Manu Skyttä

Pieniä kuulosuojaimia?

6 viestiä aiheessa

Tulipa tuossa tänään lennellessä mieleen, että kuinkahan pienille lapsille löytyy kuulosuojaimia, jotka suojaisi esim. O-360 -sisämelulta?

Mahtaako jollain olla kokemuksia pienten lasten kuskaamisesta pikkukoneessa? Riittääkö turvavyöt esim. turvakaukalon kiinnittämiseen, vai pitääkö keksiä jotain muuta?

Pahoittelut kovin lapsellisesta aiheesta, mutta vastausta tuskin saa tuolta "mammisnyyssien" puolelta ;)

Nimim. Oma auto on tylsä kulkuneuvo kesälomareissuille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri tänään kerholla tutkin erästä saksalaisen ilmailuvälinefirman esitettä, jossa oli lapsille tarkoitettu headset myytävänä. Siitä oli kuvakin, jonka päähenkilö oli ehkä 2-3v. En ymmärtänyt hölkäsen pöläystä esittelytekstistä muuta kuin für kinder.

Hinta parin sadan euron kieppeillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noista turvaluokista en tiedä, mutta olen nähnyt monessa lastenliikkeessä violetteja lasten kuulosuojaimia merkkinä ollu peltor eli merkin perusteella pitäisi olla kunnolliset.

Itse ei ole koskaan tarvinnut kiinnittää turvaistuinta pienkoneeseen, mutta jotkut turvaistuimet saa kiinnittää poikkeus tilanteessa pelkällä lannevyöllä (esim. MaxiCosi citi), mutta itse pistäisin nassikan istuimen etupenkille kunnon vöihin.

Minkä ikäinen lapsi? jos alle 2v niin lähtisin kunnon jetillä silloin lapsen matka ei maksa käytännössä mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peltorilla taitaa jopa olla headsetit lapsille. Niissä sangan pehmuste (muistaakseni mallissa 8006) on paksumpi kuin aikuisilla. Myöhemmin voi pehmusteen vaihtaa pienempään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä tytöt tällähetkellä 2 ja 4 vuotta ovat olleet monta kertaa pikkukoneen kyydissä. Meidän turvakaukalossa oli yläpuolella kiinnitys josta sai vedettyä turvavyön kaukalo oli todella tukevan tuntuinen. Isompi tytöistä istuu yleensä korokejakkaralla jotta näkee vähän uloskin. Korvia on suojattu apteekista saatavalla korvakitillä jota voi periaatteesa käyttää useamman kerran.

Tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen jo 2v ikäisellä käyttänyt David Clarkin headsettejä H10-13.4. Sopivat jo varsin hyvin, mutta lennot ovat olleet lyhyet.

Lisäksi heiltä löytyy H10-13 Y, joka on lapsille tarkoitettu pienempi versio. Y-malli on päivitettävissä tavalliseksi H10-13.4:ksi kun lapsi kasvaa isommaksi. Varmaan hyvät kuulokkeet jos lapsen kanssa lentää paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään