Harri Koskinen

Finnair suunnittelee retromaalausta

165 viestiä aiheessa

Aeron alkuperäismaaalaus on kokonaaan alumiinin värinen kone, jonka nokka on musta. Nokan mustalla alueella on valkoiset tai alumiinin väriset Aero Oy (huom. ei Ab:tä) ja Junkers tekstit.

Edit: siipien alapinnat taitavat myös olla mustat  ???

Juha.

 

Junkers-scheme olisi siinä mielessä mielekäs, että aaltopeltijäljitelmää on helpompi maalata, kuin alumiinia ;D

 

Mutta ei kait nyt sentään  ::)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mmmm... tuo ylempi Junkers-väritys kyllä saisi minun ääneni (vaikka se 1950-luvun Convair-maalauskin miellytti kovasti silmää). :thmbup:

 

Caravellen väreistä se 1960 III väritys on suosikkini.

 

Pirskules, liian monta suosikkia. Eikö me voitais saada kolme retro-konetta? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikkihan näyttävät omalla tavallaan hyviltä, mutta kyllä tässä vaiheessa tuo Aero-paintti näyttää omaan silmään parhaimmalta, tuolla varmasti huomio- ja mainosarvo maailmalla taattu  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainut ongelmahan tuossa vain olisi, että se ei näytä enää hyvältä, jos rungon ja sivuvakaajan harmaita alueita ei maalattaisi "aaltopelliksi". Ja sellaisen maalaaminen ei takuulla olisi helppo, eikä varsinkaan halpa operaatio...

 

Vaisuksi menee  :-\

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni 1960-luvun Caravelle III -maalaus on paras ja silmälle kaikkein miellyttävin. Asiasta tietämättömälle keskivertokengänkuluttajaluuserille Junkersin maalauksen yhdistäminen Finnairiin on vaikeaa, mikäli ei tunne lentoyhtiön historiaa. Lisäksi siitä puuttuu se oleellisin väri, sininen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noi junkkers maalaukset ei kyllä mun mielestä näytä A319:sta yhtään niin hyviltä, kuin caravelle/convair väritykset. Näyttää mun silmään vaan joltain muulta mainos väritykseltä. :thmbdn: Eihän tota äkkiseltään huomaa finnairiksi, joten vähän liian kauas mennään.

Ja kiitokset Mikolle, että jaksaa vääntää noita kuvia. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parhaat 1950' convair ja 1960' caravelle  :thmbup: Nuo molemmat voitais maalata :thmbup: Koita Mikko vääntää 757:lle joku? Jos toinen noista bussille ja toinen viisseiskalle  :P:laugh:

 

Tuo 1950 convair sopii kyllä paremmin bussille kuin tuo 60' cara.. koita sitä viisseiskalle?  8) Ja toisinpäin.. tuo cara näyttäis luultavasti paljon paremmalta 757:n niskassa kuin dösän..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No lainataanpas nyt tänään julkaistua, niin saa spekulaatio jo aiemmin esittämälleni (ja Mikon retroilemalle) väitteelle tukea...

 

"Retro-kampanjaa varten maalataan A319-kone Aero Oy:n "alkuperäisväreihin" eli hohtavan hopeanharmaaksi. Pyrstössä ei tosin lue Aero vaan Finnair - mutta retrotyyliin. Kone (näillä näkymin rekisteritunnuksella OH-LVE) lentää samassa värityksessä joulukuun loppuun asti."

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No lainataanpas nyt tänään julkaistua, niin saa spekulaatio jo aiemmin esittämälleni (ja Mikon retroilemalle) väitteelle tukea...

 

"Retro-kampanjaa varten maalataan A319-kone Aero Oy:n "alkuperäisväreihin" eli hohtavan hopeanharmaaksi. Pyrstössä ei tosin lue Aero vaan Finnair - mutta retrotyyliin. Kone (näillä näkymin rekisteritunnuksella OH-LVE) lentää samassa värityksessä joulukuun loppuun asti."

 

Hmmm... Jos koneen on tarkoitus lentää loppukesästä joulukuun loppuun, herää epäilys, että entäs jos sitä ei välttämättä maalatakkaan, vaan teipataan? Kuulostaisi vähän hassulta maalata kone kalliisti vain puoleksi vuodeksi, tosin eihän se mikään mahdottomuus olisi varmaan. Anyway, tuo puoli vuotta kuulostaa kyllä harmittavan lyhyeltä ajalta. Voisivat ennemmin jättää yhden koneen sellaiseksi pysyvästi, tai ainakin reilusti pidemmäksi aikaa, kuten muut tuntuvat tekevän...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän tuo Antin mainitsema hohtavan hopeanharmaa väritys on? :P

 

Veikkaus: Ne alueet, jotka ovat alunperin siinä mallina käytetyssä maalauksessa olleet alumiinipinnalla, maalataan hopeanharmaaksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaus: Ne alueet, jotka ovat alunperin siinä mallina käytetyssä maalauksessa olleet alumiinipinnalla, maalataan hopeanharmaaksi?

Niin. Mutta mikä väritys se on, aika moni menee tuohon speksiin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin. Mutta mikä väritys se on, aika moni menee tuohon speksiin...

 

Kysessä on siis joku maalaus missä pyrstössä lukee Aero ja rungossa jotain muuta. Eli joku ensimmäinen DC-3-maalaus? Tai sitten mennään kopioimaan ja muuttamaan Airvetraaninen fiktiivistä maalausta?

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei hemmetti, toivottavasti Finskillä osataan tämä homma. Tästä tulee loistavaa!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lukasepas nyt , Juha, vielä uudestaan tuo aiempi kommenttini  ;)

 

Luettu! Mutta en silti oikein jaksa uskoa Junkers-maalaukseen. Silloinhan kone olisi...no... hopeanharmaa.

hauska nähdä mitä hallista tulee ulos  ;D

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mää vaan sitä, että Aeroa siinä kuulemma eritoten ei lue. Elämme jännityksentäyteisiä aikoja. Luvassa on kaikkea muutakin hienoa ja yllättävää.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mää vaan sitä, että Aeroa siinä kuulemma eritoten ei lue. Elämme jännityksentäyteisiä aikoja. Luvassa on kaikkea muutakin hienoa ja yllättävää.

 

-A-

 

Ottavat varmaan sen HK:lla seisovan DC-3 liikenteeseen  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihana Emilia Erkinheimo Finnairin viestinnästä (vastasi Usko Määtän puhelimeen) kertoi, että kone tulee liikenteeseen heinä-elokuussa ja on siis samantyylinen kuin Convair Metropolitan vuodelta 1953.

 

Siitä intoutuneena lähetin Finnairille kaimani Maliniemen schemet ja herrat siellä olivat kovasti innostuneita.

 

Jotkut Mikot ovat tekemisissään todella päteviä (itse en ole).  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere..

 

Lainaus MM: ltä: Voisivat ennemmin jättää yhden koneen sellaiseksi pysyvästi, tai ainakin reilusti pidemmäksi aikaa, kuten muut tuntuvat tekevän...

 

Täysin samaa mieltä. Varmasti olisi toimiva homma.

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihana Emilia Erkinheimo Finnairin viestinnästä (vastasi Usko Määtän puhelimeen) kertoi, että kone tulee liikenteeseen heinä-elokuussa ja on siis samantyylinen kuin Convair Metropolitan vuodelta 1953.

 

Toivotaan, että Ihana Emilia tietää mistä puhui  :thmbup:

Siinä ensimmäisessä Convair-maalauksessa ei ollut valkoista kattoa, vaan koko kone oli alumiinipinnalla. Olisiko tämä se esikuva?

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ei siitä ainakaan mitään haittaa olisi.

Jos on tyylikäs ulkokuori, niin sehän on periaatteessa ilmaista  mainosta (maalaus maksaa).

Muutenkin mielikuvituksen käyttö olisi sallittua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään