Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2008 No aika tyyni se ainakin oli. Tuulipussi roikkui rättinä. [ attachment removed / expired ] Vintturilla ei oikein päässyt ylös - tarkkarilla noustiin 300 metristä 1650 metriin - mutta Rallye pelasti! [ attachment removed / expired ] Kukkiva keli [ attachment removed / expired ] Niin. Millainen päiväkö? No NORMIPÄIVÄ!!!! [ attachment removed / expired ] Kävin Riksussa moikkaamassa perhettä, olivat tuolla junalla matkalla Hämeenlinnaan. [ attachment removed / expired ] Keliä jäi vielä muillekin jaettavaksi. [ attachment removed / expired ] Joku punainen rupelaattori taitaa alkaa olla valmis kesän koitoksiin. Mikä lie. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2008 Tuo rupelaattorihan on Kontion Samin CAP 232... Se on siis palannut Espanjasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2008 Mukava nähdä kuvia myös purjelentotouhuista Omat vappulennot taitaa jäädä välistä hinauskoneen ollessa vuositarkastuksessa juuri väärään aikaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2008 Kuva 4 on varsinaisen kaunis wingview Rasmus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2008 Kuva 4 on varsinaisen kaunis wingview Rasmus Jep, samaa mieltä kanssasi. Eikä kyllä muissakaan kuvissa haukuttavaa ole.. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2008 Ilmeisesti kuitenkin puhuttiin kuvasta 5. Kantsii käydä itse tutustumiskurssilla, pursikoneen siipi on aina vähintään yhtä kaunis kun katsoo kaarrossa. Tuo Riihimäki alla ei ole maailman kaunein tausta (toiseksi kuitekin... . Myös ilman winglettiä toimii.. t. Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2008 Niih Ei muuta, mutta näin keväällä purjelentokeli on todella huimaa, varsinkin viimepäivinä (multa lähti yx paikka hampaasta ) Vaikka ette varmaan kaikki Kosolan kelitestiä ole kokeilleet, niin jos tiiliskivi pysyy ilmassa, on keli todennäköisesti suht hyvä. HS Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2008 Sattuis vaan edes kerran ne kelit viikonlopulle... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2008 Timolle kysymys, mistä kohtaa Riksua tuo ilman sitä kipparilletiedoksimissäfirmassaon töissä on. Eli olen käsittänyt että tuo vingletti logolla yleensä kertoo ohjastajalle kenen piikkiin ajelet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2008 Timolle kysymys, mistä kohtaa Riksua tuo ilman sitä kipparilletiedoksimissäfirmassaon töissä on. Eli olen käsittänyt että tuo vingletti logolla yleensä kertoo ohjastajalle kenen piikkiin ajelet. Vaikken Timo olekaan, niin oma uteliaisuutenikin heräsi, onnistuisinko paikallistamaan, missä Timo on lennellyt. Ja olen tunnistavinani paikan samaksi kuin tässä Google Mapsin kuvassa Mielenkiintoista etsiä Timon kuvasta sellaisia rakennuksia, jotka GoogleMapsin kuvasta puuttuvat. Ja ylipäänsä yrittää orientoitua siihen, että pohjoinen on kuvissa ihan eri suunnissa Ja mainoslogoista puheenollen: Kyllä ihan puhtaan valkoinen siipi ja wingletti ovat sentään kauniita. Kuva kävisi kylä vaikka VR:n mainoksesta. Ja tekstikin viittaa samaan suuntaan... Mutta silloin Timon viimeksi tapasin hän oli töissä ihan muussa firmassa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2008 Vintturilla ei oikein päässyt ylös - tarkkarilla noustiin 300 metristä 1650 metriin - mutta Rallye pelasti! Mihinkäs aikaan tiistaina olit oikein liikenteessä? Itse kävin viiden pintoihin tekemässä Hyvinkäällä pari läpäriä CTL:llä - myös tarkkariin liittyen. Huomasin jälleen, miten vaikeaa on erottaa pursikonetta laskukierroksen ilmatilassa. Paikkailmoitukset olivat täsmällisiä, näkyvyys hyvä ja yritimme tiirailla kahteen mieheen, että missäs se pursi nyt onkaan. Vasta kynnyksellä osui silmään. Mahtoiko Hyvönen itse olla puikoissa? Tulimme seuraavana laskuun ja jatkoimme läpärin jälkeen takaisin Malmille. Kone oli siis punavalkoinen C172. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2008 Moi, tuossa siipikuvassa näkyy Riihimäen asema ihan kuvan oikeassa reunassa. Kuva on otettu noin about lännen suuntaan. Joo olin Raine teidän kanssanne yhtäaikaa siinä kierroksessa (925:lla). Näin toki koneenne koko ajan, huutelin sen liittymisen myötätuuleen tarkoituksella vähän ajoissa että tiedätte olemassaolostani. Olin teistä takavasemmalla, en edes auringossa Purjekone on aika hankala erottaa varsinkin korkeammalla, mutta ilmatilan tarkkailusta tulee rutiini ja ajan mittaan kauempanakin olevat koneet osuvat silmään paremmin. On tosi epämiellyttävää huomata yhtäkkiä samassa nostossa lähellä toinen kone, jota ei ole havainnut lähestymässä tms. Olisikohan tänäänkin lentokeli - täytynee lähteä tarkastamaan tilanne! t. Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2008 Niin no, kannatti lähteä tarkistamaan tilanne. Askilla menoksi [ attachment removed / expired ] Keli oli alkuun melko kohtuullisen tasaista pientä nostoa [ attachment removed / expired ] Pikkuhiljaa ylempänä nostot paranivat [ attachment removed / expired ] ...ja paranivat... [ attachment removed / expired ] Isäukko oli mukana - parinkymmenen vuoden tauon jälkeen purjekoneessa. [ attachment removed / expired ] Vieläkin nostaa vaikka ollaan oikeasti selvästi erossa pilvestä (3-400 m) [ attachment removed / expired ] Tunnin keikalla päästiin n. 2250 metrin korkeuteen ja nostot olivat tosiaan 3-4-metrisiä tasaisia isoja...kiitoksia vain hinaajalle, joka heitti meidät suoraan siihen hissiin - TAAS!! t. Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla