Aleksi Hämäläinen

EFJY 27.4

10 viestiä aiheessa

Primera air larnacaan kyprokselle

 

 

TF-JXC  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

primera takavinkellistä

[ attachment removed / expired ]

 

ja slideshotti :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

ja kohti kyproksen larnacaa

[ attachment removed / expired ]

 

 

tällästä tällä kertaa comment please

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva nähdä kuvia pitkästä aikaa EFJY:ltä :) Laatukin on kohdallaan, ainakin mitä minun amatöörisilmäni näkevät :thmbup:

 

Ja näyttää se kevät olevan jo sielläkin melko pitkällä!

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liekö tuo joku ohjainten "lepotila-asento", mutta miksiköhän avrot ja mädärit pitävät tuota vakaintaan tuossa asennossa? Asettavatko lentäjät ohjaimet noin, että vakain nousee pystyyn vai meneekö se siihen jotenkin itsestään? Luulisi olevan vaikeaa rullailla jos yoke on haarovälissä  ;D Miksi sitten jotkut koneet laskevat nuo ohjaimet vasta portilla (= kun hydrauliikat sammutetaan) ja esimerkiksi 737:t eivät laske vakaintaan ollenkaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liekö tuo joku ohjainten "lepotila-asento", mutta miksiköhän avrot ja mädärit pitävät tuota vakaintaan tuossa asennossa? Asettavatko lentäjät ohjaimet noin, että vakain nousee pystyyn vai meneekö se siihen jotenkin itsestään? Luulisi olevan vaikeaa rullailla jos yoke on haarovälissä ;D Miksi sitten jotkut koneet laskevat nuo ohjaimet vasta portilla (= kun hydrauliikat sammutetaan) ja esimerkiksi 737:t eivät laske vakaintaan ollenkaan?

 

Asiasta mitään tietämättä sanoisin, että ohjainpinnat on trimmattu tuohon asentoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta mitään tietämättä sanoisin, että ohjainpinnat on trimmattu tuohon asentoon.

Toisella puolella ylemmäs ja toisella alemmas? Vai näyttääkö se vain siltä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni MD-80 koneissa ohjaimet eivät liikuta korkeusperäsimiä suoraan vaan noita trimtabeja, ja korkeusperäsimet eivät ole mekaanisesti kytköksissä toisiinsa. Siksi mm. tuulen vaikutuksesta asento voi olla toisella puolella erilainen. Joku paremmin tietävä korjatkoon jos meni pieleen...

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni MD-80 koneissa ohjaimet eivät liikuta korkeusperäsimiä suoraan vaan noita trimtabeja, ja korkeusperäsimet eivät ole mekaanisesti kytköksissä toisiinsa. Siksi mm. tuulen vaikutuksesta asento voi olla toisella puolella erilainen. Joku paremmin tietävä korjatkoon jos meni pieleen...

 

-Esa

 

Näinhän se on. Nuissa 8-kymppisten korkeusperäsimissä on hydraulitehostus vain nokka alas-suuntaan.

Niinno, ja ohjainsauva liikuttaa "control tabia", ei trim tabia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oikein kiva setti, pidän ensimmäisestä kuvasta, se eroittuu tuhansien kuvien joukosta yksityiskohtien myötä  :thmbup:

 

Rasmus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla