Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2008 Primera air larnacaan kyprokselle TF-JXC [ attachment removed / expired ] primera takavinkellistä [ attachment removed / expired ] ja slideshotti [ attachment removed / expired ] ja kohti kyproksen larnacaa [ attachment removed / expired ] tällästä tällä kertaa comment please Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2008 Kiva nähdä kuvia pitkästä aikaa EFJY:ltä Laatukin on kohdallaan, ainakin mitä minun amatöörisilmäni näkevät Ja näyttää se kevät olevan jo sielläkin melko pitkällä! Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2008 mun moka kun laitoin TF-JXB Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2008 Liekö tuo joku ohjainten "lepotila-asento", mutta miksiköhän avrot ja mädärit pitävät tuota vakaintaan tuossa asennossa? Asettavatko lentäjät ohjaimet noin, että vakain nousee pystyyn vai meneekö se siihen jotenkin itsestään? Luulisi olevan vaikeaa rullailla jos yoke on haarovälissä Miksi sitten jotkut koneet laskevat nuo ohjaimet vasta portilla (= kun hydrauliikat sammutetaan) ja esimerkiksi 737:t eivät laske vakaintaan ollenkaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2008 Liekö tuo joku ohjainten "lepotila-asento", mutta miksiköhän avrot ja mädärit pitävät tuota vakaintaan tuossa asennossa? Asettavatko lentäjät ohjaimet noin, että vakain nousee pystyyn vai meneekö se siihen jotenkin itsestään? Luulisi olevan vaikeaa rullailla jos yoke on haarovälissä Miksi sitten jotkut koneet laskevat nuo ohjaimet vasta portilla (= kun hydrauliikat sammutetaan) ja esimerkiksi 737:t eivät laske vakaintaan ollenkaan? Asiasta mitään tietämättä sanoisin, että ohjainpinnat on trimmattu tuohon asentoon. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2008 Asiasta mitään tietämättä sanoisin, että ohjainpinnat on trimmattu tuohon asentoon. Toisella puolella ylemmäs ja toisella alemmas? Vai näyttääkö se vain siltä.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2008 Käsittääkseni MD-80 koneissa ohjaimet eivät liikuta korkeusperäsimiä suoraan vaan noita trimtabeja, ja korkeusperäsimet eivät ole mekaanisesti kytköksissä toisiinsa. Siksi mm. tuulen vaikutuksesta asento voi olla toisella puolella erilainen. Joku paremmin tietävä korjatkoon jos meni pieleen... -Esa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2008 Käsittääkseni MD-80 koneissa ohjaimet eivät liikuta korkeusperäsimiä suoraan vaan noita trimtabeja, ja korkeusperäsimet eivät ole mekaanisesti kytköksissä toisiinsa. Siksi mm. tuulen vaikutuksesta asento voi olla toisella puolella erilainen. Joku paremmin tietävä korjatkoon jos meni pieleen... -Esa Näinhän se on. Nuissa 8-kymppisten korkeusperäsimissä on hydraulitehostus vain nokka alas-suuntaan. Niinno, ja ohjainsauva liikuttaa "control tabia", ei trim tabia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2008 Oikein kiva setti, pidän ensimmäisestä kuvasta, se eroittuu tuhansien kuvien joukosta yksityiskohtien myötä Rasmus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla