Olle Sälgmark

Tupakoinnin lopettaminen

181 viestiä aiheessa

Ostokset autoon, aski auki ja eikun sätkä palamaan.

Arvatenkin käryyttelit vielä autossa. Arvatkaapa miten paljon ihmisiä on, jotka eivät osta tupakoituja autoja ja arvatkaapa paljonko autoliikkeet laskevat sen vuoksi vaihdokin hintoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvatenkin käryyttelit vielä autossa. Arvatkaapa miten paljon ihmisiä on, jotka eivät osta tupakoituja autoja ja arvatkaapa paljonko autoliikkeet laskevat sen vuoksi vaihdokin hintoja.

Riippuu vaihdokista. Nykysysteemeillä vähänkään kalliimmat tupakoidut vaihtoautot saadaan kyllä "tupakoimattomiksi" niin, ettei vähän enemmän asiaan vihkiytymätön edes huomaa ostaneensa tupakoitua autoa. Halvempiin rasseihin ei toki panosteta, kun ei ole tarvetta. Se hinnanpudotus on prosentuaalisesti niin pieni...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jännä, miten ihmiset ovat erilaisia ja miten tupakoinnin lopettamisen vaikutukset tulevat eri nopeuksilla eri ihmisille. Esim. nuo haju- ja makuaistit paranee toisilla kuin taikaiskusta muutamassa päivässä. Mulla meni kuukausikaupalla, kun rupesi vasta huomaamaan oikeasti jotain eroa. Nyt yli vuoden jälkeen voi vasta sanoa, että alkaa nuo aistit olemaan edes vähän vanhalla mallillaan. Ja rään ja liman eritys oikeastaan vasta alkoi muutama kuukausi lopettamisen jälkeen, ollen pahimmillaan siellä lähes puolen vuoden polttamatta olon kohdalla. Nyt on helpompi olla, kun ei ole jatkuvasti nokka tukossa eikä tarvi enää räkiä mustia limamällejä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä kärryyttelin ja monesti oli vielä lapset kyydissä, SIKA kun vielä silloin olin, ei  tapahdu enään ikinä. Jostakin luin että savuttelemisestä autossa tulisi rikos jos on lapsia kyydissä, kannatan ajatusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jännä, miten ihmiset ovat erilaisia ja miten tupakoinnin lopettamisen vaikutukset tulevat eri nopeuksilla eri ihmisille. Esim. nuo haju- ja makuaistit paranee toisilla kuin taikaiskusta muutamassa päivässä. Mulla meni kuukausikaupalla, kun rupesi vasta huomaamaan oikeasti jotain eroa. Nyt yli vuoden jälkeen voi vasta sanoa, että alkaa nuo aistit olemaan edes vähän vanhalla mallillaan. Ja rään ja liman eritys oikeastaan vasta alkoi muutama kuukausi lopettamisen jälkeen, ollen pahimmillaan siellä lähes puolen vuoden polttamatta olon kohdalla. Nyt on helpompi olla, kun ei ole jatkuvasti nokka tukossa eikä tarvi enää räkiä mustia limamällejä...

Eron kyllä huomasin jo parin päivän jälkeen. Tuota liman eritystä ja yskimistä oli ja on edelleenkin, aamuisin kaikkein pahimmillaan. Monesti joutuu heräämään kesken unien kun saa jonkun helevatan "astma" kohtauksen ja joutuu rykimään keuhkoista tuota mustaa sontaa koko ajan. Saas nähdä milloin alkaa helpottamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Päivitystä minultakin.

Excelissä laskettuna tänään tulee 1169 päivää ilman tupakkaa. Minun entisellä puolentoista askin päivävauhdilla (n.30 vuotta) on jäänyt polttamatta 35070 savuketta ja vähän yli 8700 euroa.

Nyt alkaa jo tuntua siltä, että eiköhän tuo tupakointi ole minun osalta ohi. 

matti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla nyt 798 päivää ja 25 röökin päivävauhdilla menee siis 20.000 polttamatonta tupakkia rikki viikonloppuna.  ;)

Reilu nelisen tonnia tuossa on kai tullut siirrettyä kuluja mm. lentolippuihin ja muuhun matkusteluun.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näistä tupakkilakoista kyttyrää tykkää vain valtio, jää verotulot saamatta ja joutuu maksamaan eläkkeitä kun ihmiset elävät pidempään.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näistä tupakkilakoista kyttyrää tykkää vain valtio, jää verotulot saamatta ja joutuu maksamaan eläkkeitä kun ihmiset elävät pidempään.  ::)

Kaikkia ei voi miellyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

. Jostakin luin että savuttelemisestä autossa tulisi rikos jos on lapsia kyydissä, kannatan ajatusta.

Täällä Kaliforniassa autossa tupakointi, kun lapset on kyydissä, on ollut laitonta jo pitkään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä Kaliforniassa autossa tupakointi, kun lapset on kyydissä, on ollut laitonta jo pitkään...

Toivottavasti laki tulisi voimaan Suomessakin. Olin todellakin typerä kun tuota vielä aikanaan harrastin. Tupakoinnin loppu aikoina kuitenkin ajoin pirssin aina tien sivuun ettei lapsukaisten tarvi kärsiä iskän tyhmästä paheesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moniko miettinyt kumpi on vaarallisempaa, tupakoit vai asut lähelläkään Helsingin, Tampereen tai muun ison kaupungin keskustaa?

Enkä tarkoita tässä puoluetta. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moniko miettinyt kumpi on vaarallisempaa, tupakoit vai asut lähelläkään Helsingin, Tampereen tai muun ison kaupungin keskustaa?

Tuota en ole miettinynnä, ehkä kaupunkipuolue. Pahoin vaan pelkään, jos "urbaani legenda" paheitten vakiosta pitää paikkansa. Minun tuurilla lopettaminen johtaisi liikunnalliseen addiktioon, ei hyvä  :(

Muistuu mieleeni eräskin raitis urheiluhullu työtoveri, joka loukkasi jalkansa ja joutui sänkypotilaaksi, alkoi nestettä kerääntymään keuhkoihin kun ei päässyt jokapäiväisiä lenkkejä tekemään(keskimäärin 30km/päivä satoi tai paistoi, kylmä tai vari).

Vanhat viisaat sanovat: puu-uunikin kestää, kun sen hyvin tervaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikea sanoa. Hiekoituspöly, nastojen nostattamat pienhiukkaset ja dieselin pienhiukkaset nopeavaikutteisina. Bensan hiilidioksidi vasta pitkävaikutteisena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eksyinpäs taas tähän ketjuun...

Vuoden alusta savuttomana ja savuttomuus tuntuu edelleenkin hyvältä.

Haistelin äsken koiran kanssa lenkillä ollessani että maailma haisee samalta kuin pojankölvinä 70-80-lukujen taitteessa koulujen alkaessa... en muista että sen jälkeen olisi kypsät omenat ja muut elokuun hajut käyneet nokkaan samalla lailla.

Muutama yhden - kahden tupakan lipsahdus on pikkuhönössä tullut, mutta se kuinka helposti lipsahdus muuttuu tavaksi ja kuinka vaikea tavasta on päästä eroon ovat niin hyvin iskostettu mieleen että en usko että uskallan ikinä ostaa tupakkaa... eikä sillä että sitä olisi mieli edes tehnyt... kunhan on täytynyt kokeilla maistuuko se nyt hyvälle vai pahalle.

Pahalle on maistunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jussi  :thmbup:

Kas vain, mullakin on näköjään pamahtanut 1,5 vuotta mittariin täysin savutonta tiimaa kuluvan kuun alussa. Mutta täytyy samaan hengenvetoon todeta, että on tehnyt tänä kesänä monena hetkenä enemmän mieli norttia, kuin aikoihin. Vaan niin se meni edelliselläkin kerralla. Olin ollut silloinkin puolitoista vuotta ollut polttamatta, kun alkoi tulemaan tietyissä tilanteissa tekemään mieli ja sitten se vain repsahti. No, tällä kertaa ei niin pääse käymään, mutta jännä huomata tietyn "syklin" toistuminen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuoden alusta savuttomana ja savuttomuus tuntuu edelleenkin hyvältä.

Sama vika rahikaisella. Röökiä ei enää oikeastaan tee mieli edes jurrissa. Lipsahduksia minulla ei ole sattunut yhtään.

Kyllä on ylpeä olo :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Mulla näyttäis excell-taulukko huomiselle 1300 päivää, 39000 savuketta ja 9750€ mun entisellä keskimääräisellä tupakointi vauhdilla. Nyt voi jo sanoa, että minä en tule enää tupakkaa polttamaan... Oli se niin kovan työn takana tuo lopettaminen yli 30 tupakointivuoden jälkeen.

-matti-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hitto, onko siitä tosiaan jo 4,5 vuotta kun viimeiset savut vedin. Enää ei tule mieleenkään.

Nopeasti se menee lopulta, tsemppiä lopettajille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama yhden - kahden tupakan lipsahdus on pikkuhönössä tullut, mutta se kuinka helposti lipsahdus muuttuu tavaksi ja kuinka vaikea tavasta on päästä eroon ovat niin hyvin iskostettu mieleen että en usko että uskallan ikinä ostaa tupakkaa... eikä sillä että sitä olisi mieli edes tehnyt... kunhan on täytynyt kokeilla maistuuko se nyt hyvälle vai pahalle.

Pahalle on maistunut.

Itse olen ollut reilun vuoden ilman röökiä, paitsi samanlaisia kännilipsahduksia on ollut, mutta pahalta on maistunut eikä seuraavana aamuna todellakaan ole tehnyt mieli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen ollut reilun vuoden ilman röökiä, paitsi samanlaisia kännilipsahduksia on ollut, mutta pahalta on maistunut eikä seuraavana aamuna todellakaan ole tehnyt mieli.

Tunnen useita henkilöitä jotka polttavat vain pienessä hiivarissa (tai vähän isommassa). Olo on sitten seuraavana aamuna vielä pahempi,  kun on alkoholin lisäksi poltettu... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään