Minkä ihmeen takia tällaiselle foorumille ei saa postata juuri sellaisia kuvia ja sellaisella idealla, kuin huvittaa? Tämä on mennyt ihme nysväämiseksi ja epäolennaisuuksista kinaamiseksi. Suuri osa ei tunnu nauttivan kuvienkatselusta vaan virheiden etsimisestä. Näissä ketjuissa on joka tapauksessa laadukkaita kuvia, joita ei varmasti ole saatu kuvatuksi ilman kohtuullista panostamista ja järjestelmällisyyttä. Kuten moneen kertaan sanottua, jos ei huvita katsoa, ei liene pakko?

Ne omat ketjuni ovat vielä suuren työn takana ja foorumin kommentoinnin ja yleisen tason kehitys määrää aikanaan suunnan sille, jaksanko ruveta sitä duunia tekemään.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...semmosta se on keskustelu täällä keskustelufoorumilla...

Ei nyt voi oikein vaatia, että mielipiteitäkään ei saisi ilmaista, vars jos ne on edes jostain kaukaa pilkkujen takaa tulkittavissa negatiivisiksi. Itseäni vaivaa kyllä enemmän se, että laitetaan niitä mitäänsanomattomia kuvia ja sitten niitä aina jonkun täytyy hehkuttaa upeiksi... Sitten kun joku sanoo jotain poikkipuoleista, niin heti se leimataan ihme nipottajaks joka ei osaa nauttia itse kuvista vaan etsii vikoja...hohhoijaa. Tietty asioista voi sanoa monella eri tavalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näinhän se vähän tahtoo olla, mutta sellainen rakentava keskustelu on poikaa. Kyllähän sitä itse kukin sortuu aika ajoin ylimielisyyteen ja besserwisserismiin, mutta onneksi siitä saa palautetta aika kiivaasti. Mun vuodatuksen ideana on lähinnä se, että miksi kummassa sitä täytyy muiden kuin aiheiden aloittajien niin kovasti pohtia kyseisen aiheen tarpeellisuutta. Jos kirjoittaja haluaa kuvansa julkaista, niin antaa palaa vaan. Täältä on ihan liian monta hyvää ja vähemmänkin hyvää kuvaajaa karkotettu turhan valittamisen tähden. Uusien kuvaketjujen määrä on pudonnut rukkastuntumalla aivan älyttömästi. Kuitenkin täällä on asiansa osaavaa jengiä, joiden vihjeillä ihan jokainen kuvaaja voi parantaa suorituksiaan ja niin sanotusti kehittyä harrastuksessaan. Kaikenlaisista kiintoisista tapahtumista tulee vähemmän ja vähemmän kuvia, kun niitä ei ehkä enää uskalleta tai haluta laittaa tuomittaviksi. Eikä tuo aiempi ollut, Mika, mitenkään henkilökohtaista, vaan tämmöinen jonkinaikaisen pällistelyn mukanaan tuoma tunne asiasta.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmasti osaltaan totta. Mutta jos ei kestä kritiikkiä ja ainoa selviytymiskeino on jättää kuvat postaamatta, niin sitten ne voi mun puolesta jättääkin postaamatta. Veikkaan vaan että monella kuvaajalla syyt jättää postaamatta on kyllä jotkut muut... Vai oisko syyt kuvaketjujen vähyyteen olleet sää läpi talven ja tapahtumien vähyys? Nyt kun aurinko paistaa, on taas mukavasti tehty tikusta asiaa ja pistetty kuvia. Mene ja tiedä...

Enpä sitä (taaskaan...) osannut henkkoht ottaa... Kuhan väännän...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannatan tämänkaltaisten tulevien ja nykyisten massakuvaketjujen poistamista bittitaivaaseen. Näistä syntyy aina ajan myötä ketjuja johon postataan kaikenlaista roskaa ja kuvien taso laskee kuin lehmän häntä. Kenen etuja se palvelee, että vuoden kuluttua on 52 sivua kuvia Finnairin Airbusseista tai jostain muusta koneesta? Ei ainakaan minun.

Niin, minun mielestäni idea että on "kerännyt" kaikki koneet ja pistää ne esille on OK, mutta aika monta eri ketjuahan tuosta tuli kun joka konetyypille omansa. Mutta en minäkään kannata että tehtäisiin sellaisia yleisiä "laita kaikki airbuskuvasi tänne"-ketjuja, siinä tosiaan ilmiö on juuri noin mitä sanoit varmaankin. Vierastan myös jonninverran noita uutispuolen massaketjuja, niissäkin tuppaa kiinnostavat asiat jäämään sinne muun sekaan (ja niitä pitää usein sitten lohkoa omiksi ketjuikseen jne).

Näin ketjun alkup. aiheesta ohi..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla