Ville Elomaa

Ongelma GoogleEarthin kanssa

9 viestiä aiheessa

Minulle on tullut ihan viime aikoina kummallinen ongelma GoogleEarthin käytössä.

Jostain syystä, vaikka olisin kuinka hyvien kuvien alueella, en saa kuin ihan rupuisia kuvia,

ihan kuin ohjelma ei lataisi tarpeeksi kuvia vaikka pitäisi.

Se ei vaikuta mitään, käyttääkö DirectX vai OpenGL -tilaa. Asensin jopa koko softan puhtaalta pöydältä - ei vaikutusta.

Samoin kokeilin ottaa Nortonin palomuurin väliaikaisesti pois käytöstä - ei vaikutusta.

Vaikea uskoa, että näytönohjaimen draiveritkaan voisivat olla syyllinen tähän (ohjain  8800 GTX ja draiverit uusimmat).

Mikähän kumma tässä voi olla vikana?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vika voi olla Googlen kartta tietokanta yhteydessä. Tosin vaikea tuosta nyt mennä varmana sanomaan missä vika on, mutta tuo tietokantayhteys voisi olla hyvä vaihtoehto... Muuten näkyykö siellä oikeassa alareunassa se lataus symbooli??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vika voi olla Googlen kartta tietokanta yhteydessä. Tosin vaikea tuosta nyt mennä varmana sanomaan missä vika on, mutta tuo tietokantayhteys voisi olla hyvä vaihtoehto... Muuten näkyykö siellä oikeassa alareunassa se lataus symbooli??

Lataussymboli? Tarkoitatko sitä sinistä rinkulaa? Sellainen sillä kyllä on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt taisi selvitä syy tähän ja se on itse GoogleEarth. Tutkin vähän GE:n foorumia.

En ole ennen edes tajunnut, ettei GE oikeastaan tue 64-bittisiä käyttiksiä (=tosi fiksua  :thmbdn:).

Nyt kun minulla on yhdistelmä Vista 64 bit + SP1 + 4GB muistia, niin GE ei tajua tuota

4 gigaa muistia ja sen takia se ei toimi. Ainoa workaround tähän on ilmeisesti se, että

msconfigista menee laittamaan maksimimuistimääräksi 3GB (3072 kilotavua) 4GB:n sijaan.

Tuossa vain on se hankaluus, että jos normaalisti haluaa koko sen 4GB käyttöön, pitää

tuo asetus aina vaihtaa, jos GE:tä haluaa käyttää ja buutata kone ja sitten taas toisin päin.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt taisi selvitä syy tähän ja se on itse GoogleEarth. Tutkin vähän GE:n foorumia.

En ole ennen edes tajunnut, ettei GE oikeastaan tue 64-bittisiä käyttiksiä (=tosi fiksua  :thmbdn:).

Nyt kun minulla on yhdistelmä Vista 64 bit + SP1 + 4GB muistia, niin GE ei tajua tuota

4 gigaa muistia ja sen takia se ei toimi. Ainoa workaround tähän on ilmeisesti se, että

msconfigista menee laittamaan maksimimuistimääräksi 3GB (3072 kilotavua) 4GB:n sijaan.

Tuossa vain on se hankaluus, että jos normaalisti haluaa koko sen 4GB käyttöön, pitää

tuo asetus aina vaihtaa, jos GE:tä haluaa käyttää ja buutata kone ja sitten taas toisin päin.

- Ville -

Itsellä samanlainen kokoonpano ja toimii moitteetta. WOW64 vistassa pitäisi osata ajaa sitä GE:tä oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida GE olla ainoa softa tuossa suhteessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida GE olla ainoa softa tuossa suhteessa.

Ei noitten 32-bittisten pidäkään tukea 64-bittistä käyttistä. Kun kaikki 32-bittiset ohjelmat pyörivät 64-bittisessä windowssissa WOW64:n kautta. Eli toisin sanottuna 64-bittisessä vistassa on virtualisointi toiminto joka virtualisoi 32-bittistä käyttöjärjestelmää 32-bittisille ohjelmille jotta ne pyörisivät 64-bittisessä järjestelmässä.

http://en.wikipedia.org/wiki/WOW64

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Törmasin yllättäen tällaiseen ongelmaan, kun Google Earthistä tuli äskettäin uusi versio: Kun klikkaan esim. jonkin lentokentän kohdalta sitä infopistettä, niin lyhyt perusartikkeli kyllä avautuu, mutta linkit sieltä eteenpäin eivät aukea. Kun painan esim. "full article"-linkkiä, ei tapahdu mitään.

Edellisessä versiossa jatkolinkit toimivat, nyt ei. Onko muilla samaa vikaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään