Guest Dankke

Koneen lämmöt.

20 viestiä aiheessa

Moro.

Kysynkin teiltä tietokoneguruilta että käykö tietokoneeni "liian kuumana"?. Prossua on kellotettu.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhmä kysymys, mutta mistäs nuo koneen lämmöt voisi itse tarkastaa ja miten?  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lataamalla jonkun ohjelman, minusta paras, yksinkertaisin ja kevyin on HWMonitor, myös systeemin BIOSista näkee joitakin lämpöjä, itselläni tosin vain järjestelmän lämmön ja prossun lämmöt  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla käy ylikelloitettu 8800GTS hiukan kuumana.

Rasituksessa saattaa nousta vielä tuosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä vähän joo  ;D Tässä minun tämänhetkiset lämmöt, näyttis vaan käy maksimissaan reilussa 50Cssä rasituksessa ja prossu (TMPIN1) reilussa 55Cssä;

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Säädin RivaTunerilla näyttiksen tuuletinta nopeuteen 70% (default 40%) niin nyt ei pitäisi lämmöt nousta enää rasituksessa. Laski ne muutenkin 3'c.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itellähän on kone vissiin suhteellisen ookoo lämmöissä?

-Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä. Ennenhän ne oli melkeempä tuplaten isommat ja kone kaatuili ns. varjellakseen itseään, eli kun emo kuumu liikaa, lähti virratkin veks. Se oli todella ärsyttävää. No huoltoon ja huollossa vaihtoivat isomman kopan ja vissiin tehokkaamman tuulettimen. :)

-Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pysyypähän sormet lämpiminä, kun tätä läppäriä käyttää.

Säästät lämmityskuluissa, ja samaan hintaan voit vielä hoidella jotain hyödyllistä. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarviiko sitä nyt kaikkien ruveta leijumaan lämmöillään kun triidin aloittaja tais vaan kysyä että käykö se oma kone liian kuumana vai ei..  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Normi lämpötiloja GTS:lle, mulla taasen idlenä GT on siinä 60+ asteen hujakoilla.

7600GS lämpöjä ei voi etes vertailla 8800GTS keskenään, sen verran erillaiset coret on kyseessä ja tehot :)

Itse olen tuossa suunnitellut jonkun kolmannen osapuolen cooleria tuolle omalle GT:lle, kun nämä vakiocoolerit ei paljoja viilentele. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama homma minulla, GTS käy ihan defaulttina tuossa 80c

Normi lämpötiloja GTS:lle, mulla taasen idlenä GT on siinä 60+ asteen hujakoilla.

7600GS lämpöjä ei voi etes vertailla 8800GTS keskenään, sen verran erillaiset coret on kyseessä ja tehot :)

Minusta Juhon GTS kyllä käy idlellä vähän kuumanpuoleisena. Itsellä GTX on idlessä noin 65 asetta ja kovassa

käytössä nousee maksimi parikymmentä tuosta.

Sinänsä nuo näytönohjaimet on kyllä testattu toimiviksi aika kovissakin lämmöissä, NVIDIAlla muistaakseni jopa 150 asteessa,

joskin jo aiemmin tulee vastaan raja, jossa ohjain hidastaa itse itsensä toimintaa, jottei kuumenisi liikaa.

Sanoisin, että jos GPU:n lämmöt pysyy jossain 95 asteen rajoissa kovassa käytössä ja idlessä selvästi

alempana, ongelmia tuskin tulee.

Kannattaa muuten putsata aika ajoin pölyt koneen sisuksista (ei kumminkaan imurilla vaan paineilmalla sellaisesta suihkepullosta  ;)).

Liika pöly vaikeuttaa koneen ilmanvaihtoa jos se tukkii jotain ja se saattaa myös estää tuulettimia pyörimästä kunnolla.. Itse puhdistelen

koneeni sisältä aika säännöllisesti, mutta huomasinpa juuri vähän aikaa sitten unohtaneeni täydellisesti kotelon etuosassa olevat kaksi suodatinta.

Kun avasin niiden kannet, totesin että pölyä oli  niin paljon että hyvä kun mitään ilmaa pääsi läpi. Mitkähän lienee olleet koneen lämmöt...  :-[

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Kannattaa muuten putsata aika ajoin pölyt koneen sisuksista (ei kumminkaan imurilla vaan paineilmalla sellaisesta suihkepullosta  ;)).

...

Kyllä se ihan hyvin menee, jos jollain pikku penselillä/sudilla kaivelee pahimmat kohdat ja pitää imuria vähän matkan päässä ja imee sillä kaiken mitä irti lähtee  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se ihan hyvin menee, jos jollain pikku penselillä/sudilla kaivelee pahimmat kohdat ja pitää imuria vähän matkan päässä ja imee sillä kaiken mitä irti lähtee  :D

Varmaan ainakin jollain tavalla, mutta väittäisin silti että se paineilmapullo on parempi. Niissä kun on sellainen ohuen mehupillin tapainen suutin, jolla pääsee

sellaisiinkin paikkoihin, joihin ei saa tungettua mitään sutia, kuten vaikka näytönohjaimen tuulettimeen jossa on muovikotelo päällä. Samaten esimerkiksi isotkin

jäähdytysrivat puhdistuu paineilmalla helposti. Itsekin kyllä imuroin sitten varovasti kotelon pohjalta sinne leijuneet ja pudonneet pölyt.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa tuo Juhon GTS lämmittää myös muita osia... ainaki lämmöistä päätellen. prossulla näyttäis olevan aika kovat lämmöt jos on idlenä ja vakio kelloilla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa tuo Juhon GTS lämmittää myös muita osia... ainaki lämmöistä päätellen. prossulla näyttäis olevan aika kovat lämmöt jos on idlenä ja vakio kelloilla

Jep mulla on sama ongelma GT:n kanssa.  :P Näyttis idlenä siinä 73-75 asteessa ja prossu vieressä 54 asteessa. Sitli kone pyörii ongelmattomasti, toisin kun edellinen joka kaatui heti ku näyttiksen lämmöt ylitti sen 80 astetta.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään