Juha Kalli

Mitä radiokanavaa kuuntelet?

197 viestiä aiheessa

CHUM fm  8)

Haa, kuunneltu on vv. 1971-1974. Silloin lähetti vielä myös CHUM AM.

Käyty myös aseman byroossa (jossain Yongen ja Dundasin kulmilla) kysymässä asiantuntijan neuvoa paikalliseen radiomainokseen. Pohjalta "keep it simple and positive": "YOU CAN HAVE A (product X) FOR ONLY (X amount of $)", kuului neuvo, jota myös noudatettiin. Projektista vastasi Ontario Arts Council, jossa olin duunissa.

Kanavalla esiintyi niihin aikoihin muuten tautisen hauska "radiosupersankari" CHICKENMAN TM, joka taisteli rikollisia vastaan kanan asein  ;) ja joka aamu oli uusi episodi, jossa Chickenman pelasti kaupungin.

("It´s Chickenmaaaaan, cluck cluck cluck, he`s everywhere, he´s everywhere", jne...)

Ja kaduilla kulki tietysti (lihava) ukko pukeutuneena Chickenman-superhero-pukuun, joka jakoi Chickenman-badgejä ja muuta pikkukrääsää, ja kuljeskeli myös rokkikonserteissa ja puistoissa Kanada-päivänä....

Pikku detalji: kanadalainen tyttökaverini D ja minä kävelimme kesäisellä kadulla, kun hän yhtäkkiä alkoi raahata minua kadun ylitse sanoen "It´s Chickenman". Minä ajattelin lähinnä "WTF?" No, siinähän sitten oli ilmielävä Chickenman. D sanoi: "You must be Chickenman". Chickenman sanoi: "Yes I am" ja antoi meille molemmille chickenman badget rintapieleen.

No, tulipas taas nuoruus mieleen  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sputnikkiä aina kun mahdollista. ;D

Muutan kaksi vuotta vanhaa vastaustani. ;D Nykyään jos radio on päällä, tulee aina kuunneltua Metro FM:ää. Ihan loistavaa musaa jatkuvasti. Erityisesti lauantaisin 18-22 pyörivä kasarilauantai on ihan måste kuunnella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

KLF taas eetterissä. 100,0MHz ;)

Kun olisikin.  >:(

On kyllä aika typerää tuo Uusi Kiss nimitys Kiss Fm:stä. Mielesätäni aivan sama sonta kanava, mitä se on aina ollut...koskaan en ole Kiss:istä pitänyt. Mielestäni ehdottomasti surkeinpia kanavia, mitä voi olla. Mutta siis kai tuo Kiss on viellä parin vuodenkin kuluttua Uusi Kiss...mitäpä se minua sinäänsä haittaa, kun en sitä kuuntelekkaan.  :P

Lähinnä YleX:ää tai Auran Aaltoja kuuntelen. Ja toki myös muita kanavia aina välillä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä kuuntelen Radio Cityä.

Ja jos joku on kuuluvuusalueen ulkopuolella ja tahtoo kuunnella Cityn viimeiset hetket, niin kuunnelkaa täältä:

http://www.puoliaika.org/radiocityhammaslaakarissa.wav

Alusta sori joo puuttuu ehkä 5 sek, kun sen piti valmistella nauhoitusta hetken =/

Mä en oikein tajunnu eilen mikä täs oli ideana enkä tajua vieläkään.. Radio City kuoli mutta se meniki hammaslääkäriin. Jep Jep

Radio Rockkia odotelessa joka keskittyy pääasiassa tämän päivän poppiin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radio City ei kuollut! Se meni hammaslääkäriin...

Jaa-a, olisipa Sävelradiokin mennyt vain silmälääkäriin tai optikolle hakemaan uusia kaksiteholaseja, mutta kun se kuoli ja kuopattiin ihan oikeasti. Pahus kun missasin keskiviikkona sen viimeiset lähetykset. Ihan niin aktiivinen radionkuuntelija kun en sentään ole ollut, että olisi toosa koko ajan päällä ja olisin kuullut tiedotteita viimeisestä lähetyksestä. Oletin sen ilman muuta jatkavan uudenvuodenaattoon saakka ja sitten hiljenevän, kun toimilupaa oli tämän vuoden loppuun.

Ei uskoisi, että yhden radiokanavan lopettaminen saa mielen näin haikeaksi. Muistan vielä kuin eilisen päivän sen, kun sain tietää tuollaisen Sävelradion aloittavan pian lähetyksensä, ja koelähetyksiä kuuntelin syksyllä 1999. Sieltä tuli yhtenä köytenä kaikkea sellaista, jota olin viimeksi kuullut kolmekymmentä vuotta aikaisemmin, pienenä kouluaan aloittelevana poikana, ja sen jälkeen sitten on kuunneltava radiokanava ollut lähes aina Sävelradio, silloin kun olen radiota halunnut kuunnella. Ja nyt siitä sitten tehtiin loppu. "Kysymys on niukkuuden jakamisesta", sanoi eräs nimeltämainitsematon ministeri. Niinpä juuri. Joltakin on otettava pois jotakin, jotta se voitaisiin vuorostaan antaa jollekulle toiselle. Silti tuntuu jotenkin siltä, että joku on halunnut näyttää meille pöljille keski-ikäisille suomalais-urpoille, kuka täällä oikein määrää.

Eräs aikakausi on päättynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a, olisipa Sävelradiokin mennyt vain silmälääkäriin tai optikolle hakemaan uusia kaksiteholaseja, mutta kun se kuoli ja kuopattiin ihan oikeasti. Pahus kun missasin keskiviikkona sen viimeiset lähetykset. Ihan niin aktiivinen radionkuuntelija kun en sentään ole ollut, että olisi toosa koko ajan päällä ja olisin kuullut tiedotteita viimeisestä lähetyksestä. Oletin sen ilman muuta jatkavan uudenvuodenaattoon saakka ja sitten hiljenevän, kun toimilupaa oli tämän vuoden loppuun.

Ei uskoisi, että yhden radiokanavan lopettaminen saa mielen näin haikeaksi. Muistan vielä kuin eilisen päivän sen, kun sain tietää tuollaisen Sävelradion aloittavan pian lähetyksensä, ja koelähetyksiä kuuntelin syksyllä 1999. Sieltä tuli yhtenä köytenä kaikkea sellaista, jota olin viimeksi kuullut kolmekymmentä vuotta aikaisemmin, pienenä kouluaan aloittelevana poikana, ja sen jälkeen sitten on kuunneltava radiokanava ollut lähes aina Sävelradio, silloin kun olen radiota halunnut kuunnella. Ja nyt siitä sitten tehtiin loppu. "Kysymys on niukkuuden jakamisesta", sanoi eräs nimeltämainitsematon ministeri. Niinpä juuri. Joltakin on otettava pois jotakin, jotta se voitaisiin vuorostaan antaa jollekulle toiselle. Silti tuntuu jotenkin siltä, että joku on halunnut näyttää meille pöljille keski-ikäisille suomalais-urpoille, kuka täällä oikein määrää.

Eräs aikakausi on päättynyt.

Kovastihan lupailivat Sävelradion viimeisessä lähetyksessä että musiikki ja sävelradion tyyli tulee siirtymään radio Novan taajuuksille, itsekin Sävelradiota toisaalta paljon kuunnelleena, käännän nyt nupit Novan jaksolle samaa musiikkityyliä odotellen....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovastihan lupailivat Sävelradion viimeisessä lähetyksessä että musiikki ja sävelradion tyyli tulee siirtymään radio Novan taajuuksille, itsekin Sävelradiota toisaalta paljon kuunnelleena, käännän nyt nupit Novan jaksolle samaa musiikkityyliä odotellen....

Itse asiassa satunnainen radionkuunteluni keskittyi juuri Novaan ennen Sävelradiota, mutta sitten Sävelradio otti ja pisti paremmaksi. Voisihan tuota Novaa vielä kokeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Metro FM on asiallinen musiikkikanavaa, sieltä tulee paljon tauotonta. Ja vaihteluksi vaikkapa Iskelmäradio. Jos asiaa haluaa, niin Ylen aikainen on ykkönen :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radio Rock aloittaa 1.1.2007 ja juontojen kanssa 15.1.2007. Radio Rockissa kaksi erittäin pätevää juontajaa ja persoonallista radioääntä YLEn (RadioMafia ja YLEX) puolelta; Klaus Flaming ja Jani Juntunen  ;) Ainakin noiden juontajien ollessa äänessä, saattaa YLEX vaihtua Radio Rock taajuudelle. Mutta mainoksien ajaksi takaisin YLEX:lle  ;D

http://www.radiorock.fi/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään