Timo Hyvönen

Millainen päivä tänään oli?

13 viestiä aiheessa

No aika tyyni se ainakin oli. Tuulipussi roikkui rättinä.

[ attachment removed / expired ]

 

Vintturilla ei oikein päässyt ylös - tarkkarilla noustiin 300 metristä 1650 metriin - mutta Rallye pelasti!

[ attachment removed / expired ]

 

Kukkiva keli

[ attachment removed / expired ]

 

Niin. Millainen päiväkö? No NORMIPÄIVÄ!!!! :)

[ attachment removed / expired ]

 

Kävin Riksussa moikkaamassa perhettä, olivat tuolla junalla matkalla Hämeenlinnaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Keliä jäi vielä muillekin jaettavaksi.

[ attachment removed / expired ]

 

Joku punainen rupelaattori taitaa alkaa olla valmis kesän koitoksiin. Mikä lie.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukava nähdä kuvia myös purjelentotouhuista :) Omat vappulennot taitaa jäädä välistä hinauskoneen ollessa vuositarkastuksessa juuri väärään aikaan >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuva 4 on varsinaisen kaunis wingview  :thmbup:

 

Rasmus

Jep, samaa mieltä kanssasi.  :thmbup: Eikä kyllä muissakaan kuvissa haukuttavaa ole..  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti kuitenkin puhuttiin kuvasta 5.

 

Kantsii käydä itse tutustumiskurssilla, pursikoneen siipi on aina vähintään yhtä kaunis kun katsoo kaarrossa. Tuo Riihimäki alla ei ole maailman kaunein tausta (toiseksi kuitekin...;) . Myös ilman winglettiä toimii..

 

slide_DSC01921.JPG

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niih

Ei muuta, mutta näin keväällä purjelentokeli on todella huimaa, varsinkin viimepäivinä (multa lähti yx paikka hampaasta ;D)

Vaikka ette varmaan kaikki Kosolan kelitestiä ole kokeilleet, niin jos tiiliskivi pysyy ilmassa, on keli todennäköisesti suht hyvä.

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Timolle kysymys, mistä kohtaa Riksua tuo ilman sitä kipparilletiedoksimissäfirmassaon töissä on.

Eli olen käsittänyt että tuo vingletti logolla yleensä kertoo ohjastajalle kenen piikkiin ajelet. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Timolle kysymys, mistä kohtaa Riksua tuo ilman sitä kipparilletiedoksimissäfirmassaon töissä on.

Eli olen käsittänyt että tuo vingletti logolla yleensä kertoo ohjastajalle kenen piikkiin ajelet. :-[

 

Vaikken Timo olekaan, niin oma uteliaisuutenikin heräsi, onnistuisinko paikallistamaan, missä Timo on lennellyt.

Ja olen tunnistavinani paikan samaksi kuin tässä Google Mapsin kuvassa

Mielenkiintoista etsiä Timon kuvasta sellaisia rakennuksia, jotka GoogleMapsin kuvasta puuttuvat.

Ja ylipäänsä yrittää orientoitua siihen, että pohjoinen on kuvissa ihan eri suunnissa

 

Ja mainoslogoista puheenollen: Kyllä ihan puhtaan valkoinen siipi ja wingletti ovat sentään kauniita.

Kuva kävisi kylä vaikka VR:n mainoksesta. Ja tekstikin viittaa samaan suuntaan...  :)

Mutta silloin Timon viimeksi tapasin hän oli töissä ihan muussa firmassa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Vintturilla ei oikein päässyt ylös - tarkkarilla noustiin 300 metristä 1650 metriin - mutta Rallye pelasti!

 

 

Mihinkäs aikaan tiistaina olit oikein liikenteessä? Itse kävin viiden pintoihin tekemässä Hyvinkäällä  pari läpäriä CTL:llä - myös tarkkariin liittyen.

 

Huomasin jälleen,  miten vaikeaa on erottaa pursikonetta laskukierroksen ilmatilassa. Paikkailmoitukset olivat täsmällisiä, näkyvyys hyvä ja yritimme tiirailla kahteen mieheen, että missäs se pursi nyt onkaan. Vasta kynnyksellä osui silmään.

 

Mahtoiko Hyvönen itse olla puikoissa? Tulimme seuraavana laskuun ja jatkoimme läpärin jälkeen takaisin Malmille. Kone oli siis punavalkoinen C172.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

 

tuossa siipikuvassa näkyy Riihimäen asema ihan kuvan oikeassa reunassa. Kuva on otettu noin about lännen suuntaan.

 

Joo olin Raine teidän kanssanne yhtäaikaa siinä kierroksessa (925:lla). Näin toki koneenne koko ajan, huutelin sen liittymisen myötätuuleen tarkoituksella vähän ajoissa että tiedätte olemassaolostani. Olin teistä takavasemmalla, en edes auringossa ;)

 

Purjekone on aika hankala erottaa varsinkin korkeammalla, mutta ilmatilan tarkkailusta tulee rutiini ja ajan mittaan kauempanakin olevat koneet osuvat silmään paremmin. On tosi epämiellyttävää huomata yhtäkkiä samassa nostossa lähellä toinen kone, jota ei ole havainnut lähestymässä tms.

 

Olisikohan tänäänkin lentokeli - täytynee lähteä tarkastamaan tilanne!

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no, kannatti lähteä tarkistamaan tilanne.

 

Askilla menoksi

[ attachment removed / expired ]

 

Keli oli alkuun melko kohtuullisen tasaista pientä nostoa

[ attachment removed / expired ]

 

Pikkuhiljaa ylempänä nostot paranivat

[ attachment removed / expired ]

 

...ja paranivat...

[ attachment removed / expired ]

 

Isäukko oli mukana - parinkymmenen vuoden tauon jälkeen purjekoneessa.

[ attachment removed / expired ]

 

Vieläkin nostaa vaikka ollaan oikeasti selvästi erossa pilvestä (3-400 m)

[ attachment removed / expired ]

 

Tunnin keikalla päästiin n. 2250 metrin korkeuteen ja nostot olivat tosiaan 3-4-metrisiä tasaisia isoja...kiitoksia vain hinaajalle, joka heitti meidät suoraan siihen hissiin - TAAS!! :)

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla