Tuomas Tuppurainen

Miten juhlit vappua?

64 viestiä aiheessa

Kieltämättä, hyvä että poliiseja riitti, kun ei mitenkään turhan turvallinen olo ollut tuolla keskustassa. Rikkinäistä lasia koko Kampin edusta täys ja serpentiiniä ym. roskaa jokapuolella. Ei tullut myöhään oltua ulkona ja ei ole hetkeen tuntunut niin mukavalta ryömiä lämpöiseen peiton alle kotona :)

Ps. Hyvä ettei junassakin syntynyt joukkotappelua kun ahtaassa vaunussa oli jotkut vähän turhan äänekkäitä ja rasistisia.

Joo tollasta siellä oli  :-\. Ittekin 2 kertaa meinasin  joutua tappeluun 5 tunnin aikana. Vaikka tappelusta selviäisikin, niin perästä saattaa kuulua.

Suosittelenkin kaikille, että pysyy erossa noista tappeluista, vaikka kuinka joku tilanne ottais aivoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tollasta siellä oli  :-\. Ittekin 2 kertaa meinasin  joutua tappeluun 5 tunnin aikana. Vaikka tappelusta selviäisikin, niin perästä saattaa kuulua.

Suosittelenkin kaikille, että pysyy erossa noista tappeluista, vaikka kuinka joku tilanne ottais aivoon.

Noin ylipäätään kannattaa pysyä erossa tappeluista, on elämänkokemukseni opettanut. Vaikka yhden tappeluksen voittaisikin, saattaa siitä tulla jälkeenpäin melkoisia seuraamuksia, jos/kun hävinnyt osapuoli loukkaa itsensä pahemmin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin ylipäätään kannattaa pysyä erossa tappeluista, on elämänkokemukseni opettanut. Vaikka yhden tappeluksen voittaisikin, saattaa siitä tulla jälkeenpäin melkoisia seuraamuksia, jos/kun hävinnyt osapuoli loukkaa itsensä pahemmin...

Näin on. Ei kannata tapella, vaikka se juuri sillä hetkellä tuntuisi oikealta ratkaisulta. Yhtä äpärää tuli rykästyä oikeen kunnolla kun kävi käsiksi röökiä pummatessa. Jos ei oo ni ei kans oo...... Äijä ei uskonu. :o

Mutta näihin tappeluihin liittyy lähes poikkeuksetta vähintään toisen osapuolen vahva känni. Jos pysyy viinasta erossa niin tuskin tappeluihin joutuu...... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan!

Ja sitten, kun on näitä "jengejä" ne eivät ole mitään myyttejä ihmiset, niitä oikeasti on. Joku saattaa ihan aidosti suuttua.

Joten pysykää poissa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos pysyy viinasta erossa niin tuskin tappeluihin joutuu...... :P

No joo aina plussa, jos ei itse ole alkoholisoitunut.

Mutta hirvittävä totuus vaan on, että itse ei tarvitse olla osallisena asiaan mitenkään niin silti saattaa joutua ongelmiin. Ihan niinkuin Röökiä/Rahaa pummatessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo aina plussa, jos ei itse ole alkoholisoitunut.

Mutta hirvittävä totuus vaan on, että itse ei tarvitse olla osallisena asiaan mitenkään niin silti saattaa joutua ongelmiin. Ihan niinkuin Röökiä/Rahaa pummatessa.

Se on totta. Suomessa hyysätään rikollisia joskus aivan liikaa. Jos röökiä pummannut käy käsiksi, ja itsepuolustukseksi täräyttää nyrkillä, saattaa pian löytää itsensä syytettyjen penkiltä. Minulle ei oikein koskaan ole selvinnyt, miten noissa tilanteissa sitten pitäisi oikeasti toimia. Voisiko joku lainoppinut täällä selventää ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on totta. Suomessa hyysätään rikollisia joskus aivan liikaa. Jos röökiä pummannut käy käsiksi, ja itsepuolustukseksi täräyttää nyrkillä, saattaa pian löytää itsensä syytettyjen penkiltä. Minulle ei oikein koskaan ole selvinnyt, miten noissa tilanteissa sitten pitäisi oikeasti toimia.

Hätävarjelun säännös on jo tunnusmerkistömuodossaankin ihan selkeä, josta saa osviittaa toimimismahdollisuuksiin. Maallikkotermein sanottuna, kun pitää järjen mukana eikä tee ylilyöntejä niin hätävarjelu on oikeuttamisperuste ja itsensä tai muiden puolustaminen sallittua. Itsensä puolustaminen on sallittua siinä määrin, että omaa oikeushyvää (terveyttä, "turpiin saamista") ei loukata. Mikäli joku "käy käsiksi" tupakkaa pummatessaan, poistönäisy ja karkuun juokseminen on sallittua, näin karrikoidusti sanottuna.. Hätävarjelun tulee olla sekä 1) tarpeellista että 2) kokonaisuudessaan arvioituna puolustettavaa. 

Aloitetun tai välittömästi uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi tarpeellinen puolustusteko on hätävarjeluna sallittu, jollei teko ilmeisesti ylitä sitä, mitä on pidettävä kokonaisuutena arvioiden puolustettavana, kun otetaan huomioon hyökkäyksen laatu ja voimakkuus, puolustautujan ja hyökkääjän henkilö sekä muut olosuhteet.

Jos puolustuksessa on ylitetty hätävarjelun rajat (hätävarjelun liioittelu), tekijä on kuitenkin rangaistusvastuusta vapaa, jos olosuhteet olivat sellaiset, ettei tekijältä kohtuudella olisi voinut vaatia muunlaista suhtautumista, kun otetaan huomioon hyökkäyksen vaarallisuus ja yllätyksellisyys sekä tilanne muutenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli turpaan ei siis saa kuitenkaan vetäistä ? Tönäistä vain... :(

En minä tiedä.. Kyllä ne sedät ja tädit sitten siellä nuijan takana kertoo saiko vai ei ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin sitten on myöhäistä katua, kun on... Noh, anyway. Tuntuu ihmeelliseltä näin maallikosta, että jos joku käy oikeudettomasti kimppuusi, ja puolustaudut vaikka lyömällä kasvoihin tai potkaisemalla munille, ja kimppuunkäynyt siinä loukkaantuu, niin itsepuolustusta harjoittanut siitä saisi maksaa. Mutta näin se vaan on Suomen lain tulkinnan mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin sitten on myöhäistä katua, kun on... Noh, anyway. Tuntuu ihmeelliseltä näin maallikosta, että jos joku käy oikeudettomasti kimppuusi, ja puolustaudut vaikka lyömällä kasvoihin tai potkaisemalla munille, ja kimppuunkäynyt siinä loukkaantuu, niin itsepuolustusta harjoittanut siitä saisi maksaa. Mutta näin se vaan on Suomen lain tulkinnan mukaan.

Näinhän se on, Suomessa suhtaudutaan erittäin kriittisesti väkivaltaan, kaikilta kanteilta. Mutta tosiaan hätävarjelu on mahdollista kunhan kyseistä oikeutta käyttää rajallisesti ja niin, että sitä voi jälkikäteen pitää puolustettavana eli ts. kyseisessä tilanteessa tekee vain välttämättömimmät toimenpiteet hyökkäyksen torjumiseksi; on se sitten yksi lyönti, potku munille tai laajakaarinen olkavarsiheitto, mitä ikinä tilanne vaatiikin ottaen vastapuolen vaarallisuuden ja omat taidot huomioon... Sanotaan Suomen oikeuskäytännöstä mitä vaan mutta kyllä täälläkin maalaisjärkeä käytetään. Turpaansa ei kannata ottaa tekemättä itse mitään eikä omenavarasta kannata ampua ;) Pointtina koko kuviossa on se, että toinen mummo voi kenties puolustautua toista mummoa vastaan läppäisemällä tätä poskelle torjuessaan hyökkäyksen mutta Amin Asikainen ei voi puolustautua sillä, että hän löi japilla 32 kiloista mummoa leukaan tämän käydessä kimppuun: suhteellisuus suhteellisuus..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Työläinen on työssä, tai siis oli. Nyt on jo herätty yövuoron jälkeiseen ihanaan "kankkuseen".  :-\ 

Vapaallakaan en olisi mennyt mihinkään. Joskus 90-luvulla olin yhden ainoan kerran kaupungilla vappuna, kävelin Rautatientorilta Kaivariin ja takaisin. Selvinpäin tietysti. Sai olla viimeinen kerta, sen verran oli viisaannäköistä toimintaa ihmisillä. Vielä on lupaus pitänyt. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näimpä. Ja tuo tuuppaisu/haneen ei ole aina välttämättä mahdollista, jos on niin kannattaahan niin toimia. Mutta jos ei toimi ja kaverilta tippuu vaikka leegoja niin mukavasti kukkaroa keventävät korvaukset kyllä tulee ja kaikki muu roska siihen vielä päälle, mutta mielummin kaverin leegot, kun omat leegot. (Joku voi olla eri mieltä, mutta itse olen ainakin tuolla kannalla).

T: Järki kädessä tilanteita välttäen pärjää pitkälle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näimpä. Ja tuo tuuppaisu/haneen ei ole aina välttämättä mahdollista, jos on niin kannattaahan niin toimia. Mutta jos ei toimi ja kaverilta tippuu vaikka leegoja niin mukavasti kukkaroa keventävät korvaukset kyllä tulee ja kaikki muu roska siihen vielä päälle, mutta mielummin kaverin leegot, kun omat leegot. (Joku voi olla eri mieltä, mutta itse olen ainakin tuolla kannalla).

T: Järki kädessä tilanteita välttäen pärjää pitkälle!

Juurikin niin. Järki kädessä. Mutta joskus se ei auta. Istuin kerran hampurilaisravintolassa yksin, ja vetelin hampparia. Joku hemmo tuli haastamaan takaa päin riitaa. Läppäisi avokämmenellä takaraivoon, ja kettuili. En välittänyt ihmeemmin. Kysyin vaan, mikä on ongelma. Minä, kuulemma. Ok. Söin hampurilaisateriani loppuun, ja lähdin ulos. Tyyppi oli kavereineen odottamassa, ja kävi päälle varoittamatta. Tivautin kerran leukaperiin, ja kaveri tipahti jalkakäytävälle. Onneksi siinä vaiheessa läheisen baarin portsari puuttui peliin, ja ohjasi minut sisälle pubiin. Oli nähnyt koko tilanteen, ja pahoitteli idioottien kansalaisemme puolesta. Noita riittää näemmä. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juurikin niin. Järki kädessä. Mutta joskus se ei auta. Istuin kerran hampurilaisravintolassa yksin, ja vetelin hampparia. Joku hemmo tuli haastamaan takaa päin riitaa. Läppäisi avokämmenellä takaraivoon, ja kettuili. En välittänyt ihmeemmin. Kysyin vaan, mikä on ongelma. Minä, kuulemma. Ok. Söin hampurilaisateriani loppuun, ja lähdin ulos. Tyyppi oli kavereineen odottamassa, ja kävi päälle varoittamatta. Tivautin kerran leukaperiin, ja kaveri tipahti jalkakäytävälle. Onneksi siinä vaiheessa läheisen baarin portsari puuttui peliin, ja ohjasi minut sisälle pubiin. Oli nähnyt koko tilanteen, ja pahoitteli idioottien kansalaisemme puolesta. Noita riittää näemmä. :thmbdn:

Tämä tapaus hyvä esimerkki siitä, kun sanoin ettei itse tarvi olla osallisena ollenkaan.

Joo etenkin Helsingin seudulla tällästä riitää, ihan harmiksi asti. Ittelle on tullut näitä valitettavan usein ja siitä syystä on tullut vähän oltua vähän liiankin varuillaan, mikä ei ole hirveän hauskaa, kun joutuu varpaillaan koko ajan seisoa  :-\.

Toivotaan, että joskus saatais jotain muutosta aikaan, mutta näyttää vaan pahasti siltä, että tämmöinen vain yleistyy jatkuvasti. Onneks meillä ei asiat nyt yhtäpahasti vielä ole, kun jossain Bronx:ssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen Helsingin keskustassa iltaa ja yötä vietellessä, tänään kotona ja päiväseltään tutuilla käymässä. Eilen todella hieno keli, aurinko laski kunnolla vasta kymmenen aikaan ja lämmintä riitti.  ;)

E: ja kipeeksi tulossa täälläkin :/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ole koskaan nuo vappu-(eikä muutkaan)riennot iskeneet minuun, paremmin kotona viihtyvää sorttia olen aina ollut.  Mutta nyt kun tuo osui torstaille ja ilma(keli :P) oli komia, niin kuten useimmiten torstaisin tulee tehtyä, lähdin suunnistamaan kuntorasteille. No, kuntohan on ihan kuturallaan talven laiskottelun jälkeen ja ainoa laji mitä silloin harrastan, on painonnosto. Nyt ei onnistunut kuin parisen kiloa, onneksi kesällä oli tullut miinusta kolmisen kiloa, joten aika samoissa ollaan kuin vuosi sitten. Jotta siis olisi simat ja munkit laskeneet, piti mennä hiukan normaalia pidempi lenkki, 6.8km kangasmaastoa EFOP eteläpuolen alueella. Hiljaa hyvää tulee, joten olin  sijalla 4 kahdestakymmenestä osallistujasta, mutta perästäpäin alkaen, ikävä kyllä. Eipä tullut sentään paljoa eksähtämisiä, muutama pikku koukku, pari minuuttia yhteensä virhettä, mutta kun jää tossulla niin maan perusteellisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rovaniemellä meni vappu tällä kertaa ja melko rauhallisissa merkeissä. Mitä nyt kaupungilla käväistiin yms.

Kohta varmaan pitää lähteä käymään tuolla kentän puolellakin, Rovaniemen spotterit varokaa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinähän tuo meni vappu vähän vaihtoehtotunnelmissa tällä kertaa. Aamusta kaverin muuttokuormaa kasaamaan ja iltapäivä/ilta menikin sitten etsintälennolla metsää silmä kovana tiiraten. Onneksi etsittävä sentään löytyi hengissä, joskaan ei meidän toimesta. Koiralla oli parempi vainu tällä kertaa...  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Työväen juhlapäivä ei taida enää innostaa ketään, kun vapaassa ei ole yhtään ketjua vapusta tänä vuonna?

Anyway, vapputytsy tahtoi lisää simaa, olisitko antanut?

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ketjun aloittajan tapaan olen kipeänä. No pientä flunssaahan minulla on, mutta silti ketuttaa, kun ajattelin lähteä vähän piteemmälle pyöräreissulle (n. 100km) No pitänee siirtää tuleville vapaapäiville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kotosalla ollaan ja näyttää kelit niin hyviltä näin vapun aikaan että huomenna täytyy jo Grilli kaivella varastosta esiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vappua juhlistettiin hiihtämällä 26 km lenkki Saariselän maisemissa upeassa säässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Työväen juhlapäivä ei taida enää innostaa ketään, kun vapaassa ei ole yhtään ketjua vapusta tänä vuonna?

Anyway, vapputytsy tahtoi lisää simaa, olisitko antanut?

En antais, koska nayttää ladyboylta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään