Peter Lord

Löytyisikö lentäjää

19 viestiä aiheessa

... joka voisi tuoda PA28R OH-PMI:n minulle Suomesta Pariisiin kesäkuun 10. tai 11. päivä.  IFR-kelpuutus on tarpeen.  Mukaan voisit ottaa yhden matkustajan niin halutessasi.  Mukaan lähtee 'perämies' joka tuntee koneen perinpohjin,

 

Tämä on alustava tiedustelu, ja tarve saattaa vielä muuttua tai peruuntua. 

 

Laittakaapas viestiä jos asia kiinnostaa/onnistuisi.

 

EDIT: Kuvaa koneesta http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=OH-PMI&distinct_entry=true

 

 

Peter Tähtinen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä voisin tuoda, jos joku opettaisi minulle siihen mennessä PPL:n ja IFR:n... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä voisin tuoda, jos joku opettaisi minulle siihen mennessä PPL:n ja IFR:n... :)

 

Kiitos. Se on hyvä ettei intoa puutu.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä voisin tuon Artun apulaiseksi lähteä, kaikki jännittäisi hetken aikaa, no Vappuhan tuo nyt on ja amatöörien kultaaikaa.Ja jos joku epäilee tuota asiantuntemusta, vapunvietosta lienee Arttua enemmän kokemusta tuolla pelasta edes joku puolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi IFR on tarpeen?

t:Olle

 

Ihan siksi, että voimme etukäteen suunnitella , että kone on todellakin ennalta suunniteltuun aikaan ennalta suunnitellussa paikassa. Omastakin takaa meillä olisi varmaan VFR-pilotti lähtemään reissuun. 

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä voisin tuon Artun apulaiseksi lähteä, kaikki jännittäisi hetken aikaa, no Vappuhan tuo nyt on ja amatöörien kultaaikaa.Ja jos joku epäilee tuota asiantuntemusta, vapunvietosta lienee Arttua enemmän kokemusta tuolla pelasta edes joku puolella.

 

17 vuotta... VAIVAISET 17 vuotta enemmän kokemusta, kuin minulla ! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meitin on vaan elettävä sen kans, lasinsirujen ja muun moskan seassa kävely ja vielä joku kansakunnan toivo sieltä löydettävä.

Kutsumushommia nämä näes. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No minä voin tuoda koneen ja mullahan olikin jo se yksi keikka välillä Malmi - Pirkkala, joten jos tarvitset, niin soita!

 

Jyrki

 

040-575 0094

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sulla on niin hieno peli, että pitääkin vähän epäillä!

 

Kuuntelin aikaisemmin näitä keskusteluja siitä, että millaista on lentää isoa ja pientä konetta. Oma urani jollain ihmeen kaupalla eteni kohtalaisen portaittain siten, että ensin lensin yksimoottorimäntäkonetta ja sitten kaksimoottorimäntäkonetta, jonka jälkeen tuli yksimoottoriturboprop ja kaksimoottoriturboprop, sitten pääsin tekemään laskua jopa yksimoottorisuihkarilla ja sitten tuli kaksimoottorisuihkari, ensin keskikokoinen ja sitten vähän isompi. Koko ajan olen lentänyt, mitä konetta joku vaan on joskus antanut tai pyytänyt lentää ja esim. peräkkäisinä päivinä 152:sta ja 767:aa ja kyllä on pakko sanoa, että ei minusta tunnu 152:n ohjaimissa yhtään erilaiselta, esim, että pitäisi alkaa loppuloivennukseen jo 50:sta jalasta tai muuta vastavaa.

 

Lekan Risto aikanaan kertoi koulussa, että kun menette sitten aikanaan isompaan koneeseen, kiertäkää sitä ympäri ja vaikka ääneen tai sitten itsekseen kertokaa sille, että minä olen nyt se, joka määrää ja sinä "tottelet". Tosi hyvä ohje, joka kertoo sen, että pitää luottaa omiin taitoihinsa. Samalla se kertoo rivien välistä sen, että koko homma on ihmisten ja koneen välistä yhteistyötä, jota kuitenkin ihminen johtaa ja käskyttää.

 

Toinen erittäin hyvä ja hauskakin ohje on toiselta erinomaiselta lentäjältä ja opettajalta: Lehtisen Pepeltä: " Pistä se paneeli menemään ja loppu tulee perässä!" Yllättävän hyvin sekin pitää paikkansa! Ei sitä ajattele yhtään, montako metriä runkoa on selän takana tai montako ihmistä kyydissä. Aina on palava halu tehdä parhaansa ja taas kerran, lentäminen on myös siltä osin todella palkitsevaa ja palautetta antavaa, että edellinen hyvä tai ei ihan niin hyvä lento tai lasku, kerro yhtään, miten seuraava tulee sujumaan ja myös siitä syystä lentäminen on niin mukavaa puuhaa.

 

Olen aina pyrkinyt (ei todellakaan aina onnistu) lentämään ja myös sanonut oppilaille, että lentäkää asteen, solmun ja jalan tarkkuudella, hyvä siitä tulee. Sekään ei aina riitä, kun simussa 767:aa 185 tonnin painolla piti ajaa 11,5 astetta nokka ylös, jotta se kiipesi sen 300 jalkaa minuutissa. Mutta keinohorisontti on myös tarkempi.

 

Aloitin urani lentäjänä niin myöhään, että ainakin näin kohta 45-vuotiaana on edelleen erinomaisen hienoa lentää mitä tahansa lentokonetta ja niin paljon kuin vain ikinä ehtii ja määräykset lento-ja työajoista antavat myöten. Joten ilomielin lennän Peter upeaa lentokonettasi, jos vain tarvitset!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä?? Haluaakos joku takaisinkin jos on päässyt/joutunut/päätynyt Pariisiin?

Tämä on tällä kertaa yhdensuuntainen tarjous, eräänlainen one way ticket.  Luotan siihen että lentäjillä riittää mielikuvitusta kotiin pääsemiseksi.  :)  Kone nimittäin jatkaa matkaa Pariisista eteenpäin eri miehityksellä ja Arrowissa kun on vain 4 paikkaa.....

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja niinpas sitten tanaan klo 1007 UTC OH-PMI lahti Malmilta kohti Pariisia.  Paallikkona oli Janhusen Jouni (Mr. Patria). Tanaan on tarkoitus edeta Skavstan kautta Billundiin, jossa korjataan (takuuseen) ADF, joka lakkasi toimimasta siina yhteydessa, kun koneeseen asennettiin S-moodin transponderi muutama viikko sitten tanskalaisen yhtion Bromman verstaalla.  Huomenna herrat (ja ilmeisesti myos kone) jatkavat Billundista Groningenin kautta Pontoiseen.

 

Asken tavoitin Jounin Skavstasta tankilta.  Mies valitteli etta on tekemisen puutetta kun lentaa PMI:lla ... :P

 

On tama foorumi vaan kaytannollinen viestintakanava silloin(kin) kun apua tarvitaan.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjesta täältä reissun päältä!

 

Vähän fiiliksiä Skavstasta (ESKN)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tällä hetkellä norkoilemme Billundissa odottaen, että koneen ADF-saataisiin fiksattua. Plaaniin vielä tunti delayta, mutta kyllä tänään Pariisiin päästään!

 

-Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Poistin tästä turhaa, henkilökohtaisuuksiinkin mennyttä jaarittelua...

 

Hyvät herrat, tämä on nettikirjoittelua. Ylilyöntejä sattuu välillä ja ne kuuluvat lajin luonteeseen. Ei niistä kannata nokkiinsa ottaa ja kaikkein vähiten jättää osallistumatta keskusteluihin niiden takia. Kyllä aikuisen miehen, nuoren tai vanhan, sen verran täytyy kestää, että välillä kärsii ottaa vastaan kritiikkiä. Mutta ei aiheesta sen enempää, ainakaan tässä ketjussa. Perustakaa oma threadi, mikäli haluatte aiheesta keskustella...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivitystä matkan varrelta... nyt ollaan päästy jo Londoniumin kaupunkiin asti ja Aero Expoa ihmettelemään. Paikan päällä bongattu myös Piperin Matrixin ensieuroesiintyminen!

 

Ohessa vielä Fiilistelykuva Extra 500:sta

 

[ attachment removed ]

 

-Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Reissu on ohitse, kiitokset kovasti vielä Jounille!

Lontoon Air Expo tuli nähtyä, ja vielä RAF Hendon siinä sivussa.

Eilen sitten tuli todistetuksi, että kyllä Arrowilla pääsee hyvinkin päivässä Englannista kotiin. 

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Salonius ja Karlsson tekivät aikoinaan eräänlaisen ennätyksen lentämällä non-stoppina Lontoosta (Southend) Hesaan, 7h 45min Arrowilla OH-PCX. Joku kysyikin missä oli nk lain vaatimat reservit, kun toiminta-aika oli 7h 30min...  Peterille terveiset! Väinö. PS Mekin on tultu Dublinista päivässä myötätuulessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään